Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fanscenen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

    Jeg er enig i man ikke bare kan sammenligne det helt. Selvom man selvfølgelig overordnet set skal opføre sig ordentligt, så følger der lidt mere med det at være spiller, og optræde foran en masse mennesker, at være på arbejde om man så må sige. Så det er jeg enig i.
    Det i går, det ser jeg kun som lidt lir fra spillerens side. Der bliver givet og taget spillere og fans imellem, og det synes jeg absolut der skal være plads til.
    Jeg kan ikke se hvordan han smider offerkortet, hvordan det skulle have noget med det at gøre.
    Er der overhovedet nogle herinde som ved hvad den “ jubelscene” gik ud på?
    Har Mabil udtalt at han følte sig forfulgt?
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
      Men bare genelt i den her U19 sag savner jeg at alle de medier der bagt artikler om sagen, nu OB ikke ville udmelde noget med det samme. At de interviewede nogle af de OB fans der var i Ådalen. Eller vores SLO. Også bragte det sammen med AGFs påstande. Så havde hr og fru Danmark haft 2 ting at forholde sig til istedet for kun AGFs side, altså indtil OB meldte noget ud
      Det kunne de bestemt godt have gjort og det er delvist p.g.a. de her nye tider hvor nyheder bare skal ud og det kan ikke gå for hurtigt, men det vigtigste er at det bliver undersøgt ... og så synes jeg da at i skal prøve at stå sammen imod de folk, der så åbenbart råber racistiske slagord på stadion (som København S berettede om).
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        Råbte racistiske slagord på Stadion ? Der er nogle der siger der var nogle der råbte rejs hjem til hvor du kommer fra til mabil efter han genstulerede op til triuben efter dit mål. Men dicideret racisriske slagord ?

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

          Jeg er enig i man ikke bare kan sammenligne det helt. Selvom man selvfølgelig overordnet set skal opføre sig ordentligt, så følger der lidt mere med det at være spiller, og optræde foran en masse mennesker, at være på arbejde om man så må sige. Så det er jeg enig i.
          Det i går, det ser jeg kun som lidt lir fra spillerens side. Der bliver givet og taget spillere og fans imellem, og det synes jeg absolut der skal være plads til.
          Jeg kan ikke se hvordan han smider offerkortet, hvordan det skulle have noget med det at gøre.
          Vi er sådan set ret enige tror jeg, jeg synes også det er fint med lidt følelsesudveksling mellem spiller og publikum. Jeg tog altså heller ikke voldsomt på vej over situationen på stadion, jeg kan godt se at det kan have lydt sådan på min post igår. Mest af alt fandt jeg bare situationen underlig. For selvom der bliver givet og taget, spillere og fans imellem, så starter det som regel med at fans provokere en spiller, og ikke den anden vej rundt. Med Mabil igår havde der vitterligt ikke været skyggen af hetz op til scoringen. Han skød i sidenettet tidligere i kampen hvor der blev viftet lidt spredt med armene, men det var bogstavelig talt det, og derfor undrede det mig. Han havde lige scorret et flot mål til en helt fortjent 2 måls føring, det plejer man at fejre med holdkammerater eller sine medrejsende fans, men hans jubel sluttede med en helt bevidst hilsen til OBs fans, og det tillader jeg mig altså stadigvæk at finde besynderligt. Især hvis man ikke kan lide at blive kaldt grimme ting af modstandernes fans. Og nej, provokationer fra spillere skal aldrig invitere til racistiske/homofobiske tilråb, men en forudgående provokation fra en spiller vil altid tælle som en formildende omstændighed for de fans som efterfølgende taber hovedet og går over stregen. Præcis som da Fodboldens disciplinærinstans fandt det formildende at Fischer selv havde gestikuleret til OBs fans hvilket havde været med til at eskalere situationen. For det var altså torskedumt af Fischer, og det kan jeg godt skrive uden at jeg skal skydes i skoende at jeg synes det er okay at ytre sig homofobisk, for det er det på ingen måde.

          Beklager at det blev lidt langt - og at jeg gik lidt off topic, det sidste var ikke henvendt til dig Kaspernon.

          Comment


            Sys nu ikke rigtig den sag med Fischer kan sammenlignes. Fordi det var vi OB fans selv ude om. Efter en gruppe havde stået og sunget homo sange efter ham lige fra kamp start af. Så der klart han til sidst genstulere op mod tribunen.

            Comment


              Det kan jeg også godt følge, og når jeg nævner Fischer episoden er det heller ikke for at sammenligne den med Mabil igår. Men med episoden med Fischer (som jeg personligt stadig synes agerede åndsvagt) lagde disciplinærinstansen ikke desto mindre vægt på Fischers ageren som en formildende omstændighed i domsafgivelsen til OB. Min pointe er blot at det ikke er ligegyldigt hvordan en fodboldspillere opføre sig, og det ved en professionel fodboldspiller også godt. Det var derfor Mabils jubelscene undrede mig så meget, for han må altså alt andet lige være fuldstændigt klar over at en hoverene jubel ud mod modstandernes fans, uskyldig eller ej, kan afføde nogle grimme reaktioner. Jeg synes faktisk at det tjente OBs fans stor ære at Mabil efterfølgende ikke blev hetzet, for det gjorde han ikke. Selvom man sagtens kan bilde mig ind at enkelte individer efterfølgense råbte grimme ting efter ham.

