Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Grundspil 2016/17

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Kan det overhovedet matematisk lade sig gøre..? (ved mindre samtlige suppe kampe endte uafgjort)
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
      Kan det overhovedet matematisk lade sig gøre..? (ved mindre samtlige suppe kampe endte uafgjort)
      I 07/08 blev vi nr 4 med 16 uafgjorte kampe af 33 mulige .. Dog 12 sejre ..
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
        I 07/08 blev vi nr 4 med 16 uafgjorte kampe af 33 mulige .. Dog 12 sejre ..
        Det giver jo trods alt også dobbelt så mange point... 52...
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
          Det giver jo trods alt også dobbelt så mange point... 52...
          Herfølge blev mestre med 58...
          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
          Kluden Krew - O'ense Internationals

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
            Herfølge blev mestre med 58...
            Meget kan ske i suppen...

            ... men i forhold til en 6. plads med 26 point, så er det vel ikke muligt, tænker jeg...
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
              Hvor mange point skal vi forvente der skal til for at snige sig med i top6?

              26? Er det nok...
              6 pladsen efter 26 runder sidste år - sad vi på....med 37 point.
              Tror ikke 26 point vil være nok - et bud vil være lige i underkanten af de 40 - men selvfølgelig lidt svært at spå om nu - med de 2 ekstra hold

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                Spørgsmålet er også, hvor stor en værdi det reelt har at ende i top 6? Det ved klubberne jo faktisk ikke endnu sportsligt og økonomisk, derfor kan man også stille spørgsmålstegn ved, om det er og skal være et mål i sig selv. Som det ser ud lige nu, vil en plads i top 6 for os, nok blive afgjort lige på vippen, og i så fald vil vi være laaangt efter top 4 holdene og dermed europæiske pladser. Der vil være udsigt til 10 kampe, hvor man hovedsagligt vil møde hold der er bedre, og dermed blive matchet bedre, men samtidig vil det også blive væsentligt hårdere for selvtilliden. OB i den nuværende forfatning, vil nok ikke kunne få mere end 2 sejre i de 10 kampe.

                Ender man i nedrykningsspillet som 7-8, vil modstanderen som regel være ringere og entréindtægterne lidt lavere, men der vil være langt bedre vilkår for at få succes spillemæssigt og få tanket selvtillid, og selvtillid er jo nok det vigtigste at have, når man skal udvikle sig spillemæssigt. Samtidig vil du også have væsentligt bedre muligheder for at opnå en plads i Europa, hvis du kommer ind i nedrykningsspillet med et godt pointmæssigt afsæt til resten af holdene, end hvis du kommer ind i mesterskabsslutspillet og har et stort pointmæssigt gab der skal lukkes op til Top 4, og som skal indhentes imod rækkens bedste hold.

                Det skal blive interessant at se, hvordan dynamikken omkring de to slutspil udvikler sig, men jeg har en fornemmelse af, at det top 6 der snakkes så meget om, kan ende med at blive en illusion om succes og udvikling for de klubber der balancerer på kanten.
                det er meget tidligt med damage control er det ikke - begynde at snakke om at det bedre kan svare sig at gå i nedrykningsspillet.
                Selvfølgelig kan det ikke det - for det første fordi risikoen for nedrykning så vil være tilstede ( tager man sine point med sig over i nedrykningsspillet lige som i medalje spillet?)

                Ja man får sværere modstandere i top 6 slutspillet - men det var ligesom hele pointen, at man skulle blive bedre ved at blive mere udfordret. Og så er der indtægterne - både i form af tilskuere men også tv indtægterne - for hvor tror du der kommer mest opmærksomhed??
                Derudover vil der alt andet lige være noget positiv stemning omkrings holdet - også godt mhb på at tiltrække spillere til næste sæson igen.

                Når alt det er sagt - så tror jeg ikke vi skal "bekymre" os så meget - medmindre JH tager sig kraftigt sammen....med den nuværende besætning kan jeg ikke se vi kommer med....

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                  det er meget tidligt med damage control er det ikke - begynde at snakke om at det bedre kan svare sig at gå i nedrykningsspillet.
                  Selvfølgelig kan det ikke det - for det første fordi risikoen for nedrykning så vil være tilstede ( tager man sine point med sig over i nedrykningsspillet lige som i medalje spillet?)

