Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: OB - FCN (14-08-16)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
    Tja, reserver var de så ikke i dag. Det er ikke mit eller OBs problem, at FCNs koncept er at udvikle/købe unge spillere, så deres trup er meget skrøbelig. Det er FCNs valg at købe en notorisk skadet Tobias Mikkelsen, deres problem at de ikke har erstattet Mtiliga i tide - ikke mit eller OBs. Alle klubber får skader og karantæner sådan er det. Vi har også spillere med til OL. Jeg nægter at underminere denne sejr, fordi FCN kører en anden strategi end FCK.
    Man skal da altid kigge på modstanderen, og når både KEP og Kent ikke udtrykker fuld tilfredshed efter kampen, er dét heller ikke nødvendigvis udtryk for underminering af sejren. Det betyder man er opmærksom på de omstændigheder, som var hele kampen og ikke bare resultatet. Med henblik på at putte alting i den rette kontekst, så sejre ikke bliver sovepuder. Og dér er det da lidt underligt, hvis man ikke nævner, at modstanderen havde ét af de yngste hold i Superligaens historie, og at man derfor ikke skal lade træerne vokse ind i himlen.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
      Der var opløftende ting fra ham i dag . At det var mod et ynglingehold skal ikke tage din øl-føring fra dig ;-)

      Comment


        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Man skal da altid kigge på modstanderen, og når både KEP og Kent ikke udtrykker fuld tilfredshed efter kampen, er dét heller ikke nødvendigvis udtryk for underminering af sejren. Det betyder man er opmærksom på de omstændigheder, som var hele kampen og ikke bare resultatet. Med henblik på at putte alting i den rette kontekst, så sejre ikke bliver sovepuder. Og dér er det da lidt underligt, hvis man ikke nævner, at modstanderen havde ét af de yngste hold i Superligaens historie, og at man derfor ikke skal lade træerne vokse ind i himlen.

        MvH ChrisOB

        Comment


          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Man skal da altid kigge på modstanderen, og når både KEP og Kent ikke udtrykker fuld tilfredshed efter kampen, er dét heller ikke nødvendigvis udtryk for underminering af sejren. Det betyder man er opmærksom på de omstændigheder, som var hele kampen og ikke bare resultatet. Med henblik på at putte alting i den rette kontekst, så sejre ikke bliver sovepuder. Og dér er det da lidt underligt, hvis man ikke nævner, at modstanderen havde ét af de yngste hold i Superligaens historie, og at man derfor ikke skal lade træerne vokse ind i himlen.

          MvH ChrisOB
          Enig. Jeg synes da også det er uacceptabelt at vi lukker mål ind i dag.

          Comment


            Nøj, hvor gad man bare godt juble helt vildt og have noget at have det i!

            Jeg elsker, at OB vandt i dag! Sejren var vigtigere end spillet. Og spillet i dag, var vel ikke særligt prangende? Jeg er i hvert fald ikke imponeret. Men jeg er pisse glad for sejren!

            Og så glæder jeg mig meget over at se JJT folde sig fint ud - på et lidt billigt grundlag, dog. For der var virkelig ikke ret meget gods i de unge gutter fra FCN. Nana havde så en, i mine øjne, virkelig god debut! Nu vokser træerne som bekendt ikke ind i himlen, men efter i dag, har man da lov at håbe på mere af samme skuffe. At Thomas Mikkelsen så kommer ind og scorer to kasser - den dag havde jeg ikke i min vildeste fantasi forestillet mig komme. Elsker at han fighter, som han gør. Det gør ham ikke til nogen stor fodboldspiller, men som et værdigt aktiv i truppen, tænker jeg.
            Mvh Kent

            Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

            Comment


              Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
              Enig. Jeg synes da også det er uacceptabelt at vi lukker mål ind i dag.
              Præcis... Men derfor er jeg nu stadig ret glad for sejren. :-)

              Det ER muligt at være tilfreds og utilfreds på samme tid. 3 points er 3 points, men omstændigheder er da altid vigtigt.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                Præcis... Men derfor er jeg nu stadig ret glad for sejren. :-)

                Det ER muligt at være tilfreds og utilfreds på samme tid. 3 points er 3 points, men omstændigheder er da altid vigtigt.

