Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: OB - Viborg (06-08-16)

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Dit indlæg skal sikkert være populært; men hvordan filan henter en klub som OB en spiller af Rasmus Falks kvalitet? Det kan ikke lade sig gøre for vores penge - og sammenlign ikke med f.eks. en Kroon; Falk er klasser over ham og viser det pt i en trup af klassespillere. Derfor kan man sagtens kritisere OB for ikke at være mere opmærksomme på Falks betydning for det offensive spil og det hul, han har efterladt - men vi kan altså ikke købe en Falk.
    Skriver da intet sted, at de skal hente Falk eller en spiller på hans niveau. Men holdet må jo sammensættes på en måde, så man alligevel kan skabe chancer og har offensive våben, så må der naturligvis bruges nogle penge på de rette typer og den rette kvalitet. Men det virker som om, man stadig bygger holdet op som om, man skal have en Falk i truppen, der i ligger fejlen.
    Så du rammer helt ved siden af.

Comment

Dit indlæg skal sikkert være populært; men hvordan filan henter en klub som OB en spiller af Rasmus Falks kvalitet? Det kan ikke lade sig gøre for vores penge - og sammenlign ikke med f.eks. en Kroon; Falk er klasser over ham og viser det pt i en trup af klassespillere. Derfor kan man sagtens kritisere OB for ikke at være mere opmærksomme på Falks betydning for det offensive spil og det hul, han har efterladt - men vi kan altså ikke købe en Falk.
      Det er da muligt at hente en spiller med mange assist og mål fra en anden liga end den danske, også til OBs pengepung. Jeg ville da f.eks. langt hellere spare løn kronerne fra Jønsson, og Thrane og så istedet bruge dem på en enkelt offensiv venstre Kant fra en højere hylde.

Comment

Nej, men der findes spillere rundt omkring som er kreative, har fart i fødderne, som ikke nødvendigvis når Falks niveau. At hente boldflyttere til vores hold, det så sandelig har rigeligt af slags typer, som erstatning for Falk er en falliterklæring.
        Når det er sagt tror jeg dog ikke vi har hentet den egentlige erstatning for Falk endnu. Der bør komme en kant ind senere i vinduet og så håber jeg bare det bliver en der kan sætte lidt fut i det dødbiderhold her, for det er bekymrende kedeligt

Comment

Det er da i øvrigt meget skægt (læs trist), at vi var en stor flok herinde, som klart opfordrede Kent Nielsen og ledelsen til at bruge den gratis forårssæson på at finde ud af, hvordan vi skulle klare os uden Rasmus Falk. Men nej, det officielle OB havde så pissehamrende travlt med at vise, at vi behandler alle spillere godt, selvom de både skider og tisser på klubben. Rasmus Falk SKULLE spille for hver en pris. Man skambrugte situationen til at vælge side mellem ukritiske klaphattefans og dem, som går op i klubben med liv og sjæl. Man ønsker nemlig ikke sidstnævnte gruppe i OB's ledelse. Man vil meget hellere have klappepølsefans, som er glade, uanset hvordan det går med klubben. Det hjalp os ikke engang til en god placering at have ham på holdet, og nu står vi om muligt i en endnu værre situation, hvor resten af spillerne standser op som dumme rådyr i skæret fra en billygte på en mørk landevej. Ingen aner, hvad de skal gøre.
          Last edited by StateTrooper; 07-08-2016, 14:57.
          OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

Comment

Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
            Det er da i øvrigt meget skægt (læs trist), at vi var en stor flok herinde, som klart opfordrede Kent Nielsen og ledelsen til at bruge den gratis forårssæson på at finde ud af, hvordan vi skulle klare os uden Rasmus Falk. Men nej, det officielle OB havde så pissehamrende travlt med at vise, at vi behandler alle spillere godt, selvom de både skider og tisser på klubben. Rasmus Falk SKULLE spille for hver en pris. Man skambrugte situationen til at vælge side mellem ukritiske klaphattefans og dem, som går op i klubben med liv og sjæl. Man ønsker nemlig ikke sidstnævnte gruppe i OB's ledelse. Man vil meget hellere have klappepølsefans, som er glade, uanset hvordan det går med klubben. Det hjalp os ikke engang til en god placering at have ham på holdet, og nu står vi om muligt i en endnu værre situation, hvor resten af spillerne standser op som dumme rådyr i skæret fra en billygte på en mørk landevej. Ingen aner, hvad de skal gøre.
            der er jo ingen der siger at vi skulle behandle falk dårligt. Bare kigge på hvad der var i OBs bedste interesse....og det havde måske været at bruge ihvertfald de sidste 5-6 kampe (eller mere) til at begynde at lære at spille uden falk.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
              der er jo ingen der siger at vi skulle behandle falk dårligt. Bare kigge på hvad der var i OBs bedste interesse....og det havde måske været at bruge ihvertfald de sidste 5-6 kampe (eller mere) til at begynde at lære at spille uden falk.
              Jeg ville ikke have grædt over situationen, hvis Falk var blevet sat på andetholdet og sendt helt ud af truppen, men jeg har forståelse for, at en professionel klub ikke agerer sådan. Men som du siger burde man have tænkt mere på den nuværende situation i istedet for at give ham en fin afsked og fuld spilletid i håb om, at han engang vil komme tilbage og spille et par sæsoner som 35-årig.
              OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

