Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Spildte talenter (Top 5)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Spildte talenter (Top 5)

    Ok, nu går det helt agurk med top 5-tråde, men jeg tillader mig alligevel at lave en mere.

    Hvilke spillere I OB har haft det største talent uden at få ret meget ud af det?

    5. Björn Runström.

    Har alle dage været fanfavorit i Hammarby og var kendt som en fantastisk slider. Spillede egentlig OK i en kort periode, men blev så pludselig vraget?

    4. Bengt Sæternes.
    Ham havde jeg enorme forventninger til, men han blev en fæl skuffelse.

    3. Claus Pedersen
    Alle havde store forventninger til Ulrik Pedersens lillebror, men han endte sin tilværelse i OB som en ret anonym spiller, der aldrig slog igennem.

    2. Demba Nyren.
    Hvis han havde haft et stabilt topniveau, ville han havde spillet fast i verdens bedste ligaer. Når han en sjælden gang gad spille fodbold, var han simpelthen bedre end næsten alle andre. Jeg husker især en kamp mod FCK, hvor han nærmest smadrede dem på egen hånd. Spild af talent!

    1. Mads Timm.
    Åh, hvis bare Mads Timm ikke havde været så skrøbelig. Han var en fantastisk fodboldspiller, som faktisk kom hjem til OB og gjorde det helt ok. Alligevel levede han slet ikke op til hans talent, og han forsvandt igen fra overfladen. Jeg husker ham for at score sejrsmålet i returkampen mod Hertha Berlin i 2006. Desværre blev han i den periode brugt som spidsangriber i mangel på bedre. Tænk engang, hvis han havde fået lov at spille 10'er-positionen på sølvholdet 2009-2011? Folk, der taler om, at Rasmus Falk er OB's største talent nogensinde, tager virkelig fejl. Mads Timm var et langt større talent, og jeg vil faktisk også sige, at han var et større talent end Christian Eriksen.

    Jeg har garanteret glemt nogen, men sådan er det :)
    OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

    #2
    Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
    2. Demba Nyren.
    Hvis han havde haft et stabilt topniveau, ville han havde spillet fast i verdens bedste ligaer. Når han en sjælden gang gad spille fodbold, var han simpelthen bedre end næsten alle andre. Jeg husker især en kamp mod FCK, hvor han nærmest smadrede dem på egen hånd. Spild af talent!
    Det var SÅ tåbeligt... for du har helt ret, fantastisk spiller, på en god dag. Havde man kunne tage hans talent, og kombineret det med f.eks. HHAs arbejdsmoral, ville han have sikret Barcelona et par mesterskaber før han gik på pension...

    Mvh

    MaxHH

    Comment


      #3
      Morten Rasmussen. Synes han spillede fantastisk inden vi sendte ham til Duisburg, hvor hans karriere desværre gik helt i stå og endte i B1909 og siden Otterup.
      Ulrik Johansen husker jeg også som et kæmpe uforløst talent. Mener dog også han var meget skadet.
      Pontus Segerström var helt ubeskrivelig god i det halve år han var i klubben, men han fik desværre hjemve. Hvil i fred!

      Comment


        #4
        Claus Pedersen har jeg nu aldrig set som noget større orakel på en fodboldbane...og i hvert fald ikke som et større talent en sin storebror Ulrik.

        Runström, Sæternes og Nyren var vel ikke længere noget, der kunne regnes som talenter, da de var i OB? Altså...formuleret på en anden måde: Jeg ser beskrivelsen "talent" som gældende for en sportsmand (og andet), der stadig er temmelig ung, og som har potentiale til noget rigtigt stort...eller bare noget stort. De tre nævnte var i mine øjne ude over den alder, da de var i OB.

        Timm...der er jeg enig. Han er det største talent i den tid, jeg har fuldt OB, der ikke har fået indløst det potentiale, næsten alle kunne se, var til stede.

        Der kan vel nævnes masser af talenter, der også fik chancen i OB, men som aldrig rigtigt for alvor slog igennem...af den ene eller den anden årsag - her nævnes yderligere et par stykker i flæng....:
        Mads Jensen
        Rasmus Johansen
        Wassim El-Banna
        Mvh Kent

        Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

        Comment


          #5
          Hvad blev der egentlig af Jesper DK?

          MvT
          Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
            Hvad blev der egentlig af Jesper DK?

            MvT
            Mener ikke han hed Jesper... Var det ikke Jens?

            Comment


              #7
              Jens DK Kristiansen, korrekt! Han blev kvalt under Kim Brink, Viggo J og Lars Olsens dyre satsning på et mesterskab. Det samme gjorde Kristian Gaarde og Anders K. Jacobsen i øvrigt. Jens DK blev ellers topscorer for Werder Bremens bedste U-19-hold på et kort ophold dernede, men i virkeligheden havde han måske heller ikke niveauet. Det blev til lidt et forsøg på en karriere i FC Fredericia, men jeg mener han satsede mere på musikken, mens han spillede lidt divisionsfodbold i blandt andet Vanløse i København.

