Annoncering

Collapse
No announcement yet.

RASH-raser (OB's statusopdatering)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Helt enig
    Ja. Helt enig.

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
      Det var nu omvendt ...
      Arh... komsi skrev i denne tråd et svar til rash. Chris skrev derefter et svar til komsi.
      kort forinden havde komsi skrevet i Thomas Mikkelsen tråden at han ikke gad skrive flere indlæg til Chris, hvilket Chris svarede jeg overlever nok til.
      Men lad os bare lade det ligge. Har ikke så meget med OB at gøre.

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
        Hehe, du "overlevede" lige præcis 3 min. uden samtale med komsi, som du ellers skrev i en anden tråd. Nice. Synd han ikke svarer 😊
        Nu var det ham, der ikke længere ville kommunikere med mig, så det kunne måske være, du skulle brushe lidt op på den læsning... ;-)

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
          Arh... komsi skrev i denne tråd et svar til rash. Chris skrev derefter et svar til komsi.
          kort forinden havde komsi skrevet i Thomas Mikkelsen tråden at han ikke gad skrive flere indlæg til Chris, hvilket Chris svarede jeg overlever nok til.
          Men lad os bare lade det ligge. Har ikke så meget med OB at gøre.
          Du har vist selv lidt svært ved den der kommunikation, hva? Når jeg skriver, jeg nok overlever, betyder det ikke, at jeg ikke kan skrive til ham. Det betyder bare, jeg intet svar får, og det overlever jeg nok, så din pointe er...?

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
            Komsi.. Hvis dine lærer nede på SDU så, hvordan du skriver herinde, så ville de omgående begå harakiri. Man skulle tro, at du sad med dine skolebøger, og så gjorde alt det modsatte. Du vil kunne drive en hvilken som helst virksomhed til konkurs på 24 timer.
            Du er som en såret teenagedreng, som bare vil være på tværs. Nu fik du opmærksomhed, nyd den. Men drop det etos-kort, det har du brændt for længst. Og indrøm det nu bare, er det dig, som har skrevet VI 44 gange? Du mangler faktisk bare lige at skrive kys Komsi, når du slutter dine provokationer.
            Så du mener at jeg provokerer, ved ikke at lade mig provokere at en lidt mislykket Facebook-gimmick? Det har jeg svært ved helt at forstå, men dig om det.

            Jeg skal ikke kunne sige hvad mine tidligere undervisere ville sige om mig, men de ville nok undre sig over hvad du ævler om med hensyn til etos? (omend, etos patos og logos mere hører til i gymnasiet, end universitetet, but still..)

            Jeg kan ganske rigtigt have en barnlig glæde ved OB, men jeg er nu 31 år gammel. Jeg har ikke nogen mission om at være på tværs for at være på tværs, men når folk skriver noget jeg er uenig i pointere jeg det gerne - det er vel pointen med et debatforum? Jeg synes nu ikke at jeg søger opmærksomheden specielt meget. Hvis jeg gjorde det, så ville jeg fx oprette en tråd som kunne hedde noget i stil med "Komsi-raser" :-)

            Jeg arbejder desværre ikke for OBs kommunikationsafdeling (eller, det er vel et bureau som varetager deres kommunikation nu?), men hvis jeg gjorde, ville jeg ikke rette min Facebook-kommunikation mod den selvbestaltede hårde kerne af fans, men i stedet imod den brede masse som har et mere afslappet forhold til det at holde med OB. Det synes jeg faktiske at de er sluppet ok af sted med her. De har i hvert fald fået små 500 likes og positiv omtale i tipsbladet ud af den bette gimmick. At de har brugt "VI" 44 gange som du så dygtigt har talt op, er da måske nok en lidt overdreven brug af patos (see what I did there? ;-), men jeg tænker at det vel egentlig falder meget godt i hak med det ofte lidt svulstige sprog fodboldfans benytter sig af. Igen, jeg ville nok ikke have lavet den opdatering, men jeg synes slet ikke at den er så dårlig som I gerne vil gøre den til, og selv hvis jeg gjorde, forstår jeg ikke hvorfor det er så vigtigt? Herregud, der er tale om en Facebook-opdatering. 1 ud af 19, OBs Facebook-side har lavet den sidste uge. Jeg forstår helt oprigtigt ikke hvordan det kan gøre dig så vred?

            Du slutter af med at skrive at jeg skal skrive "kys Komsi når jeg slutter mine provokationer, og jeg kan da godt slutte dette indlæg af med et "kys Komsi", om ikke andet så for at gøre dig glad. Men når du snakker om provokationer, så tjek engang mit oprindelige indlæg og dit svar. Læg mærke til dit sprogbrug, og overvej så om du nu er helt overbevist om at det er mig som er provokatøren her.

            Kys Komsi.

