Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Afstemning om, hvorvidt Falk skal spille i foråret.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    nu mener jeg så heller ikke vi giver sæsonnen væk bare fordi vi bænker falk.....regner nu altså godt med de andre kan spille lidt bold.
    Men ja mit sigte vil klart være på at vi skal være klar til efter sommer - frem for drømmen om en i min optik ret ligegyldig 5 plads.
    Derfor skrev jeg det med give væk ja i " ".
    Og efter de sidste år ville være den 5. plads et plaster på min såret fan-sjæl...
    Last edited by andlox; 15-02-2016, 10:49.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
      Med mindre dem der får spilletid viser sig at være Falks afløsere... så sparer vi penge på nyindkøb, OG er ovre tabet af Falk... ,o)

      Mvh

      MaxHH

      Helt korrekt!!

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
        Det jeg ville frem til var:
        Hvis man stiller med sit bedste hold, så øger man sine chancer for at vinde. Dermed øger man også sin chance for at opnå en bedre placering, hvis man stiller med sit bedste hold ift. hvis man ikke stiller i med det bedste hold. Jeg understreger lige igen: det er ikke sikkert, at man opnår en bedre placering, men man øger chancen.
        Derfor synes jeg heller ikke, at det er et urimeligt synspunkt, at man øger/maksimerer sine chance for den bedst mulige placering ved at lade Falk spille i foråret - vel og mærke hvis han er en del af det bedste hold. For 2 måneder siden ville det ikke have været til diskussion herinde, hvorvidt han var det eller ej. Nu kan der være nogle andre faktorer, der spiller ind, men træningskampene viser, at Kent stadig synes, at han er en del af det bedste hold, og det stoler jeg på, at Kent kan vurdere.

        Så er det helt fair, at man af andre grunde synes, at Falk ikke skal spille (ingen grund til at ridse dem op igen her, de bliver jo diskuteret flittigt), men hvis man kun gik efter at opnå den bedst mulige placering i foråret, så er det med Falk på holdet (igen tager jeg det forbehold, at det self kræver, at han er fokuseret og dedikeret, og al virakken ikke ødelægger holdet, men så er han heller ikke en del af det bedste hold længere).
        Det kommer vel an på hvad man gerne vil vinde?
        Er det den næste kamp, eller det bedst mulige udgangspunkt til næste sæson?

        Comment


          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
          Derfor skrev jeg det med give væk ja i " ".
          Og efter de sidste år ville være den 5. plads et plaster på min såret fan-sjæl...
          en 5 plads vil bestemt også glæde mig - men det er så en afvejning og her mener jeg det er vigtigere at være forberedt på tiden efter falk, så vi kommer med i top 6 og dermed slutspillet næste sæson

          Comment


            Oprindeligt indsendt af the_mj Se indlæg
            Det kommer vel an på hvad man gerne vil vinde?
            Er det den næste kamp, eller det bedst mulige udgangspunkt til næste sæson?
            Hvilket er derfor, jeg skriver hvis man går efter den bedst mulige placering i foråret

            Comment


              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
              Men nu er det ja Kent som beslutter i virkeligheden. Så er jeg sandsynligvis ikke den der lukker øjnene for virkeligheden.
              En debat betyder for mig at veje mellem forskellige argumenter og ikke at forklare den andens argumenter bare for ikke-eksisterende. Måske vi har der en forskellig forståelse af en debat og det gør det svært at diskutere med hinanden.
              At jeg er uenig i Kent's disposition, og argumenterer imod, at lade Fal$k stille op i Striwet - og på den bekostning ofre spilletid til dem der har en fremtid i klubben, er da ikke at lukke øjnene for virkeligheden! I guder...


              Du skriver du har vejet mellem pros and cons, for at lade Fal$k spille... Hvor? Jeg ser dig ikke beskrive disse nogen steder... Ellers må du lige linke til dem et sted, eller sammenfatte dem, så jeg har en chance for at vurdere på din argumentation.

