Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Holdet fra sommeren 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Det ser rigtigt god ud i henblik til næste sæson.
    Med Lund, KEP og Joao står vi der med en rigtig god forsvar. Og vi har et halvt år at prøve om Tingager har virkelig SL- niveau og tænder.
    Derfor et maskinrumbesatning med El Makrini og Izunna.
    Og offensiven er ja allerede rigtig god.
    Så hvis vi får den rigtige erstatning for Falk, henter nok en god målmand og får den en eller anden justering ar være forbetedet for skadefalde eller karantæner giver jeg mig selv lov at drømme om mere end Top 6.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
      Udrydder lige den her misforståelse én gang for alle. Nej, AK kan ikke spille venstre kant. Ej heller skal der eksperimenteres med dette.
      Enig. Det er simpelthen slut med de her eksperimenter hvor Festersen eller AK måske kan udfylde en VK eller HK. De er angribere og laver massere mål. Det er det de er bedst til og derfor skal de spille der. De kan i tilfælde af skader og karantæner få en enkelt kamp derude, og skal der satses til sidst i kampene er det også det OK at de har et udgangspunkt fra en kant, men at AK f.eks. skal omskoles til venstrekant når falk smutter, fordi det er nemmeste løsning når nu han alligevel er tredjeangriber i OB, det holder ikke, for her er hans kompetencer ikke. Ligesom HHA ikke var højrekant, Bashkim ikke var back og Ari ikke er midtbane!

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
        Enig. Det er simpelthen slut med de her eksperimenter hvor Festersen eller AK måske kan udfylde en VK eller HK. De er angribere og laver massere mål. Det er det de er bedst til og derfor skal de spille der. De kan i tilfælde af skader og karantæner få en enkelt kamp derude, og skal der satses til sidst i kampene er det også det OK at de har et udgangspunkt fra en kant, men at AK f.eks. skal omskoles til venstrekant når falk smutter, fordi det er nemmeste løsning når nu han alligevel er tredjeangriber i OB, det holder ikke, for her er hans kompetencer ikke. Ligesom HHA ikke var højrekant, Bashkim ikke var back og Ari ikke er midtbane!
        Enig. Det vil kun være godt med tre forskellige angribere, som vi kan skifte mellem. Der skal hentes noget klasse til venstrefløjen, og så er jeg ligeglad med, om de skal hive Thomas Lindrup ud fra sin pension. AK skal IKKE spille derude!
        OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

        Comment


          #34
          Det er også fedt at den ældste til sommer er HJ og Fester med 30 år.

          Det er længe siden de ældste i truppen har været så unge.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
            Enig. Det vil kun være godt med tre forskellige angribere, som vi kan skifte mellem. Der skal hentes noget klasse til venstrefløjen, og så er jeg ligeglad med, om de skal hive Thomas Lindrup ud fra sin pension. AK skal IKKE spille derude!
            Har han ikke spillet derude før i Aabenraa?

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af SydFyn Se indlæg
              Har han ikke spillet derude før i Aabenraa?
              Fucking stavekontrol. Der skulle selvfølgelig stå Aab

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                Enig. Det er simpelthen slut med de her eksperimenter hvor Festersen eller AK måske kan udfylde en VK eller HK. De er angribere og laver massere mål. Det er det de er bedst til og derfor skal de spille der. De kan i tilfælde af skader og karantæner få en enkelt kamp derude, og skal der satses til sidst i kampene er det også det OK at de har et udgangspunkt fra en kant, men at AK f.eks. skal omskoles til venstrekant når falk smutter, fordi det er nemmeste løsning når nu han alligevel er tredjeangriber i OB, det holder ikke, for her er hans kompetencer ikke. Ligesom HHA ikke var højrekant, Bashkim ikke var back og Ari ikke er midtbane!
                Det er jeg enig i.
                Det gør ikke noget at de får en enkelt kamp i ny og næ, hvis det er på grund af skader, eller at der skal satses og vi derfor spiller med 3 angriber, hvoraf den ene starter på en kant.

                Oprindeligt indsendt af SydFyn Se indlæg
                Fucking stavekontrol. Der skulle selvfølgelig stå Aab
                Aabenraa, eller Aab.

                Det er jo ligemeget i hvilken en af klubberne det har været, hvis han har spillet positionen.
                Om han så har spillet i Aabenraa, er så en anden side af sagen ;)

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                  Det er også fedt at den ældste til sommer er HJ og Fester med 30 år.

                  Det er længe siden de ældste i truppen har været så unge.
                  KEP er så 31, men det rykker stadig ikke ved pointen. Der skal også være nogle erfarne spillere på et godt hold.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                    KEP er så 31, men det rykker stadig ikke ved pointen. Der skal også være nogle erfarne spillere på et godt hold.
                    Ja, sorry, havde jo lige glemt vi får en lidt ældre ind.

                    Var bare inde på holdtråden på OB.dk nu her og så at Tørnes stod som den eneste på 30, glemte så bare at KEP er lidt ældre :)

                    Men ja, lidt erfaring skal der jo være, og 31 er jo ingen alder for en CF.

