Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt Sdj-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nedtakt Sdj-OB

    Endnu engang bliver vores svagheder udstillet. Og det er stort set det samme gang på gang

    Gryte- god som sædvanlig
    Desler- gjorde det okay men vi forventer mere
    Tinger- MOM. laver en opspilsfejl men ellers klasse
    HJ- glæder mig til han er væk. Langsom og håbløs i opspil
    JBL- Ingen katastrofe men ikke god nok
    Ari- ikke god nok. Langsom og dårlige pasninger. Er dog farlig på indlæg og frispark
    Makrini- god idag uden at være outstanding
    Izunna- Håbløs. Passer ikke ind. Burde sælges så en ny kan købes. Måske FCM vil have ham
    Greve- Gjorde det okay. Men mangler lidt for at være starter i OB
    AK- Tja. Han scorer jo. Og havde et par løse chancer. Godkendt
    Fester- langt fra efterårsformen

    Oprydningen skal fortsætte og der skal virkelig handles godt ind med kreativitet. Minimum 4 spillere med klasse ellers når vi ikke top 6 næste sæson
    Man burde satse lidt og give den en skalle i dette vindue. Det ville klæde OB og de pengemænd der styrer klubben

    #2
    Rasmus Jensen stadig en del af OB

    http://www.fyens.dk/sport/Kent-Niels...rtikel/2999276

    Comment


      #3
      Jeg ville elske hvis Jonasson i stedet for at dække Grytebust eller ingen op, når modstanderen laver flade indlæg fra siden rent faktisk fandt det givtigt at udføre forsvarsarbejde i mere end hver anden aktion...

      Få nu fjernet den mand som fast mand og anfører.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        #4
        Synes faktisk Ari spiller en fornuftig kamp i dag, men Desler skal være væk fra den højre back, her er Lund trods alt bedre. Så kunne det være sjovt at se Yao i startopstillingen næste gang, på bekostning af en slidt Festersen.

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Endnu engang bliver vores svagheder udstillet. Og det er stort set det samme gang på gang

          Gryte- god som sædvanlig
          Desler- gjorde det okay men vi forventer mere
          Tinger- MOM. laver en opspilsfejl men ellers klasse
          HJ- glæder mig til han er væk. Langsom og håbløs i opspil
          JBL- Ingen katastrofe men ikke god nok
          Ari- ikke god nok. Langsom og dårlige pasninger. Er dog farlig på indlæg og frispark
          Makrini- god idag uden at være outstanding
          Izunna- Håbløs. Passer ikke ind. Burde sælges så en ny kan købes. Måske FCM vil have ham
          Greve- Gjorde det okay. Men mangler lidt for at være starter i OB
          AK- Tja. Han scorer jo. Og havde et par løse chancer. Godkendt
          Fester- langt fra efterårsformen

          Oprydningen skal fortsætte og der skal virkelig handles godt ind med kreativitet. Minimum 4 spillere med klasse ellers når vi ikke top 6 næste sæson
          Man burde satse lidt og give den en skalle i dette vindue. Det ville klæde OB og de pengemænd der styrer klubben
          Hvilket fornuftigt menneske skal så stå for denne oprydning? Selv samme mand som har handlet dem?

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Endnu engang bliver vores svagheder udstillet. Og det er stort set det samme gang på gang

            Gryte- god som sædvanlig
            Desler- gjorde det okay men vi forventer mere
            Tinger- MOM. laver en opspilsfejl men ellers klasse
            HJ- glæder mig til han er væk. Langsom og håbløs i opspil
            JBL- Ingen katastrofe men ikke god nok
            Ari- ikke god nok. Langsom og dårlige pasninger. Er dog farlig på indlæg og frispark
            Makrini- god idag uden at være outstanding
            Izunna- Håbløs. Passer ikke ind. Burde sælges så en ny kan købes. Måske FCM vil have ham
            Greve- Gjorde det okay. Men mangler lidt for at være starter i OB
            AK- Tja. Han scorer jo. Og havde et par løse chancer. Godkendt
            Fester- langt fra efterårsformen

