Annoncering

Collapse
No announcement yet.

EM 2016 kvalifikation

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    ja vi må håbe zlatan er forkølet den uge.....ikke en skræk modstander - heller ikke ønske sådan lige umiddelbart
    Jeg tror, det på alle mulige måder er den bedste lodtrækning, vi kunne få. And here's why:

    1: To jævnbyrdige hold, der begge sluttede kvalifikationen af med nogle ret dårlige præstationer og smed en gunstig udgangsposition, så det sportslige er 50/50.
    2: Vi har haft taget på svenskerne - og Zlatan i de seneste 6 kampe imod dem.
    3: Vi starter ude.
    4: Et hold som vores, der er ramt på selvtilliden, og deraf følgende problemer med at sætte sig ordentligt op, har rigtigt godt af at få dinglet Sverige foran næsen. Det giver altså lige de ekstra procenter i forhold til at skulle møde så mange andre.
    5: Mediehypen vil gavne ikke bare kampen; formentlig fulde huse i Parken, men netop hypen vil betyde, at spillerne står med en gylden mulighed for at genrejse både stolthed og respekten hos befolkningen.

    Svenskerne har så Zlatan, og et hold der IKKE er dårligere end vores; så selvfølgelig bliver det svært. Men jeg kan sagtens se det som en potentielt "livgivende" lodtrækning for dansk landsholdsfodbold; der savner hype, der savner interesse; og som mest af alt savner en god historie. Og sejre over Sverige i to tætte kvalkampe over 4 dage i November ville være sådan én.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
      Jeg syntes du er noget hård ved Olsen. EM 92 er en joke i forhold til de slutrunder der er nu. Det var stadig fantastisk og alt muligt. Vil dog mene at de hold vi havde i 90´erne, og især i 98 var klasser bedre end nu. Samtidig er mange lande heldigvis kommet bedre med, hvilket de sidste 10 års slutrunder har vist, i kvalen. Jeg syntes da bestemt der har været mange fede oplevelser. Ved ikke hvordan du forstår dem. Men da jeg var i Tjekkiet og se dk vinde 3-0 var det ret fedt. Det var også fedt at stå i kongens have og se dk slå Holland 1-0. Det var fedt i Parken da vi spillede 2-2 mod Italien(minus de sidste to min). 3-1 i Serbien var en vanvittig fed kamp af os. Kvalen til VM 10 og 12 var da sindsyg fede, med Portugal og Sveriges Kampene. Det har været marginaler og dårlige enkeltmands præstationer der har gjort at vi ikke er kommet specielt langt i både 2002 og 2004. Det bliver fint med en ny træner. Men jeg syntes bestemt vi har et hold der tegner lyst. Vi har overflod af centerforsvare. Gode Venstre backs. Højre back hænger lidt. Kanterne ser spændende ud med unge spillere hele vejen rundt. Midtmidt er ok besat. Eriksen skal igang, og så har vi en klasse angriber i Bendtner. Men her mangler vi mere.
      Bestemt, der har da været disse enkeltoplevelser, men nu ikke noget, der i min bevidsthed måler sig med kampagnerne i 84, 86, 1992 og 1998. Vi har nu i 17 år ikke haft en tæt slutrundekamp i knockoutfasen, eller gået videre fra en knock-out fase.

      Jeg er helt uenig i, at slutrunder er sværere nu end før, faktisk tværtimod. Førhen var det cremen af cremen, og landsholdene var bedre førhen, fordi holdene ganske simpelt var bedre sammenspillet. Spaniens succes og senere Tysklands de senere år, er i høj grad en konsekvens af, at stammen på landsholdet kan hentes fra klubhold. Generelt er afstanden mellem landshold og klubhold blevet øget markant, til klubbernes side, førhen var landsholdene det ypperste.

      Nå ja vi trak Sverige, så har vi da en chance.
      Last edited by SU1978; 18-10-2015, 12:59.

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        2: Vi har haft taget på svenskerne - og Zlatan i de seneste 6 kampe imod dem.
        Og Zlatan har ikke verdens bedste statistik mod os.

        Jeg ved godt det er et lille håb at have noget I.
        Men alligevel er det bedre end hvis han smækkede 3 kasser ind hver gang vi mødte dem :)

        Comment


          #64
          Med nøg og næppe holdte landsholdet liv i håbet om en slutrunde. Den efterhånden senildemente Morten Olsen, fik endnu engang stillet et dårligt hold, der slet ikke var i balance. Man skulle tro, at Morten Olsen var fanget i en tidslomme, og stadig bilder sig selv ind, at Kahlenberg, Agger, Kvist, Lars Jacobsen mv. stadig har høj international klasse. Imens famler han rundt, kan ikke få de store profiler til at fungere, og gambler med spillere, som slet ikke er klar til dette niveau, men måske passer ind i den forældede spillestil. Manden har ingen sans for betydningen af energi og vilje.

          Jeg er nået dertil, hvor jeg faktisk håber Sverige vinder tirsdag. Vil faktisk gerne se en slutrunde med Zlatan, det kan blive hans sidste, og det danske landshold har ret beset intet at gøre ved den slutrunde, og skulle vi ramme et lucky punch, bliver vi udstillet i Frankrig. Lad Morten Olsen gå af i December, ansæt en ny, der således har god tid til at sammensætte sit hold inden VM kvalifikationen, frem for en helt ny træner i august, der først skal finde sin opstilling, samtidigt med at turneringen går igang.