            Comment


              #36
              Det er gennemført pinligt og tåkrummende fra OB's side, men desværre passer det meget godt ind i deres strategi om at henvende sig til tyggegummi-klappepølse-vi-er-glade-selvom-ob-taber-segmentet i fanskaren. Det er disse fans, som OB har valgt at målrette sig mod i efterhånden flere år. Det er også derfor, at fanscenen og Stiften nærmest er nedgraderet til en kedelig onsdag aften i en håndboldhal. Ledelsen er ikke interesseret i stemning og diehard-fans. Den er interesseret i familier, som kommer og køber noget merchandise, sodavand og popcorn.

              Ja, det er kedeligt og pinligt, men det er nu engang den strategi, som de har valgt at køre efter.

              At OB så aldrig kommer i nærheden af CL igen med den nuværende ledelse, behøver vi ikke diskutere. Dét er et faktum.
              OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Komsi Se indlæg
                Så du mener at jeg provokerer, ved ikke at lade mig provokere at en lidt mislykket Facebook-gimmick? Det har jeg svært ved helt at forstå, men dig om det.

                Jeg skal ikke kunne sige hvad mine tidligere undervisere ville sige om mig, men de ville nok undre sig over hvad du ævler om med hensyn til etos? (omend, etos patos og logos mere hører til i gymnasiet, end universitetet, but still..)

                Jeg kan ganske rigtigt have en barnlig glæde ved OB, men jeg er nu 31 år gammel. Jeg har ikke nogen mission om at være på tværs for at være på tværs, men når folk skriver noget jeg er uenig i pointere jeg det gerne - det er vel pointen med et debatforum? Jeg synes nu ikke at jeg søger opmærksomheden specielt meget. Hvis jeg gjorde det, så ville jeg fx oprette en tråd som kunne hedde noget i stil med "Komsi-raser" :-)

                Jeg arbejder desværre ikke for OBs kommunikationsafdeling (eller, det er vel et bureau som varetager deres kommunikation nu?), men hvis jeg gjorde, ville jeg ikke rette min Facebook-kommunikation mod den selvbestaltede hårde kerne af fans, men i stedet imod den brede masse som har et mere afslappet forhold til det at holde med OB. Det synes jeg faktiske at de er sluppet ok af sted med her. De har i hvert fald fået små 500 likes og positiv omtale i tipsbladet ud af den bette gimmick. At de har brugt "VI" 44 gange som du så dygtigt har talt op, er da måske nok en lidt overdreven brug af patos (see what I did there? ;-), men jeg tænker at det vel egentlig falder meget godt i hak med det ofte lidt svulstige sprog fodboldfans benytter sig af. Igen, jeg ville nok ikke have lavet den opdatering, men jeg synes slet ikke at den er så dårlig som I gerne vil gøre den til, og selv hvis jeg gjorde, forstår jeg ikke hvorfor det er så vigtigt? Herregud, der er tale om en Facebook-opdatering. 1 ud af 19, OBs Facebook-side har lavet den sidste uge. Jeg forstår helt oprigtigt ikke hvordan det kan gøre dig så vred?

                Du slutter af med at skrive at jeg skal skrive "kys Komsi når jeg slutter mine provokationer, og jeg kan da godt slutte dette indlæg af med et "kys Komsi", om ikke andet så for at gøre dig glad. Men når du snakker om provokationer, så tjek engang mit oprindelige indlæg og dit svar. Læg mærke til dit sprogbrug, og overvej så om du nu er helt overbevist om at det er mig som er provokatøren her.

                Kys Komsi.
                Hehe, 👍

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                  Det er gennemført pinligt og tåkrummende fra OB's side, men desværre passer det meget godt ind i deres strategi om at henvende sig til tyggegummi-klappepølse-vi-er-glade-selvom-ob-taber-segmentet i fanskaren. Det er disse fans, som OB har valgt at målrette sig mod i efterhånden flere år. Det er også derfor, at fanscenen og Stiften nærmest er nedgraderet til en kedelig onsdag aften i en håndboldhal. Ledelsen er ikke interesseret i stemning og diehard-fans. Den er interesseret i familier, som kommer og køber noget merchandise, sodavand og popcorn.

                  Ja, det er kedeligt og pinligt, men det er nu engang den strategi, som de har valgt at køre efter.

                  At OB så aldrig kommer i nærheden af CL igen med den nuværende ledelse, behøver vi ikke diskutere. Dét er et faktum.
                  I den sidste ende er OB ligesom de fleste andre fodboldklubber. Succes på banen vil skabe begejstringen, og så spiller det ikke en særlig væsentlig rolle om OB er nok så gode eller dårlige til kommunikation.

                  Hvis vi kun spiller 0-0 på hjemmebane mod en oprykker foran 10.000 tilskuere, upåagtet at der var gratis adgang eller ej, så bliver begejstringen dræbt, omvendt hvis vi havde smadret dem 4-0, så ville der både komme flere på hjemme og udebane efterfølgende.

