Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Helsingborg - OB (28-01-16)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
    Hvis man kigger på start-11'eren i dag, så er der 0 ud af 6 af de forreste, som ville havde spillet på dagens placering med alle mand tilgængelige i efteråret. Ydermere, så er det formentligt kun CN og Jønsson, som er i spil til idealopstilingen i det hele taget af de 6 forreste i dag (selvom jeg synes, at Greve har vist glimt af fint niveau). Så isoleret set er det vel ikke så mærkeligt, at der er nogle offensive problemer i dag. Så ligesom sejrene i de foregående to træningskampe ikke fik mig op i himlen, så kan et 0-1 nederlag i dag heller ikke bekymre mig synderligt, især ikke når vi stiller så alternativt.

    Derfor kan man selvfølgelig stadig sagtens være bekymret for foråret (det er der vel nærmest ikke nogen, som ikke er), men dagens resultat bør kun spille meget lidt ind imo.

    Jeg er helt med på, at opstillingen er alternativ, men det ændrer stadigvæk ikke på, at symptomerne er skræmmende, og at de eftersigende ikke ændrede sig via udskiftningerne.

    Af dem der spiller i dag, er det vel ret beset kun AK der er i spil til offensiven i de første par kampe, som ikke kom på banen, resten var igennem møllen og formåede ikke at låse op for et hold der netop er rykket ud af Allsvenskan. Du får mig ikke overbevist om, at det ikke er bekymrende symptomer, især ikke med tanke på de ørkenvandringer vi så i efteråret.

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
      Hvor mange markante forstærkninger er der i truppen, som ikke var med i dag?
      Ikke ret mange i mine øjne ... 1 måske 2?
      Det er selvfølgelig subjektivt, men jeg vil da langt hellere have set følgende fra start.

      Makrini i stedet for Thrane
      Festersen i stedet for Jønne
      AK i stedet for ham svenskeren
      Desler i stedet for Buus
      Tingager i stedet for KEP.

      Alle forstærkninger efter min mening.

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
        Hvor mange markante forstærkninger er der i truppen, som ikke var med i dag?
        Ikke ret mange i mine øjne ... 1 måske 2?
        Det er jo en meget subjektiv vurdering, men hverken Buus, Thrane, Nana eller Berisha ville starte i en superligakamp med alle klar. Det er i hvert fald 4. Greve har heller ikke fået mange starter, hvliket bringer totalen op på 5. Casper Nielsen ved jeg ikke.

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
          Det er selvfølgelig subjektivt, men jeg vil da langt hellere have set følgende fra start.

          Makrini i stedet for Thrane
          Festersen i stedet for Jønne
          AK i stedet for ham svenskeren
          Desler i stedet for Buus
          Tingager i stedet for KEP.

          Alle forstærkninger efter min mening.
          Ingen af dem, du foreslår vil gøre os offensivt stærkere. I hvert fald ikke, hvis du har AK og Festersens miserable efterår in mente; hvoraf sidstnævnte er ude med skade og sandsynligvis ikke er klar til premieren, som er mindre end en måned væk.

          El Makrini vil stadig ikke kunne sætte tempo med bold; Desler er heller ikke nogen kreatør; og Tingager i stedet for KEP? Det vil bare gøre defensiven stærkere; hvilket så bare gør, at vi taber flere kampe 1-0.

          En angriber og en kreatør, der straks går ind og gør holdets offensiv stærkere er påkrævet, men det er usandsynligt, at vi får det. Derfor kan du roligt regne med en total gentagelse af efteråret.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
            Det er selvfølgelig subjektivt, men jeg vil da langt hellere have set følgende fra start.

            Makrini i stedet for Thrane
            Festersen i stedet for Jønne
            AK i stedet for ham svenskeren
            Desler i stedet for Buus
            Tingager i stedet for KEP.

            Alle forstærkninger efter min mening.
            Hvor mange er markante forstærkninger?
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              Ingen af dem, du foreslår vil gøre os offensivt stærkere. I hvert fald ikke, hvis du har AK og Festersens miserable efterår in mente; hvoraf sidstnævnte er ude med skade og sandsynligvis ikke er klar til premieren, som er mindre end en måned væk.

              El Makrini vil stadig ikke kunne sætte tempo med bold; Desler er heller ikke nogen kreatør; og Tingager i stedet for KEP? Det vil bare gøre defensiven stærkere; hvilket så bare gør, at vi taber flere kampe 1-0.

