Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Grundspil 2016/17

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    det er klart.

    Mener bestemt også han skal se at få fingeren ud. Og mener i den grad det begynder at haste - en ting er de manglende resultater de første par kampe - nu smutter desler og barret - og selv om det ikke er de samme pladser der kigges efter spillere til vil jo være de mand mindre i et par uger.

    Håber ikke vi endnu en gang skal vente til vinduets lukning før der sker noget - der bliver igen og igen talt om at mulighederne bliver bedre der....syntes desværre bare ikke vi har set det bevist endnu.....
    Der stod 5 nye mand klar efter sommerferien og 4 af dem er direkte i start11. Hvor mange flere forventer du at have på plads? der skal trods alt nogen ud før der kan komme nogen ind jf. vores økonomiske situation/mådehold.
    Vi har ~13-15 gode spillere, der kan konkurrere om start 11 og en god bunke talenter/backups. Nye spillere skal være væsentlig bedre og jeg vil hellere vente til 31. august og få en der virkelig kan løfte niveauet, frem en eller anden ok superligaspiller/lottokupon.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
      Jeg afviser ingenlunde argumenter, fordi de er fornuftige. Jeg afviser dem, fordi de dybest set ikke har relevans. Jeg kan så udemærket set det fornuftige i spiller X's klubskifte, men ....
      MvH ChrisOB
      (cutter lige lidt i citatet, men det er et overordnet svar)

      Det er jo rigtigt mange fine pointer, og de er jo svære at være uenig i, og det er jeg da overordnet heller ikke. Fodbold er passion, og det skal jo gerne komme til udtryk – det kan dog komme det på forskellige måder, forskellige steder. Jeg var personligt ret skuffet over stemningen i Lyngby taget i betragtning, hvor talstærkt vi faktisk var mødt op. Der var sommerstemning på banen og på lægterne, og der kunne jeg godt ønske mig mere passion fra begge parter.

      Men vores debatforum kan noget andet for mig. Passion er også at ville tale (skrive) fodbold og OB og lave en masse nørderier om alle detaljerne – både de gode og de dårlige. Et sted hvor man kan diskutere med alle mulige slags OB fans, og hvor man kan være rygende uenige, men trods alt har det fælles fodslag, at vi alle elsker OB. OB er for mig både en passion og interesse. Hvis nedtakt-tråden fra Lyngby kampen ”bare” var 7 sider med folk, der konstaterede, at det var for dårligt, at vi ikke vandt, så ville det hurtigt blive kedeligt og dø helt ud – selvom det var for dårligt, og det er den overordnede konklusion.

      Men det er jo ikke sådan, at jeg ikke kan se, hvor du kommer fra. Da min gamle mor ringede til mig 1 time efter Lyngby-kampen og sagde ”men i det mindste tabte de ikke”, smed jeg på. I bund og grund er det nok fordi, jeg ikke helt kan følge dit lighedstegn mellem lysten til at diskutere/nuancere og middelmådighed. Der synes jeg, at du ser verden meget sort/hvidt, (og du synes sikkert, at jeg er alt for grå), men hey der er vi så bare forskellige

      Comment


        Hvis vi nu indrettede det sådan, at nedtakten først blev præget af "Det var ikke godt nok", og dernæst begyndte at diskutere, hvorfor det ikke var godt nok; som jo rent faktisk er dét, vi sidder og gør nu; så synes jeg ikke, du bør frygte, at der ikke vil komme interessante diskussioner. Det vil der altid komme.

        Jeg sætter ikke lighedstegn imellem lysten til at diskutere/nuancere og så middelmådighed; jeg påpeger, at hvis man nuancerer/diskuterer for meget, så det ender med at blive bortforklaringer/undskyldninger fremfor, bare nogle gange. at kalde en spade for en spade, så ender det i middelmådighed. Så stræber man nemlig ikke nok efter at optimere tingene; så lader man som om, at nuancerne er stærke nok til at retfærdiggøre et "Slap af, så dårligt var det heller ikke"; og så mister man sulten efter at opnå mere.

        Så ender man med "I det mindste tabte de ikke". Så ender man med passionsløse folk, der ret beset bare dukker op for at se en fodboldkamp; og så hjem igen - livet går videre.

        Når det så er sagt, så er jeg godt klar over, at langt størstedelen, hvis ikke alle, selvfølgelig er skuffede over resultatet, og at de så bruger "nuancerne" som en måde at distancere sig selv fra det nederlag/uafgjorte; mens jeg personligt ser det nederlag/uafgjort som en del af en fortsættende sammenhæng; hvor vores trup får den ene skuffelse efter den anden; og bagefter ikke får nok smæk for ikke at have gjort det bedre, når nu de selv giver udtryk for, at de ikke er tilfredse.