              Der er jo ingen debat når du bare skriver:

              "Jeg er uenig med dig"
              "Jeg ser anderledes på det"
              "Jeg stoler på KN's dømmekraft"
              Last edited by Z.A.E; 15-02-2016, 16:57.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                Det jeg ville frem til var:
                Hvis man stiller med sit bedste hold, så øger man sine chancer for at vinde. Dermed øger man også sin chance for at opnå en bedre placering, hvis man stiller med sit bedste hold ift. hvis man ikke stiller i med det bedste hold. Jeg understreger lige igen: det er ikke sikkert, at man opnår en bedre placering, men man øger chancen.
                Derfor synes jeg heller ikke, at det er et urimeligt synspunkt, at man øger/maksimerer sine chance for den bedst mulige placering ved at lade Falk spille i foråret - vel og mærke hvis han er en del af det bedste hold. For 2 måneder siden ville det ikke have været til diskussion herinde, hvorvidt han var det eller ej. Nu kan der være nogle andre faktorer, der spiller ind, men træningskampene viser, at Kent stadig synes, at han er en del af det bedste hold, og det stoler jeg på, at Kent kan vurdere.

                Så er det helt fair, at man af andre grunde synes, at Falk ikke skal spille (ingen grund til at ridse dem op igen her, de bliver jo diskuteret flittigt), men hvis man kun gik efter at opnå den bedst mulige placering i foråret, så er det med Falk på holdet (igen tager jeg det forbehold, at det self kræver, at han er fokuseret og dedikeret, og al virakken ikke ødelægger holdet, men så er han heller ikke en del af det bedste hold længere).
                Jeg ved stadig ikke hvor du vil hen, ifht. mine argumenter om hvorfor Rasmus Fal$k IKKE skal spille..??

                At stille i stærkest mulige opstilling har jeg aldrig fornægtet. Men pludselig at argumentere for - for enhver pris - at Fal$k skal spille for at øge oddsene, for en højere placering i tabellen end hidtil, er der jo bare ikke noget der taler for, når man evaluerer på de sidste 3-4 sæsoners bundplaceringer. Hvorfor skulle FCK'eren lige pludselig være den afgørende forskel på det?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                  Det er hvad jeg mener med at beslutningen er afhængig af flere faktorer. Og måske jeg er mere for at bruge Falk I foråret end du fordi jeg vil ikke "give væk" sæsonen allerede nu. Ser endnu muligheder at få plads 5 og med rigtig mange lykke til plads 4. Ved at det er også lidt drømmerier i det. Men sommetider bliver drømme realitet og da fodbold er følelse tilhører også drømme med ind fodbold. :-)
                  Ja, og det er tydeligt at du lader dine drømme styrer din argumentation. Derfor har vi ingen debat.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                    Ja, og det er tydeligt at du lader dine drømme styrer din argumentation. Derfor har vi ingen debat.
                    Og for mig er det tydeligt, at du ikke vil forstå udtalelser af andre når de har en anden mening end du og prøver kun at fordreje deres udtalelser. Og derfor har vi ingen debat.
                    Så er vi til mindst enig at vi har ingen debat. Det er i hvert fald noget...
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                      Hvilket er derfor, jeg skriver hvis man går efter den bedst mulige placering i foråret
                      Der er bare ingenting der taler for, at den kun kan opnåes med Fal$k på holdet...

                      En 6-8. plads i denne sæson er både realistisk og forventeligt. Den kan man sagtens nå uden Fal$k - hvorimod at sandsynligheden for at slutte højere end det, er så forsvindende lille at det ingen mening giver, at agitere for at Fal$k skulle være eneste afgørende faktor, for dette. Det er ren og skær drømme. Ellers havde de seneste sæsoner nok budt lidt mere, end lutter skuffende bundplaceringer.

                      Er argumentet TV penge, kva bedre placering, så ofrer jeg gerne den ene million, som en investering i nye folk, samt egne talenter, med en fremtid i klubben. Giv dem chancen, og se om ikke FCK'erens afløser måske kunne findes blandt disse - eller også har vi så godt et overblik over truppen, så vi ved hvilke investeringer der skal laves til sommer.

