Oprindeligt indsendt af fmprOB
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Kamptråd: OB - Viborg (06-08-16)
Collapse
X
-
OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.
-
Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlægHvorfor ikke? Vi blev forårsmester under Ove P, og det var med en langt dårligere trup. Kender vi Ove ret, så havde han hentet nogle gode (og billige) spillere, som ville passe perfekt i hans system. Men folk vil hellere have "flot" fodbold og spille 0-0 mod Viborg end spille grimt og effektivt for at vinde - og det er FAIR nok. Jeg ville bare ønske, vi gik efter at vinde.
Men flot fodbold og sejre ville være at foretrække. Og her tror jeg mere på KN end på Ove P i det lange løb..
Har stadig en tiltro til at KN er den bedst tilgænglige træner for os(men hvor længe?) hvis han havde et bagland der kunne give ham nogle bedre spillere
Comment
-
Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlægHvorfor ikke? Vi blev forårsmester under Ove P, og det var med en langt dårligere trup. Kender vi Ove ret, så havde han hentet nogle gode (og billige) spillere, som ville passe perfekt i hans system. Men folk vil hellere have "flot" fodbold og spille 0-0 mod Viborg end spille grimt og effektivt for at vinde - og det er FAIR nok. Jeg ville bare ønske, vi gik efter at vinde.Til-afgange under Alm: 96 - still counting
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlægTror lige du skal prøve at tjekke den forårsstilling igen... vi var ikke i nærheden af at blive forårsmester, vi var faktisk ikke engang i top-6. Det må være en god drøm du har haft der...OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægDet er jo en what if.. De er svære at have med at gøre da der ikke er nogen facitliste.. Jeg foretrækker en sejr over flot fodbold any day of the week...
Men flot fodbold og sejre ville være at foretrække. Og her tror jeg mere på KN end på Ove P i det lange løb..
Har stadig en tiltro til at KN er den bedst tilgænglige træner for os(men hvor længe?) hvis han havde et bagland der kunne give ham nogle bedre spillere
En af de ting jeg rigtig godt kunne lide ved Ove var hans ret pragmatiske tilgang - ja vi skal øve os og blive bedre - men der skal point på kontoen samtidig.....noget modsat eks troels bech der blev ved med at gemme sig bag processen.....
Ikke at vi er helt der med Kent endnu meeen....
Comment
-
Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlægDet komiske i den her kummerlige situation er, at vi med garanti havde spillet europæisk fodbold og ligget i toppen af ligaen nu, hvis vi havde beholdt Ove Pedersen og ladet ham styre sine salg og indkøb. Men nej han spiller jo ikke flot fodbold, så pyt med at resultaterne nok havde været pissegode. Vi vil jo hellere spille bolden flot rundt og blive nummer 8 end at spille grimt og effektivt for at komme i top 3.
Og med den succes kommer også den sjove."Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
- Norbert Elgert -
Comment
-
Inden vi giver os til at male fanden overalt på væggen, så skal vi måske huske på, at sæsonen stadigvæk er ung, og der kan ske meget endnu. Sidste år havde vi 7 points efter 4 kampe, og vi havde endda spillet imod både FCM og Brøndby på udebane. Det var en jo en glimrende start, og der blev pludselig talt om at være med i den gode ende af tabellen. Så tabte vi snævert til Randers, blev savet over af AaB, afbrudt af en heldig sejr over FCK, hvorefter vi tabte klart til Esbjerg. Så var billedet et lidt andet. Jeg siger ikke, at det hele er fint, for det er det absolut ikke. Jeg siger bare, at sæsonen er ung endnu og meget kan ske.
Er vi svækket eller styrket?
Vi ser desværre også i FCK-regi, hvor god Rasmus Falk egentlig er. FCK-fans er vist også blevet overraskede: de havde regnet med problemer, når de skulle erstatte en kæmpe profil som Nikolaj Jørgensen. Men det er lykkedes i FCK at lægge spillestilen en anelse om og købe flere klassespillere, der som kollektiv er bedre end den individualist, de solgte. I OB har man nok håbet på noget lignende, men det ser vi desværre ikke.
