Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fan fraktioner i OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Fan fraktioner i OB

    Har længe spekuleret over hvor mange fan fraktioner der er i OB..
    Og hvor mange er der i dem? Er det bare en gruppe venner der har fundet noget at være fælles om eller er det lidt mere organiseret end som så?
    Er det små lukkede grupperinger som står i hver sit hjørne og prøver at hive i samme snor der skal trække OB fremad? Er det specielt for OB med en masse forskellige grupper eller er det i alle danske klubber?

    Jeg spørger ikke for at være kritisk men fordi jeg er interesseret og aldrig selv har deltaget i sådanne grupper..

    #2
    Det samme kunne jeg godt tænke mig at vide.

    Her er mit bud, og der er kun tale om et gæt fra min side af.. I må gerne korrigere mig:

    De Stribede (Officiel fangruppe) de er vel 50 inkarneret mennesker i gruppen.

    Province Boys Crew (Uofficiel gruppe) de er vel 30-50 mennesker i gruppen? Mit umiddelbare indtryk er, at det er startet mellem en gruppe venner, hvor venners venner er stødt til efterhånden siden 2007.

    Kluuden Crew (Uofficiel gruppe) en københavner gruppe som går lidt mere op i sjov og ballade. Der bliver produceret nogle sjove sange til diverse udebaneture på sjælland. En 15 stykker?

    Derudover tror jeg ikke vi har noget der batter..

    Comment


      #3
      Der er også Odense Intellectuals: ca. 30 medlemmer.

      Comment


        #4
        I PB er vi ca 30 aktive medlemmer. 20 som ikke er medlemmer men er fans af OB og samtidig personlige venner med de forskellige medlemmer.

        Vores fraktion blev dannet af en kerne af venner på ca 10-15 stykker i 07.

        Vi er ikke bare venner alle sammen udenfor fodbolden. Jeg (Marco) lærte folk at kende på stadion gennem årene, jeg har selv været medlem af andre fraktioner da jeg var yngre.

        Men som næsten alle andre er de andre fraktioner fra dengang jo gået i opløsning, så fandt jeg ud af drengene deler samme passion som jeg og derfor sagde det sig selv at det blev The Province Boys.

        Så det er ikke en Nødvendighed at kende nogle af os personligt for at blive evt prøvemedlem som vi kalder det. (Det skal IKKE opfattes som en eller anden Rockerklub). Folk bliver set an over en længere periode fx 6 måneder eller et år for at folk kan vise de er 100% dedikeret, for dem tvivler jeg personligt på der skulle være ret mange tilbage af i Odense. Så handler det jo også om at passe ind i det fælleskab og sammenhold der nu engang er i blandt os. En del af os taler jo OB 24/7 som i selv gør herinde, vi førsøger så vidt muligt at få ført de ting ud i livet.

        Vi er uofficielle og vi forholder os kritiske til Ledelsen, det er vores pligt ikke kun at stryge dem med hårene, ligesom det er vores pligt at støtte op om den klub vi elsker. Som skrevet i en anden tråd kan det være svært for nogle at forstå.

        Selvfølgelig skulle ledelsen gøre det Godt så høre de det selvfølgelig også, men det er vel næppe sket de sidste ihvertfald 8 år. ;)

        Nå jeg må hellere slutte her. Jeg håber det hjalp lidt på hvad du spurgte om.


        Snakken om andre fraktioner er der en anden der må svare på. Det er ikke noget at gøre med os :)

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Marco1887 Se indlæg
          I PB er vi ca 30 aktive medlemmer. 20 som ikke er medlemmer men er fans af OB og samtidig personlige venner med de forskellige medlemmer.

          Vores fraktion blev dannet af en kerne af venner på ca 10-15 stykker i 07.

          Vi er ikke bare venner alle sammen udenfor fodbolden. Jeg (Marco) lærte folk at kende på stadion gennem årene, jeg har selv været medlem af andre fraktioner da jeg var yngre.

          Men som næsten alle andre er de andre fraktioner fra dengang jo gået i opløsning, så fandt jeg ud af drengene deler samme passion som jeg og derfor sagde det sig selv at det blev The Province Boys.

