Er det ikke sådan at spillere der er gode til at score mål og til at stå på mål er de, der er i højst kurs. Vi kan godt få noget mere end 6,5 for Gryte, vurderer jeg. Og spillerhandler er ikke altid rationelle. Jeg nævner lokalt FCM køb af Borring for en formue, Real Madrids køb af Graversen OG ManUs køb af Lindegård fra var det Ålesund.
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Sten Grytebust
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlægEr det ikke sådan at spillere der er gode til at score mål og til at stå på mål er de, der er i højst kurs. Vi kan godt få noget mere end 6,5 for Gryte, vurderer jeg. Og spillerhandler er ikke altid rationelle. Jeg nævner lokalt FCM køb af Borring for en formue, Real Madrids køb af Graversen OG ManUs køb af Lindegård fra var det Ålesund.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlægEr det ikke sådan at spillere der er gode til at score mål og til at stå på mål er de, der er i højst kurs. Vi kan godt få noget mere end 6,5 for Gryte, vurderer jeg. Og spillerhandler er ikke altid rationelle. Jeg nævner lokalt FCM køb af Borring for en formue, Real Madrids køb af Graversen OG ManUs køb af Lindegård fra var det Ålesund.
Hvad angår Gryte er jeg enig med Bobby i, at jeg er lidt bange for, at vi overvurderer ham lidt. Størrelsen er en faktor, det kigges der på, og hvis man mangler lidt i højden, skal man kompensere med et stærkt presence, dominans af felt, tydelig lederevne eller andre parametre som holdet skønner det mangler lige på den post ift. forsvaret iøvrigt og spillestil. Kan være, jeg opfatter det helt forkert, men det er min helt ærlige mavefornemmelse, når OB brillerne tages af så meget de kan. Jeg synes, Gryte har vist svagheder på de nævnte parametre.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlægAt kalde Lindegaard købet irrationelt, siger en del om din indsigt. Han blev købt vanvttigt billigt, og lå længe i tæt konkurrence med verdens dyreste målmand om at blive førstevalg, en uheldig skade forhindrede måske, at han kunne have skubbet De Gea på bænken. Det var et superkøb af United, der skulle bruge en dygtig og billig 2.målmand.
Hvad angår Gryte er jeg enig med Bobby i, at jeg er lidt bange for, at vi overvurderer ham lidt. Størrelsen er en faktor, det kigges der på, og hvis man mangler lidt i højden, skal man kompensere med et stærkt presence, dominans af felt, tydelig lederevne eller andre parametre som holdet skønner det mangler lige på den post ift. forsvaret iøvrigt og spillestil. Kan være, jeg opfatter det helt forkert, men det er min helt ærlige mavefornemmelse, når OB brillerne tages af så meget de kan. Jeg synes, Gryte har vist svagheder på de nævnte parametre.
Jeg våger den påstand, at der i fodbold generelt i dag, især på niveauet over Superligaen, prioriteres at en målmand er en god shotstopper og har et godt afspil med fødderne. Fodbold er mere raffineret i dag, end det var for bare 10 år siden. Der bliver færre og færre hold der har høje indlæg som en klar del af deres gameplan, og det især på niveauerne over Superligaen, hvor det tekniske niveau generelt er højere. Derfor ser du også klubber som Real Madrid, Barcelona, Napoli, Manchester City, Dortmund og Tottenham have keepere med samme højde som Grytebust. At keepere skal være 190+ er simpelthen en barok tankegang.
Gennemsnitshøjden på keepere i dag ligger på 189-190 cm. og i den sammenhæng er det værd at huske på, at der er væsentligt flere på 200+ cm end der er på 180 eller derunder. I Superligaen er gennemsnittet på de startende keepere endda noget højere, nemlig på 191,7 cm. og det er jo ikke ligefrem fordi, at Grytebust kommer til kort sammenlignet med resten.
Og så er højde jo altså bare ikke den absolutte forudsætning for at være god i luften.
Mikkel Bruhn - 201 cm.
Sebastian Mielitz - 190 cm.
Sten Grytebust 187 cm.
https://streamable.com/i3ed0
Og så køber jeg i øvrigt slet ikke, at det skulle være en svaghed endsige et problem med Grytebust ageren i feltet. Han har både god springkraft, teknik, mod og ikke mindst god fornemmelse for, hvornår han skal ud og klare paragrafferne. https://streamable.com/scdhv
Er Joronen meget bedre kommunikativt og sikrere når han bevæger sig ud i feltet med sine 197 cm? Det har jeg godt nok svært ved at se! https://streamable.com/ebzbe
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlægAltså, nu skal Grytebust jo ikke sælges til Manchester United eller lignende. Hvis han var i besiddelse af hele pakken, så spillede han jo ikke et sekund længere i OB. Han dominerer ikke luftrummet, er ikke nogen tydelig verbal leder, men har fantastiske reflekser, og hans spil med fødderne er langt over gennemsnittet for en Superligamålmand og han kan sætte omstillinger igang via hans udkast.