Comment

Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                Jeg ville ikke have grædt over situationen, hvis Falk var blevet sat på andetholdet og sendt helt ud af truppen, men jeg har forståelse for, at en professionel klub ikke agerer sådan. Men som du siger burde man have tænkt mere på den nuværende situation i istedet for at give ham en fin afsked og fuld spilletid i håb om, at han engang vil komme tilbage og spille et par sæsoner som 35-årig.
                Havde heller jord mig det store....Men man kunne være startet med at bænke ham og forsøge spillet uden så stor en profil....sådan skulle det så ikke være

Comment

Inden vi giver os til at male fanden overalt på væggen, så skal vi måske huske på, at sæsonen stadigvæk er ung, og der kan ske meget endnu. Sidste år havde vi 7 points efter 4 kampe, og vi havde endda spillet imod både FCM og Brøndby på udebane. Det var en jo en glimrende start, og der blev pludselig talt om at være med i den gode ende af tabellen. Så tabte vi snævert til Randers, blev savet over af AaB, afbrudt af en heldig sejr over FCK, hvorefter vi tabte klart til Esbjerg. Så var billedet et lidt andet. Jeg siger ikke, at det hele er fint, for det er det absolut ikke. Jeg siger bare, at sæsonen er ung endnu og meget kan ske.

Er vi svækket eller styrket?
                  Vi ser desværre også i FCK-regi, hvor god Rasmus Falk egentlig er. FCK-fans er vist også blevet overraskede: de havde regnet med problemer, når de skulle erstatte en kæmpe profil som Nikolaj Jørgensen. Men det er lykkedes i FCK at lægge spillestilen en anelse om og købe flere klassespillere, der som kollektiv er bedre end den individualist, de solgte. I OB har man nok håbet på noget lignende, men det ser vi desværre ikke.
                  Vi er styrket i forhold til at kunne holde på bolden og spille den rundt. Projektet med at kunne holde i bolden er lykkedes - vores possession-procenter må være steget ganske pænt i forhold til sidste sæson. Desværre er det ikke tid med bolden, der afgør fodboldkampe. Vi ligner lidt et hold, der skal vænne sig til at have bolden markant mere, end vi har været vant til. Nu skal vi til at finde ud af, og gerne hurtigt, hvad vi så skal med bolden:-)
                  Det, der er styrket, er til gengæld både vores egne og såkaldte eksperters forventninger til os. Den sædvanlige shitstorm herinde efter et skuffende resultat bliver forstærket af nogle forventninger, som vi ikke kan bruge til en skid. Forudsigelser inden sæsonstart er mere usikkert end meteorologi.

Mht spillere ude af position: hvorvidt en spiller er 'ude af position' afgøres jo af, om holdet spiller godt og spilleren lykkes i samspil med resten af holdet. Så kan han sådan set været skolet som målmand - who gives a shit, hvis han pludselig scorer mål på samlebånd: så er han angriber, og så er det 'skide godt set'. Marc Dal Hende i Sønderjyske er skolet som angriber; nu har han succés som venstre back. Er han så 'ude af position'? I tilfældet Jönsson spiller han sådan set en lignende kant-rolle som i sin sidste tid i AaB, og det gjorde han fint - i AaB.

I forhold til de åbenlyse problemer: Vi har ikke den/de spillere som en Falk/Nikolaj Thomsen (der i øvrigt også er tydeligt savnet i AaB), der kan drive bolden frem og holde fart i angreb. Når momentum i et opspil går tabt, og vi spiller bolden tilbage for at fastholde den - hvilket vi skal huske ikke er unormalt i fodbold - så kører vi helt fast. Vi er uden reelle skudtrusler udefra, så modstanderens forsvar behøver nærmest ikke bekymre sig om at skulle gøre udlæg for at blokere skud; kombinationer bliver meget snævre og løber ofte ud i sandet; vi spiller tydeligt ikke med tidlige indlæg (som f.eks. Sønderjyske har haft en vis succés med, og de har heller ikke verdens største og mest fysiske offensiv-folk), og vi er ikke særligt farlige på dødbolde. Alt i alt er det for nemt at forsvare sig imod os pt: man skal 'bare' stå dybt og tæt i kæderne, så vi ikke kan kombinere os igennem - og vente på kontramuligheder.
                  Vi savner for mig at se noget opportunisme: nogle tidlige indlæg, skud udefra, indløb fra midtbanefolk i feltet - og så søge andenbolde. Det vil give mere tjubang og mere risiko for kontraer, men også flere muligheder, og vi behøver at skabe mere, om det så er på tilfældigheder. I både AK og Festersen har vi angribere, der kan udnytte de muligheder, når de opstår - men de skal jo have noget at arbejde med.
                  Mange fine pointer her.
                  Det er jo nærmest tragikomisk, at vi hele sidste sæson kæmpede med grundspillet, ikke kunne holde i kuglen og få bolden op på den sidste tredjedel, men når vi så endelig fik den derop, så kunne det blive farligt ganske ofte.
                  Nu holder vi meget bedre fast i den og får spillet den fint nok frem med meget færre af sidste sæsons hjerneblødninger (hvis vi ser bort fra første halvleg af AaB kampen), til gengæld er vi totalt ufarlige.

