Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det realistiske vintertransfer vindue sæson 16/17

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Det realistiske vintertransfer vindue sæson 16/17

    Hvad skal vi gøre til vinter? Og hvad har vi råd til? Vil JH køre kontinuitetskortet og holde på pengene?

    Der er selvfølgelig 9 kampe endnu tilbage i efteråret hvor meget kan ske. Vi kan være isoleret i bunden og vi kan være med i pereferi opløbet til 6. Pladsen. Men uanset skal der simpelthen ske en kvalitetstilførsel til truppen.
    Hvis Kurucay og Weber ikke får forlænget deres kontrakter er vi kun 22 i truppen og kan med lidt skader og karantæner få svært ved at stille en trup med 18 mand på kampdag..
    Og som udgangspunkt kunne jeg godt acceptere at vi kørte med en forholdsvis lille trup hvis bare at den så havde mere kvalitet end den har nu.

    Realistik kommer der nok MAX 2 nye ind mm at vi ser et salg eller 2. Og de 2-3 pladser er nok stadig det vi skreg på før at vinduet lukkede..

    1) En venstrekant ala Joan. Gerne med mere fysisk.

    2) En midtbanespiller med kvalitet. Er dog efterhånden svært at sætte en betegnelse på pga de ukendte faktorer der er med Makrini og skal Tverskov være midtbanespiller. Alt dette skal nok besvares først. Men det blive mere og mere svært at se Izunna fortsætte i klubben..

    Man kunne også parlementere for en ny angriber. Og det kunne jeg da også godt tænke mig. Men mon ikke at vi snart kan konkludere(eller trænerteamet kan.. vi andre gjorde det for længe siden) at Jönsson er angriber eller lige bag ved..
    I sådan en 4-4-1-1 som hængende angriber.. Så han må kæmpe med AK,Festersen og Mikkelsen om pladserne

    Mon ikke at angriberne vil begynde at se lidt bedre ud hvis holdet fik tilført en kreativ og assisterende kantspiller og en midtbanespiller med kvalitet i det offensive?

    Nogle andre bud?

    #2
    Det er svært at svare på. Izu ligner en der er på vej væk når han ikke fik startplads i går med ElMak ude. JJT og Nana har offensivt talent til at spille 8'eren, men mangler måske lidt rutine endnu. Kanterne er måske vores største "udfordring" hvor Greve har manglet lidt, han arbejder dog hårdt for sagen. Joan er vel med hans nuværende form et salgsemne til vinter til en hollandsk klub måske. Det efterlader os med 2 unge kanter i Greve og Yao så de pladser mener jeg sammen med en "Zohore-type" er vigtigst at se på, og måske vb hvor Pereira ikke har levet op til mine forventninger
    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      #3
      Meget meget svært at sige ... løfter Greve, Welbeck og Tingaer deres spil så meget at de bliver reelle alternativer, begynder Festersen og AK at score for ikke at sige Edmundson og Jønsson og finder KN sin opstilling der alt andet lige skifter lidt, kan behovet være mindre end for bare 24 timer siden ..

      Men det er mange hvis'er ... Stor forskel om vi nu taber 3-4 kampe igen eller vi kan få flere sejre/ point på kontoen ...

      Håber bare ikke at hverken vi eller ledelsen bliver euforiske fordi vi fik en enkelt sejr ...

      Syntes stadig at vi er rimelig svage i venstre side og ville gerne rykke Jønsson ind centralt som hængende angriber bag AK eller offensiv midt foran Mak frem for at have ham på kanten hvis han skal starte inde ... Så ny VK eller Festersen derud .. Vi har et par VB .. Er de stærke nok? Lund kæmper godt men er han bedre end Desler på HB? Vil gerne have Desler med men er han bedre end Edmundson på HK? Skal Endmundson på toppen hvis ikke AK og Festersen begynder at score .. kan han tage VK?

      Er Tingager god nok eller skal Tverskov ned igen?

      Går vi efter at etablere en stamme ... Hvem skal der så bygges på?

      Noget af det vigtigeste er næsten at forlænge med Makrini ...
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Hvad skal vi gøre til vinter? Og hvad har vi råd til? Vil JH køre kontinuitetskortet og holde på pengene?