          Så det er ikke en Nødvendighed at kende nogle af os personligt for at blive evt prøvemedlem som vi kalder det. (Det skal IKKE opfattes som en eller anden Rockerklub). Folk bliver set an over en længere periode fx 6 måneder eller et år for at folk kan vise de er 100% dedikeret, for dem tvivler jeg personligt på der skulle være ret mange tilbage af i Odense. Så handler det jo også om at passe ind i det fælleskab og sammenhold der nu engang er i blandt os. En del af os taler jo OB 24/7 som i selv gør herinde, vi førsøger så vidt muligt at få ført de ting ud i livet.

          Vi er uofficielle og vi forholder os kritiske til Ledelsen, det er vores pligt ikke kun at stryge dem med hårene, ligesom det er vores pligt at støtte op om den klub vi elsker. Som skrevet i en anden tråd kan det være svært for nogle at forstå.

          Selvfølgelig skulle ledelsen gøre det Godt så høre de det selvfølgelig også, men det er vel næppe sket de sidste ihvertfald 8 år. ;)

          Nå jeg må hellere slutte her. Jeg håber det hjalp lidt på hvad du spurgte om.


          Snakken om andre fraktioner er der en anden der må svare på. Det er ikke noget at gøre med os :)
          Tak for det

          Håber nogen kan kaste lys over nogle af de andre fraktioner

          Comment


            #6
            Odense Fanaticos eksisterer i teorien også stadig... Vi står i hvert fald sammen til kampene, og kommenterer alt med en ironisk distance på langsiden...

            Mvh

            MaxHH

            Comment


              #7
              Kluden Krew er ca. en 10-12 Kbh-bosatte gutter der ser de næsten alle kampe på Sjælland live, krydret med nogle få hjemmekampe. Det er kernen. Så har vi en 20 stykker mere, der er løst tilknyttet og fanger en kamp i ny og næ.

              Jeg står for "Skygger Over Ådalen" på twitter og Facen', hvor jeg morer mig med lidt photoshop og lidt mere eller mindre kvalificeret brok, samt en evig kamp for at oplyse diverse sportsjournalister om de finere nuancer i kritikken af Jesper H., eller hvorfor jeg og andre synes Falk er en overløber. Hjulpet af nixcha, Den Skriggule Tchami og kbhob.

              Vi er næsten alle sammen 30 år+, og fanget i børne/job/familieræset, så kampe i Odense er der desværre ikke ret tit tid/overskud til. Men de fleste har været OB-fans siden start/mid-90erne, og et par stykker siden 80erne, og vi bliver sgu nok ved med at drikke bajere og se OB til vi dør.

              Og hvis vi bliver regnet ind i de "uofficielle" fangrupper, står det sgu sløjt til.

              Edit: Og nå ja, så regner vi os selv for en venstreorienteret fraktion, meget "no al calcio moderno", og med solidaritet med kvinder, homoer, indvandrere, fattige og fordrukne, overalt hvor vi finder dem. (Vi har dog et par stykker, der stemmer til højre for midten, samt en enkel rodløs eks-konservativ. Ham har vi også solidaritet med )
              Last edited by Onkel Riffel; 25-10-2016, 13:42.
              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
              Kluden Krew - O'ense Internationals

              Comment


                #8
                North Boys er en Samling af drenge der i forvejen så OB sammen. Vi er på ingen måder seriøse, vi hygger os bare, men mødes ofte inden hjemmekampe og tager på ture sammen med de uofficielle til udvalgte kampe. Vi er 2 topboys og i alt en 8 stykker, men kan på en god dag godt være 15-20 mand sammen til kamp.

                Vi kommer primært fra Odense Nord, deraf navnet og tog egentlig bare et fælles navn for lirens skyld i forbindelse med optakten til en away i Twente.

                North Boys - we are the facial army!