Vi er styrket i forhold til at kunne holde på bolden og spille den rundt. Projektet med at kunne holde i bolden er lykkedes - vores possession-procenter må være steget ganske pænt i forhold til sidste sæson. Desværre er det ikke tid med bolden, der afgør fodboldkampe. Vi ligner lidt et hold, der skal vænne sig til at have bolden markant mere, end vi har været vant til. Nu skal vi til at finde ud af, og gerne hurtigt, hvad vi så skal med bolden:-)
Det, der er styrket, er til gengæld både vores egne og såkaldte eksperters forventninger til os. Den sædvanlige shitstorm herinde efter et skuffende resultat bliver forstærket af nogle forventninger, som vi ikke kan bruge til en skid. Forudsigelser inden sæsonstart er mere usikkert end meteorologi.
Mht spillere ude af position: hvorvidt en spiller er 'ude af position' afgøres jo af, om holdet spiller godt og spilleren lykkes i samspil med resten af holdet. Så kan han sådan set været skolet som målmand - who gives a shit, hvis han pludselig scorer mål på samlebånd: så er han angriber, og så er det 'skide godt set'. Marc Dal Hende i Sønderjyske er skolet som angriber; nu har han succés som venstre back. Er han så 'ude af position'? I tilfældet Jönsson spiller han sådan set en lignende kant-rolle som i sin sidste tid i AaB, og det gjorde han fint - i AaB.
I forhold til de åbenlyse problemer: Vi har ikke den/de spillere som en Falk/Nikolaj Thomsen (der i øvrigt også er tydeligt savnet i AaB), der kan drive bolden frem og holde fart i angreb. Når momentum i et opspil går tabt, og vi spiller bolden tilbage for at fastholde den - hvilket vi skal huske ikke er unormalt i fodbold - så kører vi helt fast. Vi er uden reelle skudtrusler udefra, så modstanderens forsvar behøver nærmest ikke bekymre sig om at skulle gøre udlæg for at blokere skud; kombinationer bliver meget snævre og løber ofte ud i sandet; vi spiller tydeligt ikke med tidlige indlæg (som f.eks. Sønderjyske har haft en vis succés med, og de har heller ikke verdens største og mest fysiske offensiv-folk), og vi er ikke særligt farlige på dødbolde. Alt i alt er det for nemt at forsvare sig imod os pt: man skal 'bare' stå dybt og tæt i kæderne, så vi ikke kan kombinere os igennem - og vente på kontramuligheder.
Vi savner for mig at se noget opportunisme: nogle tidlige indlæg, skud udefra, indløb fra midtbanefolk i feltet - og så søge andenbolde. Det vil give mere tjubang og mere risiko for kontraer, men også flere muligheder, og vi behøver at skabe mere, om det så er på tilfældigheder. I både AK og Festersen har vi angribere, der kan udnytte de muligheder, når de opstår - men de skal jo have noget at arbejde med.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlægInden vi giver os til at male fanden overalt på væggen, så skal vi måske huske på, at sæsonen stadigvæk er ung, og der kan ske meget endnu. Sidste år havde vi 7 points efter 4 kampe, og vi havde endda spillet imod både FCM og Brøndby på udebane. Det var en jo en glimrende start, og der blev pludselig talt om at være med i den gode ende af tabellen. Så tabte vi snævert til Randers, blev savet over af AaB, afbrudt af en heldig sejr over FCK, hvorefter vi tabte klart til Esbjerg. Så var billedet et lidt andet. Jeg siger ikke, at det hele er fint, for det er det absolut ikke. Jeg siger bare, at sæsonen er ung endnu og meget kan ske.
Vi ser desværre også i FCK-regi, hvor god Rasmus Falk egentlig er. FCK-fans er vist også blevet overraskede: de havde regnet med problemer, når de skulle erstatte en kæmpe profil som Nikolaj Jørgensen. Men det er lykkedes i FCK at lægge spillestilen en anelse om og købe flere klassespillere, der som kollektiv er bedre end den individualist, de solgte. I OB har man nok håbet på noget lignende, men det ser vi desværre ikke.
Vi er styrket i forhold til at kunne holde på bolden og spille den rundt. Projektet med at kunne holde i bolden er lykkedes - vores possession-procenter må være steget ganske pænt i forhold til sidste sæson. Desværre er det ikke tid med bolden, der afgør fodboldkampe. Vi ligner lidt et hold, der skal vænne sig til at have bolden markant mere, end vi har været vant til. Nu skal vi til at finde ud af, og gerne hurtigt, hvad vi så skal med bolden:-)
Det, der er styrket, er til gengæld både vores egne og såkaldte eksperters forventninger til os. Den sædvanlige shitstorm herinde efter et skuffende resultat bliver forstærket af nogle forventninger, som vi ikke kan bruge til en skid. Forudsigelser inden sæsonstart er mere usikkert end meteorologi.
