Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB-Podcast.. noget vi skal arbejde i?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    OB-Podcast.. noget vi skal arbejde i?

    Hørte Foldbold FM her til aften, og der var en direkte efterspørgsel efter andre klubber end KB/03, der lavede en podcast. Og jeg tænkte straks: "Tja, hvorfor ikke?". Og da klubben ikke har givet udtryk for at det er noget DE har tænkt sig at gøre noget ved (correct me if I'm wrong?), ligger bolden jo nok hos os, fansne.

    Men hvordan skulle en sådan podcast bygges op? Nøglepersoner fra klubben, pressen fodboldmiljøet, der inviteres ind til interviews, eller mere noget panel-agtigt noget, hvor fans debatterer ugens forløb? Fans fra den kommende uges modstander der inviteres i studiet til en snak om deres hold, eller noget helt andet?

    Personligt er jeg rigtig glad for podcasts, og ville elske at lytte til en om min yndlingsklub...

    Mvh

    MaxHH

    #2
    Samme her. Jeg ville suge alt til mig hvis det var tilgængligt og kun handlede om OB..
    Men kan man finde nogen til at lave sådan et arbejde?

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Samme her. Jeg ville suge alt til mig hvis det var tilgængligt og kun handlede om OB..
      Men kan man finde nogen til at lave sådan et arbejde?
      Det kunne man nok godt... Tænker der var flere herinde fra der kunne lokkes, bl.a. mig selv, sagde hunden...

      Rent teknisk er det ikke voldsomt svært at få afsted... Det største problem er at få god lyd, men det kan løses...

      Mvh

      MaxHH

      Comment


        #4
        Jeg er også ivrig lytter af podcasts, og synes rigtigt godt om idéen. Det det sådan kræver er jo bare, at der sidder en derude med noget tåleligt lydudstyr, og en smule teknisk snilde, så er det jo ganske simpelt.

        I min verden, ville det mest interessante da være noget panellignende, som du nævner, hvor presse, fans, fans af kommende modstandere, og lignende deltog, og hvor snakken ville gå på nedtakt, optakt og hvad der nu evt. måtte være den varme kartoffel i øjeblikket. Kunne man så få adgang til at snakke med nogle spændende folk fra klubben på et tidspunkt, vil der da helt sikkert også være interesse for det.

        Vi kan jo se herinde, at debatten er ivrig, og mange følger sikkert også med uden at deltage aktivt, så jeg køber i hvert fald præmissen om, at der nok skal være lyttere til det. Hvis der er noget diverse fodbolddebatter herhjemme (måske lige bortset fra Fodbolddebatten på TV3, men der er paneldeltagerne så tossede, at det kan være lige meget), så er det folk med lidt divergerende meninger og opfattelser, så diverse snakkeprogrammer reelt løfter sig op på debatniveau, og det kunne da være fedt, hvis der kunne være en OB-podcast der også havde det engang i mellem, for der er i hvert fald rigeligt med folk bare herinde, som kan blive uenige om diverse ting.

        Jeg håber at nogle vil samle depechen op, det ville da være fedt, hvis vi som fans kunne skabe noget fedt content omkring klubben, da både OB selv og Stiften er rimeligt ringe til det i mine øjne.

        Comment


          #5
          Synes det lyder som en kanon idé...
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
            Hørte Foldbold FM her til aften, og der var en direkte efterspørgsel efter andre klubber end KB/03, der lavede en podcast. Og jeg tænkte straks: "Tja, hvorfor ikke?". Og da klubben ikke har givet udtryk for at det er noget DE har tænkt sig at gøre noget ved (correct me if I'm wrong?), ligger bolden jo nok hos os, fansne.

            Men hvordan skulle en sådan podcast bygges op? Nøglepersoner fra klubben, pressen fodboldmiljøet, der inviteres ind til interviews, eller mere noget panel-agtigt noget, hvor fans debatterer ugens forløb? Fans fra den kommende uges modstander der inviteres i studiet til en snak om deres hold, eller noget helt andet?

            Personligt er jeg rigtig glad for podcasts, og ville elske at lytte til en om min yndlingsklub...

            Mvh

            MaxHH
            Da jeg oprettede min kritik til fanklubben De Stribede herinde, var det fordi, jeg ville starte en form for talk-show op, hvor jeg inviterede gamle som nye OB-spillere ind til en snak. Projektet blev desværre ikke til noget, selvom jeg fik tilsagn fra en i mine øjne stor OB'er om at være med, men jeg følte ikke at interessen kunne hypes nok op, til at jeg ville sætte det i gang.

            Jeg har adgang til et radio-studie, og jeg kan få adgang til det meste. Jeg mangler dog kontakter indenfor OB. Jeg har virkelig travlt i dag, så det bliver til et hurtigt svar. Men, jeg synes vi skal snakke videre omkring det, hvis opbakningen er der, så kan det sagtens blive et fedt produkt.

