Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Afstemning om, hvorvidt Falk skal spille i foråret.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Så vidt jeg kan se af sammendraget er det Falk der har asisten på målet og også den rigtige gode frispilning af AK i dybden i 1. halvleg. Han er langt fra topniveau - det er medgivet. Men er dog direkte involveret i OBs 2 største chancer i kampen mod Aab, hvor den ene endda fører til målet. Ret skal vel være ret, når vi bedømmer ham?

    https://www.youtube.com/watch?v=l3tya-Zz7ZI
    At give Falk en "assist" for det, der i bund og grund er en soloaktion (Festersens første berøring og vending med en mand i ryggen er det, der skaber farligheden i den situation - ikke Falks aflevering), synes jeg stadig er at stramme den. Involveret? Ja. Assist? Nej. Bold.DK bl.a har da heller ikke Falk noteret for en assist. For det er ikke en assist, når det farlige i den situation bliver skabt af spilleren, der vender med en mand i ryggen.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
      At give Falk en "assist" for det, der i bund og grund er en soloaktion (Festersens første berøring og vending med en mand i ryggen er det, der skaber farligheden i den situation - ikke Falks aflevering), synes jeg stadig er at stramme den. Involveret? Ja. Assist? Nej. Bold.DK bl.a har da heller ikke Falk noteret for en assist. For det er ikke en assist, når det farlige i den situation bliver skabt af spilleren, der vender med en mand i ryggen.

      MvH ChrisOB
      Uanset om det skal kaldes en assist el ej så er Falk's andel i det mål ikke til diskution . Uden Falk havde vi ikke fået det mål .
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
        Uanset om det skal kaldes en assist el ej så er Falk's andel i det mål ikke til diskution . Uden Falk havde vi ikke fået det mål .
        Uden Festers første berøring med en mand i ryggen havde vi ikke fået det mål. Det er ikke Falks aflevering, der gør den situation farlig.

        Og det er det, der tæller. Man giver ikke assists til folk der afleverer til folk, der så selv gør det meste af arbejdet for at den går i mål. Det er lige før jeg så kan sige, at uden Kasper Pedersens afretning så var den bold aldrig gået i mål.

        Assist er noget man giver til folk, der har lige så stor ære eller større ære af måltes tilblivelse. Som at spille én fri til en friløber, at spille på tværs til én, der skal gøre arbejdet færdigt ved bare at sparke den ind, en dødbolde, indlæg, der bliver headet og sparket ind.

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          At give Falk en "assist" for det, der i bund og grund er en soloaktion (Festersens første berøring og vending med en mand i ryggen er det, der skaber farligheden i den situation - ikke Falks aflevering), synes jeg stadig er at stramme den. Involveret? Ja. Assist? Nej. Bold.DK bl.a har da heller ikke Falk noteret for en assist. For det er ikke en assist, når det farlige i den situation bliver skabt af spilleren, der vender med en mand i ryggen.

          MvH ChrisOB
          Falk skal selvfølgelig have en assist ved målet. Uanset om Festersen havde taget bolden og jongleret den i mål, er det vel per definition Falks assist, da hans aflevering er næstsidst, og dermed målgivende. Ellers kan assist jo gradbøjes i hvilken fortolkningsmæssig retning, som man nu engang skulle have lyst til. Jeg mener, blot fordi DU synes, at Festersens aktion alene er dét der skaber målet, så kan andre jo godt være uenige (som her f.eks.).

          Det markerede må derfor være en noget subjektiv vurdering, og det kan man, trods alt, ikke føre statistik over. Ergo er den målgivende aflevering en assist, og den leverer Rasmus Falk i det her tilfælde.

          Jeg synes overordnet set, at folk er lidt for rundhåndede i deres kritik af Falk, hvilket gør debatten ret unuanceret. Nej, Falk havde ikke en specielt god kamp i Aalborg, men come on...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Uden Festers første berøring med en mand i ryggen havde vi ikke fået det mål. Det er ikke Falks aflevering, der gør den situation farlig.