Mht spillere ude af position: hvorvidt en spiller er 'ude af position' afgøres jo af, om holdet spiller godt og spilleren lykkes i samspil med resten af holdet. Så kan han sådan set været skolet som målmand - who gives a shit, hvis han pludselig scorer mål på samlebånd: så er han angriber, og så er det 'skide godt set'. Marc Dal Hende i Sønderjyske er skolet som angriber; nu har han succés som venstre back. Er han så 'ude af position'? I tilfældet Jönsson spiller han sådan set en lignende kant-rolle som i sin sidste tid i AaB, og det gjorde han fint - i AaB.
I forhold til de åbenlyse problemer: Vi har ikke den/de spillere som en Falk/Nikolaj Thomsen (der i øvrigt også er tydeligt savnet i AaB), der kan drive bolden frem og holde fart i angreb. Når momentum i et opspil går tabt, og vi spiller bolden tilbage for at fastholde den - hvilket vi skal huske ikke er unormalt i fodbold - så kører vi helt fast. Vi er uden reelle skudtrusler udefra, så modstanderens forsvar behøver nærmest ikke bekymre sig om at skulle gøre udlæg for at blokere skud; kombinationer bliver meget snævre og løber ofte ud i sandet; vi spiller tydeligt ikke med tidlige indlæg (som f.eks. Sønderjyske har haft en vis succés med, og de har heller ikke verdens største og mest fysiske offensiv-folk), og vi er ikke særligt farlige på dødbolde. Alt i alt er det for nemt at forsvare sig imod os pt: man skal 'bare' stå dybt og tæt i kæderne, så vi ikke kan kombinere os igennem - og vente på kontramuligheder.
Vi savner for mig at se noget opportunisme: nogle tidlige indlæg, skud udefra, indløb fra midtbanefolk i feltet - og så søge andenbolde. Det vil give mere tjubang og mere risiko for kontraer, men også flere muligheder, og vi behøver at skabe mere, om det så er på tilfældigheder. I både AK og Festersen har vi angribere, der kan udnytte de muligheder, når de opstår - men de skal jo have noget at arbejde med.
Og helt enig angående Rasmus Falk, som jeg trods alt glæder mig over, at vi ikke skal se på i trøjen længere. Nu er mit forhold til ham blevet lidt mere nuanceret af, at han bare er endnu en klam FCK'er. Men han er fandme god for dem. Det at han har dygtige holdkammerater gør en kæmpe forskel. I OB var han altid mandsopdækket. I FCK er der 10 andre nærmest lige så gode spillere, så han har meget mere plads og tid. Fuck han er god. Tror han bliver sæsonens bedste spiller i ligaen og vil kunne sælges for 50 millioner. Håber bare hans psyke svigter, hvis damen boller udenom eller andet uventet, men tvivler på det.OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlægenig, men en god træner må vel også på et eller andet tidspunkt erkende at materialet bare ikke er til at spille på den måde han gerne vil. Og så enten banke i bordet over for JH og kræve flere og bedre spillere - der passer ind. Eller rette systemet til så der kan komme nogle point på kontoen.
En af de ting jeg rigtig godt kunne lide ved Ove var hans ret pragmatiske tilgang - ja vi skal øve os og blive bedre - men der skal point på kontoen samtidig.....noget modsat eks troels bech der blev ved med at gemme sig bag processen.....
Ikke at vi er helt der med Kent endnu meeen....
Den aktuelle situation skulle være en wake-up-call, sikker for JH men især for Kent. Til sidst er han ansvarlig for træning, taktik og holdopstilling. Og sikker mangler vi kvalitet i truppen men også med de spillere han har nu (og det er et hold han valgte med ud) skulle man hente mere end de 4 point vi har nu.
Kent virker lidt som en gammel mand, ret energiløs og uden inspiration. Og det bekymrer mig mest i situationen."Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
- Norbert Elgert -
Comment
-
Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlægInden vi giver os til at male fanden overalt på væggen, så skal vi måske huske på, at sæsonen stadigvæk er ung, og der kan ske meget endnu. Sidste år havde vi 7 points efter 4 kampe, og vi havde endda spillet imod både FCM og Brøndby på udebane. Det var en jo en glimrende start, og der blev pludselig talt om at være med i den gode ende af tabellen. Så tabte vi snævert til Randers, blev savet over af AaB, afbrudt af en heldig sejr over FCK, hvorefter vi tabte klart til Esbjerg. Så var billedet et lidt andet. Jeg siger ikke, at det hele er fint, for det er det absolut ikke. Jeg siger bare, at sæsonen er ung endnu og meget kan ske.