        Der er selvfølgelig 9 kampe endnu tilbage i efteråret hvor meget kan ske. Vi kan være isoleret i bunden og vi kan være med i pereferi opløbet til 6. Pladsen. Men uanset skal der simpelthen ske en kvalitetstilførsel til truppen.
        Hvis Kurucay og Weber ikke får forlænget deres kontrakter er vi kun 22 i truppen og kan med lidt skader og karantæner få svært ved at stille en trup med 18 mand på kampdag..
        Og som udgangspunkt kunne jeg godt acceptere at vi kørte med en forholdsvis lille trup hvis bare at den så havde mere kvalitet end den har nu.

        Realistik kommer der nok MAX 2 nye ind mm at vi ser et salg eller 2. Og de 2-3 pladser er nok stadig det vi skreg på før at vinduet lukkede..

        1) En venstrekant ala Joan. Gerne med mere fysisk.

        2) En midtbanespiller med kvalitet. Er dog efterhånden svært at sætte en betegnelse på pga de ukendte faktorer der er med Makrini og skal Tverskov være midtbanespiller. Alt dette skal nok besvares først. Men det blive mere og mere svært at se Izunna fortsætte i klubben..

        Man kunne også parlementere for en ny angriber. Og det kunne jeg da også godt tænke mig. Men mon ikke at vi snart kan konkludere(eller trænerteamet kan.. vi andre gjorde det for længe siden) at Jönsson er angriber eller lige bag ved..
        I sådan en 4-4-1-1 som hængende angriber.. Så han må kæmpe med AK,Festersen og Mikkelsen om pladserne

        Mon ikke at angriberne vil begynde at se lidt bedre ud hvis holdet fik tilført en kreativ og assisterende kantspiller og en midtbanespiller med kvalitet i det offensive?

        Nogle andre bud?

        Ja selvfølgelig vil JH spille kontinuitets kortet igen og igen. Hvorfor skulle han pludselig ændre på det....

        Men ja enig - der bør tilføres noget kvalitet til truppen - især med henblik på næste sæson - da jeg modsat dig ikke tror der kommer til at ske det helt store resten af efteråret - top 6 er for mig helt væk. Isoleret i bunden er desværre en risiko stadigvæk - og sker det regner jeg med et meget aktivt vinter vindue med panik handler - da nedrykning pludslig bliver en reel fare.
        Men jeg regner med vi ligger ok med nede i bunden uden at være isoleret - men stadig milevidt fra top 6....det er mine forventninger. Og holder det stik håber jeg man begynder at kigge fremad mod næste år - og bringer et par nye folk ind. Så kan JH holde fast i sin kontinuitet - samtidig med at holdet bliver tilført noget.

        Umiddelbart enig i hvad vi kunne bruge - man kunne måske også overveje om dem vi har til vb er gode nok...JP har ihvertfald ikke overbevist mig endnu.

        Men prioriteringen - der er jeg nok der at en ordenlig angriber må være 1.
        - AK har været meget skadet og der er ikke meget der tyder på det er ved at være ovre. Fester - nu også små skadet....og de har begge været langt fra det niveau vi har brug for. Mikkelsen - han er bare ikke god nok. Den er ikke længere - jeg kan godt li' manden og hans tilgang - ikke så meget klynk og kæmpe med hvad han nu har. Men der mangler bare for meget.
        Nu så vi så Jönsson som en hængende angriber igår - og ja så kan han da tælles med der - men det er en gang vi har set ham der - alt for tidligt at sige han så kommer til at indtage den plads fremadrettet.
        Så ny angriber først Tak.

        Midtbanen mangler der tydeligvis også noget - men det er jo generelt et kæmpe spørgsmålstegn hvad der kommer til at ske derinde. Izunna ligner rigtigt nok ikke en spiller man regner med lang tid fremover. El Mak - bliver der forlænget? Nana....det er bare alt for tidligt at vurdere - gjorde det fint i går - men en kamp fra start....og hvad med jjt? og Greve.....Tverskov tror jeg ikke på kommer til at spille deroppe permanent - to gange har han indtaget pladsen og begge gange da El Mak var ude.

        Og så er der kanten - her mangler der tydeligvis også noget - men på positiv siden så man selv jeg jo indrømme at edmundsson gør det godt og bliver bedre og bedre.....så det er da altid noget

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
          Meget meget svært at sige ... løfter Greve, Welbeck og Tingaer deres spil så meget at de bliver reelle alternativer, begynder Festersen og AK at score for ikke at sige Edmundson og Jønsson og finder KN sin opstilling der alt andet lige skifter lidt, kan behovet være mindre end for bare 24 timer siden ..

