Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Hvordan går det med vores sportsudvalg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Hvordan går det med vores sportsudvalg?

    Jeg gider efterhånden ikke sidde og råbe af JH og Kent mere(det kommer nok til at ske, det er jo fodbold) men det er sgu ved at komme for langt ud at vi(berettiget) kan sidde og gøre det træner efter træner, sportsdirektør efter sportsdirektør, ja og spiller efter spiller for den sags skyld... men hvem skal jeg så råbe efter, for råbe det VIL JEG, oven på det makværk vi er vidne til...

    Hvad med vores sportsudvalg..? Hvilken forfatning er det i i dag..?

    Går vi tilbage bare til KNs ansættelse, der lød det sådan her fra Thorborg i det sportslige udvalg: - Spillestil og rekruttering til førsteholdet sker i vores sportsudvalg - og naturligvis i tæt samarbejde mellem sportsdirektøren og cheftræneren.

    Hvad var Thorborg og de tunge drenges rolle i feks. det netop overståede vindue, hvad var deres rolle i Falk-kontrakt sagaen, osv..? De ansatte JH, de ansatte KN... men som hvad? Folk der tager beslutningerne, eller som dukker..?

    (Har en eller anden idé om jeg har misset noget, og synes da også at huske at ansvaret kom mere over på Sportsdirektøren alene på et tidspunkt, men er bestemt ikke sikker og er i sidste ende på bar bund... Så er der nogen der ved mere om hvad der egentlig foregår bag murerne..?)

    Hvor meget bestemmer KN, hvor meget gør JH, og hvad med Thorborg og de andre tunge drenge..?
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    #2
    http://ekstrabladet.dk/medielogin/au....scope=Unknown

    dette er umiddelbart det seneste jeg kan finde om det ...

    Vil mene at OB står på en rimelig brændende platform og identitetskrise ..
    https://www.slideshare.net/mobile/no...tform-41049874
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
      http://ekstrabladet.dk/medielogin/au....scope=Unknown

      dette er umiddelbart det seneste jeg kan finde om det ...

      Vil mene at OB står på en rimelig brændende platform og identitetskrise ..
      https://www.slideshare.net/mobile/no...tform-41049874


      Det var også på EB jeg fandt citatet... måske der er et par ældre tråde der skal studeres igennem. Så dukker de fleste oplysninger ofte op

      Jeg kender intet til Laumand må jeg indrømme, eller om han stadig sidder med...
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        #4
        Hvis OB havde ambitioner om at angribe Superligaens hierarki fremadrettet, investerede man, så vidt som muligt, i at have en omfattende scouting- og analyseafdeling, hvor der sidder mindst 3-5 mand udelukkende med fokus på at bearbejde kampe og data fra senior- og ungdomsniveau, så man kan minimere fejlmarginen i indtaget af spillere og høste de økonomiske gevinster der ligger der, samt udvide spillerkendskab og rekrutteringsområder, og få øget fokus på udviklingen af specifikke færdigheder hos ungdomsspillerne.

        Desværre bliver OB drevet sportsligt, som var vi i stadig 2006, ligesom de fleste andre danske klubber, hvor relationer og agentkontakter er afgørende, hvilket selvfølgelig ikke kommer til at løfte os over resten af midtersumpen på sigt, med mindre at der bliver tilført langt større midler end hos resten, som for 10 år siden. Det er desværre virkeligheden.

        Comment


          #5
          Egentklg ret fornuftigt, Sheed. Men kan du ikke hæve dig lidt over dine lærebøger. Det er sgu for nørdet.
          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

          OB - engang var vi gode

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
            Jeg gider efterhånden ikke sidde og råbe af JH og Kent mere(det kommer nok til at ske, det er jo fodbold) men det er sgu ved at komme for langt ud at vi(berettiget) kan sidde og gøre det træner efter træner, sportsdirektør efter sportsdirektør, ja og spiller efter spiller for den sags skyld... men hvem skal jeg så råbe efter, for råbe det VIL JEG, oven på det makværk vi er vidne til...

            Hvad med vores sportsudvalg..? Hvilken forfatning er det i i dag..?

            Går vi tilbage bare til KNs ansættelse, der lød det sådan her fra Thorborg i det sportslige udvalg: - Spillestil og rekruttering til førsteholdet sker i vores sportsudvalg - og naturligvis i tæt samarbejde mellem sportsdirektøren og cheftræneren.

            Hvad var Thorborg og de tunge drenges rolle i feks. det netop overståede vindue, hvad var deres rolle i Falk-kontrakt sagaen, osv..? De ansatte JH, de ansatte KN... men som hvad? Folk der tager beslutningerne, eller som dukker..?