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af Vasi Se indlæg
                      Har Lucas ikke også udløb til sommer? - Lasse Nielsen har i hvert fald udløb til sommer.

                      Også har jeg faktisk sat Greve som back-up på højre midt istedet, Thomsen som værende væk og Weber som ny mand fra ungdomsholdet og vores fjerde angriber.

                      Men ellers er det nøjagtigt det samme jeg har noteret mig :b

                      EDIT: Azer har også udløb.

                      Den eneste grund til at jeg ser de tre (Azer, Lasse og Lucas) for forlænget, er for at undgå for stor udskiftning i et vindue. Ellers ser jeg ikke at de bliver - så på mit 'sommeren 16' skema er de ikke noteret med før det kommer frem at de forlænger.
                      magnus har også kontraktudløb nu til sommer....kan jo være den bliver forlænget

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                        Jeg bliver sgu forbløffet, når jeg ser, hvor mange der har AK siddende ude på bænken i deres idealopstilling. Har i glemt, at han sidste sæson var topscorer for de forsvarende mestre, var den angriber med flest assists i ligaen, sammen med Helenius, og som stort set på egen hånd sendte Dinamo Zagreb ud af CL?

                        Hans forår blev åbenlyst ødelagt af en dårlig opstart og skader, og alligevel endte han som den spiller med det bedste scoringssnit i OB, med tre kasser fordelt på 397 minutter. Ja Festersen var fremragende, ja Zohore var også overraskende god, men her har vi altså en komplet angriber på Superliganiveau med styrke, fart, teknik, som kan kreere, som kan afslutte fra distancen og som er giftig i feltet, også på låget. Det kan godt undre mig, at folk vil have sådan en spiller siddende på bænken til fordel for en mand som Zohore, som gjorde det rigtigt godt, bevares, men som i den grad også har sine begrænsninger.

                        I kommer til at revurdere, hvilken OB-angriber der er bedst, over det næste års tid.
                        det skader vel ikke a have noget at skifte med? I alt for mange år har vi dårligt kunne mønstre en enkelt god angriber - rart der endeligt er lidt konkurrence. Holder Zohore niveauet fra efteråret bliver han svær at sætte af - men det er jo så op til AK at overbevise om sine kvaliteter.

                        Lige pt mener jeg klart den hedder festersen - zohore i front. Men ja det kan hurtigt ændre sig

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                          Ja ja ... Meget kan ske endnu men jeg syntes allerede at der er sket så meget i vintervinduet at den store sommerudrensning formentligt ikke bliver så slem som frygtet og der ikke skal startes fra nul og ske de vilde tilretninger i slutningen af august hvor vi er godt inde i sæsonen og det vil jeg gerne kvittere for.

                          Håber stadig på en ny målmand og Falke som 2. keeper.
                          Vi mangler en VK nu hvor både Emil og Falk er væk men Yao lyder som en spændende sub.
                          Ny målmand
                          Lund. KEP. Halgrimur. Joao
                          Desler. Izunna. Makrini. Ny VK
                          Festersen. Zohore.

                          Falkesgaard
                          Magnus. Tingager. Lasse. Ari.
                          Lucas. Azer. JJT. Yao
                          AKJ. Greve

                          Farvel til Diarra, Tørnæs, Falk, JBL, Koval og Radza med mindre han vil tage endnu en 3. keeper tørn. Og hvad med Thomsen?

                          Har jeg glemt nogen? Er på ferie og læser ikke alle nyheder eller tråde.

                          En keeper kunne være Jesper Hansen i Frankrig og en VK kunne være Borring eller Fellah som jeg læser rygterne ...

                          Et salg af Azer ville ikke genere mig og ej heller Halgrimur ....

                          Men alle forstærkninger er da velkomne ... :-)
                          Farvel til Diarra, Tørnes og Koval - det giver sig selv. Lasse tror jeg ikke får forlænget sin kontrakt....JBL - har vel kontrakt et stykke tid endnu - men skal vel også videre. Radza - skal nok også finde et sted han kan få noget spilletid. Thomsen og Magnus har også kontrakt udløb - mon ikke der forlænges med MP og AT smutter. Azer har også udløb.....kunne forlænges - meeeeen han er klart back up så mon ikke også han smutter.
                          Aris kontrakt løber også snart ud....

                          Lucas har staig kontrakt et stykke tid endnu - men han må også kraftigt overveje sine muligheder.

                          Det er rigtigt mange udskiftninger - så er virkeligt glad for at JH er kommet igang - kunne han finde evt en ny kant som erstatning for falk nu her ville det bestemt heller ikke gøre noget.

                          Til sommer bliver det vigtigste at finde en ordenlig målmand.
                          - dernæst forsvaret KEP og Tingager (selv om jeg ikke kender ham) og Joao det begynder at se spændende ud - men enten skal der forlænges med Lasse....eller Hallgrimur (han er jo vores kaptajn pt, så måske) eller også skal der findes en til.

                          Og så mangler vi nok lidt kreativitet på kanterne.....

                          Men generelt begynder det at se spændende ud - så nu kan man virkeligt begynde at ærgre sig over falk ikke lige tog et par år til....