              Claus Pedersen skulle eftersigende have været et kæmpe talent, meget større end Ulrik P. Desværre satte skader en stopper for det meste!

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
                Jens DK Kristiansen, korrekt! Han blev kvalt under Kim Brink, Viggo J og Lars Olsens dyre satsning på et mesterskab. Det samme gjorde Kristian Gaarde og Anders K. Jacobsen i øvrigt. Jens DK blev ellers topscorer for Werder Bremens bedste U-19-hold på et kort ophold dernede, men i virkeligheden havde han måske heller ikke niveauet. Det blev til lidt et forsøg på en karriere i FC Fredericia, men jeg mener han satsede mere på musikken, mens han spillede lidt divisionsfodbold i blandt andet Vanløse i København.

                Claus Pedersen skulle eftersigende have været et kæmpe talent, meget større end Ulrik P. Desværre satte skader en stopper for det meste!

                Kan så fortælle at jeg faktisk gik i skole med Jens DK da vi var yngre har tilmed også spillet fodbold med ham det var dog før hans tid i SFB. Har ikke kontakt med ham mere men mener at have hørt at han vidst laver noget musik idag. Så vidt jeg kan se hedder bandet Xolo Island.

                Husker godt han var en tur over Bremen. De ville så vidt jeg husker meget gerne have beholdt ham dernede men danmark og hans venner og det vilde liv træk så vidt jeg husker mere og derfor fravalgte han Bremen.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                  Claus Pedersen har jeg nu aldrig set som noget større orakel på en fodboldbane...og i hvert fald ikke som et større talent en sin storebror Ulrik.

                  Runström, Sæternes og Nyren var vel ikke længere noget, der kunne regnes som talenter, da de var i OB? Altså...formuleret på en anden måde: Jeg ser beskrivelsen "talent" som gældende for en sportsmand (og andet), der stadig er temmelig ung, og som har potentiale til noget rigtigt stort...eller bare noget stort. De tre nævnte var i mine øjne ude over den alder, da de var i OB.

                  Timm...der er jeg enig. Han er det største talent i den tid, jeg har fuldt OB, der ikke har fået indløst det potentiale, næsten alle kunne se, var til stede.

                  Der kan vel nævnes masser af talenter, der også fik chancen i OB, men som aldrig rigtigt for alvor slog igennem...af den ene eller den anden årsag - her nævnes yderligere et par stykker i flæng....:
                  Mads Jensen
                  Rasmus Johansen
                  Wassim El-Banna
                  Jeg mener ikke, at man kan sætte lighedstegn mellem talent og ung alder. Men jeg forstår dine forbehold. Jeg mener blot, at der er tale om nogle spillere, som havde et uomtvisteligt talent, men som aldrig rigtig fik det indfriet.
                  OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                  Comment


                    #10
                    Lindegaard
                    Christian Sørensen
                    Søren Jensen
                    Timmi
                    Bolanos
                    Radonjic
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      #11
                      Der er forskel på flops og spildte talenter. Flops er de spillere, som på forhånd var slået igennem og været profiler, og som efterfølgende i OB ikke slog til. Spildte talenter er spillere, som ikke er slået igennem endnu og blevet profiler, men som alle forventer vil gøre det, og som efterfølgende aldrig lykkedes. Jeg synes, de to kategorier, bliver blandet sammen i listerne her.

                      Min liste vil nok være:

                      Jonas Schmidt
                      Claus Pedersen
                      Timm
                      Matti Lund
                      Bolanos

                      Boblere: Jespter Hjorth, Wassim, Mads Jensen, Jens DK, Greve, Theis P.

                      Så var der dem, der blev stoppet af skader: Brian Skårup, Ulrik Johansen; Torpegaard...

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                        Lindegaard
                        Christian Sørensen
                        Søren Jensen
                        Timmi
                        Bolanos
                        Radonjic
                        Ganske enig og er især enig med Christian Sørensen.
                        Skulle vi ikke også nævne en anden Christian. ......Ja Eriksen.
                        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                        OB - engang var vi gode

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                          Ganske enig og er især enig med Christian Sørensen.
                          Skulle vi ikke også nævne en anden Christian. ......Ja Eriksen.
                          Mener du, at Christian Eriksen har spildt sit talent, eller at OB skulle have haft mere ud af ham?

                          Comment


                            #14
                            Selvfølgelig det sidste. Som på en måde med Lindegaard
                            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                            OB - engang var vi gode

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                              Selvfølgelig det sidste. Som på en måde med Lindegaard
                              Nja, OB fik trods alt 10 mille ud af ham, uden at han havde spillet et sekund på førsteholdet. Så det er jeg ikke helt enig med dig i. Lindegaard, derimod, han VAR klar til førsteholdsbold, men ledelsen pissede på ham, og hentede Roy i stedet... and the rest is history...

                              Mvh

                              MaxHH

                              Comment

                              Working...
                              X