Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB i medierne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    OB i medierne

    Jeg kunne ikke lige finde ud af, hvor jeg skulle placere den her, så jeg tænke jeg ville lave en tråd om artikler om OB og diskussion af mediernes beskrivelser af klubben.

    Anyway, Peter Borbjerg (Der var med til at skrive "De Stribede Fra Fyn") har skrevet en fremragende artikel om OBs DNA i nutiden og den nære fortid, og hvordan det peger tilbage til tiden efter krigen og frem til Richard.

    Læs den! Læs den! Læs den!

    http://www.mediano.nu/oversigt/2016/...g-store-dromme
    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
    Kluden Krew - O'ense Internationals

    #2
    God artikel. En anden spændende vinkel kunne have været, at dykke lidt dybere i paradokset med Kim Brink/Lars Olsen og de efterfølgende år med Thomas Christensen som sportsdirektør. Jeg sidder stadig med en fornemmelse af, at det er årene 2011-2014, der har været mest skelsættende for, hvor vi er nu. For levede vi op til vores DNA/kultur i de år? De vil jeg stadig stille mig tvivlsom over for selvom, at vi sadlede om rent strategisk.

    Comment


      #3
      Rigtigt fint skriv ja, sådan kan det nemlig gøres.

      Hvis nogle vil spilde deres tid på noget fuldstændig ligegyldigt, som alle vi andre også kunne have trukket ud af røven, så værsgo. http://www.mitfyn.dk/article/766094?...19eebd4096f605

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
        God artikel. En anden spændende vinkel kunne have været, at dykke lidt dybere i paradokset med Kim Brink/Lars Olsen og de efterfølgende år med Thomas Christensen som sportsdirektør. Jeg sidder stadig med en fornemmelse af, at det er årene 2011-2014, der har været mest skelsættende for, hvor vi er nu. For levede vi op til vores DNA/kultur i de år? De vil jeg stadig stille mig tvivlsom over for selvom, at vi sadlede om rent strategisk.
        Jo længere vi kommer væk fra det, jo mere ser jeg Thomas Christensen som én af de værste ting, der nogensinde er sket for OB. Jeg mener stadig at det var korrekt at fyre LO. Det var bare alt det der kom bagefter, der var en fuldstændig katastrofe af amatøragtig ledelse og bullshit.
        Det var urimeligt tæt på at koste os en nedrykning, og vi er først nu ved at finde vores fødder igen.
        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
        Kluden Krew - O'ense Internationals

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
          Jo længere vi kommer væk fra det, jo mere ser jeg Thomas Christensen som én af de værste ting, der nogensinde er sket for OB. Jeg mener stadig at det var korrekt at fyre LO. Det var bare alt det der kom bagefter, der var en fuldstændig katastrofe af amatøragtig ledelse og bullshit.
          Det var urimeligt tæt på at koste os en nedrykning, og vi er først nu ved at finde vores fødder igen.
          Så enig. Det er altid acceptabelt at gøre op med plan A, hvis man har plan B klar. Men intet var jo klar, selvom man hårdnakket påstod det. At bruge så langt tid på at finde en gut frem def flasher sig hver weekend på TV er mig stadig en gåde. Selv Noah var hurtigere til at få ark og dyr klar, da Gud iværksatte plan B.

          MvT
          Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
            Jo længere vi kommer væk fra det, jo mere ser jeg Thomas Christensen som én af de værste ting, der nogensinde er sket for OB. Jeg mener stadig at det var korrekt at fyre LO. Det var bare alt det der kom bagefter, der var en fuldstændig katastrofe af amatøragtig ledelse og bullshit.
            Det var urimeligt tæt på at koste os en nedrykning, og vi er først nu ved at finde vores fødder igen.
            TC gjorde meget godt for OB men ikke som ansvarlig for Sportsudvalget ...
            KB og LO blev fyret fordi bestyrelsen (NT) blev træt af at se på det kønsløse spil og korrekt fyrede dem men helt helt forkert.
            Det undrer mig stadig at en så erfaren forretningsmand og leder stod i front for det og det var også ham selv og ikke TC der fyrede den ret impulsivt efter FCN kampen ... Lige så amatøragtigt hvis ikke værre end "Oscar" skandalen i BIF.
            Efterfølgende kom det frem armen havde været utilfreds siden vinterpausen efterhånden som man kunne se resultaterne flaske sig og man havde mulighed for at fyre dem både i sommerpausen og før landsholdskampene men venter til første kamp herefter så den nye træner ikke havde en chance for at ændre noget frem for at han kunne have haft 2-3 uger ..
            TC var en skandale på det sportslige plan men NT er bagmanden ..
            Nu vil jeg læse artiklerne ...
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              #7
              Forleden skrev jeg et opslag på twitter, hvor FCKs officielle twitterprofil var "tagget". Stor var min forbavselse, da de straks svarede tilbage med et høfligt svar.

