Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Trup og trøjenumre til næste sæson

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Trup og trøjenumre til næste sæson

    Her er lidt info om det

    http://www.ob.dk/artikel/trup-og-tro...te-saeson.aspx

    #2
    Min OCD slår sig voldsomt i tøjret over, at Grytebust ikke vil spille i nr. 1. Yndlingsnummer eller ej.
    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
    Kluden Krew - O'ense Internationals

    Comment


      #3
      Min slår mere over Falkesgaard nr 16... målmænd skal have nr. 1, 13 eller 33...

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
        Min OCD slår sig voldsomt i tøjret over, at Grytebust ikke vil spille i nr. 1. Yndlingsnummer eller ej.
        Hvor er det en befrielse, at jeg ikke er den eneste med rygnummer-OCD. Den gang William Gallas rendte rundt med nr. 10 i Arsenal stak det heeelt af for mig.

        Enig med Kyhn - sgu underligt, hvis vore 3. keeper kommer til at spille med nr. 1.

        MvT
        Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

        Comment


          #5
          Der er flere af os med rygnummer-OCD..

          Det der springer mig mest i øjnene udover målmandssituationen er KEP!!! Nr. 2 skal sidde på ryggen af en højre back i min bog.

          Men man kan selvfølgelig ikke afvise at vi, med vores historik for omrokeringer in mente, benytter KEP på højre back 😉

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af kyhn Se indlæg
            Min slår mere over Falkesgaard nr 16... målmænd skal have nr. 1, 13 eller 33...
            Fatter jeg ikke? Historisk har det da altid været nr 1 og 12 til målmænd, right?

            Personligt synes jeg, det er fedt, at spillerne vælger noget personligt fremfor at få det tal i rækken, der passer til dem.

            Jeg har personligt altid spillet i nr 13 - uanset om jeg spillede midterforsvar, back eller kant (og om jeg startede inde eller ej).
            Jesper Hansen Barometer: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af jhandersen Se indlæg
              Der er flere af os med rygnummer-OCD..

              Det der springer mig mest i øjnene udover målmandssituationen er KEP!!! Nr. 2 skal sidde på ryggen af en højre back i min bog.

              Men man kan selvfølgelig ikke afvise at vi, med vores historik for omrokeringer in mente, benytter KEP på højre back 
              Hvad så med Lucas Jensen, der er købt som kant og nu spiller back? Skal han (og andre lignende tilfælde) så skifte nummer fra kamp til kamp afhængigt af, hvor Kent vil bruge ham?

              Forstår ikke, at numre tilhører pladsen. Nej, de tilhører spilleren, og jo mere personligt det kan blive, jo bedre imo.
              Jesper Hansen Barometer: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af macrel Se indlæg
                Hvad så med Lucas Jensen, der er købt som kant og nu spiller back? Skal han (og andre lignende tilfælde) så skifte nummer fra kamp til kamp afhængigt af, hvor Kent vil bruge ham?

                Forstår ikke, at numre tilhører pladsen. Nej, de tilhører spilleren, og jo mere personligt det kan blive, jo bedre imo.
                I "gamle dage", før der kom navne på trøjerne, der tilhørte numrene pladserne og ikke spillerne. Det er nok deraf, nogens OCD kommer :-)
                Mvh Kent

                Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                Comment


                  #9
                  I det mindste render spillerne ikke rundt med 99 eller 46 som i Italien, amerikanske sportsgrene eller håndbold. Jeg synes også numrene skal tilhøre pladserne, men det er nok lige så sandsynligt som at farvede fodboldstøvler bliver forbudt eller at dommertrøjer i sort ophøjes til lov.
                  OB: Danske mestre i 2075/6

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                    Hvor er det en befrielse, at jeg ikke er den eneste med rygnummer-OCD. Den gang William Gallas rendte rundt med nr. 10 i Arsenal stak det heeelt af for mig.

                    Enig med Kyhn - sgu underligt, hvis vore 3. keeper kommer til at spille med nr. 1.

                    MvT
                    Lassana Diarra havde også 10'eren i Real Madrid - frygteligt at se på.

                    1. Keeper
                    2. Højre back
                    3. Venstre back
                    4. Højre centerforsvar
                    5. Venstre centerforsvar
                    6. Venstre central midt
                    7. Højre kant
                    8. Højre central midt
                    9. Angriber/boksspiller
                    10. Angriber/bevægelig
                    11. Venstre kant

                    Og så er den sådan set ikke længere.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                      Lassana Diarra havde også 10'eren i Real Madrid - frygteligt at se på.