Jeg synes, at det primært er kanterne, der mangler at byde ind med noget. Man kan ikke tage Joans to mål fra ham, og han kan også nogle fine ting - problemet er bare, at det stadig foregår i 1. Divisions tempo. Alt hvad jønsson foretager sig er til gengæld helt uden tempo overhovedet. Synes de fire første kampe har bekræftiget mig i, at det er på kanterne vi mangler seriøse forstærkninger. Vil endda gå så langt, at hvis jeg kunne vælge to forstærkninger, ville jeg vælge en kant og en kant mere

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                    Havde heller jord mig det store....Men man kunne være startet med at bænke ham og forsøge spillet uden så stor en profil....sådan skulle det så ikke være
                    Rettidig omhu har ikke præget os de senere år , man kan ikke være overrasket over FalkŽs afgang og derfor burde man allerede i vinters have udset sig en erstatning og hentet denne så man kunne bruge foråret på at lære at spille uden Falk . At man henter Jønsson og forsøger sig med ham på kanten er jo .. ja mangler ord ...
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                      Mange fine pointer her.
                      Det er jo nærmest tragikomisk, at vi hele sidste sæson kæmpede med grundspillet, ikke kunne holde i kuglen og få bolden op på den sidste tredjedel, men når vi så endelig fik den derop, så kunne det blive farligt ganske ofte.
                      Nu holder vi meget bedre fast i den og får spillet den fint nok frem med meget færre af sidste sæsons hjerneblødninger (hvis vi ser bort fra første halvleg af AaB kampen), til gengæld er vi totalt ufarlige.

Jeg synes, at det primært er kanterne, der mangler at byde ind med noget. Man kan ikke tage Joans to mål fra ham, og han kan også nogle fine ting - problemet er bare, at det stadig foregår i 1. Divisions tempo. Alt hvad jønsson foretager sig er til gengæld helt uden tempo overhovedet. Synes de fire første kampe har bekræftiget mig i, at det er på kanterne vi mangler seriøse forstærkninger. Vil endda gå så langt, at hvis jeg kunne vælge to forstærkninger, ville jeg vælge en kant og en kant mere
                      Enig men jeg kan kun blive overrasket over at der er nogle som er overrasket over at vi står hvor vi står mht kanterne . Samme gør sig gældende med 8éren
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                        Enig men jeg kan kun blive overrasket over at der er nogle som er overrasket over at vi står hvor vi står mht kanterne . Samme gør sig gældende med 8éren
                        Der er vel heller ikke mange, der er overraskede. Dog havde alle vel forventet mere af Jønsson. Ikke, at jeg syntes, at han var et super cast til rollen, men at han har været så fornærmende ringe i de første fire kampe, er alligevel overraskende.
                        8'eren er vel lukket nu med indkøbet af Nana, medmindre, at en af de andre ryger. Bliver overordentligt spændende at se, hvad han byder ind med (han er godt nok lille)

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                          Alternativt kunne vi jo lige give Welbeck mindst en enkelt kamp på banen, før vi stempler ham som værende "ikke-8'er".

Comment

Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                            Der er vel heller ikke mange, der er overraskede. Dog havde alle vel forventet mere af Jønsson. Ikke, at jeg syntes, at han var et super cast til rollen, men at han har været så fornærmende ringe i de første fire kampe, er alligevel overraskende.
                            8'eren er vel lukket nu med indkøbet af Nana, medmindre, at en af de andre ryger. Bliver overordentligt spændende at se, hvad han byder ind med (han er godt nok lille)
                            Jønsson havde jeg ingen forventninger til , har aldrig være særlig imponeret af ham , men ja er da også overrasket over han er så pivringe . Men burde Kent ikke have haft det rette kendskab til ham ?

Nana kender jeg intet til og derfor har jeg absolut ingen ide om hvilket niveau han har , men indtil han har spillet nogle kampe vil jeg ikke lukke manglen på kvalitet på 8ér pladsen.
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

Comment

jeg håber fanme Nana overrasker vi mangler desperat en offensiv midt der kan løbe fra boks til boks

Comment

Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                                Alternativt kunne vi jo lige give Welbeck mindst en enkelt kamp på banen, før vi stempler ham som værende "ikke-8'er".
                                Vi kunne jo også lige lade ham betræde grønsværen inden han udråbes løsningen ?

Kan godt være han er 8ér men hvad med hvaliteten ?
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

Comment

Working...
                                X