Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Grundspil 2016/17

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Forstår godt de skuffede AC fans... kæft en falliterklæring at hente ham. ..
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
      Kent har ved flere lejligheder erklæret sig tilfreds med truppen i fuld bevidsthed om at målsætningen var top 6 . Vi er gået fra banen 11 gange uden at score og AK/Fedter har tilsammen svoret tre mål hvilket ikke har fået KN til at søge alternativer og kun skader og karantæner har afholdt AK/Fester fra at være sikre kort i start 11'eren . Jønnson har spillet stribevis af elendige kampe på kanten hvor han aldrig hverken før eller nu har haft succes , alligevel har KN ensidigt og stædigt satset på ham . Det er langt fra at være godkendt imo .
      Og så har han mere eller mindre forsøgt at gøre hvert eneste nederlag spiseligt... hvilket i min verden er helt galt.. og det har været pinefuldt at være vidne til...
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
        øhh?
        Læs blandt 2 glimrende svar over dette.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
          Kent har ved flere lejligheder erklæret sig tilfreds med truppen i fuld bevidsthed om at målsætningen var top 6 . Vi er gået fra banen 11 gange uden at score og AK/Fedter har tilsammen svoret tre mål hvilket ikke har fået KN til at søge alternativer og kun skader og karantæner har afholdt AK/Fester fra at være sikre kort i start 11'eren . Jønnson har spillet stribevis af elendige kampe på kanten hvor han aldrig hverken før eller nu har haft succes , alligevel har KN ensidigt og stædigt satset på ham . Det er langt fra at være godkendt imo .
          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
          Og så har han mere eller mindre forsøgt at gøre hvert eneste nederlag spiseligt... hvilket i min verden er helt galt.. og det har været pinefuldt at være vidne til...
          Og efter Jonasson valgte han med KEP anden gang en anfører som har ikke evner for denne opgave.
          Helt bortset fra at holdsammensætning hat Kent's håndskrift og det er især Kent's gamle Aab - drenge som skuffer.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
            Kent har ved flere lejligheder erklæret sig tilfreds med truppen i fuld bevidsthed om at målsætningen var top 6 . Vi er gået fra banen 11 gange uden at score og AK/Fedter har tilsammen svoret tre mål hvilket ikke har fået KN til at søge alternativer og kun skader og karantæner har afholdt AK/Fester fra at være sikre kort i start 11'eren . Jønnson har spillet stribevis af elendige kampe på kanten hvor han aldrig hverken før eller nu har haft succes , alligevel har KN ensidigt og stædigt satset på ham . Det er langt fra at være godkendt imo .
            Men det er jo præcist det jeg skriver: KN har fejlet mht. rekruttering af spillere og holdsammensætning. Det er jo ikke det, jeg taler om. Jeg taler om det daglige arbejde med spillerne, og der må man jo bare konstatere, at holdet jo ikke er gået ned sådan rigtigt. Spillerne går ud til kampene med en rimelig energi, og der er mange ting i opspillet og strukturen i spillet, som egentligt er godkendt, og vi er kommet til chancerne. Problemet er, at materialet er for dårligt, og bredden i truppen er for svag, og det er jo arbejdet på den længere bane, og der har KN fejlet stort.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
              Læs blandt 2 glimrende svar over dette.
              Læs blandt SU's svar oven over dette indlæg, når nu du er godt i gang på KN-bashingen (som til dels er helt på sin plads i øvrigt)

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                Læs blandt SU's svar oven over dette indlæg, når nu du er godt i gang på KN-bashingen (som til dels er helt på sin plads i øvrigt)

                MvH ChrisOB
                Kent Nielsen har sagt god for truppen, men spørgsmålet er så om han kunne gøre så meget andet. Det har næppe været hans indfald at melde ud om en top 6 placering, det gætter jeg mig til, at han så eller så er "tvunget" ud i. Han er dog ansvarlig i udpegelsen af de forstærkninger der er hentet ind for at realisere denne målsætning, og de har ikke slået til! Tvivler dog på at Kent har peget på Edmundsson fra en lavere række, som nok blev hentet som en lottokupon og slog til. Man kan dog næppe fortænke KN i at hente spillere ind, som før har vist sig at fungere i hans spilsystem, men det var dog overambitiøst at hente Jønsson som arvtager for Falk, eller i hans egen regeringstid i AaB, som stedfortræder for typer som Kasper Kusk og Nikolaj Thomsen. Hele hans spilkoncept er i høj grad bundet op på at man netop har denne type spillere som kantspillere. Som andre allerede har nævnt, så har Jønssons største bedrifter i AaB-trøjen været som angriber. Han har ikke kunnet løftet opgaven som den kreative kant, som driver bolden frem og sætter andre i scene. Hans arbejdsindsats i den modsatte retning har været utilstrækkelig og kostbar ved flere lejligheder.

