Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt Sdj-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Det du så opfatter som en "syndebuk-jagt", det opfatter jeg som en identifikation af de elementer, der skal skæres fra for at få et bedre hold.

    Du får det til at lyde ejendommeligt, at når en spiller pludselig begynder at levere de ting, de er ansat for, såsom Zohore der begyndte at score mål, ja så ophører "jagten". Jeg fristes til at spørge dig "Hvad regner du egentlig med"? At alle automatisk får en guldstjerne for at forsøge ar forstærke vores hold?

    Hvis Jonasson viste niveau, så var der ingen "jagt" eller kritik. Du mener så den er lige hård nok - mens jeg mener den er lige tilpas. Han får ikke skyld og ansvar for alle vores problemer, men han får den del, der rent faktisk ER hans. Som anfører og samlingspunkt.

    Og nej, barren er IKKE "verdensklasse" eller ypperste Superliga niveau. Men jeg er ikke enig i at "mindre kan gøre det" dækker i Jonassons tilfælde. Hvis man skal være styrmand og anfører på et hold, der har højere ambitioner end at overleve og bare "være til stede" så skal man være bedre, end det han viser. Og jeg tror Kent er enig, hvorfor jeg tror Jonasson ikke får forlænget kontrakt, på trods af at han er anfører.

    MvH ChrisOB
    Det markerede er jeg helt enig med dig i :-)
    Som skrevet i det første indlæg, du kommenterede på, er jeg heller ikke sikker på, at han hører hjemme på et hold, der gerne vil lege med i toppen, som vi må gå ud fra at OB, over tid, gerne vil det.

    Men det ændrer ikke på mit syn på, at jeg synes, at kritikken er noget hårdere end berettiget :-)
    Mvh Kent

    Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
      Det du så opfatter som en "syndebuk-jagt", det opfatter jeg som en identifikation af de elementer, der skal skæres fra for at få et bedre hold.

      Du får det til at lyde ejendommeligt, at når en spiller pludselig begynder at levere de ting, de er ansat for, såsom Zohore der begyndte at score mål, ja så ophører "jagten". Jeg fristes til at spørge dig "Hvad regner du egentlig med"? At alle automatisk får en guldstjerne for at forsøge ar forstærke vores hold?

      Hvis Jonasson viste niveau, så var der ingen "jagt" eller kritik. Du mener så den er lige hård nok - mens jeg mener den er lige tilpas. Han får ikke skyld og ansvar for alle vores problemer, men han får den del, der rent faktisk ER hans. Som anfører og samlingspunkt.

      Og nej, barren er IKKE "verdensklasse" eller ypperste Superliga niveau. Men jeg er ikke enig i at "mindre kan gøre det" dækker i Jonassons tilfælde. Hvis man skal være styrmand og anfører på et hold, der har højere ambitioner end at overleve og bare "være til stede" så skal man være bedre, end det han viser. Og jeg tror Kent er enig, hvorfor jeg tror Jonasson ikke får forlænget kontrakt, på trods af at han er anfører.

      MvH ChrisOB
      I Jonasson har vi fået lige nøjagtigt det jeg forventede . En spiller uden nogen former for spidskompetence , en spiller som når han har sine bedste dage når op på at være en habil forsvarsspiller . Han er kommet til en klub med større forventninger end der var i Sønderjyske hvor han kunne gå og gemme sig på et hold af fightere og blive kastet rundt på pladser hvor der lige manglede en mand . Næste sæson er målsætningen top 6 , og for at nå det mål skal samlingspunktet i forsvaret og holdets anfører kunne levere mere end en habil indsats når han er på sit max .
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Helt enig i alt undtagen punkt 3. Dette er den vigtigste plads i dette vindue overhovedet hvis vi skal i Top 6.. I min optik.
        Men man kan vel godt argumentere for at alle 3 pladser du nævner er lige vigtige.. Men en offensivt tænkende central midt er et MUST i dette vindue
        Hvornår har vi i grunden sidst haft en central midtbane duo som fungerede ?
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
          Det markerede er jeg helt enig med dig i :-)
          Som skrevet i det første indlæg, du kommenterede på, er jeg heller ikke sikker på, at han hører hjemme på et hold, der gerne vil lege med i toppen, som vi må gå ud fra at OB, over tid, gerne vil det.

          Men det ændrer ikke på mit syn på, at jeg synes, at kritikken er noget hårdere end berettiget :-)
          Fair nok. :-) Det er jeg så helt uenig i. Ja faktisk synes jeg, at du forsøger at stille omfanget af kritikken i et værre lys, end den rent faktisk er i. Men sådan kan vi være forskellige. Hver vores SUBJEKTIVE mening. Hverken mere eller mindre objektivt eller "nuanceret".