              Comment


                Det er sgu da AGF fansene der er de værste herhjemme i Danmark.
                De råber konstant. " kom så de hvii "

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                  Er der overhovedet nogle herinde som ved hvad den “ jubelscene” gik ud på?
                  Har Mabil udtalt at han følte sig forfulgt?
                  Han har sagt der blev buhet af ham, og så gav han lidt igen.
                  Det sving han laver, var et homerun.
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                    Vi er sådan set ret enige tror jeg, jeg synes også det er fint med lidt følelsesudveksling mellem spiller og publikum. Jeg tog altså heller ikke voldsomt på vej over situationen på stadion, jeg kan godt se at det kan have lydt sådan på min post igår. Mest af alt fandt jeg bare situationen underlig. For selvom der bliver givet og taget, spillere og fans imellem, så starter det som regel med at fans provokere en spiller, og ikke den anden vej rundt. Med Mabil igår havde der vitterligt ikke været skyggen af hetz op til scoringen. Han skød i sidenettet tidligere i kampen hvor der blev viftet lidt spredt med armene, men det var bogstavelig talt det, og derfor undrede det mig. Han havde lige scorret et flot mål til en helt fortjent 2 måls føring, det plejer man at fejre med holdkammerater eller sine medrejsende fans, men hans jubel sluttede med en helt bevidst hilsen til OBs fans, og det tillader jeg mig altså stadigvæk at finde besynderligt. Især hvis man ikke kan lide at blive kaldt grimme ting af modstandernes fans. Og nej, provokationer fra spillere skal aldrig invitere til racistiske/homofobiske tilråb, men en forudgående provokation fra en spiller vil altid tælle som en formildende omstændighed for de fans som efterfølgende taber hovedet og går over stregen. Præcis som da Fodboldens disciplinærinstans fandt det formildende at Fischer selv havde gestikuleret til OBs fans hvilket havde været med til at eskalere situationen. For det var altså torskedumt af Fischer, og det kan jeg godt skrive uden at jeg skal skydes i skoende at jeg synes det er okay at ytre sig homofobisk, for det er det på ingen måde.

                    Beklager at det blev lidt langt - og at jeg gik lidt off topic, det sidste var ikke henvendt til dig Kaspernon.
                    Ja, det tror jeg vi er.
                    Kan sagtens se det kan virke underligt. Han siger så at der var blevet buhet af ham, og han så gav lidt igen. Men altså, men må jo selvfølgelig forvente at der bliver buhet når man spiller på udebane. Det har han åbenbart taget lidt tungt, siden det sad i ham ved scoringen.
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg

                      Self. Men derfor kunne medierne jo godt have interviewet vores SLO eller andre fans der var til stede. Så de kom med to sider af sagen indtil OB kom med deres. Havde de gjort det havde hr og fru Danmark jo indtil da haft 2 ting af forholde sig til. Istedet som nu kom AGFs side af sagen, så vi fans nu står somom vi er racistiske
                      SLO må heller ikke udtale sig, og OBfans er part i sagen .. sådeeeh

                      Believe OB

                      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                        Ja, det tror jeg vi er.
                        Kan sagtens se det kan virke underligt. Han siger så at der var blevet buhet af ham, og han så gav lidt igen. Men altså, men må jo selvfølgelig forvente at der bliver buhet når man spiller på udebane. Det har han åbenbart taget lidt tungt, siden det sad i ham ved scoringen.
                        Tak for forklaringen, jeg vidste ikke at han havde udtalt sig om episoden. Han må være lidt tyndhudet for der var godt nok en fredelig atmosfære til kampen. Men så giver det i det mindste bedre mening, jeg opfattede det som helt umotiveret.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                          SLO må heller ikke udtale sig, og OBfans er part i sagen .. sådeeeh
                          What okay :o men altså medierne skulle have ventet med at komme med sagen til begge parter er hørt. Så man ikke udstiller den ene part hvis det ikke er sandt det der er sket fx

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg

                            What okay :o men altså medierne skulle have ventet med at komme med sagen til begge parter er hørt. Så man ikke udstiller den ene part hvis det ikke er sandt det der er sket fx
                            Medier fokuserer kun på clicks i sådan en sag.. Sandheden kan komme senere. Og generere nye clicks..

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Medier fokuserer kun på clicks i sådan en sag.. Sandheden kan komme senere. Og generere nye clicks..
                              Helt enig. Men skal vi nu sige AGF har ret i deres sag. Men obs fans ikke er blevet hørt ingen de vrang artiklen. Jamen så er det jo bare sygt. Racisme skal fjernes. Men man skal sgu høre begge parter i sagen, og OB har meldt ud at de vil vente med deres syn på sagen. Jamen så kunne medierne have taget nogle fans og interviewet det, så fans synspunkt kom ud sammen med AGFs. Så folk har noget at forholde sig til fra begge sider. Også kunne man derefter tage den videre når OB kom med sit syn.

                              Lige pt er vi OB FANS jo sat i et særligt lys, og det kunne være forhindret ved at medierne havde fået obs fans syn og bragt det sammen med AGFs anklager

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg

                                Helt enig. Men skal vi nu sige AGF har ret i deres sag. Men obs fans ikke er blevet hørt ingen de vrang artiklen. Jamen så er det jo bare sygt. Racisme skal fjernes. Men man skal sgu høre begge parter i sagen, og OB har meldt ud at de vil vente med deres syn på sagen. Jamen så kunne medierne have taget nogle fans og interviewet det, så fans synspunkt kom ud sammen med AGFs. Så folk har noget at forholde sig til fra begge sider. Også kunne man derefter tage den videre når OB kom med sit syn.

                                Lige pt er vi OB FANS jo sat i et særligt lys, og det kunne være forhindret ved at medierne havde fået obs fans syn og bragt det sammen med AGFs anklager
                                Jammen jeg er meget enig Svært andet..

                                Comment

                                Working...
                                X