Det er vel ikke så meget anderledes end alle de andre foretagender som både OB og FCKs moderselskaber kaster sig ud i - ofte forskellige ting der skal enten styrke firmaets brand og åbne op til en stadig større del af befolkningen.
At det er noget lidt nyere som E-sport gør det jo ikke anderledes.
Specielt Counter-strike er jo blevet enormt stort. Verdens pt bedste hold er danske Astralis - i stedet for at lave den traditionelle model med en udefrakommende organisation der betaler det meste og har alle rettigheder, så dannede de egen organisation for 1-1½ år siden. Der blev der fra investorer sendt lidt over 200 mio kroner i det, siden da er de kun blevet større og hiver ekstreme sponsor kontrakter og lignende ind - for nyeligt gik Audi ind som sponsor.
Pointen med det er at E-sport åbner op for en meget stor befolkningsgruppe hvor der er et stort marketings potentiale - så når fodboldklubber som OB og FCK går ind i E-sport er det ikke for at E-spot udøveren skal generere penge til firmaet, men for at styrke branded så det kan blive markedsført bredere samtidig med at man kan hive nye typer af sponsorer ind.
At det er noget lidt nyere som E-sport gør det jo ikke anderledes.
Specielt Counter-strike er jo blevet enormt stort. Verdens pt bedste hold er danske Astralis - i stedet for at lave den traditionelle model med en udefrakommende organisation der betaler det meste og har alle rettigheder, så dannede de egen organisation for 1-1½ år siden. Der blev der fra investorer sendt lidt over 200 mio kroner i det, siden da er de kun blevet større og hiver ekstreme sponsor kontrakter og lignende ind - for nyeligt gik Audi ind som sponsor.
Pointen med det er at E-sport åbner op for en meget stor befolkningsgruppe hvor der er et stort marketings potentiale - så når fodboldklubber som OB og FCK går ind i E-sport er det ikke for at E-spot udøveren skal generere penge til firmaet, men for at styrke branded så det kan blive markedsført bredere samtidig med at man kan hive nye typer af sponsorer ind.
Comment