Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fanscenen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg

    Vel skrevet. vi OB fans er tabere i den her sag ligemeget hva udfaldet bliver
    Jeg håber meget at HVIS der ikke bliver nogen kage af den dej GF'erne har lagt at de så har mod og mandshjerte nok til i det mindste at beklage forløbet. Det virker usandsynligt at de går mod deres u19 træner, og irettesætter ham offentligt. Hans meddelere kan jo jo til enhver tid påstå at de opfattede det racistisk eller diskriminerende.

    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Lærlingen Se indlæg

      Forskel på hvad? Om folkedomstolen dømmer en civil- eller straffesag? Eller på antisemitisme og racisme?

      Hvis det er det første, der spørges om, må mit svar være lige så indlysende som en bordbøn i et bibelbælte. Kun personer med juridisk forstand bør dømme folk. Det andet hedder fordomme.

      Er det derimod det andet, er semitterne - altså jøderne - ikke én overordnet race, men derimod et mangfoldigt miks af flere forskellige racer og nationaliteter. Derfor er antisemitisme ikke lig med racisme. Selvom begge dele er lige gruopvækkende, og i fodboldmæssig sammenhæng, decideret infantile.
      Det var det sidste. Det var også bare min pointe, at der i denne sammenhæng ikke er nogen forskel, som du så fint beskriver :-)

      Comment


        https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/ob-tag...ende-ytringer/

        Så AGFs træner kommer med beskyldninger, dem kan OB ikke finde, men de kan så finde tilråb mod deres andet uhold der var i Ådalen den dsg ? Og det undskylder de for. Jeg hørte intet. Men fair hvis det er sket. Skal man self undskylde. Men desværre at selvom de anklager u 19 træneren kom med ikke kan bevises mod sine spillere. Er vi fans tabere ligemeget hvad desværre

        Comment


          Træls at der er to idioter der skænder et ellers stærkt initiativ med sine dumheder. Og træls at det ikke er lykkedes at identificere dem. Jeg finder det dog også træls at der ikke meldes ud hvad disse racistiske over- og undertoner er, for nu kan man side tilbage og spekulere over om det "bare" drejer sig om "kom så de hvii" tilråb på et tidspunkt hvor en farvet spiller tilfældigvis havde bolden (en sådan episode synes jeg personligt klart man kan diskutere alvoren af), eller om der har været tale om alvorlige racistiske ytringer.

          Desuden er jeg forvirret over artiklen, var de to tilråb i forbindelse men en u19 kamp eller en u15 kamp?

          Comment


            En helt igennem fair og logisk måde at løse den konflikt på. At fans af OB bliver betragtet som racistiske i folkedomstolen er så desværre en mulighed. Jeg tænker dog den sag er glemt inden jul.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
              En helt igennem fair og logisk måde at løse den konflikt på. At fans af OB bliver betragtet som racistiske i folkedomstolen er så desværre en mulighed. Jeg tænker dog den sag er glemt inden jul.
              Jeg er heller ikke nervøs for at den sag kommer til at klæbe til klubben. Jeg er mere nervøs for at fans af klubben mister lysten til at møde op med sang og stemning til en u kamp, og det synes jeg vil være ærgerligt, men forståeligt.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
                Træls at der er to idioter der skænder et ellers stærkt initiativ med sine dumheder. Og træls at det ikke er lykkedes at identificere dem. Jeg finder det dog også træls at der ikke meldes ud hvad disse racistiske over- og undertoner er, for nu kan man side tilbage og spekulere over om det "bare" drejer sig om "kom så de hvii" tilråb på et tidspunkt hvor en farvet spiller tilfældigvis havde bolden (en sådan episode synes jeg personligt klart man kan diskutere alvoren af), eller om der har været tale om alvorlige racistiske ytringer.

                Desuden er jeg forvirret over artiklen, var de to tilråb i forbindelse men en u19 kamp eller en u15 kamp?
                Hele anklagen går jo på U19 kampen. Men det jeg så forstår er at U15 OB og U15 AGF spiller på bane 3 eller hav den hedder, og da de er færdige og går forbi os så skulle der være råbt noget. Og det er self forkert og der må ikke ske. Men virker ikke til U15 har hørt noget eller indberettet noget. Men self er der video beviser. Så passer det self.

                Men U19 trænerens beskylder kan ikke bevises. = Nu det så åbenbart er sagt nogle få ord efter U15 spillerne gør bare at AGFs U19 træner ikke vil undskylde for sine beskyldninger.

                Racisme skal helt klart fjernes fra fodbold.