            (Har en eller anden idé om jeg har misset noget, og synes da også at huske at ansvaret kom mere over på Sportsdirektøren alene på et tidspunkt, men er bestemt ikke sikker og er i sidste ende på bar bund... Så er der nogen der ved mere om hvad der egentlig foregår bag murerne..?)

            Hvor meget bestemmer KN, hvor meget gør JH, og hvad med Thorborg og de andre tunge drenge..?
            Fandt lige denne tråd, hvor det tydeligt fremgår at tingene kører totalt i ring i OB (her et lille kig tilbage på hvad der rørte sig i 2016).

            Gad vide om der er andre klubber der kører med noget så genialt som et sportsudvalg bestående af folk som garanteret er dygtige forretningsfolk, men hvor deres kompetencer til at drive en professionel fodboldklub er begrænsede……kunne det tyde på.
            Last edited by OleKBH; 14-11-2023, 08:43.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

              Fandt lige denne tråd, hvor det tydeligt fremgår at tingene kører totalt i ring i OB (her et lille kig tilbage på hvad der rørte sig i 2016).

              Gad vide om der er andre klubber der kører med noget så genialt som et sportsudvalg bestående af folk som garanteret er dygtige forretningsfolk, men hvor deres kompetencer til at drive en professionel fodboldklub er begrænsede……kunne det tyde på.
              Godt fund Det er simpelthen for vildt hvordan det bare er kør i ring, igen og igen.. Dog synes jeg at ansættelsen af Bjørn har været en "udbryder" fra den normale gøren. Også derfor jeg håber vi holder på ham

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                Godt fund Det er simpelthen for vildt hvordan det bare er kør i ring, igen og igen.. Dog synes jeg at ansættelsen af Bjørn har været en "udbryder" fra den normale gøren. Også derfor jeg håber vi holder på ham
                Hvis BW skal fortsætte kræver det da at han får forklaret sine arb.givere at den nuværende strategi ikke er fremavlet med hensyntagen til virkelighedens fodboldverden. Jeg frygter dog det er for sent på klubbens vejne og selv flere og dyre investeringer i truppen er nytteløse med det der sker på ledelsesniveauet pt

                Believe OB

                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                  Hvis BW skal fortsætte kræver det da at han får forklaret sine arb.givere at den nuværende strategi ikke er fremavlet med hensyntagen til virkelighedens fodboldverden. Jeg frygter dog det er for sent på klubbens vejne og selv flere og dyre investeringer i truppen er nytteløse med det der sker på ledelsesniveauet pt
                  Enig desværre. Sådan er det jo, når vores klub ledes af en finansmand, en politiker og en reklamemand. Chancerne for at komme til fornuft bliver mindre og mindre. Kan de ikke se det nu ? Så ser de det aldrig.
                  OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                    Jeg gider efterhånden ikke sidde og råbe af JH og Kent mere(det kommer nok til at ske, det er jo fodbold) men det er sgu ved at komme for langt ud at vi(berettiget) kan sidde og gøre det træner efter træner, sportsdirektør efter sportsdirektør, ja og spiller efter spiller for den sags skyld... men hvem skal jeg så råbe efter, for råbe det VIL JEG, oven på det makværk vi er vidne til...

                    Hvad med vores sportsudvalg..? Hvilken forfatning er det i i dag..?

                    Går vi tilbage bare til KNs ansættelse, der lød det sådan her fra Thorborg i det sportslige udvalg: - Spillestil og rekruttering til førsteholdet sker i vores sportsudvalg - og naturligvis i tæt samarbejde mellem sportsdirektøren og cheftræneren.

                    Hvad var Thorborg og de tunge drenges rolle i feks. det netop overståede vindue, hvad var deres rolle i Falk-kontrakt sagaen, osv..? De ansatte JH, de ansatte KN... men som hvad? Folk der tager beslutningerne, eller som dukker..?

                    (Har en eller anden idé om jeg har misset noget, og synes da også at huske at ansvaret kom mere over på Sportsdirektøren alene på et tidspunkt, men er bestemt ikke sikker og er i sidste ende på bar bund... Så er der nogen der ved mere om hvad der egentlig foregår bag murerne..?)

                    Hvor meget bestemmer KN, hvor meget gør JH, og hvad med Thorborg og de andre tunge drenge..?
                    Uhh det kunne været skrevet i dag... Skræmmende at vi ikke er kommet længere og at vi stadigvæk bliver ved med at råbe på nye trænere og sportsdirektør...