                  Ja man får sværere modstandere i top 6 slutspillet - men det var ligesom hele pointen, at man skulle blive bedre ved at blive mere udfordret. Og så er der indtægterne - både i form af tilskuere men også tv indtægterne - for hvor tror du der kommer mest opmærksomhed??
                  Derudover vil der alt andet lige være noget positiv stemning omkrings holdet - også godt mhb på at tiltrække spillere til næste sæson igen.

                  Når alt det er sagt - så tror jeg ikke vi skal "bekymre" os så meget - medmindre JH tager sig kraftigt sammen....med den nuværende besætning kan jeg ikke se vi kommer med....
                  Jeg snakker ikke om, at det nødvendigvis bedre kan svare sig at ryge i nedrykningsspillet, jeg snakker om den diskurs som kører, ikke bare herinde med også i medierne, om at top 6 er det forjættede land, man bare SKAL ind i. Du får nemlig dine point med over i nedrykningsspillet, og kommer du f.eks. ind som 7er, bliver du matchet op med 10, 11 og 14 fra grundspillet, så det handler sådan set bare om, at holde enten 10 eller 11 bag sig over 6 kampe, og pointgabet ned til dem, kan jo snildt være 5-8 point. Sidste sæson endte vi f.eks. som 7er og havde 8 point ned til FCN på 9. pladsen.

                  Sandheden er, som jeg skrev, at klubberne ikke ved endnu, hvad gevinsten er, og om der er en gevinst alene ved at ende i top 6, som du påstår.

                  En af de helt store ubekendte er, hvad den økonomiske forskel bliver på at være i top 6 og at ende på den forkerte side af slutspils-stregen.

                  - Vi ved det simpelthen ikke, siger en klubansvarlig.

                  I AGF er der heller ikke fast økonomisk grund under den vurdering.

                  - Forskellen er ukendt. Ingen har jo prøvet det før. Indtil nu har top 6 handlet om tv-penge og en fremtidig hjemmekamp. Nu er det nyt land. Og hvem ved, er det bedre at være en stærk nr. 7 i det ene slutspil end at ligge håbløst efter som 6’er i et mesterskabsspil, spørger Jacob Nielsen fra AGF, der ikke er bange for at sige, at klubben går efter top 6.

                  http://www.mediano.nu/oversigt/2016/...teressante-tal

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Jeg snakker ikke om, at det nødvendigvis bedre kan svare sig at ryge i nedrykningsspillet, jeg snakker om den diskurs som kører, ikke bare herinde med også i medierne, om at top 6 er det forjættede land, man bare SKAL ind i. Du får nemlig dine point med over i nedrykningsspillet, og kommer du f.eks. ind som 7er, bliver du matchet op med 10, 11 og 14 fra grundspillet, så det handler sådan set bare om, at holde enten 10 eller 11 bag sig over 6 kampe, og pointgabet ned til dem, kan jo snildt være 5-8 point. Sidste sæson endte vi f.eks. som 7er og havde 8 point ned til FCN på 9. pladsen.

                    Sandheden er, som jeg skrev, at klubberne ikke ved endnu, hvad gevinsten er, og om der er en gevinst alene ved at ende i top 6, som du påstår.

                    En af de helt store ubekendte er, hvad den økonomiske forskel bliver på at være i top 6 og at ende på den forkerte side af slutspils-stregen.

                    - Vi ved det simpelthen ikke, siger en klubansvarlig.

                    I AGF er der heller ikke fast økonomisk grund under den vurdering.

                    - Forskellen er ukendt. Ingen har jo prøvet det før. Indtil nu har top 6 handlet om tv-penge og en fremtidig hjemmekamp. Nu er det nyt land. Og hvem ved, er det bedre at være en stærk nr. 7 i det ene slutspil end at ligge håbløst efter som 6’er i et mesterskabsspil, spørger Jacob Nielsen fra AGF, der ikke er bange for at sige, at klubben går efter top 6.

                    http://www.mediano.nu/oversigt/2016/...teressante-tal
                    Nej jamen det er da rigtigt - vi ved det ikke.
                    Men vil vove den påstand at den økonomiske gevinst bliver større i toppen....2.ekstra kampe mod FCK, FCM og BIF ( må man formode ) overfor ekstra kampe mod Silkeborg...Nordsjælland og Horsen( eksempelvis) samt tv og medie opmærksomheden vil være rettet her primært medmindre man er så uheldig at havne i de knald eller fald kampe - de skal nok også trække noget opmærksomhed.