              Det stenede jeg lidt over, så jeg kiggede lidt rundt på twitter/Facebook og bed mærke i, hvordan andre klubber bruger deres Sociale Medier-tilstedeværelse.

              Det affødte følgende tweets fra mig, som jeg lige ville gentage herinde:

              "Er der nogen af jer, der nogensinde har fået svar på noget I har tweetet til Odense Boldklub? Ikke meget samtale med fansene dér."

              "Det er en meget, meget lidt imponerende, og meget gammeldags SoMe-strategi. OB er for langt fra deres fans generelt..."


              "..og FBook/twitter er et oplagt sted at prioritere. Istedet mødes man med total tavshed. Det grænser til det arrogante."


              Stort set alle andre SL-klubber, og mange mindre klubber bruger SoMe som en måde at møde fansene i øjenhøjde. OB gør ikke. Jeg kiggede ind på Facebooksiden, og der var ved en hurtig søgen allerede den første håndfuld spørgsmål fra fans, som OB nemt kunne besvare, men ikke havde.

              Som jeg også tweetede til dem, så finder jeg det umådeligt gammeldags, grænsene til det arrogante, at man har en tilstedeværelse på de sociale medier, men ikke går i dialog med sine fans. Det lugter af "Vi ved i er der, og vi ved i kommer til kampene alligevel, så det er ikke noget vi har prioriteret".

              Det gør mig faktisk en smule vred på OB, og på fansenes vegne. Jeg synes det er kritisabelt, at man åbner en kommunikationstråd, og så ikke svarer på den. Det svarer lidt til at lave en "ring til OB"-telefonlinje, hvor man så mødes af en telefonsvarer, der siger "indtal dit brok eller forslag efter bippet, og så ser vi måske på det ved lejlighed".

              Er jeg den eneste, der synes at OBs kommunikation med os fans er for dårlig?
              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
              Kluden Krew - O'ense Internationals

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                Forleden skrev jeg et opslag på twitter, hvor FCKs officielle twitterprofil var "tagget". Stor var min forbavselse, da de straks svarede tilbage med et høfligt svar.

                Det stenede jeg lidt over, så jeg kiggede lidt rundt på twitter/Facebook og bed mærke i, hvordan andre klubber bruger deres Sociale Medier-tilstedeværelse.

                Det affødte følgende tweets fra mig, som jeg lige ville gentage herinde:

                "Er der nogen af jer, der nogensinde har fået svar på noget I har tweetet til Odense Boldklub? Ikke meget samtale med fansene dér."

                "Det er en meget, meget lidt imponerende, og meget gammeldags SoMe-strategi. OB er for langt fra deres fans generelt..."


                "..og FBook/twitter er et oplagt sted at prioritere. Istedet mødes man med total tavshed. Det grænser til det arrogante."


                Stort set alle andre SL-klubber, og mange mindre klubber bruger SoMe som en måde at møde fansene i øjenhøjde. OB gør ikke. Jeg kiggede ind på Facebooksiden, og der var ved en hurtig søgen allerede den første håndfuld spørgsmål fra fans, som OB nemt kunne besvare, men ikke havde.

                Som jeg også tweetede til dem, så finder jeg det umådeligt gammeldags, grænsene til det arrogante, at man har en tilstedeværelse på de sociale medier, men ikke går i dialog med sine fans. Det lugter af "Vi ved i er der, og vi ved i kommer til kampene alligevel, så det er ikke noget vi har prioriteret".

                Det gør mig faktisk en smule vred på OB, og på fansenes vegne. Jeg synes det er kritisabelt, at man åbner en kommunikationstråd, og så ikke svarer på den. Det svarer lidt til at lave en "ring til OB"-telefonlinje, hvor man så mødes af en telefonsvarer, der siger "indtal dit brok eller forslag efter bippet, og så ser vi måske på det ved lejlighed".

                Er jeg den eneste, der synes at OBs kommunikation med os fans er for dårlig?
                Syntes også at OB gør alt for lidt for at skabe samhørighed med fans og klubben, tror en lille indsats vil komme mange gange igen.

                En ide eks.vis facebook og debatforum, en spiller engang om ugen svarer på spørgsmål fra fans. Med den fritid spillerene har burde det være muligt.

                OB kunne mere aktivt understøtte fansangementer, eller selv skabe nogle.

                Samhørighed er en stor styrke i mindre gode spillemæssige perioder i OB.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                  Syntes også at OB gør alt for lidt for at skabe samhørighed med fans og klubben, tror en lille indsats vil komme mange gange igen.

