Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Foråret 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
    Ja. Aaaalt, alt for mange nederlag.

    Jeg hæfter mig dog også ved, at det er vores objektivt bedste sæson siden 10/11. Lidt har også ret.

    Og så glæder jeg mig til - og frygter - transfervinduet.
    Jeg ville gerne kunne sige, at "lidt" også har ret, men mest af alt sidder jeg lidt med fornemmelsen af, at vi har taget et hop på stedet. Hvis vi slutter af med kun at ha fået 3 points flere end i de foregående middelmådige sæsoner, upåagtet at slutplaceringen som minimum er 2 højere, så har jeg svært ved at se, at jeg skal stille mig tilfreds med "lidt". Så det gør jeg ikke.

    Jeg er ikke tilfreds med dette forår. For vi har spillet alt for dårligt. Og det er det vigtigste for mig. Det mest spændende i denne sæson var januar transfervinduet. Og El Makrini. And that's pretty much it, for mig.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
      Det gode her må være, at JH forhåbentligt kan se at der virkelig er behov for forstærkninger frem imod den nye sæson. Foråret har ikke rykket os i forhold til efteråret på de fleste parameter, og det er selvfølgelig meget skuffende.
      Og jeg køber ikke "undskyldningen" med at "næste sæson er meget vigtigere" En trup får ikke mental styrke ved at "klatte" en halvsæson væk, så jo, Jesper H får, atter, travlt, for vi mangler både til eliten og bredden.

      Og så har vi i den grad brug for at lade Haddis kontrakt udløbe. For "habil" er ikke nok til at være leder og anfører.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Og jeg køber ikke "undskyldningen" med at "næste sæson er meget vigtigere" En trup får ikke mental styrke ved at "klatte" en halvsæson væk, så jo, Jesper H får, atter, travlt, for vi mangler både til eliten og bredden.

        Og så har vi i den grad brug for at lade Haddis kontrakt udløbe. For "habil" er ikke nok til at være leder og anfører.

        MvH ChrisOB
        Det har jo også været problemet de sidste mange år...."næste sæson...næste vindue"
        Den bliver ikke ved med at gå

        Comment


          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
          Det har jo også været problemet de sidste mange år...."næste sæson...næste vindue"
          Den bliver ikke ved med at gå
          Der vil altid være en "næste sæson, næste vindue, giv det tid" patrulje, that's the facts of life.

          Men jeg tror da den får trange kår, hvis vi er lige så ustabile næste år. Der er jo ligefrem nogen, der mener vi kommer til at spille med om medaljer, hvis vi bare justerer lidt. Jeg beundrer deres iver.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Der vil altid være en "næste sæson, næste vindue, giv det tid" patrulje, that's the facts of life.

            Men jeg tror da den får trange kår, hvis vi er lige så ustabile næste år. Der er jo ligefrem nogen, der mener vi kommer til at spille med om medaljer, hvis vi bare justerer lidt. Jeg beundrer deres iver.

            MvH ChrisOB
            Tja vil nu mene der skal mere end bare en lille justering til.
            efterårets top niveau rent offensivt skal genfindes og blandes med den øgede defensive stabilitet der trods alt har været....så kan vi vel være med.....i top 6

            Comment


              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
              Tja vil nu mene der skal mere end bare en lille justering til.
              efterårets top niveau rent offensivt skal genfindes og blandes med den øgede defensive stabilitet der trods alt har været....så kan vi vel være med.....i top 6
              Eneste forskel på efterår og forår er at vi i foråret har spillet med en målmand , hvor vi i efteråret ikke stillede op en eneste gang med en målmamd med liganiveau . Det kan så også aflæses på mål imod . Som påpeget utallige gange så giver en bedre målmand også et bedre forsvar .
              Pointmæssigt er der ingen fremgang fra forår ift efterår .
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                Det er da mere end en ærgelig måde at slutte af på, efter min mening. Det er taberagtigt og ikke tilfredsstillende. Eneste plaster på såret ville være en 6. Plads, men en sæson med 15 nederlag er ikke godkendt i min bog. Hverken for udvikling eller nutidsbilledet.

                MvH ChrisOB
                Helt enig. I perioder har vi jo faktisk været udemærket, men i det store hele har vi ikke været gode nok. Jeg savner kontinuitet på holdet. Så spiller vi godt nogle kampe, og så er vi lort de næste tre kampe.

