Annoncering

Collapse
No announcement yet.

RASH-raser (OB's statusopdatering)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    RASH-raser (OB's statusopdatering)

    Velkommen til andet afsnit af RASH-raser. Jeg har valgt, at oprette en specifik tråd til dette for ikke at blande for mange ting sammen. Denne episode handler om den seneste statusopdatering fra OB. Til at starte med vil jeg give point for forsøget. Derefter vil jeg highlighte de dele af teksten, som er de værste med rød. Jeg er ligeglad med stavefejl, det er slet ikke det, som det handler om. Mine egne kommentarer er blå for overskuelighedens skyld.

    Kære Champions League-hymne

    Stod der lige Champions League?! Jep, det gjorde der. Så skal jeg lige love for, at man spærre øjnene op engang. Vi har vundet én kamp i sæsonen. Jeg havde godt nok ikke forestillet mig, at OB selv ville bringe dette emne på banen Herefter kommer så et seriøst forsøg på at komme i Guinness rekordbog ved at skrive VI flest gange i en tekst. Og jeg tror roligt, at i kan bestille 2017 udgaven, da jeg ikke kan se denne tekst blive slået.

    I aften er det fem år siden, at vi sidst havde dig på besøg i Odense. Og vi indrømmer gerne, at vi stadig er smaskforelskede i dig.
    Du efterlod et indtryk, som stadig giver os kriller i maven, hjertebanken og en lille salt tåre i øjenkrogen. Hele vores familie var også vilde med dig, som du kan se af denne video fra en af vores brødre på YouTube, og de kan heller ikke vente, til de skal møde dig igen.

    Familie, brødre og så videre nu skal der charmeres folk på stadion. Det håber jeg lykkedes dem, men der er ingen grund til at oversælge det så voldsomt, det er langt fra sidste gang i denne opdatering, at der bliver leflet.

    Vi savner dig. Vi lover, at vi inviterer dig indenfor igen. Men vi ved også, at både du og vi skal være tålmodige lidt endnu, selvom vi altid vil være klar til at komme, hvis du pludselig kalder.
    Efter vi gik fra hinanden, og efter at vi flirtede lidt med din lillesøster Europa League-hymnen, har vi haft det lidt svært. Og vi har vidst, at vi var nødt til at give os selv tid til at komme ovenpå, til vi igen kunne være værdige til at invitere en af jer på besøg.
    Vi drømmer ofte om dig, men vi ved også, at hvis vi spilder tiden på at drømme, så får vi ikke gjort alt det, der kan få drømme til at blive virkelighed. Og hvis vi allerede nu bestilte den flotteste menu med lys, gourmetmad, dyr vin og en suite på det dyreste hotel, kunne vi måske få endnu en uforglemmelig aften, men regningen ville nok blive så dyr, at vi næppe ville kunne ses igen.
    Derfor drømmer vi kun om natten. Om dagen arbejder vi til gengæld hårdt for, at vi en dag kan mødes igen.
    Du husker nok vores mor, Superligaen. Hende vil vi altid elske af hele hjertet, og hun er blevet endnu flottere og mere attraktiv, efter at det lidt gråsprængte udseende har været igennem en total makeover denne sommer. Hun er stadig det samme dejlige væsen men med et mere friskt look, der gør hende endnu mere attraktiv.
    Det er kun hende, der kan give os lov til at møde dig igen. Først når hun synes, at vi har gjort os fortjent til det, siger hun god for, at vi prøver igen, og kender vi hende ret, så vil hun nok sige, at vi skal starte med at invitere Europa League-hymnen indenfor, inden vi inviterer dig igen.

    Her er en sætning med syv, ja, SYV kommaer i træk.. Hvem har lunger til at læse det højt?


    Derfor skal du også vide, at vi er helt på det rene med, at vi har et åbent forhold indtil da. Vi ved godt, at du besøger andre klubber, og at du tilmed kan have rigtig mange forskellige, der inviterer dig på besøg på samme tid. På samme måde vil vi også have andre, som vi besøger, og som besøger os, indtil vi skal ses igen.
    Du skal heller ikke være bange for, at vi helt glemmer sproget. I aften har vi for eksempel en date med Liverpool, som vi skal møde hos en nær slægtning i Horne på Sydfyn. Det er selvfølgelig ikke det samme som at skulle mødes med dig, men vi glæder os og tror, at det bliver super hyggeligt, ligesom vi håber, at mange fra vores familie kommer og er med.
    Om der går to, fire, fem eller syv år til vi ses igen, det kan vi ikke vide. Men hellere vente tålmodigt på det rigtige tidspunkt i stedet for at forhaste os. Vi er ved godt mod, og vi har en trup, der er rigtig spændende med både erfaring og en masse talent, der skal vokse og være med til at gøre os klar til dig igen. Vores familie – både sponsorer og fans – bakker os rigtig godt op, og det er med til at holde modet oppe, når vi savner dig allermest.
    Champions League-hymne, vi elsker dig, og vi ses en gang i fremtiden, når tiden er inde.
    Kys
    Odense Boldklub

    Da jeg nåede til; kys, der brækkede jeg mig ud over det hele.
    Det her er simpelthen for dårligt. Hvor er det pinligt, at hele Danmark kan se, at OB har sendt det her ud på tryk. Sikke en omgang pladderromantik, man kan jo høre violinerne i baggrunden. Et ellers fint initiativ bliver oversolgt på det skammeligste.
    Det er kliche på kliche. Ham der har skrevet det her skal holdes langt, LANGT væk fra OB's kommunikation. Det svarer til at have en lilleputspiller i startopstillingen i en Superligakamp, det er både synd for Klubben, fans og den stakkels lille dreng selv.