          Vi er begge enige i, at vi har fortjent bedre til det midterforsvar; og det bliver spændende at se om de 3, der er hentet (som alle 3 kan spille derinde), de rent faktisk viser sig at være et step op.

          Det har vi brug for. Ligesom jeg håber det blot er rust og/eller manglende form/selvtillid, der præger Izunna og Festersen i øjeblikket. Der mangler bid. El Makrini er en fortræffelig forgangsmand; men intet vidunder med bolden; hvorfor hans makker på den centrale midt enten skal finde mere dynamik eller et bedre "trav" med den bold. Ellers kommer vi til at miste mange flere bolde i næste sæson, end vi allerede har gjort i denne halvsæson.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
            I Jonasson har vi fået lige nøjagtigt det jeg forventede . En spiller uden nogen former for spidskompetence , en spiller som når han har sine bedste dage når op på at være en habil forsvarsspiller . Han er kommet til en klub med større forventninger end der var i Sønderjyske hvor han kunne gå og gemme sig på et hold af fightere og blive kastet rundt på pladser hvor der lige manglede en mand . Næste sæson er målsætningen top 6 , og for at nå det mål skal samlingspunktet i forsvaret og holdets anfører kunne levere mere end en habil indsats når han er på sit max .
            Jeg er enig i det meste af din opfattelse af Jonasson, med den lille twist, at jeg faktisk synes, vi fik mindre, end det jeg forventede af ham. Jeg havde set ham på SønderjyskEs hold og havde en opfattelse af, at vi ville få en god allrounder, der kunne bruges til "forefaldende" opgaver på højre back, central forsvar og midtbane. Jeg havde ikke en forventning om, at han skulle blive samlingspunkt. Jeg har lidt svært ved at forstå, at folk ikke kan forstå at samlingspunkter i de centrale akser, de er altså bare lidt mere udsat for det kritiske øje end andre er; for de punkter er simpelthen alfa omega for et hvert fodboldhold. Og når de ikke er på plads, med et tilstrækkeligt højt niveau, individuelt og samarbejdsmæssigt, så er det da ikke underligt, at nogle bliver lidt mere udsat for kritik end andre.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
              Hvornår har vi i grunden sidst haft en central midtbane duo som fungerede ?
              Vi er vel tilbage i DD's velmagtsdage

              Comment


                #37
                Jeg synes egentlig det fungerede ret godt det første halve år med Vadocz. Det var dog ikke som egentlig duo, men ret skiftende hvem han havde som makker(HHA, Schoop, Silber, og hvem det nu ellers var) men han lavede så også lige 6 kasser i 10 kampe, og 4 assists, så det hjalp nok lidt på det...

                Desværre varede det ikke så længe...
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                  http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/o...-straffespark/

                  jeg fristes til at sige at naturligvis forstår han det ikke, men det kan vel dømmes, præcis som det straffe der blev begået på Greve ikke altid dømmes.
                  Jeg synes nu nok, det kan dømmes

                  Striwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                    Det markerede er jeg helt enig med dig i :-)
                    Som skrevet i det første indlæg, du kommenterede på, er jeg heller ikke sikker på, at han hører hjemme på et hold, der gerne vil lege med i toppen, som vi må gå ud fra at OB, over tid, gerne vil det.

                    Men det ændrer ikke på mit syn på, at jeg synes, at kritikken er noget hårdere end berettiget :-)
                    Nu hvor KN efterhånden har fået styr på organisationen i defensiven (og stor "tak" Troels Beck for ikke at arbejde med organisation på noget tidspunkt, så OB startede fra scratch, da KN kom til!), og der er hentet en klassemålmand, ser HJ væsentligt bedre ud end han gjorde inden. Sådan er det jo i en hver holdsport. Hvis man har gode spillere godt organiseret omkring sig spiller man selv bedre. Men det rykker ikke ved, at han er for langsom i spil og tanke, har for dårlige tæmninger, for dårlige afleveringer (præcision/speed) og hovedspil til at et hold der skal ligge fast i top-6. Så er den vel ikke længere? Jeg kan ikke se, at man kan kan mene at han er god nok på de parametre jeg oplister, HVIS OB skal ligge i top 6 næste sæson!.

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlæg
                      Jeg synes nu nok, det kan dømmes


                      Subjektivt vurderet af mig, da jeg så kampen: Azer var pigefornærmet over det frispark han ikke fik. Han var for meget oppe og køre og går så alt for hårdt og primitivt ind i den duel i feltet - altså en typisk reaktion af en spiller der mentalt ikke er stærk nok til dette niveau. Al det der hænge med skuldrene mentalitet og slå ud med armene kan vi ikke bruge på OBs hold - farvel til Azer!