        Jeg vil da gerne tro, at de læser med herinde; og hvis de læser mine indlæg, så kan de da godt få et indtryk af, at intet de render rundt og laver, det er nogensinde godt nok for mig. Til det kan jeg kun sige: Tough. Get over it. Når man er så priviligeret at både leve af at spille verdens sjoveste spil - OG spille for gudeklubben over dem alle; så kan man ikke blive overrasket over, at der er nogen, der er hårde i filten. Og sort/hvid.

        For det synes jeg, man skal være. Der er ikke noget midt imellem sejr og nederlag. Der er kun sejr - og to slags nederlag. Et mere spiseligt ét og det man får 0 point for. Det synes jeg bør være alle OB-fans' udgangspunkt. Og derfor skal der ikke være bortforklaringer/formaninger/nuancer, når man spiller 2-2 imod Lyngby efter en kamp, hvor vi kun lignede et Superliga-hold, fordi det andet hold løb tør for kræfter.

        Det er så selvfølgelig min egen personlige vurdering; og jeg er da med på, at der er en teoretisk chance for, at det ville give uinteressante debatter, hvis man bare sad og høvlede skuffende resultater ned.

        Men hvis man ikke går ind for brugen af "lorte-polering", som jeg kommer ind på i et andet indlæg, så ender den slags debatter bare med at pisse mig endnu mere af, fordi jeg får en følelse af, at folk ikke er vrede nok over "nederlaget", men behandler det hele som "shit happens", i stedet for at skele til ophobningen af skuffelser og den frustration det er for mange at se andre hold, som vi som mininum burde kunne måle os selv med, lykkes med at skabe hold/resultater, mens vi relativerer uafgjort mod Lyngby med taberholdninger som "Oprykkere er altid svære at spille imod".

        Det er ikke "nuance" - det er bortforklaring. Og det får man aldrig vindermentalitet af. Nuancen man kan bruge, f.eks er at vi har mange nye spillere, og vi derfor ikke forvente, at alt er 100% lige nu. Men derfor er 60 procent, som jeg mener tændingen og paratheden var på i 1. halvlege imod Lyngby, simpelthe så harmdirrende uacceptabelt, at brugen af "nuancer" som "Oprykkerhold er svære at spille imod" er som en rød klud i ansigtet. Det var ikke Lyngby, der var gode; det var os, der var dårlige. Måske lidt sort/hvidt; for selvfølgelig er Lyngby et godt hold; og selvfølgelig findes der ingen kampe i ligaen, der er walk-overs. Men vi lignede altså et hold, som alle de andre med lethed kunne "walk over", og det i sig selv er og var langt værre end selve pointtabet.

        Det er en ny sæson, men vi har mange års skuffelser og frustrationer i bagagen. Lige efter et nederlag, som jeg stadig føler pointtabet reelt var, har jeg så lyst til at høre "nuancer". Nej. Det har jeg ikke. Og indtil vi har vundet en kamp - og vist et bedre udtryk i mere end en halvleg ad gangen, så vil jeg ikke lytte til "nuancer". For det bliver hurtigt til bortforklaringer og undskyldninger; undskyldninger som fandens oldemor nok så berømt døde af.

        Min passion forbyder mig at se på Lyngby-kampen som andet end en massiv skuffelse.

