Nej, han er på vej til FCK, og vi skal bygge et hold op, der kan spille uden ham.
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Afstemning om, hvorvidt Falk skal spille i foråret.
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af andlox Se indlægDu ville have ret hvis du siger at jeg kigger gerne på kort sigt. Jeg vil ikke give væk en hele sæson og fodbold betyder for mig også at "den næste kamp er altid den vigtigste" (Hehe). Jeg kommer ikke hele vejen til Odense uden at ønske en sejr og uden at træneren og holdet skal give alt at få en sejr for os.
Men du har ikke ret hvis du siger jeg kigger kun på kort sigt. Jeg tror bare at det er mmuligt at spille med Falk og at forberede den næste sæson samtidig. Og jeg tror at det bliver problematisk for hele holdet at kaste alt den had på ham. Han er anerkendt og vigtigt i holdet og holdet vil sikker forsvare ham. Og jeg vil ingen spaltning mellem holdet og fanen.
Kent vil vide hvad er bedst. Om Faæk skal spille eller ikke spille. Og det accepterer jeg.
Der er flere gode argumenter for det vil gavne holdet/klubben at han ikke spiller, end at han spiller. Dem lukker du desværre øjnene for, og prøver at tale FCK'erens betydning for OB op på et niveau, hvor den slet ikke hører hjemme.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlægDet er så forskellen på dig og mig. Jeg vil ikke acceptere at Fal$k skal spille. Jeg har lov til at være uenig med Kent, i hans dispositioner. #F9l$k er en forræder der vil til fjenden. RAUS!
Der er flere gode argumenter for det vil gavne holdet/klubben at han ikke spiller, end at han spiller. Dem lukker du desværre øjnene for, og prøver at tale FCK'erens betydning for OB op på et niveau, hvor den slet ikke hører hjemme.
Det er at jeg kommer til en anden resultat end dig når jeg vejer argumenterne pro og kontra spilletid for Falk.
Og det er helt o.k. at have forskellige meninger.
Og det er ikke at jeg overvurderer Falks betydning. Han er en af superligaens bedste kreative offensivspiller. Fester fortalte f.e. hvor fantastisk sin sammenspil med Falk var fra første øjeblik og at han profiterer meget derfra.
Vi vil helt sikker ikke dø uden ham, men vi vil spille bedre med ham."Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
- Norbert Elgert -
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlægNu er det langtfra sikkert at det bedste hold, består af de 11 bedste spillere.
Jeg synes personligt at Jeremy Mathieu og Thomas Vermaelen er bedre forsvarspillere end Javier Mascherano, som er født som midtbanespillere og var en af VM's absolut bedste spillere på CDM, med en langt større andel af Argentina's succes, end Messi var - og som helt uforståeligt fik prisen som VM's bedste spiller, ovenpå en mildest talt, middelmådig slutrunde...
Når Barcelona stiller i stærkeste opstilling er det dog altid med Mascherano som makker til Pique, og med Mathieu og/eller Vermaelen på bænken.
Og igen, så er der intet der taler for at vi skulle slutte højere i tabellen end hidtil, blot fordi Fal$k er på holdkortet, som du også selv siger. Hvorfor så ikke bruge foråret på at indkøre folk på holdet der har en fremtid i klubben? Lad Greve, Joan, JJT og Yao få en masse spilletid og lad dem vise hvad de indeholder. Vi rykker ikke ned uden Fal$k - og vi rykker heller ikke så mange pladser op, med FCK'eren at det kan betale sig at ofre disse unge talenter for et kort fix på 3 mnd. med hæl og tå fra nr. 9...
Comment
-
Det er en ret interessant debat vi har hér. Hvordan opnår man de bedste resultater - og det er vel dét det handler om? (Selv om Morten Olsens røde tråd har udfordret danskernes syn på det).
Hvorfor har skiftende trænere i OB brugt Emil Larsen så meget - selv om holdet sandsynligvis/åbenlyst ville præstere bedre uden ham. Ville OB gennem de senere år have opnået bedre resultater med andre spille end Falk og Emil L?