            Oprydningen skal fortsætte og der skal virkelig handles godt ind med kreativitet. Minimum 4 spillere med klasse ellers når vi ikke top 6 næste sæson
            Man burde satse lidt og give den en skalle i dette vindue. Det ville klæde OB og de pengemænd der styrer klubben
            syntes det trods alt er for tidligt at dømme ham ude, men det er sgu bekymrende - JH og Kent må jo have kendt til ham og hans forcer i forvejen, og alligevel ser det ud til han er fejlcastet.....det vil godt nok være sløjt.
            Om pengemændende så skal og vil give den "en skalle" tja - men med de udmeldinger man har lavet - med mål om top 6 og med de tydelige mangler vi har på holdet, så bør det være åbemlyst at der skal forstærkninger til - for top 3-4 stykker er vel næsten mere eller mindre givet så vi snakker 2 pladser som et ret stort midterfelt kommer til at kæmpe om

            Comment


              #7
              Nu så jeg ikke hele kampen i dag, men ud fra det jeg så, så var det en gentagelse af de seneste kampe: vi slås med at skabe spillet, og det kører ikke. Der mangler den sidste tro på tingene, den sidste skarphed; og nu er der også begyndt at snige sig lidt nervøsitet ind i det. Der er grund til bekymring, uden at vi behøver male fanden på væggen.
              Defensiven - og det at vi nu har en målmand - er grunden til, at jeg ikke mener vi skal male fanden på væggen. Jeg tror og håber den bliver endnu bedre i næste sæson. Der er noget at bygge på..men:
              Der mangler helt klart noget offensiv kvalitet, nu hvor Falk ikke er i højeste gear. Han har kunnet skabe noget ud af nærmest ingenting, da han var bedst - nu glimter han mere som en lygte, hvor batteriet er ved at være færdigt. Problemet er egentlig ikke Falk, som jeg ser det; mere at vi er så afhængige af ham. Der skal gerne nogle andre typer ind, som har nogle spidskompetencer - fart, udfordringer, overblik til dybe stikninger, fysik - som er på et højt nok niveau til at løfte noget ansvar og hive de andre med. Alternativet er at acceptere, at top-6 ikke er realistisk (nuværende hold er ikke top-6, som jeg ser det; mere 7-9 i 14-holds liga), og så satse på at spillere som JJT, Greve, Joan og Yao udvikler sig og kan bære mere fra næste sæsonstart.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                Nu så jeg ikke hele kampen i dag, men ud fra det jeg så, så var det en gentagelse af de seneste kampe: vi slås med at skabe spillet, og det kører ikke. Der mangler den sidste tro på tingene, den sidste skarphed; og nu er der også begyndt at snige sig lidt nervøsitet ind i det. Der er grund til bekymring, uden at vi behøver male fanden på væggen.
                Defensiven - og det at vi nu har en målmand - er grunden til, at jeg ikke mener vi skal male fanden på væggen. Jeg tror og håber den bliver endnu bedre i næste sæson. Der er noget at bygge på..men:
                Der mangler helt klart noget offensiv kvalitet, nu hvor Falk ikke er i højeste gear. Han har kunnet skabe noget ud af nærmest ingenting, da han var bedst - nu glimter han mere som en lygte, hvor batteriet er ved at være færdigt. Problemet er egentlig ikke Falk, som jeg ser det; mere at vi er så afhængige af ham. Der skal gerne nogle andre typer ind, som har nogle spidskompetencer - fart, udfordringer, overblik til dybe stikninger, fysik - som er på et højt nok niveau til at løfte noget ansvar og hive de andre med. Alternativet er at acceptere, at top-6 ikke er realistisk (nuværende hold er ikke top-6, som jeg ser det; mere 7-9 i 14-holds liga), og så satse på at spillere som JJT, Greve, Joan og Yao udvikler sig og kan bære mere fra næste sæsonstart.
                Meget enig. Det hele - eller meget, ihf - afhænger af hvad der kommer ind i stedet for Falk. Hvis nu JH kan hive en kanin op af hatten - a lá hvad SE har gjort med Simon Kroon - ser det pludseligt ganske pænt ud. Og som du nævner med "fysik" - så må det være et must at vi får en angriber ind, der er stærk i boksen som alternativ til vores 2 kontra/dybdeløbende angribere.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                  Meget enig. Det hele - eller meget, ihf - afhænger af hvad der kommer ind i stedet for Falk. Hvis nu JH kan hive en kanin op af hatten - a lá hvad SE har gjort med Simon Kroon - ser det pludseligt ganske pænt ud. Og som du nævner med "fysik" - så må det være et must at vi får en angriber ind, der er stærk i boksen som alternativ til vores 2 kontra/dybdeløbende angribere.
                  For mig at se skal der 3 kaniner til :
                  En angriber
                  En offensiv cm
                  En kantspiller
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    #10
                    Meget enig med de 3. Og de skal sidde lige i skabet de 3. Men der skal også fyldes op i truppen. Den er for tynd.

