Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Foråret 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
    I bund og grund blev succeskriteriet meldt ud ved sæsonstart. Berdre placering end i sidste sæson. Numeriskt er det jo en 6.plads og slutspil til følge. En 7.plads, men tættere på at tage 6.pladsen i år end sidste år, er en hårfin bedre præstation end sidste sæson, men alt derunder er at ikke nå sin målsætning, og må vel betragtes som en fiasko. Kort sagt skal vi vinde alle kampe til vi når slutspillet, og håbe på at andre resultater flasker sig for at gøre os forhåbninger om at holde målsætningen! Men det ligger ikke i vores hænder længere..
    Den blev faktisk allerede meldtil ud for halvandet år siden, og lød på top-6 hvert år fra og med denne sæson... Og jeg er enig i at det er succeskriteriet... Det kommer så ikke til at ske, og med halvandet års forberedelse og en 7. plads at bygge videre på, så er denne sæson jo klart at betegne som en fiasko...
    Dermed kan foråret jo godt blive fint, men succes bliver der ikke noget af, i min verden... Fremgang, håb og tro osv, ja, men succes løbet er kørt...
    Faktisk er jeg ikke engang sikker på det overhovedet er matematisk muligt med top-6 længere, da der er for mange indbyrdes kampe blandt holdene imellem os og til og med 5. pladsen...
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
      Den blev faktisk allerede meldtil ud for halvandet år siden, og lød på top-6 hvert år fra og med denne sæson... Og jeg er enig i at det er succeskriteriet... Det kommer så ikke til at ske, og med halvandet års forberedelse og en 7. plads at bygge videre på, så er denne sæson jo klart at betegne som en fiasko...
      Dermed kan foråret jo godt blive fint, men succes bliver der ikke noget af, i min verden... Fremgang, håb og tro osv, ja, men succes løbet er kørt...
      Faktisk er jeg ikke engang sikker på det overhovedet er matematisk muligt med top-6 længere, da der er for mange indbyrdes kampe blandt holdene imellem os og til og med 5. pladsen...
      Hypotetisk: Hvis vinder vinder nedrykningsslutspillet og den efterfølgende EL play-off kamp imod nr 3, har vi så indfriet forventningerne?
      Jeg ville ikke mene det, men skulle jeg vælge mellem at blive nr 6 eller 7, så ville jeg vælge nr 7 pga:
      - Mere interessante kampe
      - større chance for en EL plads

      men derimod også en større risiko for nedrykning...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
        Hvis Kent kan overbevise mig i foråret, at han er i stand til at opbygge en base vi kan bygge ovenpå, der giver løfter for fremtiden, og hvor vi "bare" kan udskifte de enkelte spillere, FCK-, eller Randers-style, og vi selvfølgelig undgår nedrykning, så vil han være "tilgivet". Pointtal og antal sejre bliver så subjektivt.

        Jesper Hansen skal bare ud. Jeg kan ikke se ham overbevise mig om, at han på nogen måde kan nå et punkt hvor han vil blive en dygtig, effektiv og ansvarlig sportsdirektør, med et godt forhold til både trup og fans. Han er en cancer på OB, og skal væk asap.
        Jeg kan godt se mangler ved Jesper Hansen, men jeg ser endnu klarere et mønster, som viser, at Kim Brink(i slutningen af hans tid), Thomas Christensen, Poul Hansen, Troels Bech og nu Jesper Hansen alle har fejlet i en eller anden grad som sportslig ansvarlig for indkøb og salg af spillere. Så jeg har en hypotese om, at der er noget mere grundlæggende galt. Der må være nogle strategiske mangler i OB, som for en hver der har været sportsdirektør i OB de sidste mange år har været umulige at arbejde under.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
          Hypotetisk: Hvis vinder vinder nedrykningsslutspillet og den efterfølgende EL play-off kamp imod nr 3, har vi så indfriet forventningerne?
          Jeg ville ikke mene det, men skulle jeg vælge mellem at blive nr 6 eller 7, så ville jeg vælge nr 7 pga:
          - Mere interessante kampe
          - større chance for en EL plads

          men derimod også en større risiko for nedrykning...
          Det mener jeg heller ikke... men jeg kan godt se der kan være en interesse konflikt der... Jeg ved ikke hvor mange flere penge der er i mesterskabsspillet, men 7. pladsen kan jo som du siger være en nemmere vej til Europa...
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            Tja måske bogstaverne TC er en meget stor del af forklaringen- han er ligesom det gennemgående led siden KB mv blev smidt ud.