            Og det er det, der tæller. Man giver ikke assists til folk der afleverer til folk, der så selv gør det meste af arbejdet for at den går i mål. Det er lige før jeg så kan sige, at uden Kasper Pedersens afretning så var den bold aldrig gået i mål.

            Assist er noget man giver til folk, der har lige så stor ære eller større ære af måltes tilblivelse. Som at spille én fri til en friløber, at spille på tværs til én, der skal gøre arbejdet færdigt ved bare at sparke den ind, en dødbolde, indlæg, der bliver headet og sparket ind.

            MvH ChrisOB
            Øh, jo. Det gør man.

            Comment


              Definition på assist:
              afgørende, sidste aflevering til en spiller der scorer

              Og havde Falk ikke spillet den til Fester med den afgørende sidste aflevering var der ikke scoret, ergo fik Falk en assist.

              At der så er nogle assist der er bedre end andre har du ret I.
              Last edited by QuesT; 07-03-2016, 15:13.

              Comment


                Der må jeg også melde mig uenig. Jeg har set forsvarsspillere få tildelt assist ved at spille den op til angriberen ved midtercirklen, hvorefter angriberen knalder den ind fra midten af.. Det er jo ene og alene angriberens fortjeneste at den bold går i mål, men derfor tildeles assisten stadigvæk forsvarsspilleren.

                Jeg kan sagtens se hvad ChrisOB mener, og jeg har samme holdning, men virkeligheden er "desværre" bare noget andet.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                  Uden Festers første berøring med en mand i ryggen havde vi ikke fået det mål. Det er ikke Falks aflevering, der gør den situation farlig.

                  Og det er det, der tæller. Man giver ikke assists til folk der afleverer til folk, der så selv gør det meste af arbejdet for at den går i mål. Det er lige før jeg så kan sige, at uden Kasper Pedersens afretning så var den bold aldrig gået i mål.

                  Assist er noget man giver til folk, der har lige så stor ære eller større ære af måltes tilblivelse. Som at spille én fri til en friløber, at spille på tværs til én, der skal gøre arbejdet færdigt ved bare at sparke den ind, en dødbolde, indlæg, der bliver headet og sparket ind.

                  MvH ChrisOB
                  Og stadig selvom han ikke skulle tilskrives assisten , så havde vi ikke fået det mål uden Falk .
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                    Uden Festers første berøring med en mand i ryggen havde vi ikke fået det mål. Det er ikke Falks aflevering, der gør den situation farlig.

                    Og det er det, der tæller. Man giver ikke assists til folk der afleverer til folk, der så selv gør det meste af arbejdet for at den går i mål. Det er lige før jeg så kan sige, at uden Kasper Pedersens afretning så var den bold aldrig gået i mål.

                    Assist er noget man giver til folk, der har lige så stor ære eller større ære af måltes tilblivelse. Som at spille én fri til en friløber, at spille på tværs til én, der skal gøre arbejdet færdigt ved bare at sparke den ind, en dødbolde, indlæg, der bliver headet og sparket ind.

                    MvH ChrisOB
                    Må erklære mig enig med de de ovenstående kommentarer. Der er mig bekendt ikke officielle regler for det, men det er mit indtryk, at de fleste steder (der fører statistik over det) vil give assisten til Falk. For at undgå at skulle ud i en subjektiv vurdering af hvornår en aflevering er afgørende for scoringen hedder det vidst bare at sidste aflevering inden scoring er assisten - så længe målscoreren ikke mister den inden målet.

                    Hvis Grytebust i næste kamp triller bolden kort ud til Lasse Nielsen der tager årtiets dribletur op i banen, sætter seks mand på vejen inden han banker den op i krydset fra 30 meter, vil jeg også sige, at Grytebust skal have assisten.

                    Så vidt jeg kan se har han også fået den på superliga.dk (mener han stod på 6 assists inden runden).
                    Last edited by Agbre; 07-03-2016, 15:59.

                    Comment


                      Det er Falks assist i dette tilfælde, vil jeg også mene. Falks aflevering er lagt godt ind i mellemrummet, og med den rigtige temperatur.