                    Comment


                      #11
                      Synes ikke vi spiller en vanvittig skidt kamp igår. Vi kommer som så ofte før ud som et tømmermændsramt seriehold, og er hurtigt bagud. Det er efterhånden en OB-classic, som ingen trænere for alvor lykkedes at vænne os af med. Herefter synes jeg egentlig vi kommer fornuftigt ind i det. Målet vi får er en foræring, men vi har spillet søndertyskerne fuldstændig tynde. Flot mål. Resten af halvlegen er egentlig okay. Vi spiller den fint rundt, uden dog at blive farlige for alvor, men sønderjyske er også meget disciplineret, og sønderjyske lykkedes ikke med at presse os i bund, som vi ellers ofte ser hold blive derovre. Pludselig vælger Tingager så at være i gavehumør, og så rammer han den sgu godt den gamle Bechmann.
                      2. Halveg starter fint. Udskiftningen af Izu bærer frugt, og vi får flyttet spillet lidt frem, bliver snydt for et straffe, men har trods fint spil stadig for svært ved at komme til åbne chancer. Herefter synes jeg også vi er uheldige. Først må Makrini udgå, som er så utrolig vigtig, herefter får de et tyndt straffe, som afgøre kampen. Jeg synes dog stadig ikke vi resignerer, vi formår bare ikke at få lirket det forsvar op, og jo længere vi så kommer, jo mere modløst bliver det. Synes det var ærgerligt, for bortset fra der ikke rigtig var bid i offensiven, så spiller vi sønderjyske rigtigt. Deres to sidste scoringer får de på tidspunkter, hvor vi har fat, og det er sgu hårdt at være med til.
                      Vi laver stadig for mange fejl, og spillere som Desler og specielt Izunna skal hæve niveauet. Vi ved der er meget mere i dem. Det samme gælder Festersen, som havde et bedre efterår. Ari og jbl gør hvad de kan, men har ikke niveau til at flytte os. Greve har sine momenter, og passer perfekt til Kent, han har bare for mange usynlige momenter. Han skal nok komme.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                        Meget enig. Det hele - eller meget, ihf - afhænger af hvad der kommer ind i stedet for Falk. Hvis nu JH kan hive en kanin op af hatten - a lá hvad SE har gjort med Simon Kroon - ser det pludseligt ganske pænt ud. Og som du nævner med "fysik" - så må det være et must at vi får en angriber ind, der er stærk i boksen som alternativ til vores 2 kontra/dybdeløbende angribere.
                        Jeg forudsagde, at det kunne blive rigtig "dyrt" at sælge Zohore. Vi havde på det tidspunkt det, der kunne blive ligaens bedste angreb (AK var i en formkrise - men han havde jo vist at han kunne bombe på højt niveau). Det er simpelthen så farligt at sælge offensive folk, fordi det er alt for svært at få millionerne omskabt til noget nyt brugbart. Fordi der ikke er et reelt alternativ til Fester får han lov til at miste mere og mere selvtillid i den startopstilling.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                          Jeg forudsagde, at det kunne blive rigtig "dyrt" at sælge Zohore. Vi havde på det tidspunkt det, der kunne blive ligaens bedste angreb (AK var i en formkrise - men han havde jo vist at han kunne bombe på højt niveau). Det er simpelthen så farligt at sælge offensive folk, fordi det er alt for svært at få millionerne omskabt til noget nyt brugbart. Fordi der ikke er et reelt alternativ til Fester får han lov til at miste mere og mere selvtillid i den startopstilling.
                          Stort plus til Kent for at lade Falk starte ude , men det overskygges klart af at det dødfødte procjekt Ari tilsyneladende ingen ende har .