                      På den måde er vi også tættere på, et "flyvefærdigt" hold til sommer, der har glemt alt om Rasmus Fal$k, og "lært" at spille uden vores størte profil/talent igennem en lang årrække. Han er alligevel snart fortid. Vi skal ikke først til, EFTER sommerferien, at indstille os på at spille uden ham. Næste sæson er langt langt vigtigere, og med større forventninger og krav end denne, grundet den nye liga struktur med slutspil for top og bund. Jeg tør godt at kalde dette halvår for "gratis" da nedrykning 99,9% sikkert ikke kommer på tale, hvorimod næste sæson til sammenligne, kunne se ud som om at blive fatal for OB.
                      Last edited by Z.A.E; 15-02-2016, 17:42.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                        Og for mig er det tydeligt, at du ikke vil forstå udtalelser af andre når de har en anden mening end du og prøver kun at fordreje deres udtalelser. Og derfor har vi ingen debat.
                        Så er vi til mindst enig at vi har ingen debat. Det er i hvert fald noget...
                        Prøv med lidt argumentation, hvis du debattere med mig.
                        Din holdning til om jeg forstår dine urealistiske Europa League drømme for OB i næste sæson, er ikke relevant for mit syn på denne sag om Rasmus Fal$k.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                          en 5 plads vil bestemt også glæde mig - men det er så en afvejning og her mener jeg det er vigtigere at være forberedt på tiden efter falk, så vi kommer med i top 6 og dermed slutspillet næste sæson
                          Jeg tror, at én ting ikke udelukker den andre.
                          Du synes at være der mere skeptisk. Jeg har ikke længere det indtryk, at vores offensive spil er absolut afhængig af Falk. Han er vigtigt men han er ikke mere "alt". Med Fester, El Makrini og Izunna kommer der en helt ny stabilitet i holdet og vores spil. Jeg tror, at det derfor ikke vil være sådan en stor omvæltning at spille næste år uden Falk. Hvis vi får en anden god kantspiller i sommervinduet eller ser hvordan Edmundsson og Greve udvikle sig (hvorfor de bruger naturlig spilletid) vil det ikke være sådan en stor ændring for os når Falk går. Eller se du det anderledes?
                          Så ser Falk som en af flere muligheder i holdet i foråret. Og en god præstation i denne sæson vil sikker give holdet og klubben et godt skub til næste sæson.
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                            Jeg tror, at én ting ikke udelukker den andre.
                            Du synes at være der mere skeptisk. Jeg har ikke længere det indtryk, at vores offensive spil er absolut afhængig af Falk. Han er vigtigt men han er ikke mere "alt". Med Fester, El Makrini og Izunna kommer der en helt ny stabilitet i holdet og vores spil. Jeg tror, at det derfor ikke vil være sådan en stor omvæltning at spille næste år uden Falk. Hvis vi får en anden god kantspiller i sommervinduet eller ser hvordan Edmundsson og Greve udvikle sig (hvorfor de bruger naturlig spilletid) vil det ikke være sådan en stor ændring for os når Falk går. Eller se du det anderledes?
                            Så ser Falk som en af flere muligheder i holdet i foråret. Og en god præstation i denne sæson vil sikker give holdet og klubben et godt skub til næste sæson.
                            så kunne man være fræk og spørge hvorfor du så gerne ser ham på holdet når nu han ikke er så vigtig?

                            i m in optik - jo offenssiven er blevet markant bedre efter vi faktisk har fået nogle angribere i truppen. Nu er den så svækket igen igen fordi man sælger zohore uden at hente en erstatning.
                            Men tilbage til falk....jeg har endnu ikke set os praktisere et angrebsspil - uden at det går igennem falk. Han for mig at se enormt vigtig - og har været det gennem lang tid efterhånden - alt (for meget) ansvar er blevet lagt på ham - "giv bolden til falk - så finder han på noget" syntes lidt at have været taktikken de sidste par år.
                            Og det har været et problem - men så længe han var en del af OB var problemet jo til at overse.

                            - Det er han så ikke længere fra efter sommerpausen - og det er derfor (igen i min optik) vigtigt - og nødvendigt at holdet lære at fungere uden ham.....for det skal de jo altså kunne lige om lidt.

                            Så det er hovedgrunden til jeg mener vi bør spille mest muligt af foråret uden ham (den lille hævngerrige sadist inden i mig vil så også gerne smide ham på bænken eller tribunen bare fordi....)

