Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt FCM - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nedtakt FCM - OB

    Nøj en tynd kop te fra OB i dag. I dag kan man virkelig se at mange af spillerne er hentet i sekundaklubber.

    Jeg tvivler faktisk på at det bliver bedre i næste sæson, hvis der ikke bliver hentet noget rigtig kvalitet til holdet. Der mangler power og fantasi.

    Kent Nielsen fejler også i dag. Det må da være ham der har instrueret spillerne i at det ene indlæg efter det andet på modstanderens banehalvdel havner i forsvaret, for så at blive smidt ligegyldigt væk af en af mange pasningsvage spillere. SPIL DEN NU FREMAD!!

    Hele holdet dumper. Men især Ari Skulason, Oliver Lund, Lasse Nielsen og Rasmus Falk spiller ad helvede til. Tænk at så mange tilskuere har taget turen til Midtjylland for at se sådan en gang lort!

    LORT LORT LORT!!

    #2
    Jeg gad ikke engang se kampen i TV. Er stået helt af på det her hold.

    Comment


      #3
      Jeg glæder mig bare til sommervinduet og næste sæson..
      Forventer bestemt at JH henter 2-3 kvalitetsspillere ind på offensive pladser

      Comment


        #4
        Kopierer lige mit indlæg fra den anden tråd herind. Den passer lidt bedre:

        Virkelig en blodfattig indsats i dag. Vi er relativt tandløse offensivt - i særdeleshed når Falks driblinger ikke lykkes gør det ondt på vores angrebsspil. Han må og skal erstattes af en kreativ kraft til sommer hvis Kent ønsker at fastholde spillestilen. Izunna laver nogle fejl, men han er til gengæld også en af meget få striwer der rent faktisk takler igennem idag. Vi taber enormt mange andenbolde og vi trækker os ofte i duellerne, og det er simpelthen utilgiveligt mod et hold som Midtjylland, som bare moser os fysisk. Barrett så underligt træt ud i dag synes jeg. Men nu har manden selvfølgelig heller ikke spillet fast i noget der ligner 3 år, og efter et indtil videre fint forår fra hans side er det enormt synd hvis han nu igen står foran en længere skadepause - krydsede fingre herfra!


        Opdækningen ved Midtjyllands to mål vil jeg ikke begynde at kommentere uddybende. Det er simpelthen bare for ringe. Det var forsvaret over en bred kam i dag, og vi har enormt svært ved at spille os ud af Midtjyllands pres. Når det rent faktisk lykkes havde det stort set hver gang to udfald; en upræcis aflevering frem i banen som nemt blev opsnappet af modstanderen, eller en bold tilbage til LN eller HJ som endnu engang fremviste deres fjendskab med bolden på mest tåkrummende vis og så var vi ved status quo. Og nu vi taler om spillet med bolden, så var Azer en skændsel i dag. Det er muligt at manden er stærkere teknisk end vores andre alternativer, men det er jeg ikke overbevist om endnu. Han er ufatteligt langsom - både i spilopfattelse og fysisk. Han har aaaaalt for mange touch på bolden og sløver helt unødvendigt vores spil. Modstanderne har utroligt nemt ved at læse hans diagonaler og kreativiteten i det opbyggende spil er godt nok svær at få øje på. Det samme gør sig jo også gældende for vores forsvar, som ikke kan vende spillet fra side til side uden alle skal have et par berøringer på bolden, efter afleveringer som sendes med så lidt juice at de ikke kunne vælte en tom mælkekarton og har svært nok ved overhovedet at nå modtageren. Når vores offensive firkløver med Falk, Ari, AK og Festersen så også rammer en dag hvor teknikken ligner noget fra de skotske amatørrækker, så er vi godt nok nemme at dæmme op for. Generelt set er der alt for store tekniske mangler hos alt for mange spillere i start-11'eren til at praktisere den fodbold Kent gerne vil. Han må have det som man selv har det i første sæson af et managerspil - den skal bare overstås, så man virkelig kan få sat sit præg til anden sæson.