                Jønsson burde allerede efter en håndfuld kampe, være rykket frem i angrebet, for at give tiltrængt konkurrence til de to oppe foran. Ikke blot på grund af manglende scoringer, men også fordi at vi på trods af til tider nydeligt spil på de to første tredjedele af banen, løber tør for ideer på banens sidste tredjedel. Vi har ikke skabt nok 100% chancer i forhold spilfordeling og optræk til chancer i øvrigt. Gunstige spilsituationer løber ud i sandet pga. helt manglende, eller forkerte løbemønstre. Her tænkes på omstillinger, hvor primært Edmundsson, men også til tider Jønsson, er kommet i raid frem af banen med f.eks. Ak og Fester mod to til tre af modstanderens forsvarere, med resten af alle markspillere bag bolden og sat ud af spillet. Dette bør jo svare til 3 mod 3 situationer på banens sidste tredjedel, som vi burde have terpet til hudløshed. Løbemønstrene burde sidde som automatismer her, eksempelvis Ak trækker noget tilbage i højre side af straffesparksfeltet for at modtage bolden i fødderne, hvis Edmundsson kommer ind i banen fra venstre. Fester falder ligeledes halvvejs ned mere centralt i straffesparksfeltet, og de to spiller bandespil, hvor AK går bag om sin oppasser, og enten afslutter eller spiller den fladt ind igen til en endnu bedre placeret og nu helt blank Fester, da Festers oppasser nu er tvunget til at slippe markeringen af Fester og forsøge at forhindre en ellers blank AK at afslutte. Blanke har de været, ja, men mest i disciplinen at foretage løbemønstre, som har til formål at bringe modstanderens organisation ud af balance. De har imo slet været bevægelige nok, og det falder tilbage på KN! Dog har vi skabt chancer nok til at vi med en ca. 80% udnyttelsesgrad aldrig ville være faretruende nær nedrykningen, men heller ikke tæt nok på en top 6 placering!

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                  Kent Nielsen har sagt god for truppen, men spørgsmålet er så om han kunne gøre så meget andet. Det har næppe været hans indfald at melde ud om en top 6 placering, det gætter jeg mig til, at han så eller så er "tvunget" ud i. Han er dog ansvarlig i udpegelsen af de forstærkninger der er hentet ind for at realisere denne målsætning, og de har ikke slået til! Tvivler dog på at Kent har peget på Edmundsson fra en lavere række, som nok blev hentet som en lottokupon og slog til. Man kan dog næppe fortænke KN i at hente spillere ind, som før har vist sig at fungere i hans spilsystem, men det var dog overambitiøst at hente Jønsson som arvtager for Falk, eller i hans egen regeringstid i AaB, som stedfortræder for typer som Kasper Kusk og Nikolaj Thomsen. Hele hans spilkoncept er i høj grad bundet op på at man netop har denne type spillere som kantspillere. Som andre allerede har nævnt, så har Jønssons største bedrifter i AaB-trøjen været som angriber. Han har ikke kunnet løftet opgaven som den kreative kant, som driver bolden frem og sætter andre i scene. Hans arbejdsindsats i den modsatte retning har været utilstrækkelig og kostbar ved flere lejligheder.

                  Jønsson burde allerede efter en håndfuld kampe, være rykket frem i angrebet, for at give tiltrængt konkurrence til de to oppe foran. Ikke blot på grund af manglende scoringer, men også fordi at vi på trods af til tider nydeligt spil på de to første tredjedele af banen, løber tør for ideer på banens sidste tredjedel. Vi har ikke skabt nok 100% chancer i forhold spilfordeling og optræk til chancer i øvrigt. Gunstige spilsituationer løber ud i sandet pga. helt manglende, eller forkerte løbemønstre. Her tænkes på omstillinger, hvor primært Edmundsson, men også til tider Jønsson, er kommet i raid frem af banen med f.eks. Ak og Fester mod to til tre af modstanderens forsvarere, med resten af alle markspillere bag bolden og sat ud af spillet. Dette bør jo svare til 3 mod 3 situationer på banens sidste tredjedel, som vi burde have terpet til hudløshed. Løbemønstrene burde sidde som automatismer her, eksempelvis Ak trækker noget tilbage i højre side af straffesparksfeltet for at modtage bolden i fødderne, hvis Edmundsson kommer ind i banen fra venstre. Fester falder ligeledes halvvejs ned mere centralt i straffesparksfeltet, og de to spiller bandespil, hvor AK går bag om sin oppasser, og enten afslutter eller spiller den fladt ind igen til en endnu bedre placeret og nu helt blank Fester, da Festers oppasser nu er tvunget til at slippe markeringen af Fester og forsøge at forhindre en ellers blank AK at afslutte. Blanke har de været, ja, men mest i disciplinen at foretage løbemønstre, som har til formål at bringe modstanderens organisation ud af balance. De har imo slet været bevægelige nok, og det falder tilbage på KN! Dog har vi skabt chancer nok til at vi med en ca. 80% udnyttelsesgrad aldrig ville være faretruende nær nedrykningen, men heller ikke tæt nok på en top 6 placering!
                  Jeg vil heller ikke ligge skjul på, at jeg også ønsker Kent afskibet, af nogle af de samme grunde, som allerede er kommet frem, men i den sidste ende så bliver "løbemønstre" afgjort af viljen til at løbe, som jeg mener hænger afgørende sammen med selvtillid. I nogle henseender, så bænker man spillere, der simpelthen mangler den, enten fordi de med deres tilstedeværelse ikke er en gevinst for holdet eller også for at vedkommende bliver indebrændt og derfor fra bænken kan komme ind med fornyet "jeg skal vise jer" energi.