          My god vi trænger til nye ideer.

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
            Med nøg og næppe holdte landsholdet liv i håbet om en slutrunde. Den efterhånden senildemente Morten Olsen, fik endnu engang stillet et dårligt hold, der slet ikke var i balance. Man skulle tro, at Morten Olsen var fanget i en tidslomme, og stadig bilder sig selv ind, at Kahlenberg, Agger, Kvist, Lars Jacobsen mv. stadig har høj international klasse. Imens famler han rundt, kan ikke få de store profiler til at fungere, og gambler med spillere, som slet ikke er klar til dette niveau, men måske passer ind i den forældede spillestil. Manden har ingen sans for betydningen af energi og vilje.

            Jeg er nået dertil, hvor jeg faktisk håber Sverige vinder tirsdag. Vil faktisk gerne se en slutrunde med Zlatan, det kan blive hans sidste, og det danske landshold har ret beset intet at gøre ved den slutrunde, og skulle vi ramme et lucky punch, bliver vi udstillet i Frankrig. Lad Morten Olsen gå af i December, ansæt en ny, der således har god tid til at sammensætte sit hold inden VM kvalifikationen, frem for en helt ny træner i august, der først skal finde sin opstilling, samtidigt med at turneringen går igang.

            My god vi trænger til nye ideer.
            Jeg vil til hver en tid krydse fingre for DK til en slutrunde. Men bortset fra dette, er jeg totalt enig med dig i hvad du skriver ovenfor.
            Tiden er for længst rindet ud for Morten Olsen.
            Mvh Kent

            Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
              Jeg vil til hver en tid krydse fingre for DK til en slutrunde. Men bortset fra dette, er jeg totalt enig med dig i hvad du skriver ovenfor.
              Tiden er for længst rindet ud for Morten Olsen.
              Jo jo, kan godt følge dig, men jeg gør det simpelthen ud fra en overvejelse af, hvad der er bedst for DK. Skal vi trækkes med Olsen til sommer, eller skal der nye kræfter til ASAP? I forhold til VM kvalen, tror jeg, DK kommer længst med en snarlig udskiftning. Ville være ubærligt, hvis endnu en slutrunde glippes.

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                Jo jo, kan godt følge dig, men jeg gør det simpelthen ud fra en overvejelse af, hvad der er bedst for DK. Skal vi trækkes med Olsen til sommer, eller skal der nye kræfter til ASAP? I forhold til VM kvalen, tror jeg, DK kommer længst med en snarlig udskiftning. Ville være ubærligt, hvis endnu en slutrunde glippes.
                Nu er det bare gætterier fra min side, men jeg forestiller mig at DBU allerede har afløseren på plads. Glipper kvalifikationen forventer jeg at Morten Olsen træder af snarest og afløseren offentliggøres og tiltræder - alt andet vil være idioti. Ellers bliver afløseren nok først meldt ud efter endt slutrunde.

                I øvrigt har jeg faktisk en god fornemmelse omkring i morgen.

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                  Nu er det bare gætterier fra min side, men jeg forestiller mig at DBU allerede har afløseren på plads. Glipper kvalifikationen forventer jeg at Morten Olsen træder af snarest og afløseren offentliggøres og tiltræder - alt andet vil være idioti. Ellers bliver afløseren nok først meldt ud efter endt slutrunde.

                  I øvrigt har jeg faktisk en god fornemmelse omkring i morgen.
                  Det tænker jeg da også, og lad bare afløseren komme igang. Jeg er temmelig overbevist om, at vi ikke kvalificerer os. Men bolden er jo rund :-)

                  Comment


                    #69
                    Der er en der har forstået, at vi ikke kan vinde over Sverige uden OB-spillere!

                    http://www.bold.dk/blog/vis.php?blog_id=3017&post_id=1

                    Comment


                      #70
                      Nå så skal der findes 3 mål.....hvor fanden skal de komme fra? Vil virkeligt gerne se falk på banen. Men det nok mest Duncan vi har brug for....tvivler dog på Olsen sætter ham ind

                      Comment


                        #71
                        Kommer Duncan ind så scorer han... (Og Falk laver assisten )
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                          Nå så skal der findes 3 mål.....hvor fanden skal de komme fra? Vil virkeligt gerne se falk på banen. Men det nok mest Duncan vi har brug for....tvivler dog på Olsen sætter ham ind
                          Bentner ser i alt fald ud til at mangle selvtillid og kampform. Så Duncan, ja tak!
                          This is what you have been trained for, makes us proud!

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af obkbh Se indlæg
                            Bentner ser i alt fald ud til at mangle selvtillid og kampform. Så Duncan, ja tak!
                            Gudsjammerligt for gud ved hvilken gang, få nu den gamle mand væk fra landsholdet, han har ødelagt rigeligt.

                            Comment


                              #74
                              Morten Olsen har været SÅ ødelæggende for dansk fodbold - og inden nogle begynder at finde statistikker frem om pointgennemsnit, så kig på hvilke hold de forskellige landstrænere har mødt.

                              Comment


                                #75
                                Godt vi har "den røde tråd" DBU. Possession, aflevering og flere afleveringer. Prøv med lidt organisation, effektivitet og kynisme.
                                24 hold til EM, Island, Irland, Albanien men nordens brasilianere må vidst blive hjemme.
                                This is what you have been trained for, makes us proud!

                                Comment

                                Working...
                                X