OB har aldrig opnået en god placering med Rasmus Falk og Emil Larsen - er det tilfældigt?
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlægDet er en ret interessant debat vi har hér. Hvordan opnår man de bedste resultater - og det er vel dét det handler om? (Selv om Morten Olsens røde tråd har udfordret danskernes syn på det).
Hvorfor har skiftende trænere i OB brugt Emil Larsen så meget - selv om holdet sandsynligvis/åbenlyst ville præstere bedre uden ham. Ville OB gennem de senere år have opnået bedre resultater med andre spille end Falk og Emil L?
OB har aldrig opnået en god placering med Rasmus Falk og Emil Larsen - er det tilfældigt?
F.eks. var der ikke mange der talte om Lampard i sæsonen efter han skiftede. Eller hvem taler om Xavi i Barca?
Ja, der er mange spændende og nørdede betragtninger.
MvTFår glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlægDet er en ret interessant debat vi har hér. Hvordan opnår man de bedste resultater - og det er vel dét det handler om? (Selv om Morten Olsens røde tråd har udfordret danskernes syn på det).
OB har aldrig opnået en god placering med Rasmus Falk og Emil Larsen - er det tilfældigt?Last edited by manner; 20-02-2016, 07:55.Believe OB
œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke
Ligegyldige kampe eksisterer ikke
Comment
-
Dampen har lagt sig her hos mig, efter offentliggørelsen af skiftet - jeg "hader" at Falk skifter til FCK. Ingen tvivl om det.
Forræder? Nej. Jeg forstår sådan set godt fodboldspilleren Falk.
Men skal han spille i foråret?
Der er jeg stadig samme sted, som da bomben sprang.
I min verden er forårsæsonen allerede "overstået". Forstået på den måde, at jeg tvivler på, at OB kan rykke ned. Og faktisk tvivler jeg ligeså meget på, at OB kan nå noget, der minder om Europa. Naturligvis skal den chance forfølges, hvis den er der, meeen...
Vi har lige sendt vores topscorer afsted (Zohore), vi har sendt Emil afsted (gudskelov), og Falk er væk til sommer. OB har i mine øjne en gylden mulighed her i dette forår til at få spillet et hold sammen, som kan være klar fra start efter sommerferien. Uden Zohore, uden Emil og uden Falk. Brister det, så kan man se, hvor det er pinedød nødvendigt at investere i næste transfervindue. Bærer det - jamen, så er det jo lækkert.
Gevinsten ved at køre foråret igennem uden Falk på banen vil være, at man, som nævnt, får holdet gjort klar til tiden efter Falk. Den tid kommer jo, uanset om vi vil det eller ej. En sidegevinst vil være, at OB afleverer en spiller uden kampform til en konkurrent, men det skulle nu ikke være målet med det.
Kunne man risikere at lande en plads eller to lavere i ligaen uden Falk på holdet? Ja, det kunne man. Koster det lidt tv-penge? Ja, det gør det. Men er den "omkostning" ikke værd at tage med, når man kigger langsigtet på projektet OB? Det mener jeg.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af obforever Se indlægDampen har lagt sig her hos mig, efter offentliggørelsen af skiftet - jeg "hader" at Falk skifter til FCK. Ingen tvivl om det.
Forræder? Nej. Jeg forstår sådan set godt fodboldspilleren Falk.
Men skal han spille i foråret?
Der er jeg stadig samme sted, som da bomben sprang.
I min verden er forårsæsonen allerede "overstået". Forstået på den måde, at jeg tvivler på, at OB kan rykke ned. Og faktisk tvivler jeg ligeså meget på, at OB kan nå noget, der minder om Europa. Naturligvis skal den chance forfølges, hvis den er der, meeen...
Vi har lige sendt vores topscorer afsted (Zohore), vi har sendt Emil afsted (gudskelov), og Falk er væk til sommer. OB har i mine øjne en gylden mulighed her i dette forår til at få spillet et hold sammen, som kan være klar fra start efter sommerferien. Uden Zohore, uden Emil og uden Falk. Brister det, så kan man se, hvor det er pinedød nødvendigt at investere i næste transfervindue. Bærer det - jamen, så er det jo lækkert.
