Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB- FC Midtjylland 18.09.2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
    Og så er han en mand, der stadig er lidt til grin i store dele af den mere "parnassede" fodbolddebat. Den video om deres forberedelse der blev sendt som optakt til kampen i dag, blev i hvert fald flittigt grint ad og set ned på på Facebook, bold.dk og twitter.

    Men hans hold overpræsterer bare konstant, sæson efter sæson. Og rammer de en dårlig stime, så finder de sgu noget ekstra frem i tanken og vender det gennem hård fight.

    Bo har forstået, at først så skaber man et hold, et fundament, og så bygger man op nedefra. Og hvis man møder bedre hold, så kan man i det mindste fighte, slås og løbe som nogle sindssyge. Det virker ikke altid. Men lige nu ligger det mindste hold i ligaen nr. seks, og spillede mindst lige så godt mod FCK i dag, som nr. 11, et hold der har et budget der er over dobbelt så stort som ACHs, gjorde sidste uge...
    Jeg kan godt li' Bo's no nonsens stil. Han virker så meget til at være i øjenhøjde med spillere OG fans. Jeg hylder også at Ove P. gang på gang har udtalt, at proces og resultater sagtens kan følges ad. Først resultater og så udbygger man processen løbende ovenpå.

    Jeg griner i hvert fald ikke af en mand og et hold, vis placering jeg er misundelig på.

    MvT
    Last edited by Marco van Tasten; 18-09-2016, 23:11.
    Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
      Jeg kan godt lide "skæve" typer; og Bo Henriksen er lige præcis sådan én. Jeg vil meget hellere høre på flyvsk bullshit end indpakket bullshit og konstante formaninger om, at "det sidste mangler". Det er ikke det samme som, at jeg hellere så Bo Henriksen som træner for OB; det er udelukkende en mening om, hvordan man kommunikerer til omverdenen; og hvor træt jeg er blevet af Jesper og Kents bullshit; så jeg hellere vil høre på en fynsk udgave af den tasmanske djævel fra tegneserierne. ;-)

      MvH ChrisOB
      Helt enig .
      Når JH træder frem og skal sælge vores klub minder det mest om tv-shop . Når han skal forklare kriser minder han om Komiske Ali ..
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Der må iøvrigt have været mange fribilletter i omløb til kampen i dag , fik tilbudt flere biletter fra flere sider i dag . Det er ellers meget længe siden sidst .
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
          Jeg kan godt li' Bo's no nonsens stil. Han virker så meget til at være i øjenhøjde med spillere OG fans. Jeg hylder også at Ove P. gang på gang har udtalt, at proces og resultater sagtens kan følges ad. Først resultater og så udbygger man processen løbende ovenpå.

          Jeg griner i hvert fald ikke af en mand og et hold, vis placering jeg er misundelig på.

          MvT
          Tror så nok også, der er flere, der griner af os i det danske fodboldland, end de gør af Bo Henriksen....

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
            Helt enig .
            Når JH træder frem og skal sælge vores klub minder det mest om tv-shop . Når han skal forklare kriser minder han om Komiske Ali ..
            Det kan da også være at den gulvmoppe til 300 kroner rent faktisk er pengene værd til sidst, hvis vi skal blive i TV-shop verdenen... ;-)

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
              Og så er han en mand, der stadig er lidt til grin i store dele af den mere "parnassede" fodbolddebat. Den video om deres forberedelse der blev sendt som optakt til kampen i dag, blev i hvert fald flittigt grint ad og set ned på på Facebook, bold.dk og twitter.

              Men hans hold overpræsterer bare konstant, sæson efter sæson. Og rammer de en dårlig stime, så finder de sgu noget ekstra frem i tanken og vender det gennem hård fight.

              Bo har forstået, at først så skaber man et hold, et fundament, og så bygger man op nedefra. Og hvis man møder bedre hold, så kan man i det mindste fighte, slås og løbe som nogle sindssyge. Det virker ikke altid. Men lige nu ligger det mindste hold i ligaen nr. seks, og spillede mindst lige så godt mod FCK i dag, som nr. 11, et hold der har et budget der er over dobbelt så stort som ACHs, gjorde sidste uge...
              Er det ikke præcist det, vi har brug for? Istedet for at forsøge, at være som alle andre, og følge strømmen med den smarte possession fodbold, som de fine fodboldherrer I København hylder som den gode smag. Vi skal i OB være alt andet end den gode smag, alt andet end det parnasset kan lide. Er det ikke præcist det, vi altid har haft succes med? En flok fysisk stærke og løbevillige bonderøve, der med energi og fight sled sig til den ene sejr efter den næste.