            Comment


              http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/f...ille-handicap/
              Believe OB

              œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Alt om den fynske overlevelse i følge Tipsbladet

                http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...om-overlevelse
                Godt at se, at der i hvert fald er ét medie, der har forstået alvoren og den situation vi er i. Det er en meget præcis analyse af, hvor vi er lige nu.
                "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                Kluden Krew - O'ense Internationals

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                  Den blev faktisk allerede meldtil ud for halvandet år siden, og lød på top-6 hvert år fra og med denne sæson... Og jeg er enig i at det er succeskriteriet... Det kommer så ikke til at ske, og med halvandet års forberedelse og en 7. plads at bygge videre på, så er denne sæson jo klart at betegne som en fiasko...
                  Dermed kan foråret jo godt blive fint, men succes bliver der ikke noget af, i min verden... Fremgang, håb og tro osv, ja, men succes løbet er kørt...
                  Faktisk er jeg ikke engang sikker på det overhovedet er matematisk muligt med top-6 længere, da der er for mange indbyrdes kampe blandt holdene imellem os og til og med 5. pladsen...
                  Hvis Sønderjyske vinder bare én af deres sidste fem kampe, eller får ét point mod os, er top-seks matematisk umuligt. Men du har sikkert ret i, at det allerede er umuligt. Gider bare ikke lige regne på det.
                  "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                  Kluden Krew - O'ense Internationals

                  Comment


                    Festersen mener at han måske er i spil til søndag mod BIF men næste helt sikkert mod Randers

                    http://www.ob.dk/artikel/plzen-rykket-en-time.aspx

                    Tjek i øvrigt Kent i baggrunden og hans kasket

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                      Hvis Sønderjyske vinder bare én af deres sidste fem kampe, eller får ét point mod os, er top-seks matematisk umuligt. Men du har sikkert ret i, at det allerede er umuligt. Gider bare ikke lige regne på det.
                      Sådan havde jeg ikke engang vendt den, men ja, om ikke andet så kan det der jo da i hvert fald afgøre det hvis det sker... så det bliver svært...
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        Duncan melder AGF meget stærkere end efteråret(Som stortset alle andre klubber også har været ude og gøre)

                        http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/d...-vinterpausen/

                        Comment


                          Nu kunne jeg så ikke lade være med at regne på det alligevel. Jeg kiggede på de sidste 5 runder, og opstillede to scenarier. Et sandsynligt, og et hvor OB vinder alle vores kampe.

                          I det første scenarie (Det sandsynlige) får vi fem point i de sidste fem kampe, en sejr over ACH og uafgjort mod AGF og AaB. Sammenholdt med de andre scenarier, der primært er favoritsejre (jeg gider ikke smide alle mellemregningerne ind) kommer vi så i en playoffpulje, der ser sådan ud:

                          8 --ACH 31p
                          9 --FCN 30p
                          12--OB 23p
                          13-EFB-22p

                          Den anden pulje:
                          7---AaB-36p
                          10-SIF-25p
                          11-AGF-25p
                          14-VFF-18p

                          Det andet scenarie, hvor vi vinder alle vores resterende kampe, og de andre kampe forbliver som i det første scenarie, vil vores pulje så se sådan ud:

                          8---OB---33p
                          9---ACH-31p
                          12--AGF-24p
                          13--EFB--22p

                          Den anden pulje:
                          7--AaB---36p
                          10-FCN--30p
                          11-SIF--25p
                          14-VFF--18p

                          Som I kan se, skal der ikke meget til at rykke rundt på slutstillingerne, og hvilken gruppe man kommer i. Men i gruppespillet er der seks kampe (man møder de andre én gang hjemme og én gang ude), og der er 18 point at spille om. Så det er faktisk ikke såå mange point vi skal have i de sidste fem kampe i grundspillet, før vi i hvert fald har en "fighting chance" for at komme i top-to i vores gruppe i nedrykningsplayoff'en.