                Forresten er vi ophavsmændene til Bukkake på Rami Sangen <3

                /Dinjo

                Comment


                  #9
                  Division Gallo

                  Gruppen har været banebrydende på den danske fanscene gennem de sidste 5 år og været foregangsmænd på en række innovative projekter - både på og uden for terrasen. I flæng kan nævnes: krokodiller på stadion, kærester slået ihjel, boks på A-bar og adskillige rekruteringsture til Polen og andre østeuropæiske lande (nogle endda af et halvt års varighed). Gruppens kerne tæller ca. 10 mand høj, men inklusiv støttegruppen AK47, er dette tal nok nærmere 350 mand - primært af import fra Polen.
                  Vi ligger i gruppen ikke skjul på at vi ser os selv som det ypperste indenfor Europæisk fankultur, og vi har især med sange som "Sten Michael", "Divizione" og "Yaya Hassan"-sangen manifesteret os selv som dette. På kampdage kan vi oftest findes på A-bar, Rådhuskælderen eller hjemme ved Kenneths mor. Vi tager som gruppe stærkt afstand fra fattige mennesker, ellers er gruppen, som udgangspunkt, åben for alle. Dette altså når man har været igennem vores meget krævende optagelsesprøve.
                  Edit: Og når ja, så har vi i øvrigt ikke solidaritet med andre end os selv.

                  Mvh Division Gallo og AK47

                  Comment


                    #10
                    hahahahha <3!! Lad os please få uddybet optagelsesritualet!

                    /Dinjo

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Dinjo Se indlæg
                      hahahahha <3!! Lad os please få uddybet optagelsesritualet!

                      /Dinjo
                      Hahaha. Hvis du skulle have glemt det siden du gjorde det sidst, så skal man dickslappe Tower i hovedet :)

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Boysen Se indlæg
                        Division Gallo

                        Gruppen har været banebrydende på den danske fanscene gennem de sidste 5 år og været foregangsmænd på en række innovative projekter - både på og uden for terrasen. I flæng kan nævnes: krokodiller på stadion, kærester slået ihjel, boks på A-bar og adskillige rekruteringsture til Polen og andre østeuropæiske lande (nogle endda af et halvt års varighed). Gruppens kerne tæller ca. 10 mand høj, men inklusiv støttegruppen AK47, er dette tal nok nærmere 350 mand - primært af import fra Polen.
                        Vi ligger i gruppen ikke skjul på at vi ser os selv som det ypperste indenfor Europæisk fankultur, og vi har især med sange som "Sten Michael", "Divizione" og "Yaya Hassan"-sangen manifesteret os selv som dette. På kampdage kan vi oftest findes på A-bar, Rådhuskælderen eller hjemme ved Kenneths mor. Vi tager som gruppe stærkt afstand fra fattige mennesker, ellers er gruppen, som udgangspunkt, åben for alle. Dette altså når man har været igennem vores meget krævende optagelsesprøve.
                        Edit: Og når ja, så har vi i øvrigt ikke solidaritet med andre end os selv.

                        Mvh Division Gallo og AK47
                        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                        Kluden Krew - O'ense Internationals

                        Comment


                          #13
                          Vil absolut ikke kalde mig en fraktion når jeg står ofte sammen med mine søn på Stiften. Hehe.
                          Jeg er medlem af de Stribede og kommer så ofte som muligt fra Tyskland til Odense for kampene.
                          Men vil gerne spørge om der er andre tysker herinde. Så måske vi kunne ja organisere den en eller anden fælles tur til Odense. Bor ca. 100 km sydpå fra Dortmund.

                          Og det kunne ja blive en ny tysk fan fraktion. Måske "De-Tyske-OB'er-som-allerede-synger-og-hopper-når-de-står-i-kø-på-motorvej-ved-Hamburg-og-taler-dansk-med-en-forfærdelig-udtalelse-fraktion". ;-)
                          Last edited by andlox; 29-10-2016, 12:40.
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            #14
                            Er temmelig sikker på, at der var en OB-fanklub fra Hannover for en del år siden.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                              Er temmelig sikker på, at der var en OB-fanklub fra Hannover for en del år siden.
                              Ja det var der .... ved ikke om den eksisterer mere.

                              Comment

                              Working...
                              X