Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt Lyngby - O.B.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
    Kan se at der var lavet en tråd, så jeg rykker lige mit indlæg herover :)

    Endnu et skuffende resultat, og i modsætning til Silkeborg-kampen, synes jeg ikke engang at vi kan sige vi er uheldige med ikke at vinde. Godt nok har vi kontollen de sidste 15 min (bortset fra deres straffespark), og har muligheden for at vinde, men det er vel også det eneste tidspunkt i kampen, hvor jeg synes vi har kontrol over kampen.

    Jeg synes Greve og Desler gør det godt, og de forsøger i det mindste at skabe noget. JJT kommer også ind og gør det godt, og jeg synes snart at vi har givet duoen Makrini - Izu chancen nok gange, til at sige at det ikke er sammensætningen.

    Generelt mange der ikke gør det godt i dag, men Rasmus J, KEP og Izu, smider ekstremt mange bolde væk. Og så er Edmundson, slet ikke god nok til det niveau her.

    Og så synes jeg Kent har en mærkelig måde at coache på. Han sviner spillerne til ligeså snart de laver en fejl, og ikke på den mest konstruktive måde. "Izu for f... sake", "Come on Jao", "kom nu igang Rasmus", alle citater fra dagens kamp, vel og mærke råbt til den enkelte spiller.
    Jeg ved godt at det er hans stil, og måske er lige så frustreret som os andre, men jeg kunne godt savne at han i stedet, opmudrede spillerne til at ændre deres fejl, og give dem råd til ikke at gentage dem.

    Jeg synes lidt vi mangler en plan B. Vi spiller 4-4-2, hvor kanterne trækker ind i banen og giver backerne mulighed for at komme i overlap og lægge et indlæg. For det første er det efterhånden læst, at det er det Kent vil, men vi har en venstreback, som har sine kvaliteter i det defensive, og så har vi to angriber som har deres kompetencer med fødderne og derfor taber mange indlægsdueller.

    Det er kun spillet to kampe og der er lang vej igen, men jeg tror nu at det har lidt længere udsigt end jeg lige havde regnet med inden vi igen er top 4 hold i Danmark. (ikke at jeg havde forventet det ville ske i den her sæson).

    Vores bundniveau under Kent er helt sikkert højere end det har været de senere sæsoner, men jeg synes godt nok ikke vores topniveau har været særlig godt under ham.
    Inden sæsonen gik i gang, gennemgik jeg lige statistikkerne fra sidste sæson, og det var faktisk skræmmende, hvor få kamp vi havde bolden mest eller havde flest chancer, uanset hvem vi mødte.
    Jeg ved godt at man ikke kan bruge statistik til så meget, men det giver dog et billede af at vi sjældent har været dominerende i kampene.
    Og det var vel trods alt derfor vi fyrede hele trænerteamet for efterhånden mange år siden. For at spille mere boldbesiddende og offensivt. Der har været mange udfordringer, der har gjort det svært at udvikle holdet siden, men jeg synes ikke vi spiller bedre fodbold nu, end vi gjorde under Lars Olsen. Og det er trods alt 6 år siden, så man skulle mene det burde have været muligt at forbedre.
    Kent Nielsen er (håbløst) gammeldags. Vi trænger virkelig til nyt blod og friske idéer i OB. Det gælder fra ledelsen ti sportsdirektøren og træneren og hele set up'et omkring holdet.

    Comment


      #17
      Det værste i dag var primadonna-attituden efter vi kom foran 2.0. Alle OB'ere virkede til at tænke at den var hjemme, og at man ikke behøvede andet end trille sejren hjem.

      Den sidste halve time viser jo, at vi er bedre med bolden og i bedre form end Lyngby - når vi igen gider, da vi skal frem efter udligningen.

      - Forsvaret: Tverskov, Gryte og Desler var vores bedste. Pereira er kommet bedre ind på holdet og tager nogle flere gode løb, men indlæggene skal blive bedre. De kampe jeg har set med ham i SE og i Vejle gør, at jeg ikke er bekymret for det - han skal nok komme godt efter det.