                MvH ChrisOB
                Helt sikkert.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                  Ja , lad nu tiden vise hvor god han er . I dag mod FCN's ynglingehold var han jævn i første halvleg og god i anden .
                  Du vil tabe mod fmprOB - og du vil naturligt også være helt glad derfor som vi alle. ;-)
                  Synes Edmundsson kommer bedre i gang fra kamp til kamp. Så jeg er overbevist at hvis han bliver skadefri bliver han rigtigt god for os. :-)
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    Positive først:

                    Sikke en forskel at spillere, som spiller for at bevise noget og vise sig selv frem, kan gøre. TM kommer med netop den 'vildskab' og saft og kraft i sit spil, som gør forskellen i dag. Hvis alle vores spillere havde den attitude, kunne vi nå rigtig langt.

                    Nana var et virkelig frisk pust, og vist en helt anden indstilling en Jönsson. Hele tiden offensiv og arbejdsom. Lad os bare se mere til ham.

                    Men:

                    Jeg forstår ikke, hvordan vi kan levere sådan en 1. halvleg. Hvorfor kæmper alle spillere ikke røven ud af bukserne for sejren fra 1. fløjt? Prøv at se, hvordan brøndbys spillere er sat op fra start.

                    Nu må selv Kent kunne forstå, at Jönsson bare ikke dur. Om det er pga. pladsen, eller hvad det er, det ved jeg ikke. Så prøv ham da som angriber, hvis han selv synes, han er det. Hvordan han kan være så fuldstændig blottet for selvtillid er en gåde. Næsten som om alt, han rører ved, på forhånd er dømt til at mislykkes. På bænken med ham!

                    Ud over Jönsson bryder jeg mig ikke så meget om KEP. Når han ikke går frem og scorer, synes jeg han er utroligt lidt offensivt minded. Yderst sjældent han sætter et angreb i gang. Hans spil med bolden er langsomt og defensivt. Koster et mål i dag.
                    Striwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt

                    Comment


                      Altså jeg tillader mig, ikke at falde på halen over denne sejr over FCN u-trup. Det var og blev en billig baggrund, og ingen af spillernes toppræstationer regner jeg for noget særligt. Alt andet end sejr i denne kamp, burde have startet spekulationer om Kents position, længere er den ikke.

                      Tverskov, Mikkelsen, JJT, Lund og Makrini gjorde det godt.
                      Joan, Nana, AK hæderligt

                      Men hvad jeg hæfter mig mest ved er, at Jonson er helt væk, JP totalt og aldeles elendig igen igen, KEP laver tre graverende og uacceptable fejl.

                      Bestemt ikke nogen prangende kamp, men pligtsejren kom i hus, jeg er ikke blevet tryggere ved holdet, kald mig bare negativ osv. Jeg ser stadig ingen større tegning i spillet.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                        Altså jeg tillader mig, ikke at falde på halen over denne sejr over FCN u-trup. Det var og blev en billig baggrund, og ingen af spillernes toppræstationer regner jeg for noget særligt. Alt andet end sejr i denne kamp, burde have startet spekulationer om Kents position, længere er den ikke.

                        Tverskov, Mikkelsen, JJT, Lund og Makrini gjorde det godt.
                        Joan, Nana, AK hæderligt

                        Men hvad jeg hæfter mig mest ved er, at Jonson er helt væk, JP totalt og aldeles elendig igen igen, KEP laver tre graverende og uacceptable fejl.

                        Bestemt ikke nogen prangende kamp, men pligtsejren kom i hus, jeg er ikke blevet tryggere ved holdet, kald mig bare negativ osv. Jeg ser stadig ingen større tegning i spillet.
                        Tror vi har set nogenlunde samme kamp. Det var også derfor, jeg lavede pointen om at man skal se på omstændigheder og ikke bare resultat. Og faktum er, at vi mødte et meget ungt hold; der nok er fuld af talent, men som kunne kyses med løb og fysik; simpelthen fordi de hverken var samspillede eller havde mange kampe under bæltet. Hvis vi havde så ungt et hold og sendte det på banen i Superligaen ville der nok være et par stykker mere, der nok ville mene, at det var FOR ungt.