                          Synd for Tingager han laver en " Jesper Olsen "

                          Vi ejer pt ikke en eneste spiller som kan være den kreative og chanceskabende når Falk er væk , hvilket atter en gang blev klart udstillet . Her skal der godt nok købes ind fra en anden hylde end Joan .

                          Izunna igen pivringe , jeg håber der er nogle kvaliteter som hæves betragteligt frem mod næste sæson .

                          Vi mangler i høj grad en tredie mand i angrebet .

                          Pt er det umådeligt svært at se os som et sikkert bud på top 6 .
                          Last edited by Magge; 21-05-2016, 06:08.
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                            Synes ikke vi spiller en vanvittig skidt kamp igår. Vi kommer som så ofte før ud som et tømmermændsramt seriehold, og er hurtigt bagud. Det er efterhånden en OB-classic, som ingen trænere for alvor lykkedes at vænne os af med. Herefter synes jeg egentlig vi kommer fornuftigt ind i det. Målet vi får er en foræring, men vi har spillet søndertyskerne fuldstændig tynde. Flot mål. Resten af halvlegen er egentlig okay. Vi spiller den fint rundt, uden dog at blive farlige for alvor, men sønderjyske er også meget disciplineret, og sønderjyske lykkedes ikke med at presse os i bund, som vi ellers ofte ser hold blive derovre. Pludselig vælger Tingager så at være i gavehumør, og så rammer han den sgu godt den gamle Bechmann.
                            2. Halveg starter fint. Udskiftningen af Izu bærer frugt, og vi får flyttet spillet lidt frem, bliver snydt for et straffe, men har trods fint spil stadig for svært ved at komme til åbne chancer. Herefter synes jeg også vi er uheldige. Først må Makrini udgå, som er så utrolig vigtig, herefter får de et tyndt straffe, som afgøre kampen. Jeg synes dog stadig ikke vi resignerer, vi formår bare ikke at få lirket det forsvar op, og jo længere vi så kommer, jo mere modløst bliver det. Synes det var ærgerligt, for bortset fra der ikke rigtig var bid i offensiven, så spiller vi sønderjyske rigtigt. Deres to sidste scoringer får de på tidspunkter, hvor vi har fat, og det er sgu hårdt at være med til.
                            Vi laver stadig for mange fejl, og spillere som Desler og specielt Izunna skal hæve niveauet. Vi ved der er meget mere i dem. Det samme gælder Festersen, som havde et bedre efterår. Ari og jbl gør hvad de kan, men har ikke niveau til at flytte os. Greve har sine momenter, og passer perfekt til Kent, han har bare for mange usynlige momenter. Han skal nok komme.
                            Fra min plads på stadion ligner dine betragtninger en fuldstændig neutral beskrivelse af forløbet af kampen. Jeg stiller mig op i rækken bag dig uden de store tilføjelser. Begge straffespark, både det dømte og det ikke dømte, må siges at være dommerskøn der i begge tilfælde falder ud til hjemmeholdet favør og det er træls nok. Ufatteligt synd for Tingager med den tværpasning som måske afgør kampen. Det var dyre lærepenge for ham og OB. Greve synes jeg også i momenter viser lækre ting, jeg har tillid til han kan udvikle hvis han får tilliden og mange flere kampe under vesten. Izunna er blevet bedre men han skuffer godt nok endnu engang igår, jeg håber han kan finde sit niveau fra da han var bedst i FCMuh-dagene.
                            Believe OB

                            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                            Comment


                              #15
                              Jeg var en del mere skuffet efter nederlaget til Hobro end jeg er efter det her nederlag. Det siger næsten sig selv - Hobro, kæmpechancer i massevis, nedrykker...SE, få chancer, sølvkandidat.