      - Midtbane: Generelt dårlig dag for hele midtbanen, der kun ser ok ud i den sidste halve time. Izu spiller en sløj kamp, han er for langsom i tanke og doven i sit presspil. Har nogle få gode afleveringer hvor det går hurtigt, og han er med til at sætte angrebet op. Jönsson skal spilles ind på holdet (sjovt nok) og spille hurtigere, som han gjorde i situationen ved straffesparket.
      - Thrane har jeg lidt fidus til. Han skal have chancen for at blive den 8'er, som folk på forum vræler efter, for der er gode ting i hans spil, og han får nok mere spilletid nu hvor Izu måske er skadet. Spændende spiller!
      - Joan har et godt blik for spillet, men han mangler power og gennembrudskraft. Han skal dog have chancen i efteråret før jeg fælder dom over ham.
      - JJT er slet ikke kant, men det vidste vi vel godt.

      - Angrebet. Jeg synes det er svært at klandre Fester og AK. De kommer begge til chancer, får scoret og hjælper hinanden. OK kamp.

      Generelt skaber vi mange gode chancer og tiltag i den sidste halve timen. Jeg havde ikke forventet at vi skulle spadsere lige hen over 2 oprykkere med 4 helt nye i start-11'eren, men 3-4 point havde jeg alligevel forventet.

      Det vi viser i den sidste halve time giver mig god tro på holdet. Det er kun primadonna-attituden efter vi er kommet foran 2-0, der dumper klart, og er fornærmende.

      Det skal nok blive bedre når de nye er kommet bedre ind på holdet. Jeg er ikke bekymret endnu.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
        Desler og Tverskov kan være deres indsats bekendt, resten er mere eller mindre ikke kommet hjem fra ferien endnu. Jønsson, Izunna, Perreia, og Edmundsson hører ikke til et hold i toppen af Superligaen, og så er jeg faktisk lidt skuffet over at Grytebust ikke snupper mindst et af de langskud som der blev scoret på, det var trods alt et stykke udefra selvom der var fart på, en topmålmand havde nok snuppet det sidste mål.
        Grytebust kunne intet gøre ved de 2 mål! De er skudt hårdt og meget præcist ind. Det første mål er der ikke rigtig nogen som kan tage skylden for. Makrini står tæt på ham, men vælger den forkerte side. Det andet mål er klart vores egen fejl. Der står vi slet slet ikke tæt nok på ham, men det er i hvert fald ikke Grryebusts skyld!

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Hurra Se indlæg
          Grytebust kunne intet gøre ved de 2 mål! De er skudt hårdt og meget præcist ind. Det første mål er der ikke rigtig nogen som kan tage skylden for. Makrini står tæt på ham, men vælger den forkerte side. Det andet mål er klart vores egen fejl. Der står vi slet slet ikke tæt nok på ham, men det er i hvert fald ikke Grryebusts skyld!
          Det er pissegodt sparket ind begge gange af Kjær, men han må ikke få pladsen til det. Det er for sløjt af midtbanen, ikke af Gryte.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
            Forstår ikke hvorfor Kent skiftede Edmundsson ind. En ung og rigtig hurtig fyr som Yao ville have været en bedre valg imo, især ved sådan en varm dag hvor begge holde virkede træt. Der var flere hurtige omstillinger hvor vi manglede en mand som kunne komme med i højest tempo. Yao virker lidt ukonventionel i sin spillestil men synes det og sin fart kunne have skabt en forskel idag.
            Både og. Kent tænker vel, at vi skal dominere kampen, og så er Joan bedre som "kant-playmaker" end Yao.