          Men det er mange hvis'er ... Stor forskel om vi nu taber 3-4 kampe igen eller vi kan få flere sejre/ point på kontoen ...

          Håber bare ikke at hverken vi eller ledelsen bliver euforiske fordi vi fik en enkelt sejr ...

          Syntes stadig at vi er rimelig svage i venstre side og ville gerne rykke Jønsson ind centralt som hængende angriber bag AK eller offensiv midt foran Mak frem for at have ham på kanten hvis han skal starte inde ... Så ny VK eller Festersen derud .. Vi har et par VB .. Er de stærke nok? Lund kæmper godt men er han bedre end Desler på HB? Vil gerne have Desler med men er han bedre end Edmundson på HK? Skal Endmundson på toppen hvis ikke AK og Festersen begynder at score .. kan han tage VK?

          Er Tingager god nok eller skal Tverskov ned igen?

          Går vi efter at etablere en stamme ... Hvem skal der så bygges på?

          Noget af det vigtigeste er næsten at forlænge med Makrini ...
          Helt enig. Vi har 6 nederlag og 1 sejr i de sidste 7......så selv om det var utroligt fedt igår med den sejr - så skal der altså en del flere på kontoen resten af efteråret.

          Og ikke ligefrem fordi vi bliver hjulpet af et godt program. De næste 5;

          RFC - OB
          OB - FCK
          SIF - OB
          OB - Lyngby
          OB - BIF

          i udgangspunktet skulle man vel kunne forlange ihvertfald 2 sejre - over de 2 oprykkere....men sif er kommet i gang og bliver ikke lette at slå - og lyngby har bare vidst sig som et rigtigt stærkt mandskab.
          Lad os håbe holdet fik tanket noget tiltrængt selvtillid i går og at man så får brugt landskamps pausen godt...

          Comment


            #6
            Glem ikke at vi spillede som et første divisions bundhold indtil vi scorede. Holdet er ikke så godt, og Heldigvis havde Duncan og GF ikke skarphed. Vi kunne let have tabt, og så havde talen herinde været noget mere realistisk i forhold til hvor vi faktuelt står. Vi er altså kun nr 13

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
              Glem ikke at vi spillede som et første divisions bundhold indtil vi scorede. Holdet er ikke så godt, og Heldigvis havde Duncan og GF ikke skarphed. Vi kunne let have tabt, og så havde talen herinde været noget mere realistisk i forhold til hvor vi faktuelt står. Vi er altså kun nr 13
              Enig for mig ville drømmescenariet inden næste vindue stadig være en (NY) kompetent sportsdirektør
              Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                Glem ikke at vi spillede som et første divisions bundhold indtil vi scorede. Holdet er ikke så godt, og Heldigvis havde Duncan og GF ikke skarphed. Vi kunne let have tabt, og så havde talen herinde været noget mere realistisk i forhold til hvor vi faktuelt står. Vi er altså kun nr 13
                Ja nemlig.. ligesom det hele ikke ændrer sig ved et nederlag gør det heller ikke ved en sejr.. Vi var ikke gode i første 1/3 af kampen og det kunne sagtens have gået anderledes.. Randers kampen bliver virkelig afgørende for hvis vi taber den bliver det nok til 2 nederlag i træk igen da FCK venter..
                Så hedder det lige pludselig 8 nederlag i 9 kampe og krisen er igen i udbrud..
                Vi skal skal skal have point i Randers

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Ja nemlig.. ligesom det hele ikke ændrer sig ved et nederlag gør det heller ikke ved en sejr.. Vi var ikke gode i første 1/3 af kampen og det kunne sagtens have gået anderledes.. Randers kampen bliver virkelig afgørende for hvis vi taber den bliver det nok til 2 nederlag i træk igen da FCK venter..
                  Så hedder det lige pludselig 8 nederlag i 9 kampe og krisen er igen i udbrud..
                  Vi skal skal skal have point i Randers
                  og de ser rigtigt gode i igen i denne sæson - så det bliver rigtigt svært. Men nu fik vi hul på bylden - med både mål og sejr - så må vi håbe at pausen tilkommer kent og truppen godt. For vi skal op på et helt andet niveau for at få point mod kronjyderne