Så glemmer du lige en væsentlig ting, nemlig at målsætningen også er styrket. Den har faktisk ikke været så høj i lang tid. Det spiller nok ind, skal du se...
Og der giver du jo så selv svaret. Selvom der kan findes eksempler alle mulige andre steder, så er der ikke meget succes over det i OB...Til-afgange under Alm: 96 - still counting
Comment
-
Det er ikke så meget de 4 point, som får mig til at miste modet. Nå ja, en sløj sæsonstart, men kunne jeg se tegningen i holdet til noget bedre, ville jeg være fortrøstningsfuld. Men jeg har meget svært ved, at finde det mindste positive ved vores sæsonstart. Nu har JH haft rigelig tid til at sammensætte en trup, endda med sin gode ven og samarbejdspartner KN, og det virker simpelthen ikke til, at de problemer holdet har, reelt bliver løst. I stedet smider man spillere ud, som man tidligere har fejlkøbt, for at erstatte dem med spillere på nogenlunde samme niveau, samtidigt udvikles holdet ikke. Tag nu bare JP, skulle han forstærke os? måske marginalt lidt mere stabil defensivt, men offensivt er han jo helt væk, der kommer intet fra hans side af. Problemet på midtbanen bliver ikke løst, nu må vi dog se med Nana, der er ikke hentet noget kreativt ind for Falk, og KN insisterer på at spille gennem midten, selvom modstanderne forlængst har luret det. De offensive backer ser vi ikke meget til, og vi er derfor ekstremt låst i vores spil, KN ændrer intet.
Vi ligner lige nu Horsens i deres oprykningssæson med KN, der konstant spillede 0-0 og var dødsyge at se på, var det missionen med JH og KN? Vores trup stinker af billig mellemvarespillere, der ikke har kvaliteten til at løfte os nogen steder hen, og fraværet af den eneste ægte klassespiller, Falk, betyder, at pyntet er taget fuldstændig af holdet. JHs projekt hænger i laser, og der skal meget snart ske noget markant, ellers havner vi uden for top-6 og med en fesen mellemsæson til. Synes eller, vi blev lovet noget andet.....måske JH bare ikke har evnerne? i bestyrelsen er de nok bare glade for, at han er loyal og taler dem efter munden...
Comment
-
Jeg tror i bund og grund at ledelsen har undervurderet Falks betydning på OB holdet, og derfor ikke har hentet en direkte erstatning, men forsøgt nogle billigere lappeløsninger. Men vinduet er Heldigvis endnu ikke lukket, så der skal hentes en ny kompetent venstre midtmed, mange assist og mål på samvittigheden.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlægJeg tror i bund og grund at ledelsen har undervurderet Falks betydning på OB holdet, og derfor ikke har hentet en direkte erstatning, men forsøgt nogle billigere lappeløsninger. Men vinduet er Heldigvis endnu ikke lukket, så der skal hentes en ny kompetent venstre midtmed, mange assist og mål på samvittigheden.
Det er en bundklubsmentalitet JH viser, hans holden tilbage, se tiden an, have "is" i maven osv. dur ikke i fodbold, hvis man har ambitioner. Det har OB åbenbart ikke længere.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlægDet er jo nok fedte-Jesper, der som en anden Mads Femøre skrothandler, har stået og tygget lidt på sit skrå, set om ikke en aflagt model fra Aalborg kunne gøre underværker til en billig penge, og når det så ikke går, må han ud og lave en panikhandel, hvilken flot signing ala Lado finder han mon på denne gang?
Det er en bundklubsmentalitet JH viser, hans holden tilbage, se tiden an, have "is" i maven osv. dur ikke i fodbold, hvis man har ambitioner. Det har OB åbenbart ikke længere.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlægDet er jo nok fedte-Jesper, der som en anden Mads Femøre skrothandler, har stået og tygget lidt på sit skrå, set om ikke en aflagt model fra Aalborg kunne gøre underværker til en billig penge, og når det så ikke går, må han ud og lave en panikhandel, hvilken flot signing ala Lado finder han mon på denne gang?
Comment
Comment