              Tænk på Ricardo, manden der opfandt OB som mesterhold, og som skaffede Danmark den suverænt største titel, med en spillestil bestående af en solid defensiv og struktur, fight og duelspil, og som parnasset stadig insisterede på at grine af, selv da titlen var i hus.

              Var det ikke det samme med Kim Brink, da han var træner? En excentriker alle grinte lidt af, men som i OB havde opbygget en vinder og fighterkultur, der trodsede alle odds.

              Jeg tror simpelthen ikke, at bestyrelsen i OB eller NT fatter, hvilken slags klub OB er. Når klubben gang på gang forsøger at kick-starte det kuldsejlede projekt "OB som possession" hold, det har kostet adskillige trænerfyringer efterhånden, og lige nu lugter det langt væk af, at JH og KN er det næste offer.

              Kom tilbage til rødderne, lad de andre grine af os, så må vi flæske dem på banen og le sidst.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                Er det ikke præcist det, vi har brug for? Istedet for at forsøge, at være som alle andre, og følge strømmen med den smarte possession fodbold, som de fine fodboldherrer I København hylder som den gode smag. Vi skal i OB være alt andet end den gode smag, alt andet end det parnasset kan lide. Er det ikke præcist det, vi altid har haft succes med? En flok fysisk stærke og løbevillige bonderøve, der med energi og fight sled sig til den ene sejr efter den næste.

                Tænk på Ricardo, manden der opfandt OB som mesterhold, og som skaffede Danmark den suverænt største titel, med en spillestil bestående af en solid defensiv og struktur, fight og duelspil, og som parnasset stadig insisterede på at grine af, selv da titlen var i hus.

                Var det ikke det samme med Kim Brink, da han var træner? En excentriker alle grinte lidt af, men som i OB havde opbygget en vinder og fighterkultur, der trodsede alle odds.

                Jeg tror simpelthen ikke, at bestyrelsen i OB eller NT fatter, hvilken slags klub OB er. Når klubben gang på gang forsøger at kick-starte det kuldsejlede projekt "OB som possession" hold, det har kostet adskillige trænerfyringer efterhånden, og lige nu lugter det langt væk af, at JH og KN er det næste offer.

                Kom tilbage til rødderne, lad de andre grine af os, så må vi flæske dem på banen og le sidst.
                Det ville være sååååååååååå fedt!
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                  Tror du, at der er nogen af dem, der skal udtale sig, der åbner med "vi var nok en kende for optimistiske, da vi vurderede OB til at blive et top 3 hold, når vi nu ser på alle de nye spillere, de har fået på 1 år, den manglende bredde, ingen Falk, samt formsvigt og skade hos de offensive esser, men hey lad os tale om hvor overraskede vi alligevel er"?

                  MvH ChrisOB
                  Kunne det være en ide at smide en mail til onside og foreslå nogle spørgsmål , nogle emner , nogle problemstillinger .

                  Kunne være JH's evige tilfredshed med truppen , samtidig med indrømmelser om at flere af de spillere som er handlet ikke var dem man ønskede . Hvordan hænger det sammen udmeldingerne om at vi skal have kontinuitet , det giver det kun i svingdøren .

                  Kunne være sammenhæng i udmeldingen om bedre tider fra sommeren 2015 og vores nu 7 . største budget og målet om at komme tilbage til toppen .

                  Kunne være JH's vurdering af spillere , når han kan se at Joan og Jønsson på nogle punkter er bedre end Falk .

                  Kunne være villigheden til at forstærke et hold på vej i krise på transferdagen hvor vinduet lukkede og man havde et skud i bøssen , som så var en urealistisk spiller .

                  Hvorfor er det vigtigt at bevæge sig væk fra OB's grundkultur ?
                  Uden at være villig til at invistere det nødvendige .


                  Hvordan anser ledelsen forholdet til fansene ?
                  Er fansene bare et nødvendigt onde , som man for syns skyld og for at pynte på tilskuertallet forærer nogle fribilletter til nu hvor det sejler ?
                  Søger man aktivt et samarbejde med sine fans ?

                  Er der hold i rygterne om at sponsorerne er ved at miste troen på OB ?

                  Hvem er frisk på at formulere en god mail og smide efter onside ?
                  Last edited by Magge; 19-09-2016, 07:48.
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Hellere smide en mail til Thorborg, og så spørge ham hvordan det går med den her:

                    "Selvom vores ambition er, at OB skal spille god og underholdende fodbold, så kommer resultater, fundament og stabilitet i første række. De tre elementer går ingen i OB på kompromis med"
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                      Er det ikke præcist det, vi har brug for? Istedet for at forsøge, at være som alle andre, og følge strømmen med den smarte possession fodbold, som de fine fodboldherrer I København hylder som den gode smag. Vi skal i OB være alt andet end den gode smag, alt andet end det parnasset kan lide. Er det ikke præcist det, vi altid har haft succes med? En flok fysisk stærke og løbevillige bonderøve, der med energi og fight sled sig til den ene sejr efter den næste.