                      1. Keeper
                      2. Højre back
                      3. Venstre back
                      4. Højre centerforsvar
                      5. Venstre centerforsvar
                      6. Venstre central midt
                      7. Højre kant
                      8. Højre central midt
                      9. Angriber/boksspiller
                      10. Angriber/bevægelig
                      11. Venstre kant

                      Og så er den sådan set ikke længere.
                      Men hvad så, hvis en spiller skifter position? Eller fx både spiller back og kant (Skula, Desler, Jensen).

                      Tankegangen med numre til positionerne er håbløst gammeldags og utrolig upersonlig.
                      Jesper Hansen Barometer: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af macrel Se indlæg
                        Men hvad så, hvis en spiller skifter position? Eller fx både spiller back og kant (Skula, Desler, Jensen).

                        Tankegangen med numre til positionerne er håbløst gammeldags og utrolig upersonlig.
                        Jeg tror da heller ikke der er nogen der er uenig med dig i at det er gammeldags og upersonligt, men det er sådan set heller ikke pointen. Der er vel et element af af nostalgi, gamle dage og 'ingen over klubben' i det. Og det er vel snarere det man savner og mindes, mere end det handler om at man reelt ønsker det system tilbage. Men når man netop mindes det med glæde, så er det vel fair nok at det svier øjnene når en defensiv midtbanespiller render rundt med 10'eren, Bendtner fjoller rundt med 3'eren og Cassano insisterer på at have nummer 99?

                        Det er reelt set ikke en kamp jeg synes det er nødvendigt at tage, men ind i mellem kan jeg få indtrykket af, at det handler mere om spillerens eget brand (som fx. CR7) end om holdet. Jeg anfægter ikke Cristiano Ronaldos eller andres professionalisme - det ville være idioti. Men det kan stadig godt være et irritationsmoment for mig, at den slags selviscenesættelse er nødvendig.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                          Jeg tror da heller ikke der er nogen der er uenig med dig i at det er gammeldags og upersonligt, men det er sådan set heller ikke pointen. Der er vel et element af af nostalgi, gamle dage og 'ingen over klubben' i det. Og det er vel snarere det man savner og mindes, mere end det handler om at man reelt ønsker det system tilbage. Men når man netop mindes det med glæde, så er det vel fair nok at det svier øjnene når en defensiv midtbanespiller render rundt med 10'eren, Bendtner fjoller rundt med 3'eren og Cassano insisterer på at have nummer 99?

                          Det er reelt set ikke en kamp jeg synes det er nødvendigt at tage, men ind i mellem kan jeg få indtrykket af, at det handler mere om spillerens eget brand (som fx. CR7) end om holdet. Jeg anfægter ikke Cristiano Ronaldos eller andres professionalisme - det ville være idioti. Men det kan stadig godt være et irritationsmoment for mig, at den slags selviscenesættelse er nødvendig.
                          Smukt skrevet.
                          OB: Danske mestre i 2075/6

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
                            Smukt skrevet.
                            Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                            Jeg tror da heller ikke der er nogen der er uenig med dig i at det er gammeldags og upersonligt, men det er sådan set heller ikke pointen. Der er vel et element af af nostalgi, gamle dage og 'ingen over klubben' i det. Og det er vel snarere det man savner og mindes, mere end det handler om at man reelt ønsker det system tilbage. Men når man netop mindes det med glæde, så er det vel fair nok at det svier øjnene når en defensiv midtbanespiller render rundt med 10'eren, Bendtner fjoller rundt med 3'eren og Cassano insisterer på at have nummer 99?

                            Det er reelt set ikke en kamp jeg synes det er nødvendigt at tage, men ind i mellem kan jeg få indtrykket af, at det handler mere om spillerens eget brand (som fx. CR7) end om holdet. Jeg anfægter ikke Cristiano Ronaldos eller andres professionalisme - det ville være idioti. Men det kan stadig godt være et irritationsmoment for mig, at den slags selviscenesættelse er nødvendig.
                            Jeg er så enig, at de der mega fjollede trøjenumre er megafjollede.

                            Valg af trøjenummer kan være personligt og alligevel være 'ingen over klubben'. At AK vælger nr. 28 og Agger valgte nr. 22 efter hjemkomsten er både personligt, men også 'tilbage til rødderne'. Nogle gange udvikler numre sig som det rigtige valg udover de første 11. F.eks. synes jeg det er fint at Høegh har fået nr. 26. Det er ligesom 'hans' nr. Så der kan være man valide afvigelser. Men en angriber skal ALDRIG spille med nr. 3. Slut.

                            Og det er vel kun OB-fans der synes at nr. 7 og 24 er det helt perfekte nummervalg til et angreb

                            MvT
                            Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                            Comment


                              #15
                              Er der nogle som ved om alle de nye er med til træning den 21 juni eller om deres kontrakter først gælder fra 1. juli.

                              Comment

                              Working...
                              X