                Men som sagt vi taber i denne sag ligemeget hvad, fordi familien Danmark kun havde U19 trænerens beretninger. Og familien Danmark har dømt os alle til racister. Og ved der såsom sagt er nogle få idioter der har ytret sig efter u 15 spillerne. Gør jo at AGF føler de stadig har ret i anklagen . Selvom den var myntet U19 kampen

                Comment


                  Men fair de undskylder overfor de ramte u 15 drenge nederest i artiklen. Men virker jo til de U15 drenge slet ikke har hørt det ? :O

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                    Jeg er heller ikke nervøs for at den sag kommer til at klæbe til klubben. Jeg er mere nervøs for at fans af klubben mister lysten til at møde op med sang og stemning til en u kamp, og det synes jeg vil være ærgerligt, men forståeligt.
                    Jeg Syntes det er en anelse forvirrende hvor og til hvilket hold tilråbene har foregået ligesom det er uklart hvordan man har fundet frem til at der har været tilråb, som tilsyneladende ingen omkring de pågældende tåber har hørt. Og så er det stadig uklart hvilke tilråb der har været.
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                      Jeg Syntes det er en anelse forvirrende hvor og til hvilket hold tilråbene har foregået ligesom det er uklart hvordan man har fundet frem til at der har været tilråb, som tilsyneladende ingen omkring de pågældende tåber har hørt. Og så er det stadig uklart hvilke tilråb der har været.
                      Men vi kan jo så bekræfte at de anklager u 19 træneren. Kom med er falske.

                      At nogle få idioter så har sagt nogle ting til u 15 spillerne da de gik forbi. Det hører ingen steder hjemme. Og det er forkert gjort.

                      Comment


                        https://m.fyens.dk/artikel/ob-bekr%C...er-ungdomskamp lam artikel af Fyens

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                          Never mind, bare mig der er blind

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                            Jeg er heller ikke nervøs for at den sag kommer til at klæbe til klubben. Jeg er mere nervøs for at fans af klubben mister lysten til at møde op med sang og stemning til en u kamp, og det synes jeg vil være ærgerligt, men forståeligt.
                            Det forstår jeg intet af. I virkeligheden er den her sag ufattelig simpel.

                            1. lad være med at råb noget racistisk. Heller ikke fordi man synes det er sjovt
                            2. brug tiden på at skabe stemning

                            Jeg kan ikke se hvorfor nogen, der ikke har gjort noget forkert ikke skulle ville skabe stemning fremover. Kun i det tilfælde hvor der er racistiske tilråb, som bør være det (og som har haft betydning for en del stemningsskifte) der kan få nogen til at overveje om de gider skabe stemning.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

                              Det forstår jeg intet af. I virkeligheden er den her sag ufattelig simpel.

                              1. lad være med at råb noget racistisk. Heller ikke fordi man synes det er sjovt
                              2. brug tiden på at skabe stemning

                              Jeg kan ikke se hvorfor nogen, der ikke har gjort noget forkert ikke skulle ville skabe stemning fremover. Kun i det tilfælde hvor der er racistiske tilråb, som bør være det (og som har haft betydning for en del stemningsskifte) der kan få nogen til at overveje om de gider skabe stemning.
                              Så længe de(n) skyldige ikke er blevet fundet, kan pågældende jo roligt komme anstigende igen næste gang og råbe et eller andet idioti der igen trækker overskrifter. Jeg kan ikke fortænke nogle i, hvis de vælger at bruge tid og kræfter på noget andet, hvis den indsats der ligges for dagen alligevel ender med at tiltrække tosser der ødelægger det.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

                                Det forstår jeg intet af. I virkeligheden er den her sag ufattelig simpel.

                                1. lad være med at råb noget racistisk. Heller ikke fordi man synes det er sjovt
                                2. brug tiden på at skabe stemning

                                Jeg kan ikke se hvorfor nogen, der ikke har gjort noget forkert ikke skulle ville skabe stemning fremover. Kun i det tilfælde hvor der er racistiske tilråb, som bør være det (og som har haft betydning for en del stemningsskifte) der kan få nogen til at overveje om de gider skabe stemning.
                                Nu var jeg ikke med den gruppe der mødte op for at skabe stemning til u19 holdet, så jeg kan naturligvis ikke udtale mig på deres vegne. Men som sagen er blevet fremstillet i medierne og på de sociale netværk etc. er de fans som stablede et fedt initiativ på benene for at give talenterne en god oplevelse, i den grad blevet sat i bås som racister. Selv nu hvor OB har afsluttet sin undersøgelse og meldt ud, lyder overskrifterne i medierne at "OB bekræfter racistiske tilråb til ungdomskamp" etc. Det er ikke et særligt fedt prædikat, og jeg kan godt forstå hvis man mister noget gejst og lyst til at gentage lignende initiativer, også selvom man ved med sig selv at man udelukkende har bidraget med god positiv stemning.

                                Comment

                                Working...
                                X