                  Potentialet bliver dræbt af forkerte beslutninger, der i samme konsekvens ikke fører til hverken sejre eller et seværdigt hold.

                  At vi er nedgraderet på fan scenen skyldes altså ikke kun OBs fokus og kommunikation. Og selv om jeg helt klart efterlyser mere fanatisme og ting som andlox foreslår, så kommer vi heller ikke uden om, at vi som klub har brug for et bredt segment af fans.

                  Både klappepølse fans og die hards. For jo flere vi får på stadion, desto større rekrutterings grundlag.

                  På stadion sidst sad jeg lige foran en 4-5 drenge, som var der med deres forældre, og de LARMEDE. På den gode måde. De gik op i hver eneste tackling og mulighed, svinede dommeren til og sang med på sangene som kom fra stemningsområdet. I fremtiden tror jeg de kommer til at være derovre - og de ville ikke være der, hvis ikke deres klappølse forældre havde taget dem med til at starte med.

                  Så jeg har ikke et problem med at OB rækker ud efter dem, slet ikke. For vi har brug for dem. Så vi kan formindske antallet af dem ved at lave dem om til fanatikere.

                  Men hvad vi mest har brug for er mennesker, der tager de rigtige beslutninger på de rigtige tidspunkter. Vi mangler skarphed og nosser.

                  Hvad vi skal læse imellem linjerne i den FB opdatering er, at de tror deres nuværende strategi vil give pote, og jeg vil personligt tage det som en kommunikations mæssig fuck finger til tvivlerne, pakket ind i kvalme og smart ass attitude. Så jeg kan så udmærket forstå, hvorfor den vil pisse så mange af.

                  Men jeg forstår så også dem, der ikke kan se problemet, men vi står jo også midt i en fodboldkultur "krig", og uenigheden afspejler sig i den kommunikation, der er fulgt efter her.

                  Der er dog én gylden "løsning". Vi får succes. Og også i et hurtigere tempi end OB selv lægger op til.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                    Det er gennemført pinligt og tåkrummende fra OB's side, men desværre passer det meget godt ind i deres strategi om at henvende sig til tyggegummi-klappepølse-vi-er-glade-selvom-ob-taber-segmentet i fanskaren. Det er disse fans, som OB har valgt at målrette sig mod i efterhånden flere år. Det er også derfor, at fanscenen og Stiften nærmest er nedgraderet til en kedelig onsdag aften i en håndboldhal. Ledelsen er ikke interesseret i stemning og diehard-fans. Den er interesseret i familier, som kommer og køber noget merchandise, sodavand og popcorn.

                    Ja, det er kedeligt og pinligt, men det er nu engang den strategi, som de har valgt at køre efter.

                    At OB så aldrig kommer i nærheden af CL igen med den nuværende ledelse, behøver vi ikke diskutere. Dét er et faktum.
                    Okay...lad os lige koldt og kynisk lege forretningsfolk her.

                    Du har en forretning, som du skal holde kørende. Du har flere segmenter i din målgruppe. Det ene segment kommer i din bix næsten uanset, hvad du gør og ikke gør. Lidt ligesom hvis du var købmand, og din nabo altid kom ind i din bix for at købe sine daglige smøger.

                    Det andet segment er lidt mere "lorent". Der skal arbejdes for at holde dem til ilden. Gør du det godt, har du ti tusinde i din bix. Gør du det skidt, har du kun fire tusinde i din bix. Det sidste segment her har et kæmpe potentiale i forhold til din bix. Men der skal arbejdes for det.

                    Hvis jeg var forretningsdrivende, vidste jeg godt, hvor jeg ville bruge langt de fleste af mine kræfter. Naturligvis skal dem, der kommer uanset hvad, ikke glemmes - men kræfterne skal/bør bruges der, hvor der er kæmpe potentiale.

                    Buttom line...jeg forstår sgu godt OB's strategi. Den rammer lige i plet hos det sidste segment. Så kan du, jeg, andre what ever, kalde dem for klappepølseklappende fans eller hvad andre nedladende vendinger nogen måtte kunne finde på at kalde sine ligesinde medfans.
                    Mvh Kent

                    Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                      Okay...lad os lige koldt og kynisk lege forretningsfolk her.

                      Du har en forretning, som du skal holde kørende. Du har flere segmenter i din målgruppe. Det ene segment kommer i din bix næsten uanset, hvad du gør og ikke gør. Lidt ligesom hvis du var købmand, og din nabo altid kom ind i din bix for at købe sine daglige smøger.

