Så er der ikke længe til, at fodbold-VM i Brasilien går i gang, og selvom Danmark ikke er med, så glæder jeg mig enormt, som jeg altid gør til VM-slutrunder.
På trods af at der, endnu en gang, er blevet postet adskillige milliarder kroner i en stor sportsbegivenhed, hvilket har skabet en masse ballade i Brasilien, så lader det til at stadions og infrastruktur først lige når at blive klar til turneringsstart, hvis det overhovedet bliver klar. (hvilket får mig til at spekulere på, hvorfor man bliver ved at lade u-lande stå for disse arrangementer, når de ikke er gearet til det...).
Nå, men til fodbolden! Når Danmark ikke er med, holder jeg altid med England, som jeg synes har nogle unge, spændende spillere med i år, men som jeg tvivler på er godt nok sammenspillet. Men hvis de får klaret sig igennem deres svære pulje, så kan alt jo ske - det er jo fodbold.. :)
Min favorit til at løbe med det hele er Italien, som kommer som underdogs, hvilket de nok er ret tilfredse med, så de kan tillade sig at spille lidt afventende, når de skal op mod de store nationer. Jeg synes deres forsvar og midtbane hører blandt de bedste i verden, og så de håbe på at Balotelli gider spille i år...
Hvem er Jeres favorit?
Desværre er min yndlingsspiller, Totti, ikke med. Måske kommer det til at spolere Italiens fest...
Her er grupperne:
Godt VM!
Comment