              En angriber og en kreatør, der straks går ind og gør holdets offensiv stærkere er påkrævet, men det er usandsynligt, at vi får det. Derfor kan du roligt regne med en total gentagelse af efteråret.

              MvH ChrisOB
              Jeg er som sådan enig med dig, at vi som minimum skal hente en angriber som kan gå ind fra dag 1. En offensiv kreatør er naturligvis også et ønske, men der kommer ikke begge dele. Det tør jeg godt at love.

              Vi er bare uenige mht. styrkelsen af offensiven med vores nuværende spillere. Tingager har vist sig langt farlige på dødbolde end KEP, og bedre defensivt. Jeg krummer tæer, fordi jeg ved at Kent starter med KEP trods hans enorme forndyk siden AAB tiden.

              Jeg har også den opfattelse at en Desler i stedet for Buus giver større chance for noget offensivt spil. Det samme med AK og Fester.. De er bare mindre dårlige end Yao og Jønne. Men vi er helt enige, dem vi har - de er slet ikke gode nok, og har ikke været det i lang tid. Jeg tror dog ikke at AK og Fester kan skabe et ligeså dårligt forår, som de havde deres efterår.. Men sandsynligheden er der, og derfor er en angriber nødvendigt, som minimum.

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                Hvor mange er markante forstærkninger?
                Joan var heller ikke i startopstillingen. Vel kun Gryte og Tverskov fra idealopstillingen i dagens startopstilling. Ifølge tweets fra fyens.dk, så,var der markant forskel på 1. og 2.halvleg. En tynd kop te i første og vi totaldominerede i anden, men uden angribere og med febrilske afsluttere fra 2.geled. Ikke overraskende resultat. Det mest nedslående med dagens kamp var, at både AK og Fester med mål friskt i erindringen havde alle forudsætninger for at bryde og genopbygge en stime..

                Comment


                  #53
                  Vi kan måske godt blive enige om, at det var gået bedre, hvis vi kunne have skiftet ud på nogle positioner, ligesom vi kunne undskylde os med det i efteråret.

                  Det helt grundlæggende problem er jo, at alle mand skal være klar, vejret mildt, græsset grønt og stjernerne have den rigtige konstellation, for at det her hold kan levere optimalt. Så snart vi piller bare ét eller to komponenter ud af holdet, falder kvaliteten drastisk og det bliver en dårlig undskyldning. Med to angribere der har problemer med skader, er det dybt naivt at tro, at de kan være til rådighed hele foråret, og vi har ret beset ingen bevist kvalitet udover dem. Det eneste vi har, er en omskolet spiller vi i så fald er nødt til at flytte væk fra sin kant, og dermed er nødt til at lave endnu flere omrokeringer, og hans kvalitet foran målet er absolut ikke imponerende.

                  Comment


                    #54
                    Men der SKAL en angriber ind, som kan vippe både AK og Fester af, hvis de ikke præsterer.. En offensiv kvalitetskant til venstrekanten ville heller ikke være dumt, men ikke mellemvare af begge! Førsteprioritering er dog angriberen!

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                      Joan var heller ikke i startopstillingen. Vel kun Gryte og Tverskov fra idealopstillingen i dagens startopstilling. Ifølge tweets fra fyens.dk, så,var der markant forskel på 1. og 2.halvleg. En tynd kop te i første og vi totaldominerede i anden, men uden angribere og med febrilske afsluttere fra 2.geled. Ikke overraskende resultat. Det mest nedslående med dagens kamp var, at både AK og Fester med mål friskt i erindringen havde alle forudsætninger for at bryde og genopbygge en stime..

                      Argh. KEP er i høj grad også en del af idealopstillingen, hvor lidt man så kan lide ham eller ej. Det samme med Jönsson. CN og JBL er da i den grad også i spil til noget der ligner idealopstillingen, så det holder ikke det der.

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
                        Jeg er som sådan enig med dig, at vi som minimum skal hente en angriber som kan gå ind fra dag 1. En offensiv kreatør er naturligvis også et ønske, men der kommer ikke begge dele. Det tør jeg godt at love.

                        Vi er bare uenige mht. styrkelsen af offensiven med vores nuværende spillere. Tingager har vist sig langt farlige på dødbolde end KEP, og bedre defensivt. Jeg krummer tæer, fordi jeg ved at Kent starter med KEP trods hans enorme forndyk siden AAB tiden.

