Annoncering

Collapse
No announcement yet.

kamptråd SIF - OB 28/10/2016

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    Hvem havde du forventet mere fra?
    Anders K. som er skadet halvdelen af tiden?
    Kenneth Emil som havde et skidt sidste år for AAB?
    Lund?
    Desler?
    Jønsson?
    Måske Festersen ... men det er den eneste som virkelig har skuffet, som jeg ser det.
    Syntes ikke engang Fester har skuffet , nok snarere overpræsteret sidste sæson ift hans sande niveau .
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
      Synes nu også Frimann er en god analytiker. Men dyb indsigt i OB og i vores nuværende situation har hverken Grønkjær eller Frimann.
      Grønkjær var meget mere skarp i sin analyse end Frimann var sidste søndag IMO..
      Jeg giver ikke 5 potter pis for PF,Werge eller Plabre Poul

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
        Syntes ikke engang Fester har skuffet , nok snarere overpræsteret sidste sæson ift hans sande niveau .
        Mon ikke han havde scoret 4-5 stykker nu med Falk bag ved sig...

Comment

Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
          Synes nu også Frimann er en god analytiker. Men dyb indsigt i OB og i vores nuværende situation har hverken Grønkjær eller Frimann.
          Frimann er ulidelig, særligt i selskab med Werge. De to kan ødelægge enhver fodboldkamp.
          OB: Danske mestre i 2075/6

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Mon ikke han havde scoret 4-5 stykker nu med Falk bag ved sig...
            Fester har vaeret en klasseangriber i flere aar og var vigtig for at FCV kom i Superligaen. Og det var sjovt for ham at spille med en anden begavet spiller som Rasmus Falk.
            Som flere qndre forventede han at skulle spille paa et tophold af en slags og nu er han en del af roev og noegler. Men hqn er jo ude af kamptraening. Det kan sagtens blive bedre. Og han er et af JHs klart gode indkoeb.
            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

OB - engang var vi gode

Comment

Hvem havde du forventet mere fra?
              Anders K. som er skadet halvdelen af tiden?
              Kenneth Emil som havde et skidt sidste år for AAB?
              Lund?
              Desler?
              Jønsson?
              Måske Festersen ... men det er den eneste som virkelig har skuffet, som jeg ser det.
              Alle de nævnte har da skuffet individuelt og . Som en enhed har vi fungeret elendigt.
              At gøre spillerne dårligere end de er, er altså ikke en undskyldning man burde bruge til at forsvare Kents berettigelse i OB.

Comment

Oprindeligt indsendt af René Se indlæg
                Alle de nævnte har da skuffet individuelt og . Som en enhed har vi fungeret elendigt.
                At gøre spillerne dårligere end de er, er altså ikke en undskyldning man burde bruge til at forsvare Kents berettigelse i OB.
                Jeg kan bare ikke rigtig se hvor de forventninger kommer fra ... de fleste har jo netop præsteret som de plejer.
                At Anders K. når over 10 mål på trods af skader, er jo over normen for ham.

Bortset fra Festersen, så er jeg ikke overrasket ... i forhold til Jønsson, så vurderer jeg kun ud fra hvad jeg har set i OB, men han var jo heller ikke en stor stjerne i AAB.

... og så undervurderes effekten af tabet af Falk, han satte utroligt meget op ... det gjorde vores angribere bedre/fik dem til at fremstå bedre.
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Comment

Jeg kan bare ikke rigtig se hvor de forventninger kommer fra ... de fleste har jo netop præsteret som de plejer.

Bortset fra Festersen, så er jeg ikke overrasket ... i forhold til Jønsson, så vurderer jeg kun ud fra hvad jeg har set i OB, men han var jo heller ikke en stor stjerne i AAB.

... og så undervurderes effekten af tabet af Falk, han satte utroligt meget op ... det gjorde vores angribere bedre/fik dem til at fremstå bedre.
                  Dele af det køber jeg simpelthen ikke. At lade gøre AK og Festers tidligere meritter afhænge så meget af Falk er simpelthen for letkøbt. Hvem var FCVs "Falk" da Fester lavede 10 mål for en nedrykker sæsonen før han skiftede til os?

Angribere afhænger naturligvis af en velfungerende trup, opspil og held i posen. Men at reducere AK og Fester til middelmådige angribere er simpelthen en fornærmelse af deres kvaliteter. De har begge præsteret LANGT under niveau i denne sæson - det skal jeg være den første til at indrømme. Men deres ringe præstationer skyldes bl.a. manglende selvtillid, samt tilhørende udtur, når
                  opspillet har været så tilsvarende ringe. Ingen af de to søger ned i banen og sætter 2-3 mand og afgører kampen, men så havde de for pokker heller ikke spillet for os.