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                            Ja ja ... Meget kan ske endnu men jeg syntes allerede at der er sket så meget i vintervinduet at den store sommerudrensning formentligt ikke bliver så slem som frygtet og der ikke skal startes fra nul og ske de vilde tilretninger i slutningen af august hvor vi er godt inde i sæsonen og det vil jeg gerne kvittere for.

                            Håber stadig på en ny målmand og Falke som 2. keeper.
                            Vi mangler en VK nu hvor både Emil og Falk er væk men Yao lyder som en spændende sub.
                            Ny målmand
                            Lund. KEP. Halgrimur. Joao
                            Desler. Izunna. Makrini. Ny VK
                            Festersen. Zohore.

                            Falkesgaard
                            Magnus. Tingager. Lasse. Ari.
                            Lucas. Azer. JJT. Yao
                            AKJ. Greve

                            Farvel til Diarra, Tørnæs, Falk, JBL, Koval og Radza med mindre han vil tage endnu en 3. keeper tørn. Og hvad med Thomsen?

                            Har jeg glemt nogen? Er på ferie og læser ikke alle nyheder eller tråde.

                            En keeper kunne være Jesper Hansen i Frankrig og en VK kunne være Borring eller Fellah som jeg læser rygterne ...

                            Et salg af Azer ville ikke genere mig og ej heller Halgrimur ....

                            Men alle forstærkninger er da velkomne ... :-)
                            Meget skete efter jeg postede denne i slutningen af vinduet .. Ny keeper er kommet til, Zohore blev solgt, JBL har tjekket ind og Ari spiller kant mens Desler er back og Lund får stadig spilletid ..
                            Vi mangler stadig en bedre i centerforsvaret, på venstrekant og måske en på toppen mens Izu skal i gang men det ser da ikke helt skidt ud .. Og ser ikke ud til at blive helt så stresset som frygtet ..
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                              Meget skete efter jeg postede denne i slutningen af vinduet .. Ny keeper er kommet til, Zohore blev solgt, JBL har tjekket ind og Ari spiller kant mens Desler er back og Lund får stadig spilletid ..
                              Vi mangler stadig en bedre i centerforsvaret, på venstrekant og måske en på toppen mens Izu skal i gang men det ser da ikke helt skidt ud .. Og ser ikke ud til at blive helt så stresset som frygtet ..
                              Vigtigst er det vel med Grytebust. Med ham må målmandssituationen være mere eller mindre på plads. Salget af zohore gør jo bare at vi i den grad mangler en angriber mere. Godt at JBL har grebet sin chance og ja Ari gjorde det fint på kanten men det er hhv 1 og 2 kampe vi snakker om så om det er permanente løsninger er nok lidt tidligt at sige. Og tvivler på desler er løsningen på hb. Han skal altså længere frem på banen. Kommer izunna igang begynder det for alvor at se spændende ud. Men der er stadig en del kontrakt udløb og mangler så håber da ikke JH tager sig en slapper frem til næste vindue.

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                                Meget skete efter jeg postede denne i slutningen af vinduet .. Ny keeper er kommet til, Zohore blev solgt, JBL har tjekket ind og Ari spiller kant mens Desler er back og Lund får stadig spilletid ..
                                Vi mangler stadig en bedre i centerforsvaret, på venstrekant og måske en på toppen mens Izu skal i gang men det ser da ikke helt skidt ud .. Og ser ikke ud til at blive helt så stresset som frygtet ..
                                Ingen tvivl om at nogle spillere kæmper for kontrakt forlængelse og det ser måske ikke så skidt ud med flere positioner som det gjorde i efteråret.. Men der er stadig 12 kampe tilbage og lur mig om der ikke nok skal komme debat om de samme igen.

                                Men disse spillere kan jeg simpelthen ikke se få forlænget deres kontrakt:

                                Tørnæs
                                Diarra
                                Falk(FCK)
                                Koval
                                Thomsen

                                Disse er meget usikre:

                                Jonasson
                                Lasse
                                Lucas
                                Azer
                                Magnus

                                5 spillere ryger stensikkert og 3 kommer til (Joao, Yao og KEP). Der ved er truppen på 22 mand.
                                Mon ikke at der bliver rykket 1-2 op fra U19 holdet. Her er spillere som Raben,Veber,Kurucay og Buus i spil.
                                Stor usikkerhed er der også omkring Ari og HJ som har udløb til vinter. Mange scenarier i spil

                                Så er vi på 23-24 som vi nok skal være.. Dette kunne være truppen:

                                Målmænd: Grytebust, Falkesgaard
                                HB: Desler, Lund, Lucas
                                CF: KEP, Tingager,Pedersen,HJ
                                VB: JBL,Joao,Ari
                                HK: Joan,Yao
                                CM: Makrini,Izunna,Azer,JJT
                                VK: Greve,Veber
                                Angreb: AK,Fester,Raben

                                Ikke umiddelbart en trup der skriger "Total sikker Top 6" så mon ikke at man forsøger at hente 1-2 profiler igen for lige at give truppen det sidste pift
                                Last edited by fmprOB; 15-03-2016, 09:35.

                                Comment

                                Working...
                                X