                              SE spiller noget "god" fodbold med de midler de har, og formår med deres irriterende pres at lukke godt af for OB i går. Det er vel reelt ting som det, der gør, at de ligger i toppen i år.

                              Et par kommentarer til spillerne i går:

                              Grytebust - selvom han lukker 3 ind, kan man vel ikke rigtigt sætte en finger på indsatsen?
                              Desler - tja, jeg er ikke enig i, at han skal spille back. Synes ikke han er stærk nok defensivt.
                              Jonasson - jeg synes virkelig, der er nogen herinde, der gør ham til den helt store syndebuk for alt skidt, der rammer OB. Jeg er bestemt ikke nogen kæmpefan af Jonasson, men prøv nu lige at tage et lidt mere nuanceret (og måske lidt objektivt) blik på manden. Ja, gu' er der fejlafleveringer og -opdækninger. Det er han ikke ene mand om at levere. Han er, i mine øjne, faktisk en rigtig dygtig fodboldspiller med et kæmpe fighterhjerte. Aldrig skadet. Eneste mand med samtlige minutter i benene henover sæsonen. Han er i mine øjne klar vigtigste mand i hele forsvarskæden (også de dage, hvor jeg også har siddet og bandet over ham!).
                              Tinager - højt at flyve, dybt at falde...inkl. fejlafleveringen synes jeg ikke, han spiller nogen god kamp i går. Han virkede meget tung i sine bevægelser.
                              JBL - tja...vel den bedste VB OB har...men er det nok?
                              Ari - på højrekanten...jeg forstår ikke projektet. Eller jo, jeg forstår måske hensigten, men de fleste må kunne se, at det ikke virker?
                              Azer - ret anonym, synes jeg, hvis man lige ser bort fra det straffe, han begik, og da han stod og gloede fodbold og brokkede sig, efter han syntes, han skulle have haft frispark...det kostede bagude.
                              Makrini - ikke hans bedste kamp i OB-trøjen, men han er pisse vigtig for holdet.
                              Izunna - jeg jublede, da han blev signet. Men øhm...har der været nogen kampe her i foråret, hvor nogen af os har tænkt: Yeeeah, det gik fandme godt i dag?
                              Greve - kæmper i mine øjne fabelagtigt i går. Ikke alt lykkes, men han virkede som en konstant trussel. Klart min MOM i går.
                              Fester - han gik vist på sommerferie efter seneste kamp, hvor han også udtalte, at han næsten glædede sig til at det var overstået mht. at skulle tage stilling til, om det var muligt at nå Europa. Det ønske gik så i opfyldelse i går, Fester...
                              AK - kludemål i går, kæmpede fint, men ingen stor kamp.


                              Alt i alt mangler der noget klasse, hvis OB skal gøre sig forhåbninger om at lande i top 6 næste sæson. De andre hold opruster jo (også) og har også som mål at lande i top 6. De par signinger, der allerede er i hus, tænker jeg ikke, er dem alene, der hæver OB til top 6. Der skal mere til. Og har man ønske om, over tid, at blande sig helt i toppen igen (medaljer og Europa), så skal man altså kigge på truppen. Det hjælper ikke at have en fin start-11'er, når kvaliteten på bænken er betragteligt under de første 11. Jeg glæder mig til den dag, hvor det ikke partout er lig med forringelse af kvaliteten på holdet blot fordi man laver en udskiftning...fx. som da man havde Zohore (eller en af de to andre) at "skyde" med...se så ligner det noget.
                              Last edited by obforever; 21-05-2016, 06:56.
                              Mvh Kent

                              Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                              Comment

                              Working...
                              X