                      Du kan jo vende den om, og sige at der ikke er noget svært eller teknisk ved at trille en bold på tværs når man er 2 alene med keeperen, så holdkammeraten kan trille bolden i et tomt mål. Det er stadig en assist.

                      Det er også en assist, når man i blinde banker et indlæg ind, og en holdkammerat tæmmer og flugter den ind.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                        Må erklære mig enig med de de ovenstående kommentarer. Der er mig bekendt ikke officielle regler for det, men det er mit indtryk, at de fleste steder (der fører statistik over det) vil give assisten til Falk. For at undgå at skulle ud i en subjektiv vurdering af hvornår en aflevering er afgørende for scoringen hedder det vidst bare at sidste aflevering inden scoring er assisten - så længe målscoreren ikke mister den inden målet.

                        Hvis Grytebust i næste kamp triller bolden kort ud til Lasse Nielsen der tager årtiets dribletur op i banen, sætter seks mand på vejen inden han banker den op i krydset fra 30 meter, vil jeg også sige, at Grytebust skal have assisten.

                        Så vidt jeg kan se har han også fået den på superliga.dk (mener han stod på 6 assists inden runden).
                        Jeg ser det! Jeg ser det!
                        Lasse 'Lionel' Nielsen - Fußballgott!
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                          Definition på assist:
                          afgørende, sidste aflevering til en spiller der scorer

                          Og havde Falk ikke spillet den til Fester med den afgørende sidste aflevering var der ikke scoret, ergo fik Falk en assist.

                          At der så er nogle assist der er bedre end andre har du ret I.
                          Men det er jo ikke en afgørende aflevering. Det er ikke Falks aflevering der afgører om den situation fører til mål. Det er ene og alene Festers vending på første berøring. På samme måde som den spiller, der afleverer til Messi, der så sætter en mand heller ikke laver den afgørende sidste aflevering. Han laver bare en "aflevering".

                          MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                            Men det er jo ikke en afgørende aflevering. Det er ikke Falks aflevering der afgører om den situation fører til mål. Det er ene og alene Festers vending på første berøring. På samme måde som den spiller, der afleverer til Messi, der så sætter en mand heller ikke laver den afgørende sidste aflevering. Han laver bare en "aflevering".

                            MvH ChrisOB
                            Det er din subjektive mening. Faktum er, at det er den sidste aflevering, inden medspilleren scorer - ergo er det en assist. Om du kan lide det eller ej.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                              Det er din subjektive mening. Faktum er, at det er den sidste aflevering, inden medspilleren scorer - ergo er det en assist. Om du kan lide det eller ej.
                              det kræver jo så der er en KLAR definition for hvad en assist er - og jeg kan da godt finde eksempler der siger det skal være en MÅLGIVENDE aflevering - og ikke "bare" den sidste aflevering. Kunne også være derfor bold.dk ikke har falk noteret for en assist....bare en tanke

                              edit: og prøv at kigge på bold.dk - under Hobro - VFF kampen der endte 0-6, første mål har tydeligt markeret hvem der stod for assisten - mens andet mål ikke har en assist - måske fordi der ikke var en målgivende aflevering - men "bare" en sidste aflevering
                              Last edited by mhbp; 07-03-2016, 21:20.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                                Det er din subjektive mening. Faktum er, at det er den sidste aflevering, inden medspilleren scorer - ergo er det en assist. Om du kan lide det eller ej.
                                Det er så DIN subjektive mening. Din definition er en for rundhåndet definition af assist. Så skulle vi gå total ishockey og give en assist ham der afleverede til Falk også.

                                Det gør man jo ikke.

                                Og dit "ergo" indikerer at noget er "slam dunk", og det er det jo ikke. Det er en definition diskussion, og rigtigt mange vurderer situationer ud fra de kriterier, jeg sætter op, men du gør ikke, og fair nok med det. Jeg har jo også indikeret, at jeg synes jeres definition er rusk ragende forkert.

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X