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                        Nu hvor KN efterhånden har fået styr på organisationen i defensiven (og stor "tak" Troels Beck for ikke at arbejde med organisation på noget tidspunkt, så OB startede fra scratch, da KN kom til!), og der er hentet en klassemålmand, ser HJ væsentligt bedre ud end han gjorde inden. Sådan er det jo i en hver holdsport. Hvis man har gode spillere godt organiseret omkring sig spiller man selv bedre. Men det rykker ikke ved, at han er for langsom i spil og tanke, har for dårlige tæmninger, for dårlige afleveringer (præcision/speed) og hovedspil til at et hold der skal ligge fast i top-6. Så er den vel ikke længere? Jeg kan ikke se, at man kan kan mene at han er god nok på de parametre jeg oplister, HVIS OB skal ligge i top 6 næste sæson!.
                        Kan godt se HJ i klubben fremover , men det er så blandt reserverne hvor han tydeligt skal vide at det er der han er og der han forbliver .
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          #42
                          http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...s-drop/6091247
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            #43
                            Der er et godt stykke vej før vi kan slås om en top 3 placering næste år. Men syntes nu stadig tegningen er der, de manglende figurer skal så findes før sæsonstart, vi er på vej med nogle forsvarsspiller - så mangler vi forstærkninger i de andre kæder. Sørgeligt hvis Izunna bliver et flop i OB, desværre er det ofte det der sker når man signer topspillere der engang præsterede i forventning om at det kan ske igen. Det mislykkes gang på gang. Vi var heldige med Zahore her er forskellen så at han stadig er en ung spiller.

                            Vores talenter er ikke endnu spillere der er i den bedre halvdel af superliga spillere. Tror ikke det sker i næste sæson. Det største håb er Desler når man tager i betragtning at det ikke er længe siden at han kom tilbage fra en alvorlig skade.

                            Er sikker på at KN rammer rigtigt med forstærkninger til holdet. Vores målmand er fantastisk vi fik AK og Fester(Dog med formnedgang pt.)

                            Forventer ikke en direkte afløser til Falk, men måske spillere lidt under der som en helhed forstærker holdet og måske samlet styrker os og gør os bedre, i forhold til en enkelt offensiv kreatør som Falk. Det er vel KN styrke at skabe et kollektivt superhold, hvor spillere på vej op blomstrer og får afgørende roller på holdet.

                            Kampen igår lidt som forventet, vi var bestemt ikke nedspillet mod et stærkt Sønderjydske med hjemmebane og alt at spille for. Indsatsen skal også bedømmes på at vi på mange områder forventelig bliver betydeligt forstærket næste år.

                            I øvrigt syntes jeg ikke vi fik målet forærende det var et supergodt angreb, ja og så sker sådan noget, en afslutning der lidt heldigt går ind eller et tvivlsomt straffespark osv.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                              Nu hvor KN efterhånden har fået styr på organisationen i defensiven (og stor "tak" Troels Beck for ikke at arbejde med organisation på noget tidspunkt, så OB startede fra scratch, da KN kom til!), og der er hentet en klassemålmand, ser HJ væsentligt bedre ud end han gjorde inden. Sådan er det jo i en hver holdsport. Hvis man har gode spillere godt organiseret omkring sig spiller man selv bedre. Men det rykker ikke ved, at han er for langsom i spil og tanke, har for dårlige tæmninger, for dårlige afleveringer (præcision/speed) og hovedspil til at et hold der skal ligge fast i top-6. Så er den vel ikke længere? Jeg kan ikke se, at man kan kan mene at han er god nok på de parametre jeg oplister, HVIS OB skal ligge i top 6 næste sæson!.
                              Jeg tror nu godt OBforever synes, at Jonasson ikke er god nok til TOP-6. Det handlede vel bare om hvor vidt det meste af det kritik, der er kommet hans vegn, om den var fuldt berettiget og fair. Det synes jeg nu stadig, at den har været - og er, upåagtet at han ikke er lige så dårlig i denne halvsæson, som han var i den forrige, og som jeg faktisk synes, han generelt har været.

                              Det er meget påfaldende, synes jeg, at det øjeblik, han blev fast mand og anfører i centerforsvaret, så røg han også af det islandske landshold. Først ud på bænken. Så helt ud af truppen, til det punkt, hvor han kun er reserve til EM-truppen. I SønderjyskE spillede han regelmæssigt på landsholdet; tidligere scorede han også mål på udebane imod Portugal, men nu hvor han får mere ansvar (end han kan håndtere), så synes Lagerbäck ikke, at han er god nok?