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                              Jeg ved stadig ikke hvor du vil hen, ifht. mine argumenter om hvorfor Rasmus Fal$k IKKE skal spille..??

                              At stille i stærkest mulige opstilling har jeg aldrig fornægtet. Men pludselig at argumentere for - for enhver pris - at Fal$k skal spille for at øge oddsene, for en højere placering i tabellen end hidtil, er der jo bare ikke noget der taler for, når man evaluerer på de sidste 3-4 sæsoners bundplaceringer. Hvorfor skulle FCK'eren lige pludselig være den afgørende forskel på det?
                              Jeg har ikke snakket om "for enhver pris". Jeg skriver bare, at hvis man udelukkende skal kigge på at opnå den højeste mulige placering i foråret, så bør Falk spille (hvis han er fit og mental klar og alt det der), fordi han er en del af det stærkeste OB hold pt.

                              Og det behøver overhovedet ikke at være europapladserne vi snakker om, før det har en vis betydning. Der er 3 point ned til 10. pladsen og 3. point op til 6. pladsen, og det er vel overvejende sandsynligt, at det bliver blandt de pladser, vi skal finde vores slutplacering. Med to gange tv-penge der skal uddeles, er der så vidt jeg kan se på taksterne (hvis de er de samme som sidst) en forskel på 2.2 mio fra to 10. pladser til to 6. pladser. Det giver et fint argument for at lade ham spille - så er der andre argumenter for, at han ikke skal.

                              Og det er da rigtigt, at han (ene mand) ikke har formået at spille os til en topplacering, men ingen kan sige, hvordan det var gået uden ham, hverken i den eller den anden retning, så det synes jeg er en lidt underlig diskussion, men det er vel almindeligt anerkendt, at han har været vores bedste spiller de sidste par sæsoner (bla. vandt han elimination challenge herinde), så noget positivt må han da have bidraget med.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                                så kunne man være fræk og spørge hvorfor du så gerne ser ham på holdet når nu han ikke er så vigtig?

                                i m in optik - jo offenssiven er blevet markant bedre efter vi faktisk har fået nogle angribere i truppen. Nu er den så svækket igen igen fordi man sælger zohore uden at hente en erstatning.
                                Men tilbage til falk....jeg har endnu ikke set os praktisere et angrebsspil - uden at det går igennem falk. Han for mig at se enormt vigtig - og har været det gennem lang tid efterhånden - alt (for meget) ansvar er blevet lagt på ham - "giv bolden til falk - så finder han på noget" syntes lidt at have været taktikken de sidste par år.
                                Og det har været et problem - men så længe han var en del af OB var problemet jo til at overse.

                                - Det er han så ikke længere fra efter sommerpausen - og det er derfor (igen i min optik) vigtigt - og nødvendigt at holdet lære at fungere uden ham.....for det skal de jo altså kunne lige om lidt.

                                Så det er hovedgrunden til jeg mener vi bør spille mest muligt af foråret uden ham (den lille hævngerrige sadist inden i mig vil så også gerne smide ham på bænken eller tribunen bare fordi....)
                                Hehe, ja det kunne man spørge...

                                Men Falk er ja en rigtig god fodboldspiller og tænker vi er for tyndt besat på kantene uden ham og han er sikker vores bedste spiller på den situation (til mindst så længe Desler er ikke i sin bedste kampform). Desler er rigtig godt og i Greve og håbentlig Edmundsson er der mange potential. Men hvem ellers kan spille kant? Er JJT en mulighed? Ved ikke om det er en position han kan spille. Og synes at han har brug for endnu mere udvikling end f.ex. Greve, som synes er allerede videre. Eller ser du en anden kantspiller i holdet? Yao? Kent sagde at han måske få spilletid, afhængig af Yaos udvikling og situationen i holdet, men det lød også helt klar for mig at han ser ham i første linie i U19 i foråret.

                                Men er absolut enig at der var alt for mange ansvar hos Falk for offensivspil i fortid. Vi havde ja ingen anden som kunne det. Håber der på Izunna som forklarte ja at han vil gerne spille mere for offensiven, mere som 8er. Tænker han ville ikke have udtalt det hvis det ville være i modsat til Kents plan med ham.
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X