                En 6. plads er godkendt, og måske det bedste vi kunne håbe på, før sæsonen begyndte. Så det er til at leve med.

                Positive:
                - Grytebust er målmanden, vi har manglet!
                - Makrini er ekstremt vigtig for os.
                - Vi har forsvaret på plads til næste sæson.
                - Festersen og AK ved hvor målet står. Yes, i perioder er der udfald, ligesom for alle andre angribere i verden. Men generelt meget tilfredsstillende at have to angribere med hhv 14 og 11 mål, især taget i betragtning, at AK ikke spillede super meget i efteråret.

                Negative:
                - Izunna er SLET ikke i omdrejninger
                - Falk bliver svær at undvære
                - Anføreren er ikke en anfører værdig
                - Vi har ikke ret meget at skyde med fra bænken
                - Fortsæt selv listen

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                  Eneste forskel på efterår og forår er at vi i foråret har spillet med en målmand , hvor vi i efteråret ikke stillede op en eneste gang med en målmamd med liganiveau . Det kan så også aflæses på mål imod . Som påpeget utallige gange så giver en bedre målmand også et bedre forsvar .
                  Pointmæssigt er der ingen fremgang fra forår ift efterår .
                  Enig.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                    Eneste forskel på efterår og forår er at vi i foråret har spillet med en målmand , hvor vi i efteråret ikke stillede op en eneste gang med en målmamd med liganiveau . Det kan så også aflæses på mål imod . Som påpeget utallige gange så giver en bedre målmand også et bedre forsvar .
                    Pointmæssigt er der ingen fremgang fra forår ift efterår .
                    Jeg er lige ved at tro at havde vi haft Sten fra starten af sæsonen havde efteråret ikke været så ringe, vi havde ikke fået de snittere vi fik, og havde muligvis fået nogle flere uafgjort eller sejre.

                    Jeg glæder mig til at følge ham videre.

                    Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                    Helt enig. I perioder har vi jo faktisk været udemærket, men i det store hele har vi ikke været gode nok. Jeg savner kontinuitet på holdet. Så spiller vi godt nogle kampe, og så er vi lort de næste tre kampe.

                    En 6. plads er godkendt, og måske det bedste vi kunne håbe på, før sæsonen begyndte. Så det er til at leve med.

                    Positive:
                    - Grytebust er målmanden, vi har manglet!
                    - Makrini er ekstremt vigtig for os.
                    - Vi har forsvaret på plads til næste sæson.
                    - Festersen og AK ved hvor målet står. Yes, i perioder er der udfald, ligesom for alle andre angribere i verden. Men generelt meget tilfredsstillende at have to angribere med hhv 14 og 11 mål, især taget i betragtning, at AK ikke spillede super meget i efteråret.

                    Negative:
                    - Izunna er SLET ikke i omdrejninger
                    - Falk bliver svær at undvære
                    - Anføreren er ikke en anfører værdig
                    - Vi har ikke ret meget at skyde med fra bænken
                    - Fortsæt selv listen
                    Jeg er meget enig i det meste at det du skriver.

                    En kommentar til både det positive og negative: Vi havde giftige angribere fordi de i efteråret blev presset, da vi kunne smide en ny ind hvis de ikke havde succes, det har vi ikke haft i foråret, og er nemt at se, for ellers havde en af dem ikke startet inde hver kamp. Fordi der havde været en Zohore der ville have spillet i stedet for. Tror den mangel af ham er tydeligere end hvad man lige lægger mærke til.

                    Comment


                      Det har været hamrende pinligt at følge med OB i dette forår.

                      Først og fremmest slår det mig, at Rasmus Falk (med undtagelse af Sønderjyske) SKULLE spille inde for hver en pris, så vi kunne holde ham varm til FCK. Men har det gjort nogen forskel? Det tvivler jeg ærligt talt på. Vi havde hverken klaret os dårligere eller bedre uden Falk på holdet.

                      Og så er det bare tydeligt, at vi har den måske smalleste trup siden Bech/Klavs-dagene, hvor en skade var ensbetydende med totalt kollaps på holdet. OB har ikke haft en bred trup siden de glade sølvdage, og det rammer igen og igen holdet.