                          Der er trods alt 18 point at spille om dernede.

                          Edit: Men vi skulle meget gerne have mindst to sejre i de sidste kampe i grundspillet, hvis vi vil gøre os seriøse forhåbninger om at undgå nedrykningsplayoff.
                          Last edited by Onkel Riffel; 07-02-2017, 20:32.
                          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                          Kluden Krew - O'ense Internationals

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                            Nu kunne jeg så ikke lade være med at regne på det alligevel. Jeg kiggede på de sidste 5 runder, og opstillede to scenarier. Et sandsynligt, og et hvor OB vinder alle vores kampe.

                            I det første scenarie (Det sandsynlige) får vi fem point i de sidste fem kampe, en sejr over ACH og uafgjort mod AGF og AaB. Sammenholdt med de andre scenarier, der primært er favoritsejre (jeg gider ikke smide alle mellemregningerne ind) kommer vi så i en playoffpulje, der ser sådan ud:

                            8 --ACH 31p
                            9 --FCN 30p
                            12--OB 23p
                            13-EFB-22p

                            Den anden pulje:
                            7---AaB-36p
                            10-SIF-25p
                            11-AGF-25p
                            14-VFF-18p

                            Det andet scenarie, hvor vi vinder alle vores resterende kampe, og de andre kampe forbliver som i det første scenarie, vil vores pulje så se sådan ud:

                            8---OB---33p
                            9---ACH-31p
                            12--AGF-24p
                            13--EFB--22p

                            Den anden pulje:
                            7--AaB---36p
                            10-FCN--30p
                            11-SIF--25p
                            14-VFF--18p

                            Som I kan se, skal der ikke meget til at rykke rundt på slutstillingerne, og hvilken gruppe man kommer i. Men i gruppespillet er der seks kampe (man møder de andre én gang hjemme og én gang ude), og der er 18 point at spille om. Så det er faktisk ikke såå mange point vi skal have i de sidste fem kampe i grundspillet, før vi i hvert fald har en "fighting chance" for at komme i top-to i vores gruppe i nedrykningsplayoff'en.

                            Der er trods alt 18 point at spille om dernede.
                            Godt arbejde, og yderst interessant at spekulere i foråret... det bliver godt nok en spændende omgang...

                            Jeg forstiller mig vi kommer til at være et sted mellem efterårets pointsnit(0.86) og et snit på 1.00, hvilket må blive 4-5 point... så jeg hælder ikke så underligt til det første scenarie her, og tænker ca. 23 point inden slutspillet... så er der også plads til at overraske lidt og få et par point ekstra, så vi måske kan få 25-26 og bevare lidt mere spænding...
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                              Nu kunne jeg så ikke lade være med at regne på det alligevel. Jeg kiggede på de sidste 5 runder, og opstillede to scenarier. Et sandsynligt, og et hvor OB vinder alle vores kampe.

                              I det første scenarie (Det sandsynlige) får vi fem point i de sidste fem kampe, en sejr over ACH og uafgjort mod AGF og AaB. Sammenholdt med de andre scenarier, der primært er favoritsejre (jeg gider ikke smide alle mellemregningerne ind) kommer vi så i en playoffpulje, der ser sådan ud:

                              8 --ACH 31p
                              9 --FCN 30p
                              12--OB 23p
                              13-EFB-22p

                              Den anden pulje:
                              7---AaB-36p
                              10-SIF-25p
                              11-AGF-25p
                              14-VFF-18p

