Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Evaluering af transfervinduet vinteren 2013/2014.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Evaluering af transfervinduet vinteren 2013/2014.

    Ja der er vel reelt ikke så meget at evaluere på med kun 3 "bevægelser" i dette vindue.

    En afgang af Løfquist der ikke fik meget spilletid og en tilgang af Azer der alt andet vel ikke kan forventes at få alverdens spilletid i dette forår. Derudover en signing med tilgang til sommer.

    Det som der ikke skete var at Emil ikke fik udløst sin klausul og at klubben ikke fik slanket med CNK, Kriztian og Vemmelund som vel var ønsket.

    Det der heller ikke skete var at sælge OB og få en ny højre back - Jeg ved heller ikke om det var hvad klubben ønskede men nu går han i hvert fald til sommer uden at OB tjener noget til en erstatning.

    Jeg har det lidt sådan at vi måske er status quo i dette vindue men jeg mener samtidigt at når man ikke står stille eller udvikler sig så går det lidt tilbage og det syntes jeg faktisk at OB gør ... igen .. Jeg kan blive megatræt når jeg læser at OB skal blive bedre end de andre hold ved at træne bedre. Nu er det ikke ligefrem fordi at historien viser at OB er den trup der er mest diciplineret og træner mest seriøst og kommer bedst ud til foråret osv.

    Er det så bedre end andre trupper?

    http://www.bold.dk/transfers/superligaen/

    AGF har styrket sig: To ukendte er forsvundet og de har hentet en arbejdshest og vist en ganske habil normand.
    AAB anser jeg som svækket. De har mistet deres styrmand og fået et par udlejede spillere tilbage.
    BIF har på trods af en masse udtaleleser kun hentet en reservemålmand, et talent og så dog en spændende spiller i Nunez men for mig ganske ukent. Til gengæld er der afgang af en masse fyld hvor det vel kun er Semou der har været brugt og det er ikke meget.
    EFB har jeg som styrket - Afgang af Pape der ikke havde alverdens succes men har hentet Pusic og Jakobsen samt to mere.
    FCK har fået Pape og Corner tilbage men har mistet Siggurdsson, Santin og Pourie ... alt i alt måske en lille tilbagegang?
    FCM har mistet anny Olsen men hentet Jacob Poulsen og så af med et par stykker men hentet et par stykker. Lidt styrket vil jeg mene.
    FCN har hentet en ukendt i Island og mistet 5 herunder Jakobsen - vil mene at de er svækket.
    FCV har hentet 5 og mistet 4. Lidt frem og tilbage men noterer mig at der er et tidligere Arsenalemne imellem ;-)
    RFC har som OB hentet en og mistet en. Fisker fra hobro og mistet floppet fra Davies. same same?
    SJE har været meget aktive med 5 tilgange og 4 afgange. Hart og Conde vel de mest markante afgange erstattet med Songani og Okotie men kender ingen af dem. Har ingen anelse.
    VFF har også været aktive med 4 ind og 4 ud. Dog mener jeg at de har styrket sig med Boysen, Fagerberg og Stoor hvis de kan få dem igang og har vist ikke mistet andet end fyld. Det kan blive spændende og for mig at se måske vinduets vindere sammen med EFB.

    FCM - Styrket
    AAB - Svækket
    FCK - Svækket
    BIF - Styrket
    RFC - Same?
    FCN - Svækket
    OB - Same?
    AGF - Styrket
    VFF - Styrket
    FCV - Same?
    EFB - Styrket
    SJE - Same?

    Mener at 3 ud 5 hold under os har styrket sig i forhold til os men også at FCN lige over os har svækket sig.
    Finder det spændende at BIF og FCM har styrket sig i forhold til FCK og AAB i topstriden.
    Stadig en tæt liga så intet er afgjort endnu.
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    #2
    EFB har også mistet Kian Hansen....

    Comment


      #3
      Kian Hansen spiller med EfB i foråret, ligesom Ankersen. De er styrket; men kun på den korte bane.

      Riget fattes penge, og OB er ved at lande omkring den plads, vi havde, inden Thorborg og co begyndte at booste budgettet. Vi kan konstatere, at FCK som altid ligger i deres egen økonomiske liga; BIF forsøger at tage kampen op som klar nr. 2, og så er der et bredt midterfelt af klubber, hvor Randers vel sagtens har den bedste økonomi, FCN har noget kapital, men jo ikke bedre forretningsgrundlag, mens FCM er balancerer mellem ruin og muligheder, og så er der OB, AaB, AGF, EfB samt FCV (pga. onkel Kurts penge), mens SJE og VFF nok er en smule bagefter.