            Comment


              #7
              Det kunne være klasse med en OB Podcast. Thumbs up herfra!

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
                Da jeg oprettede min kritik til fanklubben De Stribede herinde, var det fordi, jeg ville starte en form for talk-show op, hvor jeg inviterede gamle som nye OB-spillere ind til en snak. Projektet blev desværre ikke til noget, selvom jeg fik tilsagn fra en i mine øjne stor OB'er om at være med, men jeg følte ikke at interessen kunne hypes nok op, til at jeg ville sætte det i gang.

                Jeg har adgang til et radio-studie, og jeg kan få adgang til det meste. Jeg mangler dog kontakter indenfor OB. Jeg har virkelig travlt i dag, så det bliver til et hurtigt svar. Men, jeg synes vi skal snakke videre omkring det, hvis opbakningen er der, så kan det sagtens blive et fedt produkt.

                Comment


                  #9
                  Kæmpe go ide! Sæt igang!

                  Jeg tænker det kunne være interessant naturligvis at have et specifikt emne for hver podcasts, men som der også er flere der nævner have repræsentanter fra alle sider af sagen med; tidligere spillere, journalister, fans, uafhængige eksperter.

                  Hvis der er brug for en hjælpende hånd med et eller andet er jeg frisk.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
                    Kæmpe go ide! Sæt igang!

                    Jeg tænker det kunne være interessant naturligvis at have et specifikt emne for hver podcasts, men som der også er flere der nævner have repræsentanter fra alle sider af sagen med; tidligere spillere, journalister, fans, uafhængige eksperter.

                    Hvis der er brug for en hjælpende hånd med et eller andet er jeg frisk.
                    Det vil der helt sikkert blive behov for.. men jeg tænker vi samler en lille arbejdsgruppe, der sætter sig sammen og arbejder med idéerne, og får stykket noget konkret sammen. Hvis nogen har lyst til at deltage, og/eller har noget at byde ind med, så skriv det endeligt her i tråden, eller pm til mig. Jeg har et lydstudie her i Vissenbjerg, men det ville jo nok være nemmere for alle hvis vi havde adgang til lokaliteter til indspilning i Odense. Så skal vi have lavet en form for logo/"forside" til iTunes, der skal laves en facebookside, laves en form for doneringsmulighed/sponsorat, så eventuelle omkostninger kan dækkes (kaffe/sodavand til gæster etc), og naturligvis laves en (helst lang) liste med mulige deltagere, så der er nogen at tage af. Så der er masser af muligheder for at hjælpe, selvom man ikke har lyst til at være med i selve podcasten...

                    Mvh

                    MaxHH

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                      Det vil der helt sikkert blive behov for.. men jeg tænker vi samler en lille arbejdsgruppe, der sætter sig sammen og arbejder med idéerne, og får stykket noget konkret sammen. Hvis nogen har lyst til at deltage, og/eller har noget at byde ind med, så skriv det endeligt her i tråden, eller pm til mig. Jeg har et lydstudie her i Vissenbjerg, men det ville jo nok være nemmere for alle hvis vi havde adgang til lokaliteter til indspilning i Odense. Så skal vi have lavet en form for logo/"forside" til iTunes, der skal laves en facebookside, laves en form for doneringsmulighed/sponsorat, så eventuelle omkostninger kan dækkes (kaffe/sodavand til gæster etc), og naturligvis laves en (helst lang) liste med mulige deltagere, så der er nogen at tage af. Så der er masser af muligheder for at hjælpe, selvom man ikke har lyst til at være med i selve podcasten...

                      Mvh

                      MaxHH
                      Ville glæde mig umenneskeligt meget hvis dette blev til noget og jeg skal nok trykke på doneringsknappen

                      Comment


                        #12
                        Hvis det skal være skal det maks være en gang om ugen, da ellers kommer for meget fyld.

                        Comment


                          #13
                          Jeg ville sige at 2 gange om måneden kunne være rigeligt..
                          Kommer vel også lidt an på hvor meget arbejde der ligger i sådan noget her

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Jeg ville sige at 2 gange om måneden kunne være rigeligt..
                            Kommer vel også lidt an på hvor meget arbejde der ligger i sådan noget her
                            Efter hvad jeg forstår på mere erfarne mennesker end mig, tager det en del tid at få koordineret at alle møder op på rette sted og tid, et par timer at få en halv eller hel time i kassen, og måske et par timers redigering bagefter, hvis man ikke bare kører med "live on tape", hvor alt kommer med, også hosteanfald, væltede glas, tilfældige mennesker der vader ind og spørger efter Jørgen, og hvad der ellers sker...

                            Så ja, maksimalt én gang om ugen, optimalt hver anden uge... ihvertfald indtil der er kørt noget rutine ind, og alt omkring podcasten klapper... ,o)

                            Mvh

                            MaxHH

                            Comment


                              #15
                              jeg vil gerne være med

                              Comment

                              Working...
                              X