    PS, er der en, som gider at tælle hvor mange gange, at der står vi? Jeg er simpelthen for træt i hovedet ovenpå den forfærdelige læsning, til at jeg magter det.
    Last edited by RASH; 17-08-2016, 12:17.

    #2
    Idéen med statusopdateringen er god nok og som du skriver, et fint initiativ. Man kunne have valgt at mindes nogle fantastiske stadionoplevelser på en helt anden vis. Og så leverer man sådan en omgang skvattet, amatøragtigt og clichéfyldt bavl. Der må sidde kommunikationsansvarlige i andre klubber og være hudløse efter at have klasket sig så intenst på lårene af grin.

    Comment


      #3
      I har sagt alle de tanker der gik igennem mit hovede da jeg læste det, og som dig RASH, så fik jeg også et surt opstød og en smule hovedpine da jeg nåede til "Kys Odense Boldklub".

      Nej tak! Bare nej tak.. Stop! Gå i seng! Har manden tømmermænd efter at have overværet kampen i parken i går? Han må være vågnet med stiv tisflute, og med hans tanker på dengang vi spillede CL kval - Derefter straks stået op, og valgt at skrive det her tanke-diarré?

      Comment


        #4
        Læs mellem linjerne .. Ingen penge eller vilje til at satse ... Pakket ind i glitret papir og søde ord ..

        "Vi drømmer ofte om dig, men vi ved også, at hvis vi spilder tiden på at drømme, så får vi ikke gjort alt det, der kan få drømme til at blive virkelighed. Og hvis vi allerede nu bestilte den flotteste menu med lys, gourmetmad, dyr vin og en suite på det dyreste hotel, kunne vi måske få endnu en uforglemmelig aften, men regningen ville nok blive så dyr, at vi næppe ville kunne ses igen.
        Derfor drømmer vi kun om natten. Om dagen arbejder vi til gengæld hårdt for, at vi en dag kan mødes igen."

        Jeg hæfter mig ved at de lover CL igen ... ;-)
        Last edited by Plum; 17-08-2016, 15:02.
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          #5
          Herregud, det er banal opdatering. Et forsøg på være sjov eller nostalgisk, eller nowet. Hvis det bliver gjort til, at klubben nu officielt lover, at vi køber Lionel Messi i forsøget på at komme i CL, så er der nok en eller anden kommunikationsmedarbejder, der sidder og tænker WTF. Det bringer ikke mit urin mange grader op i temperatur. Og ja, man kunne bruge krudtet bedre i kommunikation; dét synes jeg er en helt fair pointe.

          Comment


            #6
            Nurrhh hvor sødt .. Det vil jeg have forstørret og rammet ind så jeg kan hænge det over min seng ... Nej vel ..


            Hvor fanden har i fundet det ævl henne ?
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
              Nurrhh hvor sødt .. Det vil jeg have forstørret og rammet ind så jeg kan hænge det over min seng ... Nej vel ..


              Hvor fanden har i fundet det ævl henne ?
              En statusopdatering fra OB på facebook.

              Comment


                #8
                Meget kan man sige om opslaget, men OB er faktisk begyndt at svare på kommentarerne til deres opslag på Facebook.. Var det ikke det som blev efterspurgt herinde angående OB's kommunikation?

                Comment


                  #9
                  Herregud...

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Kitkat Se indlæg
                    Herregud...
                    Herregud? Du forsøger vel ikke at bagatellisere, at OB er kommet med et officielt opslag, hvor de skriver VI 44 gange, 44! Det er jo en joke. Kys Odense Boldklub. Jeg vil så gerne have set Thorborgs ansigt, da han læste opslaget..

                    Attention MaxHH: Måske vi skulle have et forumeftersyn 2016. Jeg står virkelig og mangler en smiley, der stikker en gaffel i begge øjne. Hvis den er for svær at skaffe, kan jeg nøjes med en som banker sit hoved ind i en mur.
                    Last edited by RASH; 17-08-2016, 16:11.

                    Comment


                      #11
                      Lyder som noget der er skrevet i en koger...
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                        Lyder som noget der er skrevet i en koger...
                        Jeg tror det er meget værre. Jeg tror, det er forsøgt skrevet for at være sødt, sjovt og forhåbningsfuldt. Ædru...

                        Comment


                          #13
                          Det kunne ikke rage mig langsommere. Det er jo lige gyldigt.

                          Comment


                            #14
                            Dummer går altid? Er ikke sikker. Denn statusopdatering tilhører sikker til verdens største ulykke i fodboldromantik (og det siger en romantikker). En pinligt pamphlet og ægte fattigdomscertifikat for autoren.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              #15
                              Ku' du prøve på tysk, ku' være sjovt at læse hvad du skriver :-)

                              Comment

                              Working...
                              X