            Comment


              #21
              Det mest kritisable er at vi lukker dem ind i kampen igen, fordi vi stopper med at spille specielt efter 2-0. Når man taber Småkagerne på så hidsig vis, så er det svært at få gang i det igen og presse modstanderen i bund. Det lykkedes os først det sidste kvarter, og det var ikke tid nok, selvom chancerne var store. Jeg synes egentlig vi sætter tingene fint op i de perioder vi gider spille. Vi spiller dem ofre tynde, men enten sidder næstsidste aflevering skidt eller også gør afslutningen det.
              Jeg vil ikke gå ind og kritisere enkelte spillere, for selvfølgelig vil det halte her i starten når så mange skal spilles ind på holdet. Jeg synes dog det er væsentligt at notere sig at man mangler en 8'er til at sætte offensiven i scene, for det magter ingen af Izu/mak-duoen. Derudover skal vi have en angriber at sætte ind til sidst. TM må jo være et overstået kapitel når han ikke får minutter i dag. Med det overtag vi har, synes jeg det er besynderligt ikke at smide en afslutter ind. Joan vil jeg ikke opgive, men når han ikke er 100%, så bør han jo ikke få spilletid når vi skal score. Det samme gjaldt i kampen imod sif.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                J
                Det er simpelthen dybt kritisabelt, at når en ustabil spiller som Jönsson spiller dårligt, så er alternativet at kyle ham ud og smide JJT ind, som hvis vi skal være helt nøgterne, stadigvæk har tilgode at spille en decideret god Superligakamp, og give ham ansvaret for at diktere offensiven og tempoet. Det er en ufatteligt gennemhullet plan, der vil komme til at blive udspillet mange gange i løbet af den her sæson, selvom at det nok skal give JJT noget hår på brystet i en fart. Jeg forstår ikke, at man kan leve med at være så endimensionel og sætte sin lid til så mange helt uprøvede spillere. Det harmonerer ikke i min verden med et krav om top 6, for et så skrøbeligt koncept vil ende med at blive kigget ud mange gange over en sæson.
                Jeg synes, at JJT var blandt vores bedste i dag - især da han kommer ind centralt. Han er med til at få flyttet spillet frem, og sørger hele tiden for at vi ender med en situation, hvor enten han selv eller en medspiller er retvendt på modstanderens halvdel. Han starter med et dårligt sideskift, men derfra lavede han ikke en eneste fejl.
                Han er ikke typen, der sætter to-tre mand på fart og banker den op i krogen, men han får sat et flow i vores spil i dag, som der slet ikke var tilstede, inden han kom på banen

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                  - Thrane har jeg lidt fidus til. Han skal have chancen for at blive den 8'er, som folk på forum vræler efter, for der er gode ting i hans spil, og han får nok mere spilletid nu hvor Izu måske er skadet. Spændende spiller!

                  - JJT er slet ikke kant, men det vidste vi vel godt.
                  Thrane spillede kant i dag, og JJT centralt, da Thrane kom på banen

                  Comment


                    #24
                    Hold nu kæft, det var sløjt i dag. Sad på det neutrale afsnit, hvor folk jokede med, at Lyngby da burde gå efter top tre igen i år, hvis det var niveauet i suppen

                    Jeg synes, vores helt store problem er, at vi ikke har fået en ordentlig erstatning for Falks kreativitet. Izu og Makrini er begge fine def. midts, men vores kanter har ikke klassen til at skabe nok for vores to glimrende angribere. Vi sætter os først rigtigt på kampen med 20 minutter tilbage, hvor de er helt døde, og det er for sløjt mod et oprykkerhold, hvorfra mindst fire-fem spillere ikke har klassen til landets bedste række IMO.

                    Jönsson skal steppe min. to niveauer op, ellers skal vi have en kreativ 10'er-type ind. Ellers bliver det en laaaaaang sæson

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Don Junior Se indlæg
                      Hold nu kæft, det var sløjt i dag. Sad på det neutrale afsnit, hvor folk jokede med, at Lyngby da burde gå efter top tre igen i år, hvis det var niveauet i suppen

                      Jeg synes, vores helt store problem er, at vi ikke har fået en ordentlig erstatning for Falks kreativitet. Izu og Makrini er begge fine def. midts, men vores kanter har ikke klassen til at skabe nok for vores to glimrende angribere. Vi sætter os først rigtigt på kampen med 20 minutter tilbage, hvor de er helt døde, og det er for sløjt mod et oprykkerhold, hvorfra mindst fire-fem spillere ikke har klassen til landets bedste række IMO.