                  Når man taber så mange kampe og man selv føler, man har haft et ansvar for det, så tager man altså ikke de samme løb som man gjorde tidligere (jeg synes ikke de havde problemer med det i sidste sæson, men der havde de jo også en katalysator til at kickstarte både potentiale og selvtillid), og så kan man terpe det så meget, man vil.

                  Vi taber kampe, fordi truppen er elendigt sat sammen (typer, niveau, bredde, timingen med hvor de etablerede er henne i deres karriere) og fordi træneren simpelthen ikke har alternativerne til vores selvtillidsramte angribere.

                  Den del har Kent også ansvaret for, men som helhed mener jeg stadig at man ikke kan sætte en finger på det grundlæggende opspil (vi har bare ikke spillerne til at gøre det rigtigt farligt) eller den generelle energi.

                  Ideen om kun at skære Kent fra synes jeg er det samme som at skære en del af et problem fra, som så vil blive erstattet af et andet, fordi det oprindelige hovedproblem stadig eksisterer: Den retning, som bestyrelsen har valgt, de metoder og ikke mindst den sportslige og økonomisk ansvarlige, de har valgt.

                  Hvis man kun fjerner Kent, symptombehandler man. Sygdommen vil stadig være der, uanset hvem den nye træner så kommer til at være. For vi er da enige om, at de fleste mener Kent vitterligt er en dygtig træner?

                  En dygtig træner, der lider under en forkert retning, et gammeldags set up, der intet nyskabende bringer, med old nordiske faciliteter og et ønske om en spillestil, man ikke er villig til at bakke op med den rigtige økonomi og ekspertice. Hvor man ikke opsøger heldet, men nøjes med at bitche over, at man ikke har det.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    Hvis dette galehus kan slutte over os i denne sæson er der simpelthen noget galt.. Og alligevel er det langt fra utænkeligt

                    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...ed-leon-jessen

                    Comment


                      Frederik Tingager på Ekstrabladets top 10 liste over de spillere, som har fået gennembrud i ligaen.

                      http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...embrud/6472035

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
                        Frederik Tingager på Ekstrabladets top 10 liste over de spillere, som har fået gennembrud i ligaen.

                        http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...embrud/6472035
                        Glemmer ikke hvor glad han var efter AGF kampen hvor han scorede og pakkede Duncan totalt ind og generelt bare spillede en fremragende kamp. Tingager er absolut en god signing og en spiller som stadig kan bygge på og ende med at blive en fremragende makker til Tverskov.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
                          Glemmer ikke hvor glad han var efter AGF kampen hvor han scorede og pakkede Duncan totalt ind og generelt bare spillede en fremragende kamp. Tingager er absolut en god signing og en spiller som stadig kan bygge på og ende med at blive en fremragende makker til Tverskov.
                          Enig! Det husker jeg også, og ej at forglemme hans scoring. Hans jubel var ikke at tage fejl af - han var en glad knægt.

                          Jeg husker dog endnu mere hans fejring efter Brøndby kampen, hvor vi vandt 1-0. Han er sgu cool, nede på jorden, og forholder sig ydmyg. Han er perfekt castet til OB efter min mening. Jeg håber det bedste for ham, og jeg tror sgu påhan kan gøre det endnu bedre i år - han skal nok vælte KEP ud på bænken.

                          Comment


                            Ja gu han laver nogle fejl. Men hellere se en ung gur fejle engang imellem end en gammel rutineret spiller som fx KEP

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Hvis dette galehus kan slutte over os i denne sæson er der simpelthen noget galt.. Og alligevel er det langt fra utænkeligt

                              http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...ed-leon-jessen
                              var vist ikke så mærkeligt alligevel

                              http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...rieren/6473040
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                FCM ser ud til at hente 2 i sønderjyske. Det ville være godt for os hvis de missede Top 6

                                http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/s...ndler-med-fcm/

                                Comment

                                Working...
                                X