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af O´nse Se indlæg

                      Uhh det kunne været skrevet i dag... Skræmmende at vi ikke er kommet længere og at vi stadigvæk bliver ved med at råbe på nye trænere og sportsdirektør...
                      Tingene går i ring i den her klub, og vi sidder stadigvæk og snakker om trænere, som om at det gør den store forskel. Det er trist...

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                        http://ekstrabladet.dk/medielogin/au....scope=Unknown

                        dette er umiddelbart det seneste jeg kan finde om det ...

                        Vil mene at OB står på en rimelig brændende platform og identitetskrise ..
                        https://www.slideshare.net/mobile/no...tform-41049874
                        Puha. Man bliver klogere af at læse disse links. Kunne ikke finde det nederste.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg

                          Puha. Man bliver klogere af at læse disse links. Kunne ikke finde det nederste.
                          De er trods alt næsten 9 år gamle.

                          Jeg kan godt følge logikken, at når man har fyret nok trænere og sportsdirektører så må man kigge højere opad når man skal placere ansvaret og finde nogen at råbe af. Men er setuppet med sportsudvalget så meget anderledes end i andre danske klubber og i hvor høj grad driver de klubben?

                          For mig at se har BW fået ret fri tøjler til at drive klubben ud fra den overordnede strategi man har lagt. BW har i flere interviews fortalt, at rekrutteringen til førsteholdet nu sker i "rekrutteringsudvalgtet" med bl.a. ham selv, Tonny, chefscout, cheftræner. Kan ikke se det er Thorborg/Laumand/TC. der sidder og scouter på El-Hajj, Mustafic, Burey, Mouritsen m.fl. Har svært ved at se udvalgets rolle være mere end at række tommel op (og evt. ned) til økonomien i de handler BW præsenterer for dem. Og måske er lidt for meget inde over beslutningen når en træner ansættes/fyres.

                          Med andre ord tror jeg ikke problemerne skyldes, at sportsudvalget blander sig i alt sportsligt, men at rammerne de sætter for "projektet" er urealistiske:
                          - Målsætningen ift. økonomien gør, at man konstant er under pres og skal stå på tæer.
                          - Man ansætter folk i de sportslige positioner der træffer dårlige beslutninger i rekrutteringen (og dermed træffer sportsudvalget selv dårlige beslutninger ved at ansætte dem).
                          - De fysiske rammer bliver man også ved med at forsømme.

                          Det er i hvert fald bemærkelsesværdigt hvordan man igen og igen siger en ting ift. spillerrekruttering - og så gør noget andet. OB har fejlet så mange gange i træk, at det er blevet en ond cirkel. Hvis man ikke vil investere flere penge bliver man nødt til at give sig selv roen til at træffe de langsigtede beslutninger. Og den del ligger 100% på Thorborg/sportsudvalget.

                          Comment


                            #14
                            https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ke-i-ob-og-aab

                            “åben for attact” .. så gavner det ikke at have en strategi der skal få OB på niveau med de andre (selvom man selvfølgelig skal dertil på et tidspunkt).
                            Når det 6. største budget bliver stillet til rådighed i mere end 10 år i træk så er der altså noget strukturelt der er i ubalance ..

                            Jeg var skuffet over den seneste strategi .. de hold der for alvor rykker er nogen der gør noget nyt.
                            Brøndby blev børsnoteret og skaffede sig ekstra kapital og byggede et fundament de har levet på i mange år.
                            FCK lavede fusionsklub og blev støttet op af andre aktiviteter.
                            FCM blev datastyret og udviklede ny fodboldfilosofi via Ankersen
                            FCN etablerede akademi(er?) og henter råtalent til deres ungdomslinje ..

                            Ja der er sket noget andet i alle klubberne efterfølgende, der har været udsving i alle klubberne men de har taget ryk efter at nytænke ..

                            Ved ikke hvor jeg ellers lige skulle placere indlægget men Sportsudvalget er der hvor der skal tænkes store tanker ..
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              #15
                              Hvilken strategi? OB har ingen.

                              Vi har nogle målsætninger, der ikke hænger sammen med klubbens præstationer de sidste små femten år. EA udtaler et sted, at ledelsen arbejder hårdt. Fint - så er I bare ikke dygtige nok. Hvis man arbejder hårdt i små 15 år på at komme i top-6, og det lykkes én gang, så har man fejlet og bør evaluere sin egen indsats i stedet for at tro, at det hele kan løses med mirakel-trænere og sportsdirektører

                              Det kan det ikke. Det hele kører i ring i OB.

                              Comment

                              Working...
                              X