                    Men upåagtet så må top 6 da alt andet lige være klart mest attraktivt. Også hvis man vil gøre sig til ifht top placeringer på sigt....

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                      Nej jamen det er da rigtigt - vi ved det ikke.
                      Men vil vove den påstand at den økonomiske gevinst bliver større i toppen....2.ekstra kampe mod FCK, FCM og BIF ( må man formode ) overfor ekstra kampe mod Silkeborg...Nordsjælland og Horsen( eksempelvis) samt tv og medie opmærksomheden vil være rettet her primært medmindre man er så uheldig at havne i de knald eller fald kampe - de skal nok også trække noget opmærksomhed.

                      Men upåagtet så må top 6 da alt andet lige være klart mest attraktivt. Også hvis man vil gøre sig til ifht top placeringer på sigt....
                      Kan ikke få øje på noget prangende ved taberslutspillet , det vil koste dyrt på alle parametre .. Og forhåbentlig vil Horsens sagaen så ende der også .
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                        6 pladsen efter 26 runder sidste år - sad vi på....med 37 point.
                        Tror ikke 26 point vil være nok - et bud vil være lige i underkanten af de 40 - men selvfølgelig lidt svært at spå om nu - med de 2 ekstra hold
                        26 point = 1 point pr. kamp er selvfølgelig ikke nok til at være i den bedste halvdel :) ... det kan man ret hurtigt ræsonnere sig frem til.
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          En masse fornuftigt om grundspillet fordelt på 2 indlæg
                          Jeg kan nemt følge hvad du mener, og har selv haft skrevet noget der mindede om, bare ikke så smukt og præcist.
                          Men en 7'er der vinder en masse kampe, og efter nedrykningsslutspillet slår nummer 8 og vinder retten til at spille om en EL plads kan i mine øjne også være den rigtige vej, hvorimod man kan bliver 6 og tabe stort set alle kampe i mesterskabs slutspillet og det er i mine øjne et skridt i den forkerte retning.

                          Vinder vi så mod nummer 4 over 2 kampe, så er vi i EL kval, og så står vi lige pludselig med gode kort til at hente gode spillere, og vi er muligvis stærkere sæsonen efter og kan få europæiske kampe der alt andet lige vel også giver lidt penge.

                          Comment


                            Lidt fra Kent, stadig tilfreds, sådan overordnet set :-)
                            http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...ej-saesonstart

                            Comment


                              Målet er, ikke overraskende, stadigvæk at vi skal i top 6, men jeg er ked af at sige det, jeg synes godt nok det er noget af en sang fra de varme lande Kent bralrer af her. Jeg håber at der er mere selvrefleksion indadtil, end f.eks. at undskylde Kjærs to mål, som bare værende langskudsmål, det er jo simpelthen det rene nonsens.

                              Med mindre at den sidste passage også bare er en omgang vrøvl, så lyder det ikke til, at vi skal forvente nogle forstærkninger til startopstillingen, og at en ny spiller ligeså godt kan være endnu en breddespiller.

                              http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...ej-saesonstart

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                                Målet er, ikke overraskende, stadigvæk at vi skal i top 6, men jeg er ked af at sige det, jeg synes godt nok det er noget af en sang fra de varme lande Kent bralrer af her. Jeg håber at der er mere selvrefleksion indadtil, end f.eks. at undskylde Kjærs to mål, som bare værende langskudsmål, det er jo simpelthen det rene nonsens.

                                Med mindre at den sidste passage også bare er en omgang vrøvl, så lyder det ikke til, at vi skal forvente nogle forstærkninger til startopstillingen, og at en ny spiller ligeså godt kan være endnu en breddespiller.

                                http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...ej-saesonstart
                                Jeg synes den eneste kamp, der har været acceptabel, var Silkeborg-kampen. Den havde vi vundet 8/10 gange. De andre tre kampe har været langt under det acceptable niveau. Jeg har svært ved at se, hvor målene skal komme fra, når vores angreb lige nu hedder: uskarp Fester, småskadet AK og Thomas Mikkelsen, og vi derudover ikke har nogen der kan sætte dem i scene.
                                "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                                Kluden Krew - O'ense Internationals

                                Comment

                                Working...
                                X