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
                    Enig for mig ville drømmescenariet inden næste vindue stadig være en (NY) kompetent sportsdirektør
                    Jeg skrev jo det realistiske transfervindue

                    Jesper gør garanteret ikke meget uden at Thorborg har sagt ok og en fyring vil være det samme som at sige at han selv har fejlet

                    Comment


                      #11
                      Nu står der realistisk i overskriften, kan godt være jeg strammer den lidt, men Kristoffer Olsson fra FCM kunne godt spille centralt med El Mak, nævner ham kun fordi jeg fornemmer han måske er ved at være lidt klemt i FCM efter en eller anden hollænders ankomst.

                      Synes det er den plads vi er nemmest at forstærke på, tæt efterfulgt af venstrekant.

                      Det kan dog hurtigt ændre sig, synes vi er lidt svære at blive kloge på i forhold til hvad det svageste led er.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                        og de ser rigtigt gode i igen i denne sæson - så det bliver rigtigt svært. Men nu fik vi hul på bylden - med både mål og sejr - så må vi håbe at pausen tilkommer kent og truppen godt. For vi skal op på et helt andet niveau for at få point mod kronjyderne
                        Og vi skal have vores vigtigste spillere klar igen! AK,Fester og Makrini kan vi ikke undvære i Randers hvis de er i form..
                        Mener der er 2-3 reserveholdskampe hvor AK forhåbentlig får en masse spilletid hvis helbreddet tillader det

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                          Nu står der realistisk i overskriften, kan godt være jeg strammer den lidt, men Kristoffer Olsson fra FCM kunne godt spille centralt med El Mak, nævner ham kun fordi jeg fornemmer han måske er ved at være lidt klemt i FCM efter en eller anden hollænders ankomst.

                          Synes det er den plads vi er nemmest at forstærke på, tæt efterfulgt af venstrekant.

                          Det kan dog hurtigt ændre sig, synes vi er lidt svære at blive kloge på i forhold til hvad det svageste led er.
                          En Olsson type ville være lækkert ja. Men selve olsson er ikke realistisk at hente...
                          Syntes klart det er kvaliteten/konkurrencen/bredden i det offensive vi har problemer..

                          Comment


                            #14
                            Synes vi mangler stadig den Zohore-erstatning. Selv om Jönsson skulle tælles som angriber nu så har vi behov på den position. AK har anden sæson i træk nu rygproblemer og er ikke sikker at vi kan bygge 100% på ham.
                            Desuden mangler vi en god vk og ville også gerne have en vb. Pereira har ikke overbevist og JBL er ofte skadet. Vi ser det ja aktuel: OL må rykke på venstre side, da vi har ingen kampklar vb.
                            Synes Nana viste en rigtig god kamp igår så tror på at findes det rigtige svar i hensigt af vores problemer på cm ud af Tverskov/Nana/JJT.
                            Desuden ser jeg forlængelsen med El Mak som top-prioritet (ikke top-6-prioritet men TOP-PRIORITET)!
                            Last edited by andlox; 01-10-2016, 20:11.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                              Synes vi mangler stadig den Zohore-erstatning. Selv om Jönsson skulle tælles som angriber nu så har vi behov på den position. AK har anden sæson i træk nu rygproblemer og er ikke sikker at vi kan bygge 100% på ham.
                              Desuden mangler vi en god vk og ville også gerne have en vb. Pereira har ikke overbevist og JBL er ofte skadet. Vi ser det ja aktuel: OL må rykke på venstre side, da vi har ingen kampklar vb.
                              Synes Nana viste en rigtig god kamp igår så tror på at findes det rigtige svar i hensigt af vores problemer på cm ud af Tverskov/Nana/JJT.
                              Desuden ser jeg forlængelsen med El Mak som top-prioritet (ikke top-6-prioritet men TOP-PRIORITET)!
                              Enig, der skal forlænges med El Makrini ASAP.
                              Spillere som jer gerne ser i den stribede trøje til næste transfervindue og som jeg tror vil kunne supplere vores nuværende trup godt:
                              Robert Skov (SIF)
                              Jeppe Andersen (EfB)
                              Kevin Mensah (EfB)
                              Nicklas Helenius (SIF/AaB)
                              Finnbogasson (Horsens)

                              Comment

                              Working...
                              X