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
          Der stod 5 nye mand klar efter sommerferien og 4 af dem er direkte i start11. Hvor mange flere forventer du at have på plads? der skal trods alt nogen ud før der kan komme nogen ind jf. vores økonomiske situation/mådehold.
          Vi har ~13-15 gode spillere, der kan konkurrere om start 11 og en god bunke talenter/backups. Nye spillere skal være væsentlig bedre og jeg vil hellere vente til 31. august og få en der virkelig kan løfte niveauet, frem en eller anden ok superligaspiller/lottokupon.
          Syntes det var fint hvad der var klar til opstarten....omend jeg gerne havde set en mere klar erstatning for falk da det trods alt var vores klart vigtigste spiller der forlod os.
          Men det så fornuftigt ud mht opstarten.
          Og så skulle der ryddes op - for naturligvis skulle der folk ud før nye kan komme ind, det anfægter jeg på ingen måde.
          Oprydningen gik godt, ud med Ari, HJ og Lucas. Fint - nu er der skabt plads og så skal der noget andet ind.
          Og her bliver vi så uenige - ikke at jeg mener JH bare skal ud og panikshoppe, men hele argumentet om at det skulle blive bedre at at vente til sidst i vinduet den køber jeg ikke. Kan være det holder i teorien men i praksis de sidste mange år er det bare blevet modbevist igen og igen.
          I år har vi så en endnu skarpere deadline der ligger efter 26 runder og ikke 33....og derfor kan det blive endnu dyrere at vente til 1 september når vi er 7 runder inde i turneringen.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
            Der stod 5 nye mand klar efter sommerferien og 4 af dem er direkte i start11. Hvor mange flere forventer du at have på plads? der skal trods alt nogen ud før der kan komme nogen ind jf. vores økonomiske situation/mådehold.
            Vi har ~13-15 gode spillere, der kan konkurrere om start 11 og en god bunke talenter/backups. Nye spillere skal være væsentlig bedre og jeg vil hellere vente til 31. august og få en der virkelig kan løfte niveauet, frem en eller anden ok superligaspiller/lottokupon.
            Men er der erfaring for at dem der hentes i sidste øjeblik har været bedre spillere og hvad skulle overhovedet tale for det?
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
              Men er der erfaring for at dem der hentes i sidste øjeblik har været bedre spillere og hvad skulle overhovedet tale for det?
              Erfaringen for os de på sidste år er nej, men i teorien er der noget, der taler for det:
              1) I starten af transfervinduet sigter nogle spillere meget højt i deres klubvalg, men kan risikere på et tidspunkt at måtte indse, at de må gå en hylde eller to ned
              2) De større klubber skal i gang med at bruge penge, så pengene kan fordele sig nedad i systemet til de mindre klubber
              3) De større klubber køber nye spillere, som så ender med at marginalisere nogle af deres eksisterende spillere, der derfor søger videre, når det bliver klart, at de ikke længere har en rolle i klubben
              4) Klubberne vil gerne have den højest mulige transfersum for de spillere, som de vil af med. Mod slutningen kan prisen falde eller i yderste konsekvens kontrakten ophæves (det har vi jo selv set mange eksempler på)

              Men det er selvfølgelig en farlig leg, da man kan ende med at stå med håret i postkassen eller skulle betale overpris for den spiller, man bare MÅ have.

              Hvad der kunne tale for, at det går os bedre med den taktik i år, er, at vi ikke behøver at gøre det i helt samme panik som tidligere

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                Erfaringen for os de på sidste år er nej, men i teorien er der noget, der taler for det:
                1) I starten af transfervinduet sigter nogle spillere meget højt i deres klubvalg, men kan risikere på et tidspunkt at måtte indse, at de må gå en hylde eller to ned
                2) De større klubber skal i gang med at bruge penge, så pengene kan fordele sig nedad i systemet til de mindre klubber
                3) De større klubber køber nye spillere, som så ender med at marginalisere nogle af deres eksisterende spillere, der derfor søger videre, når det bliver klart, at de ikke længere har en rolle i klubben
                4) Klubberne vil gerne have den højest mulige transfersum for de spillere, som de vil af med. Mod slutningen kan prisen falde eller i yderste konsekvens kontrakten ophæves (det har vi jo selv set mange eksempler på)

                Men det er selvfølgelig en farlig leg, da man kan ende med at stå med håret i postkassen eller skulle betale overpris for den spiller, man bare MÅ have.

                Hvad der kunne tale for, at det går os bedre med den taktik i år, er, at vi ikke behøver at gøre det i helt samme panik som tidligere
                " Hvad der kunne tale for, at det går os bedre med den taktik i år, er, at vi ikke behøver at gøre det i helt samme panik som tidligere "

                Den panik kan så indfinde sig hvis resultaterne bliver ved med at udeblive .
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Fremragende indlæg, Chris... Jeg er helt på linje med dig...

                  Har ofte været en smule rystet, ved det at flere brugere virker til at have det langt sværere med kritik af holdet, end de har det med de skuffende resultater...
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                    Fremragende indlæg, Chris... Jeg er helt på linje med dig...

                    Har ofte været en smule rystet, ved det at flere brugere virker til at have det langt sværere med kritik af holdet, end de har det med de skuffende resultater...
                    Aldeles fremragende indlæg af Chris .

                    Den manglende ambition har også været udtrykt i diskutioner om hvorvidt enkelte spillere er gode , men ikke gode nok , tilfredsheden med indkøb med undskyldningen om vores økonomi samt den skrantende opbakning især på udebane .
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Fuldstændig enig.

                      Selv om vi ikke kan sammenligne os på ret mange parametre. Om nogen. Kan vi godt skele lidt til tysk fodbold. Tag en klub som Wolfsburg. Hovedparten af fansne arbejder på VW fabrikkerne, og bruger deres sparepenge på sæsonkort og merchandise. De gider altså ikke se på en flok euromillionærer, der ikke præsterer på banen. Union Berlin ell St Pauli er måske mere sammenlignelige størrelser. Men der er altså kontant afregning ved kasse 1, hvis ikke der præsteres.
                      Last edited by sinus; 28-07-2016, 12:48.
                      OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                        Aldeles fremragende indlæg af Chris .