                      Det andet segment er lidt mere "lorent". Der skal arbejdes for at holde dem til ilden. Gør du det godt, har du ti tusinde i din bix. Gør du det skidt, har du kun fire tusinde i din bix. Det sidste segment her har et kæmpe potentiale i forhold til din bix. Men der skal arbejdes for det.

                      Hvis jeg var forretningsdrivende, vidste jeg godt, hvor jeg ville bruge langt de fleste af mine kræfter. Naturligvis skal dem, der kommer uanset hvad, ikke glemmes - men kræfterne skal/bør bruges der, hvor der er kæmpe potentiale.

                      Buttom line...jeg forstår sgu godt OB's strategi. Den rammer lige i plet hos det sidste segment. Så kan du, jeg, andre what ever, kalde dem for klappepølseklappende fans eller hvad andre nedladende vendinger nogen måtte kunne finde på at kalde sine ligesinde medfans.
                      Du antager helt forkert - som altid. Hvem er det, som altid står på stadion den ene elendige sæson efter den anden? Det er da netop diehard-fans. Familierne skal sgu nok finde på noget andet at lave, og man kan jo altid blive FCK-fan, hvis det er for surt med de dårlige resultater. De her tyggegummifans er rare at have i medgang, men de er der ikke, når det brænder på, og vi (igen) skal slås for at undgå nedrykning.
                      OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                        Du antager helt forkert - som altid. Hvem er det, som altid står på stadion den ene elendige sæson efter den anden? Det er da netop diehard-fans. Familierne skal sgu nok finde på noget andet at lave, og man kan jo altid blive FCK-fan, hvis det er for surt med de dårlige resultater. De her tyggegummifans er rare at have i medgang, men de er der ikke, når det brænder på, og vi (igen) skal slås for at undgå nedrykning.
                        Fred være med dét, at jeg "som altid" antager helt forkert. Jeg er heldigvis i stand til at se, at der findes andre fans end lige de få, der står uge efter uge på Stiften...og i stand til at se, at dem skal der også være plads til, selvom du tilsyneladende ikke regner dem for en skid
                        Mvh Kent

                        Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                          Fred være med dét, at jeg "som altid" antager helt forkert. Jeg er heldigvis i stand til at se, at der findes andre fans end lige de få, der står uge efter uge på Stiften...og i stand til at se, at dem skal der også være plads til, selvom du tilsyneladende ikke regner dem for en skid
                          Vores fanscene er som klubben total uambitiøs og middelmådig .
                          Det med at de forskellige fløje sviner hinanden er ikke nyt og derfor har jeg efterhånden lært at ignorere det .
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            #43
                            De artikler jeg har læst om fankultur, og de der har forsket i fankultur, siger éntydigt, at noget af det der trækker flest folk på stadion ofte er stemningen. Og at man har en en stor skare af stemningsskabende fans. Så det er at gøre sig selv en kæmpe bjørnetjeneste, at man i årevis i Odense har bekæmpet stemningsskaberne med nærmest alle midler.

                            Overført til danske forhold, så er der altså en grund til, at Brøndby stadig har et stort tilskuergennemsnit selvom de har vundet nul og en hat i snart 10 år. Og det er fordi man får en oplevelse på Brøndby Stadion, som man ikke kan få hjemme foran sofaen.

                            Først skaber man en velfungerende stemningstribune, og SÅ kommer alle "hangarounds'ne" til. Ikke omvendt.
                            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                            Kluden Krew - O'ense Internationals

                            Comment


                              #44
                              Hej Rash,

                              Jeg går selvfølgelig ud fra at du har ytret din mening direkte til OB via deres Facebook opdatering.
                              Du får ikke meget ud af at brokke dig herinde, hvis din mening var at gøre OB opmærksom på at måden de kommunikerer ikke er i din smag.

                              Ja jeg kan da se på deres opdatering at der er flere, som får nostalgisk drømme. Jeg tænker du får mere ud af at skrive direkte på opdateringen end herinde på et fanforum.

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
                                Hej Rash,

                                Jeg går selvfølgelig ud fra at du har ytret din mening direkte til OB via deres Facebook opdatering.
                                Du får ikke meget ud af at brokke dig herinde, hvis din mening var at gøre OB opmærksom på at måden de kommunikerer ikke er i din smag.

                                Ja jeg kan da se på deres opdatering at der er flere, som får nostalgisk drømme. Jeg tænker du får mere ud af at skrive direkte på opdateringen end herinde på et fanforum.
                                Det har jeg faktisk ikke, da jeg ikke ønsker at gøre OB til grin mere end højst nødvendigt. Hm, jeg var ellers af den opfattelse, at de læste mere eller mindre alt herinde. Hvis det ikke er tilfældet, så kan jeg godt se, at jeg "slås" forgæves. Mit eneste formål med denne tråd, er at OB begynder at stramme lidt op og udnytte det kæmpe potentiale, der er.

                                Comment

                                Working...
                                X