                      Når de første 11 ikke er klar, kollapser det hele.

                      Jeg forventer 2-3 offensive tilgange i sommerferien, og de skal være af HØJ klasse! Hvis vi sælger Festersen til Tyskland/Frankrig skal der hentes en stjerne ind for 5-10 mio. kr.
                      OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        Der vil altid være en "næste sæson, næste vindue, giv det tid" patrulje, that's the facts of life.

                        Men jeg tror da den får trange kår, hvis vi er lige så ustabile næste år. Der er jo ligefrem nogen, der mener vi kommer til at spille med om medaljer, hvis vi bare justerer lidt. Jeg beundrer deres iver.

                        MvH ChrisOB
                        Jeg må indrømme, at jeg ikke helt kan følge flere af jer her.

                        Det har på ingen måde været nogen særligt god sæson. Den har vel gået nogenlunde som man kunne forvente eller realistisk håbe på. Men jeg synes ikke ustabilitet har været noget særligt stort problem i år. Det var det i langt højere grad i sidste sæson (især under TB).

                        Generelt synes jeg udsvinget mellem vores top- og bundniveau er blevet markant mindre. Vi har ikke spillet mange gode kampe og vores topniveau har ikke været meget bedre end i sidste sæson. Vores dårlige kampe er til gengæld langt fra så dårlige som i sidste sæson. Før havde vi flere kampe hvor vi sejlede rundt (især defensiven) og man med rette kunne stille spørgsmål ved om vi havde mere en to spillere med superliganiveau.
                        Det er klart, at en stor del af det skyldes en bedre målmand, men grundlæggende synes jeg også man kan se vi har fået en bedre plan for hvordan vi spiller os ud af pres og bygger spillet op.

                        Alle hold er ustabile, bestemt også os. Jeg synes bare ikke det på nogen måde har været i alarmerende grad. Vi skal bare generelt hæve niveauet til næste sæson.

                        Om jeg så synes det har været godkendt? Det ved jeg ikke rigtig. Foråret har sgu været lidt sløjt og har egentlig skuffet mig. Mest fordi vi et par gange var i en situation, hvor vi med en god præstation og en sejr over et lidt formsvagt hold kunne spille os op i det man vel kan kalde sub-toppen og kampen om europæisk bold - og vi så har spillet nogle af vores dårligste kampe i foråret i mine øjne.

                        Det er SÅ typisk OB i disse år og det trætter mig i den grad.

                        Men man bliver også bare nødt til at se hvor vi kom fra. For det var virkelig skidt og ift. dét, har der i mine øjne været fremskridt. I hvert fald i en grad som gør, at jeg ser lysere på fremtiden end efter sidste sæson. Nu må vi bare se hvor meget de formår at ødelægge det i transfervinduet.
                        Last edited by Agbre; 27-05-2016, 10:13.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                          Jeg må indrømme, at jeg ikke helt kan følge flere af jer her.

                          Det har på ingen måde været nogen særligt god sæson. Den har vel gået nogenlunde som man kunne forvente eller realistisk håbe på. Men jeg synes ikke ustabilitet har været noget særligt stort problem i år. Det var det i langt højere grad i sidste sæson (især under TB).

                          Generelt synes jeg udsvinget mellem vores top- og bundniveau er blevet markant mindre. Vi har ikke spillet mange gode kampe og vores topniveau har ikke været meget bedre end i sidste sæson. Vores dårlige kampe er til gengæld langt fra så dårlige som i sidste sæson. Før havde vi flere kampe hvor vi sejlede rundt (især defensiven) og man med rette kunne stille spørgsmål ved om vi havde mere en to spillere med superliganiveau.
                          Det er klart, at en stor del af det skyldes en bedre målmand, men grundlæggende synes jeg også man kan se vi har fået en bedre plan for hvordan vi spiller os ud af pres og bygger spillet op.

                          Alle hold er ustabile, bestemt også os. Jeg synes bare ikke det på nogen måde har været i alarmerende grad. Vi skal bare generelt hæve niveauet til næste sæson.