                        De fleste hold i ligaen ville kunne slå det FCN-hold; fordi det var FOR ungt. Deres anfører var en 21-årig angriber. Enough said.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          Tror vi har set nogenlunde samme kamp. Det var også derfor, jeg lavede pointen om at man skal se på omstændigheder og ikke bare resultat. Og faktum er, at vi mødte et meget ungt hold; der nok er fuld af talent, men som kunne kyses med løb og fysik; simpelthen fordi de hverken var samspillede eller havde mange kampe under bæltet. Hvis vi havde så ungt et hold og sendte det på banen i Superligaen ville der nok være et par stykker mere, der nok ville mene, at det var FOR ungt.

                          De fleste hold i ligaen ville kunne slå det FCN-hold; fordi det var FOR ungt. Deres anfører var en 21-årig angriber. Enough said.

                          MvH ChrisOB
                          Ingvartsen er faktisk kun 20..

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                            Tror vi har set nogenlunde samme kamp. Det var også derfor, jeg lavede pointen om at man skal se på omstændigheder og ikke bare resultat. Og faktum er, at vi mødte et meget ungt hold; der nok er fuld af talent, men som kunne kyses med løb og fysik; simpelthen fordi de hverken var samspillede eller havde mange kampe under bæltet. Hvis vi havde så ungt et hold og sendte det på banen i Superligaen ville der nok være et par stykker mere, der nok ville mene, at det var FOR ungt.

                            De fleste hold i ligaen ville kunne slå det FCN-hold; fordi det var FOR ungt. Deres anfører var en 21-årig angriber. Enough said.

                            MvH ChrisOB
                            Jeg minder om, at du altid kritiserer mig og andre for at relativere det hele og finde nuancer. Det er lige præcis hvad du selv gør her. Må man gerne nuancere, når det passer ind i ens (negative) diskurs - men ikke i den mere positive?

                            Husk nu at fodbold er følelser - jeg er pisse glad for denne OB-sejr - så skal I ikke komme med nuancer, som ødelægger mine følelse af at det er pisse fedt at OB endelig vandt ;o)

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                              Jeg minder om, at du altid kritiserer mig og andre for at relativere det hele og finde nuancer. Det er lige præcis hvad du selv gør her. Må man gerne nuancere, når det passer ind i ens (negative) diskurs - men ikke i den mere positive?

                              Husk nu at fodbold er følelser - jeg er pisse glad for denne OB-sejr - så skal I ikke komme med nuancer, som ødelægger mine følelse af at det er pisse fedt at OB endelig vandt ;o)
                              Som fan er det helt okay at være lige så præcis indskrænket, dobbeltmoralsk og selvmodsigende, som man har lyst til at være, så du har ENDELIG fattet pointen! ;-)

                              I øvrigt har jeg ikke, som sådan, et problem med at man relativerer eller kommer med nuancer, mere at man gør det med ALT, du ved, ligesom dig, i stedet for at kalde en spade for en spade.

                              Men det glæder mig da, at du, for en gangs skyld, lader dig styre af dine følelser, i stedet for din fornuft. Fortsæt med det. ;-)

                              Er du i øvrigt uenig i min (negative) nuance?

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                                Som fan er det helt okay at være lige så præcis indskrænket, dobbeltmoralsk og selvmodsigende, som man har lyst til at være, så du har ENDELIG fattet pointen! ;-)

                                I øvrigt har jeg ikke, som sådan, et problem med at man relativerer eller kommer med nuancer, mere at man gør det med ALT, du ved, ligesom dig, i stedet for at kalde en spade for en spade.

                                Men det glæder mig da, at du, for en gangs skyld, lader dig styre af dine følelser, i stedet for din fornuft. Fortsæt med det. ;-)

                                Er du i øvrigt uenig i min (negative) nuance?

                                MvH ChrisOB

                                Har ikke tid til at svare i dybden lige nu - men jeg er uenig i at det er ca. 90% skidt og 10% godt, som man får indtryk af når man læser dine indlæg fra denne sæson.
                                Last edited by claudes1; 15-08-2016, 06:55.

                                Comment

                                Working...
                                X