Gevinsten ved at køre foråret igennem uden Falk på banen vil være, at man, som nævnt, får holdet gjort klar til tiden efter Falk. Den tid kommer jo, uanset om vi vil det eller ej. En sidegevinst vil være, at OB afleverer en spiller uden kampform til en konkurrent, men det skulle nu ikke være målet med det.
Kunne man risikere at lande en plads eller to lavere i ligaen uden Falk på holdet? Ja, det kunne man. Koster det lidt tv-penge? Ja, det gør det. Men er den "omkostning" ikke værd at tage med, når man kigger langsigtet på projektet OB? Det mener jeg.
Ansvaret i denne sæson ligger ikke alene på Falk, ansvaret er spredt over flere skuldre.
Ser Falk nu som er en rigtig, rigtig god kantspiller for os og vi har brug for ham aktuel, men han kan blive erstattet med en anden rigtig god kantspiller i sommeren uden at balancen i holdet kollapser.
Jeg tror ikke, at vi vil se mange spilletid for Yao i foråret. Og det er ganske o.k.. Han skal akklimatisere sig først i U19 og måske få den ene eller den anden indhop. Så ser vores højre og venstre side sådan:
På højre side: Lund / Greve / Desler. Det er absolut o.k..
På venstre side: Ari / Falk / Edmundsson. Det er også o.k. for mig. Men uden Falk ville det være simpelthen for tynd.
Så jeg ser ingen store problemer i hensigt til næste sæson med at lade Falk spille nu. Så længe Edmundsson, Greve, etc. få spilletid og bliver spillet ind og hvis JH gør sin arbejde ordentlig og henter en god erstatning i sommeren. Han har ja tid at forberede det.
Så tænker vi har brug for Falks kvaliteter nu, men vi kan erstatte ham uden alt for store pronblemer i sommeren. Vi er ikke mere afhængig af ham i offensiven, han er bare vigtig (aktuel). Ikke mere, ikke mindre.Last edited by andlox; 14-02-2016, 10:23."Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
- Norbert Elgert -
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlægAaB smed deres topscorer på tribunen og fokuserede på de spillere der skulle bringe klubben videre. Det mistede de ingen pladser på. Just saying.
MvT
Og det er selvfølgelig også afhængig af hvilke alternativer du har i holdet. Og i hensigt til gode kantspillere står vi der ikke så god uden Falk."Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
- Norbert Elgert -
Comment
-
Oprindeligt indsendt af andlox Se indlægMen man ved ikke, om de ikke ville have været mere succesfuld mod Esbjreg, Nordsjælland og Midtjylland. Men det er naturlig gætteri.
Og det er selvfølgelig også afhængig af hvilke alternativer du har i holdet. Og i hensigt til gode kantspillere står vi der ikke så god uden Falk.
Mvh
MaxHH
Comment
-
Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlægMåske ikke... men hånden på hjertet: Tror du dem vi har bliver bedre af at sidde på bænken, og se Falk spille, eller af at Falk sidder på bænken og ser dem spille?
Mvh
MaxHH
Men hvis vi alligevel henter en afløser for Falk efter sæsonen, så er nytteværdien ift den langsigtede plan måske til at overse.
Igen, det er gisninger. Hvor mange point ekstra ville vi få (eller miste?) med Falk på banen? Både i foråret og fremadrettet.
Jeg vælger ikke at tænke så meget over det, og så lade KN træffe den beslutning. In Kent we trust
Comment
-
Oprindeligt indsendt af andlox Se indlægMen man ved ikke, om de ikke ville have været mere succesfuld mod Esbjreg, Nordsjælland og Midtjylland. Men det er naturlig gætteri.
Og det er selvfølgelig også afhængig af hvilke alternativer du har i holdet. Og i hensigt til gode kantspillere står vi der ikke så god uden Falk.
Comment
Comment