        Comment


          #5
          Så ikke kampen men det lyder som den sædvanlige elendighed. Men sådan må det gå når man kigger efter spillere i sekundære ligaer. Der er simpelthen for mange på det hold der mangler basale tekniske færdigheder til at kunne begå sig i top 6.
          Last edited by fynsland_85; 22-04-2016, 22:09.
          OB: Danske mestre i 2075/6

          Comment


            #6
            Nu er det ikke ligefrem Hobro vi møder. Alle kan vel være enig om at opdækningen ved det første mål er pinlig, når man burde vide at Kian Hansen kaster som han gør. Men at få sådan en spand lort i hovedet inden der er spillet 3 min. ude mod mestrene, det er ikke sjovt. Men jeg syntes vi svarer ok tilbage, får sat os på spillet efter et kvarters tid, og styrer det fint, lige indtil sidst i halvlegen. Vi får ikke skabt andet end lige ved og næsten. Men genpresset sidder der, og spillet flyder fint. Så får vi et los imkuglerne igen lige efter pausen, og der dør vi. Alligevel får vi presset dem det sidste kvarter, efter vi har reddet stormen af. Vi får gode muligheder. Overligger, og Mikkel Andersen holder os fra reducering. Azer dirigere faktisk spillet fint her. Syntes der var muligheder for point idag. Men dødboldene var hårde ved os. Eller vi var hårde ved os selv, for der var ikke noget spektakulært ved deres mål, bare kæmpe fejl. Det var ikke ren elendighed, men ej heller det niveau vi skal lande på.

            Comment


              #7
              Problemet er at der er alt for store udsving i præstationerne. Forskellen på top og bundniveau er enorm. Og det ses især når det er vores 3 offensive der har en off day - rammer de dagen kan de i det mindste skabe et eller andet mens vi er tandløse uden dem på toppen. 2-0 på udebane mod de regerende mestre er jo i sig selv ikke en katastrofe.....men havde sgu håbet præstationen i det mindste havde været bedre

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
                Nu er det ikke ligefrem Hobro vi møder. Alle kan vel være enig om at opdækningen ved det første mål er pinlig, når man burde vide at Kian Hansen kaster som han gør. Men at få sådan en spand lort i hovedet inden der er spillet 3 min. ude mod mestrene, det er ikke sjovt. Men jeg syntes vi svarer ok tilbage, får sat os på spillet efter et kvarters tid, og styrer det fint, lige indtil sidst i halvlegen. Vi får ikke skabt andet end lige ved og næsten. Men genpresset sidder der, og spillet flyder fint. Så får vi et los imkuglerne igen lige efter pausen, og der dør vi. Alligevel får vi presset dem det sidste kvarter, efter vi har reddet stormen af. Vi får gode muligheder. Overligger, og Mikkel Andersen holder os fra reducering. Azer dirigere faktisk spillet fint her. Syntes der var muligheder for point idag. Men dødboldene var hårde ved os. Eller vi var hårde ved os selv, for der var ikke noget spektakulært ved deres mål, bare kæmpe fejl. Det var ikke ren elendighed, men ej heller det niveau vi skal lande på.
                Det var også den kamp, jeg så. Vi var tættere på at få point sidst, vi var i Herning, men der var vi presset i bund hele kampen igennem og heldige med at overleve indtil overtiden. I denne kamp var boldbesiddelse 50/50, og selvom vi end ikke var tæt på point, så var det mere lige - dels fordi FCM trods deres opblomstring på det seneste ikke er helt på tidligere niveau, men også fordi vi er stærkere som hold. Der manglede det sidste i den offensive del i dag, men FCM forsvarede også godt. Op på hesten igen!