                      Tænk på Ricardo, manden der opfandt OB som mesterhold, og som skaffede Danmark den suverænt største titel, med en spillestil bestående af en solid defensiv og struktur, fight og duelspil, og som parnasset stadig insisterede på at grine af, selv da titlen var i hus.

                      Var det ikke det samme med Kim Brink, da han var træner? En excentriker alle grinte lidt af, men som i OB havde opbygget en vinder og fighterkultur, der trodsede alle odds.

                      Jeg tror simpelthen ikke, at bestyrelsen i OB eller NT fatter, hvilken slags klub OB er. Når klubben gang på gang forsøger at kick-starte det kuldsejlede projekt "OB som possession" hold, det har kostet adskillige trænerfyringer efterhånden, og lige nu lugter det langt væk af, at JH og KN er det næste offer.

                      Kom tilbage til rødderne, lad de andre grine af os, så må vi flæske dem på banen og le sidst.


                      Nu behøver alle 10 markspillere jo ikke at være sådanne typer.. Men ellers helt enig.. Det ser jeg også hellere..
                      Problemet er at en stemme på dette er det samme som en stemme på "Fyr Kent"

                      Comment


                        Jeg frygter også en Morten Olsen. Olsen blev ved med at spille det system han foretrak selv om han ikke havde spillerne til det og ikke havde mulighed for at træne de der automatismer, så de kunne fungere i en landsholdskamp.
                        Men fair nok, at vi havde noget overtag i 1. halvleg fordi vi netop spillede et andet system end forventet. Og måske kunne Kent have håbet, at FCM i pausen havde indstillet på det, hvorefter han ændrede det til det gamle.
                        Men det så altså ud til at passe holdet bedre. Og han SKAL tilpasse system efter holdet - ikke mindst med manglende Falk-erstatning og for svagt angreb (JHs fejl).
                        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                        OB - engang var vi gode

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                          Er det ikke præcist det, vi har brug for? Istedet for at forsøge, at være som alle andre, og følge strømmen med den smarte possession fodbold, som de fine fodboldherrer I København hylder som den gode smag. Vi skal i OB være alt andet end den gode smag, alt andet end det parnasset kan lide. Er det ikke præcist det, vi altid har haft succes med? En flok fysisk stærke og løbevillige bonderøve, der med energi og fight sled sig til den ene sejr efter den næste.

                          Tænk på Ricardo, manden der opfandt OB som mesterhold, og som skaffede Danmark den suverænt største titel, med en spillestil bestående af en solid defensiv og struktur, fight og duelspil, og som parnasset stadig insisterede på at grine af, selv da titlen var i hus.

                          Var det ikke det samme med Kim Brink, da han var træner? En excentriker alle grinte lidt af, men som i OB havde opbygget en vinder og fighterkultur, der trodsede alle odds.

                          Jeg tror simpelthen ikke, at bestyrelsen i OB eller NT fatter, hvilken slags klub OB er. Når klubben gang på gang forsøger at kick-starte det kuldsejlede projekt "OB som possession" hold, det har kostet adskillige trænerfyringer efterhånden, og lige nu lugter det langt væk af, at JH og KN er det næste offer.

                          Kom tilbage til rødderne, lad de andre grine af os, så må vi flæske dem på banen og le sidst.
                          Der var rigtig meget kritik af LO de sidste år inden han og KB blev kylet ud på røv og albuer.

                          Syntes der lå nogle gode tanker om at OB skulle spille lidt mere underholdende fodbold og havde en spillestil der gjorde det lidt nemmere at integrerer unge talenter på holdet.

                          Men vi må jo nok nu erkende at midlerne til at havde denne spillestil ikke er der, og det er derfor noget andet der skal til hvis vi engang imellem skal blande os i toppen.

                          Det må jo også være et meget svært job for KN, hvis han er ansat med samme målsætning om stabilitet og resultater, men økonomien ikke passer sammen med målsætningen. Han skal så skabe noget ekstraordinært med de betingelser han har. Det kan ikke udelukkes at han kan gøre det, men det bliver vist på en noget lang bane. Tror ikke tålmodigheden fra fans tilskuere er til det, og derfor vil deroute forsætte med negativitet omkring holdet, få tilskuer med mindre folk og fæ kommer gratis ind til kampene.

                          Kan ikke se at ledelsen på nogen måde med et gran af troværdighed kan fyre KN på nuværende tidspunkt. Syntes derimod det vil være helt ok med JH, han har trods alt været her 3 år og haft sine chancer for at sætte aftryk på truppen, dette er han ikke lykkes særligt godt med,

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            OB er i krise og nogen må snart bøde. Håber ikke at det bliver Kent
                            Håber jeg heller ikke.
                            For hold nu helt kæft hvor er JH en klaphat.