Jeg våger den påstand, at der i fodbold generelt i dag, især på niveauet over Superligaen, prioriteres at en målmand er en god shotstopper og har et godt afspil med fødderne. Fodbold er mere raffineret i dag, end det var for bare 10 år siden. Der bliver færre og færre hold der har høje indlæg som en klar del af deres gameplan, og det især på niveauerne over Superligaen, hvor det tekniske niveau generelt er højere. Derfor ser du også klubber som Real Madrid, Barcelona, Napoli, Manchester City, Dortmund og Tottenham have keepere med samme højde som Grytebust. At keepere skal være 190+ er simpelthen en barok tankegang.
Gennemsnitshøjden på keepere i dag ligger på 189-190 cm. og i den sammenhæng er det værd at huske på, at der er væsentligt flere på 200+ cm end der er på 180 eller derunder. I Superligaen er gennemsnittet på de startende keepere endda noget højere, nemlig på 191,7 cm. og det er jo ikke ligefrem fordi, at Grytebust kommer til kort sammenlignet med resten.
Og så er højde jo altså bare ikke den absolutte forudsætning for at være god i luften.
Mikkel Bruhn - 201 cm.
Sebastian Mielitz - 190 cm.
Sten Grytebust 187 cm.
https://streamable.com/i3ed0
Og så køber jeg i øvrigt slet ikke, at det skulle være en svaghed endsige et problem med Grytebust ageren i feltet. Han har både god springkraft, teknik, mod og ikke mindst god fornemmelse for, hvornår han skal ud og klare paragrafferne. https://streamable.com/scdhv
Er Joronen meget bedre kommunikativt og sikrere når han bevæger sig ud i feltet med sine 197 cm? Det har jeg godt nok svært ved at se! https://streamable.com/ebzbe
Jeg mener iøvrigt nok, at dødbolde stadig vægtes ret højt, og er et område, der i stigende grad er fokus på. Jeg synes, Gryte har haft problemer på hjørnespark, og jeg synes også at have observeret, at modstanderne har det som et led i deres gameplan at udfordre Gryte, og det har givet uro indimellem og også kostet et mål eller to.
Comment
-
Årets målmand! Tillykke til Gryte, det er absolut fortjent.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...mand-i-danmark"Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
- Norbert Elgert -
Comment
-
Fedt. Stort tillykke til Gryte..
Bed lige mærke i denne. Bekræfter vel også lidt at vi ikke har et af superligaens bedste forsvar men den bedste målmand der får det hele til at se godt ud.
Den dag han sælges begynder vi nok at blive sure på KEP og Co igen
For mig at se den bedste målmand i Danmark. Jeg så en statistik, der viste, at OB havde flest forsøg af alle mod eget mål, men stadig også havde de fleste kampe til nul i rækken. Det taler for sig selv, noterede FC Nordsjælland-keeper Runar Alex Runarsson om sit førstevalg af Sten Grytebust..
Comment
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægFedt. Stort tillykke til Gryte..
Bed lige mærke i denne. Bekræfter vel også lidt at vi ikke har et af superligaens bedste forsvar men den bedste målmand der får det hele til at se godt ud.
Den dag han sælges begynder vi nok at blive sure på KEP og Co igen
For mig at se den bedste målmand i Danmark. Jeg så en statistik, der viste, at OB havde flest forsøg af alle mod eget mål, men stadig også havde de fleste kampe til nul i rækken. Det taler for sig selv, noterede FC Nordsjælland-keeper Runar Alex Runarsson om sit førstevalg af Sten Grytebust..
Comment
-
Oprindeligt indsendt af driflin Se indlægDet er fantastisk for Gryte, men også bekymrende. Hvis man regner ud fra det der hedder Expected Goals, så er vi næstsidst i Superligaen.
Næstsidst, eller nr. 2.Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...
Jeg er ikke fan.
Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).
Comment
-
Oprindeligt indsendt af driflin Se indlægDet er fantastisk for Gryte, men også bekymrende. Hvis man regner ud fra det der hedder Expected Goals, så er vi næstsidst i Superligaen.Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
Comment
-
Mega fortjent! Da Carroll vandt den for nogle år siden, var det også fortjent, da han absolut var en klassemålmand på det her niveau, men Grytebust har bare haft en helt anden betydning for det her hold, ved at være kampafgørende mindst en håndfuld gange, og være den iøjnefaldende profil, som vi har sukket efter og som giver et gråt OB-hold bare lidt relevans og kulør.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlægHar jeg drømt, at han er solgt?"Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
- Norbert Elgert -
Comment
Comment