      Det er altid nederen at vågne op med tømmermænd efter en fest, men festen har altså været slut i et stykke tid efterhånden, og sådan er det bare. Det var sjovt med transfervinduer, hvor der altid var små og store bordbomber med konfetti; men vi må også erkende, at nu er det blevet hverdag; nu bliver det afgørende med arbejdet i dagligdagen.

      I forhold til din sportslige vurdering, Plum, så er jeg ret enig, men med en vigtig undtagelse: Viborg har mistet Ove C, og det kan komme til at gøre ondt på det mentale plan. Jeg tror, det bliver dem og SJE, der tager den sure tur i 1.div. Vi skal se, om vi kan holde os over AGF, EfB og FCV - gør vi det, så er det 7.plads og helt ok. Kan vi ligefrem hive fat i Randers også og blive 6er, så snakker vi succes. FCN og top-4 kommer vi kun til at se ryggen af.

      Comment


        #4
        At OB skal blive bedre end de andre gennem bedre træning og kontinuitet - er jeg også træt af at høre på, og jeg køber den ikke. Men der er åbenbart ikke penge til nye ansigter i truppen - så må vi tage det som det er....og håbe på det er nok til overlevelse, og det bør det være - medmindre vi nedsmelter totalt som sidste år - men det kunne vi jo ret beset også gøre med et par nye profiler i truppen.

        Ang. de andres styrke; ret enig dog med et par undtagelser FCK mener jeg er væsenligt styrket efter Cornelius tilbagevenden (hvis og såfremt han kommer i bare nogenlunde den form han var i da han rejste)

        og Viborg der har mistet Ove....det er altså et hårdt slag og selv med deres tilgange til truppen mener jeg de må være favorit sammen med sønderjydske til at tage turen ned.

        - det bliver sgu et spændende forår...håber på flere sejre end i 2013

        Comment


          #5
          Både Randers og Sønderjyske er blevet styrkede i min optik. Fisker er altså god, og Davies spillede aldrig. Bare det, at de får en spiller ind, der bestemt kan gøre sig i start-11eren trækker op.

          For SDJs vedkommende har de fået det de manglede mest, nemlig en angriber. Hvis Okotie kan holde fokus, og ikke synes han er for fin til at spille i Danmark, er han en klar forstærkning.

          Og jeg giver nixcha ret. Viborg kan have hentet nok så mange spillere, men de har mistet deres suverænt bedste kort i kampen mod nedrykning, nemlig Ove C. De får det svært med en ny træner, der skal ind mindre end en måned før sæsonstart.
          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
          Kluden Krew - O'ense Internationals

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
            Både Randers og Sønderjyske er blevet styrkede i min optik. Fisker er altså god, og Davies spillede aldrig. Bare det, at de får en spiller ind, der bestemt kan gøre sig i start-11eren trækker op.

            For SDJs vedkommende har de fået det de manglede mest, nemlig en angriber. Hvis Okotie kan holde fokus, og ikke synes han er for fin til at spille i Danmark, er han en klar forstærkning.

            Og jeg giver nixcha ret. Viborg kan have hentet nok så mange spillere, men de har mistet deres suverænt bedste kort i kampen mod nedrykning, nemlig Ove C. De får det svært med en ny træner, der skal ind mindre end en måned før sæsonstart.
            må sige jeg intet kender til denne Okotie de har hentet....men håber da lidt at de kolde "forårs"måneder ikke passer ind i hans kram.

            - det vil være lettere at holde dem bag os uden en rigtig angriber i truppen

            Comment


              #7
              http://mobil.bold.dk/#/nyt/OB-boss-tror-paa-godt-foraar

              Jesper Hansen er tilfreds.

              Udadtil

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                det kan jo også være at han faktisk mener det, og er glad for det indad til. Endnu et mål der holder og endnu et skridt i den rigtige retning i den vedvarende proces ;)
                Believe OB

                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                  det kan jo også være at han faktisk mener det, og er glad for det indad til. Endnu et mål der holder og endnu et skridt i den rigtige retning i den vedvarende proces ;)
                  Selvom de er allerhelvedes trælse , så er skaderne til Kadrii og Emil kommet på "heldige" tidspunkter for J.H , dermed har der ikke været de salt at skulle tage stilling til.