                Comment


                  #9
                  Synes generelt vi får sat nogle fine ting sammen, men Falk, Ari og Azer som skal fodre de to frontløbere, formår ikke at sætte den afgørende aflevering imod et fcm-forsvar som igen er tilbage i høj klasse må vi erkende.
                  Det største problem i dag, er jo principielt at vi allerede ved deres første Dødbold står helt af helvede til, og kigger på deres giftigste mand bare springer uproblematisk op. Herefter breder usikkerheden sig nede bagi, og derfor stod vi for ofte langt tilbage og lod dem spille i dybden, hvor de er giftige.
                  Fik vi spillet flyttet op i deres ende, kunne vi sagtens sætte vores spil fint sammen, men de var pænt forberedte på hvad vi ville, og så skal man ikke undervurdere at når Falk ikke spiller godt, så er vi ret tandløse

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
                    Nu er det ikke ligefrem Hobro vi møder. Alle kan vel være enig om at opdækningen ved det første mål er pinlig, når man burde vide at Kian Hansen kaster som han gør. Men at få sådan en spand lort i hovedet inden der er spillet 3 min. ude mod mestrene, det er ikke sjovt. Men jeg syntes vi svarer ok tilbage, får sat os på spillet efter et kvarters tid, og styrer det fint, lige indtil sidst i halvlegen. Vi får ikke skabt andet end lige ved og næsten. Men genpresset sidder der, og spillet flyder fint. Så får vi et los imkuglerne igen lige efter pausen, og der dør vi. Alligevel får vi presset dem det sidste kvarter, efter vi har reddet stormen af. Vi får gode muligheder. Overligger, og Mikkel Andersen holder os fra reducering. Azer dirigere faktisk spillet fint her. Syntes der var muligheder for point idag. Men dødboldene var hårde ved os. Eller vi var hårde ved os selv, for der var ikke noget spektakulært ved deres mål, bare kæmpe fejl. Det var ikke ren elendighed, men ej heller det niveau vi skal lande på.
                    Men det er jo netop humlen af det hele. Vi har fint med boldbesiddelse, men vi magter ikke at spille os ud af deres aggressive pres og skabe noget som helst. Generelt er boldomgangen for langsom til det. Det er sgu svært at kapere sådan et pres når man først skal tæmme bolden, tage et (par) træk og så aflevere.
                    Last edited by JMJ; 23-04-2016, 09:03.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Bebeto999 Se indlæg
                      Jeg gad ikke engang se kampen i TV. Er stået helt af på det her hold.
                      Du kan ikke have været OB fan i særlig lang tid, hvis du synes det her er specielt slemt

                      I går var et sjældent hæderligt nederlag mod en modstander, som reelt bare var et niveau over i flere aspekter.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                        Men det er jo netop humlen af det hele. Vi har fint med boldbesiddelse, men vi magter ikke at spille os ud af deres aggressive pres og skabe noget som helst. Generelt er boldomgangen for langsom til det. Det er sgu svært at kapere sådan et pres når man først skal tæmme bolden, tage et (par) træk og så aflevere.
                        Det er jo netop på det punkt, at vi har 4-5 der er for dårlige på bolden til at vi kan slå de bedste i ligaen. Men de skal stille og rolig udfases og så må vi håbe at de nye er gode nok.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                          Problemet er at der er alt for store udsving i præstationerne. Forskellen på top og bundniveau er enorm. Og det ses især når det er vores 3 offensive der har en off day - rammer de dagen kan de i det mindste skabe et eller andet mens vi er tandløse uden dem på toppen. 2-0 på udebane mod de regerende mestre er jo i sig selv ikke en katastrofe.....men havde sgu håbet præstationen i det mindste havde været bedre
                          Det er jeg faktisk ikke helt enig i. Vi har fået rykket bundniveauet en god tand op ift. efteråret (hvor vi havde været bagud 4-0 efter et kvarter med den start vi fik) og er blevet bedre til at sætte prop i i de dårlige perioder (også takket være, at vi nu rent faktisk har en målmand). Derudover synes jeg ikke, at vi har fremvist noget specielt godt topniveau i foråret heller. Indsatsen mod Viborg f.eks. var ikke speciel god - faktisk decideret elendig indtil vi får scoret - men førringen tvinger de andre frem og giver os mere plads, og så er vi for alvor farlige med de typer, vi har. Det som jeg ser som vores helt store og afgørende problem er vores etablerede angrebsspil. Vi er ALT for nemme at lukke ned for - og det er næsten ligemeget, hvordan de andre hold gør det. Presser de højt, så smider vi den væk farlige steder langt oppe på vores egen halvdel, stiller de sig ned (som har været den taktik holdene primært har brugt på det sidste) spiller vi alt for langsomt og uden ide, så vi bliver aldrig selv farlige, men kan fanges højt i banen med mange ude af position. Det bliver ligesom selvforstærkende, fordi vi så ikke helt tør investere det, der skal til i offensiven, og det ender med, at vi spiller alt for meget side- og baglæns (til KN tydelige frustration). Det betyder også, at vi alt for sjældent får sat vores offensive esser i gunstige positioner, og det kræver næsten, at de har en udnyttelsesprocent tæt på 100 for, at vi ikke skal betegne det som en offday. Det hele bliver så lidt yderligere forstærket af, at vores eget presspil ikke fungerer optimalt, så det er for sjældent, at vi fanger de andre ude af position.
                          Derfor er vi så hulens afhængige af, at vi ikke må komme bagud.