                        Den manglende ambition har også været udtrykt i diskutioner om hvorvidt enkelte spillere er gode , men ikke gode nok , tilfredsheden med indkøb med undskyldningen om vores økonomi samt den skrantende opbakning især på udebane .
                        Når jeg ser hvor modent og afklaret SønderjyskE agerer i Polen lige nu, med et budget der er mindre end vores, kan jeg ikke lade være med at tænke: Hvor famler vi stadig rundt efter styring, koncept og det rette mix. Alt det som SønderjyskE har.

                        Men hey vi skal da bare være tilfredse med, at vi ikke tabte mod mægtige Lyngby... ;-)

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          Jeg må også tilslutte mig ChrisOBs sort-hvide-vogn. Fodbold er en pause fra samfundets rationalitet, hvor det er tilladt at hade spillere for at forlade OB og være oprigtigt skuffet over at se højtbetalte atleter, direktører mv. skalte og valte med ens klub sæson efter sæson.
                          OB: Danske mestre i 2075/6

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
                            Der stod 5 nye mand klar efter sommerferien og 4 af dem er direkte i start11. Hvor mange flere forventer du at have på plads? der skal trods alt nogen ud før der kan komme nogen ind jf. vores økonomiske situation/mådehold.
                            Vi har ~13-15 gode spillere, der kan konkurrere om start 11 og en god bunke talenter/backups. Nye spillere skal være væsentlig bedre og jeg vil hellere vente til 31. august og få en der virkelig kan løfte niveauet, frem en eller anden ok superligaspiller/lottokupon.
                            I dette vindue har vi sagt farvel til 11 spillere heraf 4 fra start11 + Azer og vi har fået 6 nye spillere.
                            Selv om vi havde en målmand for meget så mangler der stadig 4 spillere alene på antal ...

                            Joao for Ari
                            Tverskov for Lasse
                            KEP for Halgrimur
                            Jønsson for Falk
                            Thrane for Thomsen
                            Buus for Magnus

                            Lad os bare sig at Koval/Tørnæs skal erstattes af en 3. målmand, så mangler der stadig erstatninger for Lucas og Diarra hvilket nok er til at overskue og kan ske med egne talenter (der er kun rykket en enkelt op) men Azer er ikke erstattet og DET måtte godt være af en start11 spiller ... ASAP ...
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              Hvor mange point skal vi forvente der skal til for at snige sig med i top6?

                              26? Er det nok...
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                                Hvor mange point skal vi forvente der skal til for at snige sig med i top6?

                                26? Er det nok...
                                Spørgsmålet er også, hvor stor en værdi det reelt har at ende i top 6? Det ved klubberne jo faktisk ikke endnu sportsligt og økonomisk, derfor kan man også stille spørgsmålstegn ved, om det er og skal være et mål i sig selv. Som det ser ud lige nu, vil en plads i top 6 for os, nok blive afgjort lige på vippen, og i så fald vil vi være laaangt efter top 4 holdene og dermed europæiske pladser. Der vil være udsigt til 10 kampe, hvor man hovedsagligt vil møde hold der er bedre, og dermed blive matchet bedre, men samtidig vil det også blive væsentligt hårdere for selvtilliden. OB i den nuværende forfatning, vil nok ikke kunne få mere end 2 sejre i de 10 kampe.

                                Ender man i nedrykningsspillet som 7-8, vil modstanderen som regel være ringere og entréindtægterne lidt lavere, men der vil være langt bedre vilkår for at få succes spillemæssigt og få tanket selvtillid, og selvtillid er jo nok det vigtigste at have, når man skal udvikle sig spillemæssigt. Samtidig vil du også have væsentligt bedre muligheder for at opnå en plads i Europa, hvis du kommer ind i nedrykningsspillet med et godt pointmæssigt afsæt til resten af holdene, end hvis du kommer ind i mesterskabsslutspillet og har et stort pointmæssigt gab der skal lukkes op til Top 4, og som skal indhentes imod rækkens bedste hold.

                                Det skal blive interessant at se, hvordan dynamikken omkring de to slutspil udvikler sig, men jeg har en fornemmelse af, at det top 6 der snakkes så meget om, kan ende med at blive en illusion om succes og udvikling for de klubber der balancerer på kanten.
                                Last edited by Sheed; 06-08-2016, 18:19.

                                Comment

                                Working...
                                X