                  En ide eks.vis facebook og debatforum, en spiller engang om ugen svarer på spørgsmål fra fans. Med den fritid spillerene har burde det være muligt.

                  OB kunne mere aktivt understøtte fansangementer, eller selv skabe nogle.

                  Samhørighed er en stor styrke i mindre gode spillemæssige perioder i OB.
                  Præcis. Det er hele humlen ved en fodboldklub: At indgå i et fællesskab, der er større end en selv.

                  Folk holder ikke med Frem, Skt. Pauli eller Hammarby fordi de spiller besnærende fodbold, eller vinder hele tiden. De holder med dem, fordi de vil være en del af fortællingen og fællesskabet omkring klubben. Og IKKE "en del af øjeblikket". Øjeblikket er ligegyldigt, hvis det ikke indgår i en større fortælling. Så er det bare en spiller på et tilfældigt fodboldhold, der scorer et tilfældigt mål mod et andet tilfældigt fodboldhold.
                  "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                  Kluden Krew - O'ense Internationals

                  Comment


                    #10
                    Der er reelt en medieansvarlig i OS&E men det skæres ud i pap at det kun er pressen og officielle medier der kan henvende sig ...men SoMe er vel hans resort ...
                    http://www.ob.dk/info/kontakt_13355.aspx

                    http://www.ose.dk/kontakt-18437.aspx

                    https://www.linkedin.com/in/morten-wamsler-9874726
                    Last edited by Plum; 29-07-2016, 18:44.
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      #11
                      Det her propagandamaskine er da til at brække sig over:

                      Allan Olsen‏ @Allan_Olsen 21 t.21 timer sidenMere



                      Vi er SÅ tæt på at udgive 100 siders topfedt magasin om @BrondbyIF. Glæd dig! #workinprogress @MadsWehlast @GisleThorsen #sldk #StayTuned






                      5 svar7 retweets53 likes
                      Svar
                      5
                      Retweet
                      7

                      Like
                      53
                      Direkte besked





                      Det kan godt være, at man skal gøre sig fortjent at være i medierne, men det her synes jeg er over stregen for en national avis. TV3Sport har i mange år også været vinklet så meget, som de kan på Brøndby. Jeg synes simpelthen, at det er skandaløst midt i en tilskuerkrise, at medierne er med til at reproducere de rutiner om, at Brøndby er Danmarks mest interessante klub. Vi kender alle medløbere eller "modløbere", som er fynboer, som holder med Brøndby. Det er med til at underminere dansk fankultur. Nu skal vi spille mod Brøndby på søndag, og så vil jeg godt vædde med at Richard Møller Nielsen-tribunen og Langsiden også er infiltreret af fynske Brøndby fans, sådan som det har været i mange år. Jeg ville ønske, at en SLO eller en anden repræsentant for klubben vil gå ud og sige, at enten kan de gå i ned i Brøndbys fanafsnit, ellers også kan de blive væk. Samtidig så mener jeg også at man burde komme med en stikpille om, at man bør have en hvis lokal stolthed, og ikke blot bør holde med et hold, som medierne dikterer.

                      Fyens Stiftidende får for puklen for at skrive for meget om OB, men hvad pokker er det her så? I øvrigt VED jeg at Mads Glen Wehlast er Brøndby-fan.

                      Comment


                        #12
                        I øvrigt vil jeg som i Stemmer Fra Ådalen opfordre alle til, at komme på Twitter. Lige nu hersker der en tendens af at Brøndby-fans manipulerer mange journalister i kraft af deres store tilstedeværelse. Hvis vi skal have medierne til at interessere sig for os, så skal vi også vise os.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
                          I øvrigt vil jeg som i Stemmer Fra Ådalen opfordre alle til, at komme på Twitter. Lige nu hersker der en tendens af at Brøndby-fans manipulerer mange journalister i kraft af deres store tilstedeværelse. Hvis vi skal have medierne til at interessere sig for os, så skal vi også vise os.
                          +
                          siden 1887

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
                            I øvrigt vil jeg som i Stemmer Fra Ådalen opfordre alle til, at komme på Twitter. Lige nu hersker der en tendens af at Brøndby-fans manipulerer mange journalister i kraft af deres store tilstedeværelse. Hvis vi skal have medierne til at interessere sig for os, så skal vi også vise os.

                            Comment


                              #15
                              Disclaimer: Det her er bestemt ikke et forsvar af nogen. Men hvordan skulle det kunne lade sig gøre, at lave noget lignende med OB? Side 1: Omgivelser, personale og truppen er stadigt uforandret sammen med de rædderlige resultater, Jesper Hansen er dog stadig meget tilfreds.
                              Hvad vil du skrive på de 99 andre sider?

                              Comment

                              Working...
                              X