                      Jönsson skal steppe min. to niveauer op, ellers skal vi have en kreativ 10'er-type ind. Ellers bliver det en laaaaaang sæson
                      Til dels enig. Men vi stod ret sikker i første halvleg og havde god styr på kampen de største dele af anden halvleg. Til sidst var det to gode individuekle aktioner af Kjær som kostede point i dag. Vi kan sikker bruge mere kreativitet og overraskende aktioner i vores spil. Der går jeg absolut med. Men Falk? Hvem er det?
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                        Til dels enig. Men vi stod ret sikker i første halvleg og havde god styr på kampen de største dele af anden halvleg. Til sidst var det to gode individuekle aktioner af Kjær som kostede point i dag. Vi kan sikker bruge mere kreativitet og overraskende aktioner i vores spil. Der går jeg absolut med.
                        Det er jeg altså ikke helt enig i. Der er ingen tvivl om, at det var en del af gameplanen i dag, at vi skulle starte med at stå lidt dybere og så lukrere mere på kontra. Det lykkedes jo i og for sig også, da det gav os en 2-0 føring, men bare fordi man stiller sig lidt længere tilbage på banen, så behøver man ikke blive passive - og det var vi blev i store dele af første halvleg og indtil deres udligning i 2. halvleg. Lyngby får lov til ALT for mange gange at spille den ind i mellemrummet mellem forsvaret og midtbane, hvor Rygård og Kjær kom til mange farlige situationer. Kjær er selvfølgelig en lidt svær type at håndtere, men han får også alt for meget plads til at ligge og vende og dreje derinde - især taget i betragtning, at det foregik i vores "etablerede" forsvarsspil, hvor alle mand burde være på plads

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                          Thrane spillede kant i dag, og JJT centralt, da Thrane kom på banen
                          Det synes jeg nu slet ikke jeg kunne se. JJT trak meget ud i banen, og Thrane søgte ind centralt hele tiden? Men du har måske ret.

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                            Det synes jeg nu slet ikke jeg kunne se. JJT trak meget ud i banen, og Thrane søgte ind centralt hele tiden? Men du har måske ret.
                            Det tør jeg godt tage et væddemål på Men det er også lidt en ligegyldig/teoretisk diskussion, som kampen udviklede sig,eftersom Thrane, JJT og Greve/Joan bevæger sig rigtigt meget rundt, når vi har bolden. Det er jo egentligt kun i defensiven, at vi som sådan spiller med kanter

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                              Det er jeg altså ikke helt enig i. Der er ingen tvivl om, at det var en del af gameplanen i dag, at vi skulle starte med at stå lidt dybere og så lukrere mere på kontra. Det lykkedes jo i og for sig også, da det gav os en 2-0 føring, men bare fordi man stiller sig lidt længere tilbage på banen, så behøver man ikke blive passive - og det var vi blev i store dele af første halvleg og indtil deres udligning i 2. halvleg. Lyngby får lov til ALT for mange gange at spille den ind i mellemrummet mellem forsvaret og midtbane, hvor Rygård og Kjær kom til mange farlige situationer. Kjær er selvfølgelig en lidt svær type at håndtere, men han får også alt for meget plads til at ligge og vende og dreje derinde - især taget i betragtning, at det foregik i vores "etablerede" forsvarsspil, hvor alle mand burde være på plads
                              Men Lyngby havde ikke mange farlige aktioner i første halvleg. Husker en god redning af Gryte og Pereira blokkede en farlig skud fra nærdistancen efter hørne spark. Synes vi stod defensiv helt god.
                              Men er enig at vi gav alt for mange rum for Lyngby efter vores anden scoring. Der gav vi de point væk imo.
                              Måske spillerne tænkte at vi havde sejret allerede hjemme...
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                                Det tør jeg godt tage et væddemål på Men det er også lidt en ligegyldig/teoretisk diskussion, som kampen udviklede sig,eftersom Thrane, JJT og Greve/Joan bevæger sig rigtigt meget rundt, når vi har bolden. Det er jo egentligt kun i defensiven, at vi som sådan spiller med kanter
                                Det er klart hvis Jönsson ikke bliver bedere på kanten end han er nu må man prøve noget anden. Og det kunne fx være Thrane..
                                Så må Jönsson spille med om pladsen i angrebet

                                Comment

                                Working...
                                X