                              Det andet scenarie, hvor vi vinder alle vores resterende kampe, og de andre kampe forbliver som i det første scenarie, vil vores pulje så se sådan ud:

                              8---OB---33p
                              9---ACH-31p
                              12--AGF-24p
                              13--EFB--22p

                              Den anden pulje:
                              7--AaB---36p
                              10-FCN--30p
                              11-SIF--25p
                              14-VFF--18p

                              Som I kan se, skal der ikke meget til at rykke rundt på slutstillingerne, og hvilken gruppe man kommer i. Men i gruppespillet er der seks kampe (man møder de andre én gang hjemme og én gang ude), og der er 18 point at spille om. Så det er faktisk ikke såå mange point vi skal have i de sidste fem kampe i grundspillet, før vi i hvert fald har en "fighting chance" for at komme i top-to i vores gruppe i nedrykningsplayoff'en.

                              Der er trods alt 18 point at spille om dernede.

                              Edit: Men vi skulle meget gerne have mindst to sejre i de sidste kampe i grundspillet, hvis vi vil gøre os seriøse forhåbninger om at undgå nedrykningsplayoff.
                              Tak for det Onkel. 2 sejre er vel også realistisk/muligt hvis vi kan holde niveauet fra i søndags.. Men jeg vil ikke satse penge på det

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                                Nu kunne jeg så ikke lade være med at regne på det alligevel. Jeg kiggede på de sidste 5 runder, og opstillede to scenarier. Et sandsynligt, og et hvor OB vinder alle vores kampe.

                                I det første scenarie (Det sandsynlige) får vi fem point i de sidste fem kampe, en sejr over ACH og uafgjort mod AGF og AaB. Sammenholdt med de andre scenarier, der primært er favoritsejre (jeg gider ikke smide alle mellemregningerne ind) kommer vi så i en playoffpulje, der ser sådan ud:

                                8 --ACH 31p
                                9 --FCN 30p
                                12--OB 23p
                                13-EFB-22p

                                Den anden pulje:
                                7---AaB-36p
                                10-SIF-25p
                                11-AGF-25p
                                14-VFF-18p

                                Det andet scenarie, hvor vi vinder alle vores resterende kampe, og de andre kampe forbliver som i det første scenarie, vil vores pulje så se sådan ud:

                                8---OB---33p
                                9---ACH-31p
                                12--AGF-24p
                                13--EFB--22p

                                Den anden pulje:
                                7--AaB---36p
                                10-FCN--30p
                                11-SIF--25p
                                14-VFF--18p

                                Som I kan se, skal der ikke meget til at rykke rundt på slutstillingerne, og hvilken gruppe man kommer i. Men i gruppespillet er der seks kampe (man møder de andre én gang hjemme og én gang ude), og der er 18 point at spille om. Så det er faktisk ikke såå mange point vi skal have i de sidste fem kampe i grundspillet, før vi i hvert fald har en "fighting chance" for at komme i top-to i vores gruppe i nedrykningsplayoff'en.

                                Der er trods alt 18 point at spille om dernede.

                                Edit: Men vi skulle meget gerne have mindst to sejre i de sidste kampe i grundspillet, hvis vi vil gøre os seriøse forhåbninger om at undgå nedrykningsplayoff.
                                ja 18 point at spille om....men i det realistiske scenario går vi ind med et minus på 7 point - det er ikke umuligt at hente - men godt nok meget der skal gå rigtigt.
                                Det er altid svært at spå efter sådan en pause - fortsætter stilen fra efteråret får vi ikke mange sejre. Men det kan jo være Kent har fået lidt mere styr på tropperne og banket lidt selvtillid ind i angriberne.....og SÅ frygtingydende ser vores kampprogram ikke ud. RFC, ACH, AAB, sdjr (der trods alt har skiftet en del), og agf....et program der skal og bør give 3 sejre - især hvis vi skal gøre os nogen forhåbninger om at undgå en af de sidste 2 pladser i nedrykningsspillet.
                                For 7 point er for stort et hul at skulle lappe på....

                                Comment

                                Working...
                                X