                              Kent Nielsen har set, at Jonasson er en forgangsmand til træning, med en hvis portion erfaring i bagagen og gjorde ham til anfører; men i virkeligheden synes jeg, at han gjorde ham en stor bjørnetjeneste. For når man udstyrer folk med et anførerbind, så er der altså større forventninger til den rolle og de indsatser, end det havde været, hvis han bare var forblevet loyal arbejdsmand, der som en anden bruger siger det er "habil på sine bedste dage". Så hvis nogen har en oplevelse af, at der bliver gået hårdere til Jonasson, så synes jeg ikke, de bør være så overraskede. Statistik og oplevelse af mandens kompetencer i den specifikke rolle, som anfører i et central forsvar indebærer, det bringer ting længere fremme i lyset, end det ville gøre for andre. Uden at det betyder, at han får skylden for at pølserne på stadion er kolde eller ej... ;-)

                              Det er det samme hver gang, at der er spillere, der bliver kritiseret. Der er altid nogen, der mener der er tale om en hetz, og behandler det nærmest som om, at det er personligt ment.

                              I en holdsport kan spillere gøres bedre af deres holdkammerater; SønderjyskE er vist et godt, friskt eksempel; men den slags øvelser kræver at de centrale spillere i at få et hold til at fungere, de er på det rette niveau. Pierre Kanstrup er en fortrinlig anfører i SønderjyskE. Ikke verdens bedste forsvarer; men solid på alle de rigtige parametre - og diregerende på et helt andet niveau end Jonasson; der gør, hvad han kan; men det han kan virker bare ikke, hvis man skal forbi Vind-tab-vind-tab-vind-tab-tab humlen, som altid vil præge hold, der ligger lige under toppen.

                              Givet, frustrationer kan farve ens opfattelse af en spiller, man ikke synes burde være på holdet end sige have anførerbind på, men for mig virker det lidt underligt, når nogen lukker af for det, der faktisk er sket på banen, lukker af for statistikken, og siger "så slemt er det heller ikke". Jo det er det, efter min og andres opfattelse. Jonasson er den dårligste anfører, der har været i min tid som OB-fan. Måske kun i konkurrence med Ari Skulason. Det kan jeg sige uden at blinke. Ikke fordi jeg ikke bryder mig om de to herrers iver og loyale udstråling. Men fordi de simpelthen laver alt for mange basale fejl; som en anfører bare ikke må lave. For mange af.

                              Så jeg er helt enig i, at hvis vi skal ligge i TOP-6 næste år; så skal hverken Jonasson eller Skulason tegne holdet. Hvor stor en anerkendelse for deres 100% indsats i OB, så end måtte være.

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment


                                #45
                                Jeg vil også lige give mit besyv med:

                                Tingager har (med rette) fået meget ros for sine indsatser, men i første halvleg i Haderslev i går, synes jeg også, at vi fik at se, at han (naturligt nok) stadig har nogle mangler. Han smider nogle farlige bolde væk i går - også ud over den, der endte med at koste. Derudover, så havde han lidt problemer med løbene omkring ham og i ryggen på ham, hvor han mister orienteringen lidt, og så tager det naturligt nok lidt tid at få vendt alle 198 cm omkring. En sidste ting jeg synes, at han godt kunne forbedre lidt, er hvor hans clearinger med hovedet ender. Han er så stor og stærk i luften, at man med tiden også godt kan forvente, at det bliver forbedret. Men det bliver spændende at følge ham og se, om han kan fortsætte udviklingen.

                                JBL er leverpostej. Han laver en flot assist til målet (man kan måske godt argumentere for, at det er AKJ, der laver assisten og Skender måle t;) ), og han ender egentligt i mange fine situationer, der kommer bare generelt for lidt ud af det. Det ender alt for tit med en ligegyldig aflevering til siden eller bag ud. Jeg kunne virkeligt godt tænke mig at vide, hvor meget af det, der skyldes direktiver fra KN.

                                Greve leverede (imo) bedre end længe. Han forsøgte at tage noget initiativ offensivt, og det lykkedes også i perioder. Han er stadig en my for langsom til at afvikle situationerne tæt på feltet. Og så synes jeg, at det var påfaldende, hvor meget han faldt ud af kampen, da Falk blev skiftet ind. Synes ellers, at det var netop sammenspillet med Falk, der fungerede allerbedst, da Greve begyndte at komme ind omkring holdet.
                                Jeg mener, at vi kommer til at mangle to dygtige kanter næste år.

                                Sidste kommentar for nu: jeg forstår godt, at han skifter Izunna i pausen, men synes, at det er lidt specielt, at Azer bliver sat ind, når Falk nu blev ofret, fordi han ikke er her næste år - det er Azer jo heller ikke. Hvorfor så ikke sætte JJT ind i pausen, når vi nu også er bagud og skal lave chancer. Men ok, jeg indrømmer gerne, at jeg nok er lidt for pro-JJT her.

                                Comment

                                Working...
                                X