                          Lige en lille sidebemærkning til din kommentar: så vil alle hold vel have det svært, hvis deres tre forreste har en offday - bare spørg Barcelona.
                          Last edited by Limefrugten; 23-04-2016, 09:17.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                            Det er jeg faktisk ikke helt enig i. Vi har fået rykket bundniveauet en god tand op ift. efteråret (hvor vi havde været bagud 4-0 efter et kvarter med den start vi fik) og er blevet bedre til at sætte prop i i de dårlige perioder (også takket være, at vi nu rent faktisk har en målmand). Derudover synes jeg ikke, at vi har fremvist noget specielt godt topniveau i foråret heller. Indsatsen mod Viborg f.eks. var ikke speciel god - faktisk decideret elendig indtil vi får scoret - men førringen tvinger de andre frem og giver os mere plads, og så er vi for alvor farlige med de typer, vi har. Det som jeg ser som vores helt store og afgørende problem er vores etablerede angrebsspil. Vi er ALT for nemme at lukke ned for - og det er næsten ligemeget, hvordan de andre hold gør det. Presser de højt, så smider vi den væk farlige steder langt oppe på vores egen halvdel, stiller de sig ned (som har været den taktik holdene primært har brugt på det sidste) spiller vi alt for langsomt og uden ide, så vi bliver aldrig selv farlige, men kan fanges højt i banen med mange ude af position. Det bliver ligesom selvforstærkende, fordi vi så ikke helt tør investere det, der skal til i offensiven, og det ender med, at vi spiller alt for meget side- og baglæns (til KN tydelige frustration). Det betyder også, at vi alt for sjældent får sat vores offensive esser i gunstige positioner, og det kræver næsten, at de har en udnyttelsesprocent tæt på 100 for, at vi ikke skal betegne det som en offday. Det hele bliver så lidt yderligere forstærket af, at vores eget presspil ikke fungerer optimalt, så det er for sjældent, at vi fanger de andre ude af position.
                            Derfor er vi så hulens afhængige af, at vi ikke må komme bagud.

                            Lige en lille sidebemærkning til din kommentar: så vil alle hold vel have det svært, hvis deres tre forreste har en offday - bare spørg Barcelona.
                            Lige præcis!

                            Comment


                              #15
                              Wow, så var der vist heller ikke værre. Hvis folk virkelig forventer at vi dominerer kampene hver eneste gang - inklusiv i Herning - så skulle man godt nok få et realitetstjek. Et 2-0 nederlag i Herning er hvad man kan forvente. Hverken værre eller bedre.

                              Comment

                              Working...
                              X