                  Comment


                    #10
                    Mht timing af Emil og Bashkims skader, så har du måske en pointe: Kadrii var vel allerede i søgelyset til noget større og blev rygtet til FCK, da han blev skadet inden sommervinduet lukkede. Han havde måske ikke været her nu, hvis han ikke var blevet skadet. Emil virkede måske ikke ligefrem på vej væk, men mange mærkelige ting er sket op mod vinduets slutning, og der var han så ikke i spil pga skade. Håber de begge kan komme godt i gear og gøre en forskel; hvis de begge er på toppen, Falk er i form og en Skoubo f.eks. er bare nogenlunde med, så har vi en stærk offensiv.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Slambert Se indlæg
                      Selvom de er allerhelvedes trælse , så er skaderne til Kadrii og Emil kommet på "heldige" tidspunkter for J.H , dermed har der ikke været de salt at skulle tage stilling til.
                      lidt tyndt at trække deres skader ind i det netop overståede vindue. Emil havde vel meldt ud at ville fortsætte i OB i forårsæonen og Bashkim har ikke været et tema for salg i denne omgang...sådeeh.
                      Believe OB

                      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                        lidt tyndt at trække deres skader ind i det netop overståede vindue. Emil havde vel meldt ud at ville fortsætte i OB i forårsæonen og Bashkim har ikke været et tema for salg i denne omgang...sådeeh.
                        det da rimeligt relevant - kadrii har netop ikke været rygtet nogen steder pga sin skade - men i sommers lød det da til at bla fck havde kig på ham. Og det kan da godt være at emil har udtalt han regnede med at blive....men det er jo kun sandt lige indtil der står en klub med et spændende tilbud.
                        Om det så ligefrem er en fordel for os at de har været skadet....nja det er nok lige at strække den, men uden de skader kunne de let have været fortid allerede.
                        Jeg håber virkeligt at det kan lykkedes at holde på dem samt falk hen over sommeren - og de så kan spille en hel sæson sammen...uden skader, det tror jeg kunne blive helt sjaw :)

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                          det da rimeligt relevant - kadrii har netop ikke været rygtet nogen steder pga sin skade - men i sommers lød det da til at bla fck havde kig på ham. Og det kan da godt være at emil har udtalt han regnede med at blive....men det er jo kun sandt lige indtil der står en klub med et spændende tilbud.
                          Om det så ligefrem er en fordel for os at de har været skadet....nja det er nok lige at strække den, men uden de skader kunne de let have været fortid allerede.
                          Jeg håber virkeligt at det kan lykkedes at holde på dem samt falk hen over sommeren - og de så kan spille en hel sæson sammen...uden skader, det tror jeg kunne blive helt sjaw :)
                          Efter hvad jeg har hørt flere steder, fra relativt velinformerede kilder, så var Bashkim snublende nær på et skifte til FCK, da han blev skadet.
                          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                          Kluden Krew - O'ense Internationals

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                            Efter hvad jeg har hørt flere steder, fra relativt velinformerede kilder, så var Bashkim snublende nær på et skifte til FCK, da han blev skadet.
                            jeg er godt bekendt med det rygte omkring FCK og Baahkim, men tråden hedder jo netop "evaluering af transfervinduet vinteren 13-14" i det vindue har det næppe været relevant at spørge på BK og Emil har selv højlydt sagt at han ønskede at blive i foråret...så det er jo et vellykket vindue, præcis dom JH siger det
                            Believe OB

                            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                              jeg er godt bekendt med det rygte omkring FCK og Baahkim, men tråden hedder jo netop "evaluering af transfervinduet vinteren 13-14" i det vindue har det næppe været relevant at spørge på BK og Emil har selv højlydt sagt at han ønskede at blive i foråret...så det er jo et vellykket vindue, præcis dom JH siger det
                              Jo jo, men inderst inde ved vi jo godt han fedter for os... At han forventede at blive i OB, vil jo blive ændret i det øjeblik han vil få chancen for noget bedre... men jo, de er her selvfølgelig begge endnu...
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment

                              Working...
                              X