                          Om jeg så synes det har været godkendt? Det ved jeg ikke rigtig. Foråret har sgu været lidt sløjt og har egentlig skuffet mig. Mest fordi vi et par gange var i en situation, hvor vi med en god præstation og en sejr over et lidt formsvagt hold kunne spille os op i det man vel kan kalde sub-toppen og kampen om europæisk bold - og vi så har spillet nogle af vores dårligste kampe i foråret i mine øjne.

                          Det er SÅ typisk OB i disse år og det trætter mig i den grad.

                          *Men man bliver også bare nødt til at se hvor vi kom fra. For det var virkelig skidt og ift. dét, har der i mine øjne været fremskridt. I hvert fald i en grad som gør, at jeg ser lysere på fremtiden end efter sidste sæson. Nu må vi bare se hvor meget de formår at ødelægge det i transfervinduet.
                          Enig

                          * problemet ved det,er bare (ihvertfald for mig) at jeg også kan huske hvad vi kom fra før det var virkelig skidt.....hvor vi flere sæsoner var 1. udfordrer, spillede i europa osv....hvilket så gør de sidste års typisk Odense sværere at sluge, ihvertfald for Ut.
                          Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                            Jeg må indrømme, at jeg ikke helt kan følge flere af jer her.

                            Det har på ingen måde været nogen særligt god sæson. Den har vel gået nogenlunde som man kunne forvente eller realistisk håbe på. Men jeg synes ikke ustabilitet har været noget særligt stort problem i år. Det var det i langt højere grad i sidste sæson (især under TB).

                            Generelt synes jeg udsvinget mellem vores top- og bundniveau er blevet markant mindre. Vi har ikke spillet mange gode kampe og vores topniveau har ikke været meget bedre end i sidste sæson. Vores dårlige kampe er til gengæld langt fra så dårlige som i sidste sæson. Før havde vi flere kampe hvor vi sejlede rundt (især defensiven) og man med rette kunne stille spørgsmål ved om vi havde mere en to spillere med superliganiveau.
                            Det er klart, at en stor del af det skyldes en bedre målmand, men grundlæggende synes jeg også man kan se vi har fået en bedre plan for hvordan vi spiller os ud af pres og bygger spillet op.

                            Alle hold er ustabile, bestemt også os. Jeg synes bare ikke det på nogen måde har været i alarmerende grad. Vi skal bare generelt hæve niveauet til næste sæson.

                            Om jeg så synes det har været godkendt? Det ved jeg ikke rigtig. Foråret har sgu været lidt sløjt og har egentlig skuffet mig. Mest fordi vi et par gange var i en situation, hvor vi med en god præstation og en sejr over et lidt formsvagt hold kunne spille os op i det man vel kan kalde sub-toppen og kampen om europæisk bold - og vi så har spillet nogle af vores dårligste kampe i foråret i mine øjne.

                            Det er SÅ typisk OB i disse år og det trætter mig i den grad.

                            Men man bliver også bare nødt til at se hvor vi kom fra. For det var virkelig skidt og ift. dét, har der i mine øjne været fremskridt. I hvert fald i en grad som gør, at jeg ser lysere på fremtiden end efter sidste sæson. Nu må vi bare se hvor meget de formår at ødelægge det i transfervinduet.
                            Hvis vi taber mod AaB er det det højeste antal nederlag i en Superliga sæson for os siden vi rykkede ned.

                            Just sayin.

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                              Hvis vi taber mod AaB er det det højeste antal nederlag i en Superliga sæson for os siden vi rykkede ned.

                              Just sayin.

                              MvH ChrisOB
                              Uanset hvor vi ender i tabellen så er en sæson med flere nederlag end sejre ikke godkendt
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Jeg er virkelig skuffet over OB's forår. Jeg er glad for, at jeg ikke har haft tid til at bruge mit sæsonkort på stadion.

                                Jeg sætter faktisk også spørgsmål ved at Kent Nielsen ikke har formået at lave bedre resultater med et hold, der er noget bedre end sidste sæson. Er Kent Nielsen fredet grundet sine resultater for AaB? Og hvor lang snor har han?

                                I øvrigt, så mener jeg at det er mange år siden at jeg har set Superligaen så svag. Det er faktisk derfor at OB kan ende i midten, med meget ringe spil - mener jeg.

                                Hvis Kent Nielsen ikke viser mere i næste sæson, så må man se på andre trænere!

                                Comment

                                Working...
                                X