                        Jeg har også den opfattelse at en Desler i stedet for Buus giver større chance for noget offensivt spil. Det samme med AK og Fester.. De er bare mindre dårlige end Yao og Jønne. Men vi er helt enige, dem vi har - de er slet ikke gode nok, og har ikke været det i lang tid. Jeg tror dog ikke at AK og Fester kan skabe et ligeså dårligt forår, som de havde deres efterår.. Men sandsynligheden er der, og derfor er en angriber nødvendigt, som minimum.
                        Desler skal sættes i scene. Af hvem? Af vores lynhurtige og direkte opspil? Af vores offensive kreatører på kanterne og centralt? Jeg er da enig i, at Desler er bedre end Buus; men det forudsætter, at vi har et spil, der gør vores backer farligere. Og jeg kan virkelig ikke se, at der er noget som helst at hente. Casper Nielsen er et wild card; og hvis du baserer hele troen på offensiv genfødsel; fordi vores angribere ikke kan spille 2 dårlige halvsæsoner i træk, så tror jeg, at du bliver slemt skuffet.

                        Om Tingager er bedre offensivt i boksen? Det er han da. Men det gør jo os ikke i stand til at spille hurtigere fremad banen eller skabe flere åbne målchancer.

                        Jeg er godt klar over, at der ikke kommer begge dele. Det her handler udelukkende om, hvad det er, vi rent faktisk mangler. Man kan godt sige, hvad vi mangler; uden at det betyder, at man regner med, at det kommer.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg

                          Vi er bare uenige mht. styrkelsen af offensiven med vores nuværende spillere. Tingager har vist sig langt farlige på dødbolde end KEP, og bedre defensivt. Jeg krummer tæer, fordi jeg ved at Kent starter med KEP trods hans enorme forndyk siden AAB tiden.
                          Bedømt ud fra, at de begge har scoret ét mål på offensive dødbolde? Jeg har sgu svært ved at erindre de gange, hvor Tingager har skabt ravage og været tæt på at score efter dødbolde, men jeg lader mig da gerne overbevise.

                          Hvor lidt man så end kan lide KEP, er det fuldstændig evident, at det er en kraftig svækkelse af vores opspil at spille med Tingager i stedet for KEP. Her er Tingagers boldomgang ganske enkelt for langsom og upræcis, så at det skulle være en svækkelse offensivt med KEP i stedet for Tingager, kan jeg ikke se, måske snarere tværtimod.

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                            Argh. KEP er i høj grad også en del af idealopstillingen, hvor lidt man så kan lide ham eller ej. Det samme med Jönsson. CN og JBL er da i den grad også i spil til noget der ligner idealopstillingen, så det holder ikke det der.
                            Jeps, 4-5 startere og meget få fra truppen der ville forstærke den her opstilling markant.
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                              Bedømt ud fra, at de begge har scoret ét mål på offensive dødbolde? Jeg har sgu svært ved at erindre de gange, hvor Tingager har skabt ravage og været tæt på at score efter dødbolde, men jeg lader mig da gerne overbevise.

                              Hvor lidt man så end kan lide KEP, er det fuldstændig evident, at det er en kraftig svækkelse af vores opspil at spille med Tingager i stedet for KEP. Her er Tingagers boldomgang ganske enkelt for langsom og upræcis, så at det skulle være en svækkelse offensivt med KEP i stedet for Tingager, kan jeg ikke se, måske snarere tværtimod.
                              Her er jeg slet ikke enig. Jeg synes helt klart at Tingager er bedre teknisk end KEP. At han har haft nogle uheldige afleveringer, kan ikke diskuteres, men han er, i mine øjne, klart bedre til at føre bolden frem og dermed skabe overtal på midtbanen. Desuden er han stadig under udvikling, hvorimod KEP mere ligner end der er under afvikling.

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af Balboa Se indlæg
                                Her er jeg slet ikke enig. Jeg synes helt klart at Tingager er bedre teknisk end KEP. At han har haft nogle uheldige afleveringer, kan ikke diskuteres, men han er, i mine øjne, klart bedre til at føre bolden frem og dermed skabe overtal på midtbanen. Desuden er han stadig under udvikling, hvorimod KEP mere ligner end der er under afvikling.
                                Jeg respekterer fuldt ud, hvis man er fortaler for Tingager ift. KEP bedømt ud fra nogle parametre men at påstå, at Tingager skulle være klart bedre teknisk end KEP, er en vanvittig påstand i mine ører. #AlternativeFacts

                                Comment

                                Working...
                                X