Problemet er ikke (kun) hos vores forreste to. Det stikker langt dybere. Jeg tvivler ikke på, at langt de fleste suppetrænere - bortset fra top 3-holdene - ville ønsker de havde den slags angribere til rådighed.

Comment

Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                    Dele af det køber jeg simpelthen ikke. At lade gøre AK og Festers tidligere meritter afhænge så meget af Falk er simpelthen for letkøbt. Hvem var FCVs "Falk" da Fester lavede 10 mål for en nedrykker sæsonen før han skiftede til os?

Angribere afhænger naturligvis af en velfungerende trup, opspil og held i posen. Men at reducere AK og Fester til middelmådige angribere er simpelthen en fornærmelse af deres kvaliteter. De har begge præsteret LANGT under niveau i denne sæson - det skal jeg være den første til at indrømme. Men deres ringe præstationer skyldes bl.a. manglende selvtillid, samt tilhørende udtur, når
                    opspillet har været så tilsvarende ringe. Ingen af de to søger ned i banen og sætter 2-3 mand og afgører kampen, men så havde de for pokker heller ikke spillet for os.

Problemet er ikke (kun) hos vores forreste to. Det stikker langt dybere. Jeg tvivler ikke på, at langt de fleste suppetrænere - bortset fra top 3-holdene - ville ønsker de havde den slags angribere til rådighed.
                    Jeg deler dine holdninger, og vil da også for fuldstændighedens skyld supplere situationen med vores to bedste angribere med at AK og Fester ikke har spillet mange kampe sammen i år, og i det omfang de har spillet samtidig, har den ene tilsyneladende ikke været 100% fit. TM har så kæmpet med de midler han har, men det er tydeligt at netop han er en af dem JH omtaler som spillere som ikke er i stand til at indfri OBs ambitionsniveau.
                    Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

AK's formnedgang skyldes imo hans rygproblemer som har gjort at han slet ikke er kommet igang og fået den selvtillid en angriber skal have .

Mon ikke Fester's sande niveau er omkring midt i mellem hans overpræstation sidste sæson og hans ringe præstation i denne .

Og for begge angribere så spiller det også en meget stor rolle at Falk ikke er her til at suge alt opmærksomheden og søtte de " lette " chancer op for dem .
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

Comment

Festersen er så åbenbart en angriber, der er meget afhængig af at holdet fungerer - i FCV havde de et stramt og defineret koncept, der gik ud på direkte spil via en lang bold til Dennis Sørensen, og hurtigt spil over kanterne, og så tog Festersen sig godt af de mange flade indlæg på tværs og stikninger i dybden, som Vestsjælland bl.a havde stor succes med mod os. Festersen scorede i alle 3 kampe mod os i sin sidste sæson.

Når vi havde Falk, havde vi den offensive katalysator som Dennis Sørensen var i Vestsjælland, garanten for at spillestilen kunne lykkes, og selv om jeg er, til dels, enig i at manglen på Falk ikke er HELE forklaringen, så kunne jeg godt finde på at kalde Dennis Sørensen for FCVs Falk, fordi denne havde samme betydning for det offensive spil i Vestsjælland, som Falk havde for os. En katalysator - en dynamo - en brik, der får hele puslespillet til at gå op.

En anden forklaring kan være, at nogle gange går visse spillere bare ned med flaget, fordi de mister procenter i speed, antrit, og des lige, jo ældre de bliver. Specielt når man kommer forbi de 30.

Spekulationerne kan være mange, men at afvise teorien om graden af betydningen af Falks manglende tilstedeværelse på vores angriberes manglende form, det synes jeg personligt er lige så letkøbt, som du beskylder selve teorien for at være.

Jeg er ganske sikker på, at hvis vi havde hentet en offensiv profil, der kunne lidt af de samme ting som Falk, hvilket måske/måske ikke var muligt, så havde vi set i hvert fald Festersen skarpere. AK er lidt en anderledes historie, hans situation handler meget om hvor hæmmet han har været af sin kronisk dårlige ryg, og så det faktum, at han synes at være jordens største tryghedsnarkoman.

Jeg betvivler ikke deres evner, men jeg er heller ikke i tvivl om, at hvis de havde haft bedre offensive legekammerater end Jönsson og Joan (og for den sags skyld Greve og Desler), så havde de - og holdet været markant bedre end det, de er nu og har været i denne sæson.

Så man kan egentlig sige, at det er ikke så meget det, at Falk mangler, det er det faktum, at han bare ikke er blevet erstattet. Og når det ikke sker, så mangler der altså bare lige den profil eller profiler, der bliver katalysator for at noget kan gå op i en højere enhed.

I det her tilfælde vores angribere og hvordan de bliver drænet for selvtillid, fordi konceptet mangler en katalysator a la Dennis Sørensen, a la Falk, a la Thomsen/Kusk, etc...

MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          Festersen er så åbenbart en angriber, der er meget afhængig af at holdet fungerer - i FCV havde de et stramt og defineret koncept, der gik ud på direkte spil via en lang bold til Dennis Sørensen, og hurtigt spil over kanterne, og så tog Festersen sig godt af de mange flade indlæg på tværs og stikninger i dybden, som Vestsjælland bl.a havde stor succes med mod os. Festersen scorede i alle 3 kampe mod os i sin sidste sæson.

Når vi havde Falk, havde vi den offensive katalysator som Dennis Sørensen var i Vestsjælland, garanten for at spillestilen kunne lykkes, og selv om jeg er, til dels, enig i at manglen på Falk ikke er HELE forklaringen, så kunne jeg godt finde på at kalde Dennis Sørensen for FCVs Falk, fordi denne havde samme betydning for det offensive spil i Vestsjælland, som Falk havde for os. En katalysator - en dynamo - en brik, der får hele puslespillet til at gå op.

En anden forklaring kan være, at nogle gange går visse spillere bare ned med flaget, fordi de mister procenter i speed, antrit, og des lige, jo ældre de bliver. Specielt når man kommer forbi de 30.

Spekulationerne kan være mange, men at afvise teorien om graden af betydningen af Falks manglende tilstedeværelse på vores angriberes manglende form, det synes jeg personligt er lige så letkøbt, som du beskylder selve teorien for at være.

Jeg er ganske sikker på, at hvis vi havde hentet en offensiv profil, der kunne lidt af de samme ting som Falk, hvilket måske/måske ikke var muligt, så havde vi set i hvert fald Festersen skarpere. AK er lidt en anderledes historie, hans situation handler meget om hvor hæmmet han har været af sin kronisk dårlige ryg, og så det faktum, at han synes at være jordens største tryghedsnarkoman.

Jeg betvivler ikke deres evner, men jeg er heller ikke i tvivl om, at hvis de havde haft bedre offensive legekammerater end Jönsson og Joan (og for den sags skyld Greve og Desler), så havde de - og holdet været markant bedre end det, de er nu og har været i denne sæson.

Så man kan egentlig sige, at det er ikke så meget det, at Falk mangler, det er det faktum, at han bare ikke er blevet erstattet. Og når det ikke sker, så mangler der altså bare lige den profil eller profiler, der bliver katalysator for at noget kan gå op i en højere enhed.

I det her tilfælde vores angribere og hvordan de bliver drænet for selvtillid, fordi konceptet mangler en katalysator a la Dennis Sørensen, a la Falk, a la Thomsen/Kusk, etc...

MvH ChrisOB
                          Vi har vel egentlig også JJT som var ved at vise noget af sit potentiale som katalysator/igangsætter og offensivt omdrejningspunkt, og vi har hentet Nana som jeg synes har set bedre og bedre ud jo flere minutter han får på banen.
                          Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

De er dårligere, end folk tror. Hvis vores spillere var travheste, så ville vi ikke vinde et eneste løb. Måske ville Gyte få en placering som 2-3 stykker. Alle de andre " Travrr" er ikke i nærheden af stregen når det skal afgøres. Jo bedre spillere du træner med desto bedre bliver du selv. Vi har ikke de spillere som kan rykke træningen og dermed holdet. Groft saht, så mangler vi 2 backs, en cf, en 8'er, og 2 kanter, samt en topangriber. Det vil sige at JH på alle de år har sammensat en trup med store mangler. Sørgeligt er det, men det er Desværre et faktum.

Comment

Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                              De er dårligere, end folk tror. Hvis vores spillere var travheste, så ville vi ikke vinde et eneste løb. Måske ville Gyte få en placering som 2-3 stykker. Alle de andre " Travrr" er ikke i nærheden af stregen når det skal afgøres. Jo bedre spillere du træner med desto bedre bliver du selv. Vi har ikke de spillere som kan rykke træningen og dermed holdet. Groft saht, så mangler vi 2 backs, en cf, en 8'er, og 2 kanter, samt en topangriber. Det vil sige at JH på alle de år har sammensat en trup med store mangler. Sørgeligt er det, men det er Desværre et faktum.
                              Det er for letkøbt synes jeg. Holdet er ramt på selvtilliden af de mange nederlag. Men jeg syntes holdet er langt bedre end den nuværende situation.

Comment

Sikke en omgang vrøvl. Selvfølgelig har langt de fleste underpræsteret. Vores angribere har været skadet på skift og er ude af form. Kep og Jønsson kommer fra alle fodbold fans kæledækker hvor de var profiler.
                                Ved godt folk er skuffet, men det er useriøst at mene ingen på holdet har skuffet, eller præsteret dårligere end andre kunne forvente.

Comment

Working...
                                X