                            Han er igang med at gøre OB til en første divisionsklub, ved ikke om han er i ledtog med KN, men håber det sgu ikke.
                            For KN kan levere, bare ikke med en taber som JH ved sin side.

                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Jess Thorup mener stadig at vi er et tophold og mener stadig at vi kommer til at blande os i toppen

                            Leder han efter nyt job ?
                            Det var der nogle rygtet om over there (omkring Herning).
                            Han sidder vidst lidt langt ude på trænersædet.



                            Men håber nu alligevel bare at NT går ud og river tæppet væk under JH og siger, vi er snart klar med en ny, dette (læs: 11. pladsen) falder tilbage på JH og det kan vi ikke acceptere, nu når økonomien er bedre end længe set i OB.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                              Der var rigtig meget kritik af LO de sidste år inden han og KB blev kylet ud på røv og albuer.

                              Syntes der lå nogle gode tanker om at OB skulle spille lidt mere underholdende fodbold og havde en spillestil der gjorde det lidt nemmere at integrerer unge talenter på holdet.

                              Men vi må jo nok nu erkende at midlerne til at havde denne spillestil ikke er der, og det er derfor noget andet der skal til hvis vi engang imellem skal blande os i toppen.

                              Det må jo også være et meget svært job for KN, hvis han er ansat med samme målsætning om stabilitet og resultater, men økonomien ikke passer sammen med målsætningen. Han skal så skabe noget ekstraordinært med de betingelser han har. Det kan ikke udelukkes at han kan gøre det, men det bliver vist på en noget lang bane. Tror ikke tålmodigheden fra fans tilskuere er til det, og derfor vil deroute forsætte med negativitet omkring holdet, få tilskuer med mindre folk og fæ kommer gratis ind til kampene.

                              Kan ikke se at ledelsen på nogen måde med et gran af troværdighed kan fyre KN på nuværende tidspunkt. Syntes derimod det vil være helt ok med JH, han har trods alt været her 3 år og haft sine chancer for at sætte aftryk på truppen, dette er han ikke lykkes særligt godt med,
                              Jeg mener ikke, at Lars Olsen var en dygtig kulturmand for OB. Så jeg vil aldrig acceptere en opstilling der hed Lars Olsen vs. Kent Nielsen.

                              For mig handler det ikke om, at gå tilbage til Lars Olsen, nej vi skal da endnu mere grundlæggende tilbage til klubbens DNA. Perioden under Brink var præget af et stort pengeforbrug, forsømmelse af talentudviklingen, en total mange på kultur og sammenhæng i klubben, en for tilfældig indkøbsstrategi osv.

                              Man kan måske sige så meget, at Lars Olsens arbejdsvilkår var vanskeligere, end man tidligere har anerkendt, fordi rammerne ikke var optimale. Men perioden under Lars Olsen har intet at gøre med det OB jeg taler om.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                                Håber jeg heller ikke.
                                For hold nu helt kæft hvor er JH en klaphat.

                                Han er igang med at gøre OB til en første divisionsklub, ved ikke om han er i ledtog med KN, men håber det sgu ikke.
                                For KN kan levere, bare ikke med en taber som JH ved sin side.



                                Det var der nogle rygtet om over there (omkring Herning).
                                Han sidder vidst lidt langt ude på trænersædet.



                                Men håber nu alligevel bare at NT går ud og river tæppet væk under JH og siger, vi er snart klar med en ny, dette (læs: 11. pladsen) falder tilbage på JH og det kan vi ikke acceptere, nu når økonomien er bedre end længe set i OB.
                                Jeg kan under ingen omstændigheder acceptere at han ikke forstærkede holdet på sidste dagen. Specielt ikke når man så de mange første kampes spil og resultater..
                                Jeg giver ikke en hujende fis for det luftkastel han forsøgte på sidstedagen med ham fra Everton. Det virker bare som et hult forsøg..
                                Kun 2 ud af de 6 der er hentet har forstærket os lidt. De andre er et sted imellem "Ikke gode nok" og "Håbløse ringe".. Holdet vi har i år er overall set svagere end sidste sæson i min bog. Det tog ikke mange kampe at se.
                                Der var penge i budgettet til forstærkninger men han valgte ikke at bruge dem. Man brugte ingen transferpenge overhovdet selv om man tjente ca 2,5 mill kroner på Skulason. Kun til de obligatoriske signon fee's. Det er hans opgave at vurdere om truppen er stærk nok til at nå de mål der er sat op.. Og reagere derefter..

                                Det bider ham i røven nu

                                Comment

                                Working...
                                X