Annoncering

Collapse
No announcement yet.

VM i Brasilien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    VM i Brasilien



    Så er der ikke længe til, at fodbold-VM i Brasilien går i gang, og selvom Danmark ikke er med, så glæder jeg mig enormt, som jeg altid gør til VM-slutrunder.
    På trods af at der, endnu en gang, er blevet postet adskillige milliarder kroner i en stor sportsbegivenhed, hvilket har skabet en masse ballade i Brasilien, så lader det til at stadions og infrastruktur først lige når at blive klar til turneringsstart, hvis det overhovedet bliver klar. (hvilket får mig til at spekulere på, hvorfor man bliver ved at lade u-lande stå for disse arrangementer, når de ikke er gearet til det...).

    Nå, men til fodbolden! Når Danmark ikke er med, holder jeg altid med England, som jeg synes har nogle unge, spændende spillere med i år, men som jeg tvivler på er godt nok sammenspillet. Men hvis de får klaret sig igennem deres svære pulje, så kan alt jo ske - det er jo fodbold.. :)
    Min favorit til at løbe med det hele er Italien, som kommer som underdogs, hvilket de nok er ret tilfredse med, så de kan tillade sig at spille lidt afventende, når de skal op mod de store nationer. Jeg synes deres forsvar og midtbane hører blandt de bedste i verden, og så de håbe på at Balotelli gider spille i år...

    Hvem er Jeres favorit?





    Desværre er min yndlingsspiller, Totti, ikke med. Måske kommer det til at spolere Italiens fest...



    Her er grupperne:




    Godt VM!

    #2
    Har moneter paa Belgien, Tyskland og Argentina.
    Brasilien vinder ikke!
    Åh Syd-London
    Er dejlig smuk
    Åh Syd-London er dejlig smuk
    Fyldt med p*tt*r, f*sse og Charlton
    Åh Syd-London er dejlig smuk

    Comment


      #3
      I Danmarks fravær holder jeg med Italien og Costa Rica, samtidig håber jeg på Spanien ikke vinder denne her gang da tre guldmedaljer i streg må være rigeligt.

      Efter for nyligt at have set en masse højdepunkter fra 2010, vil jeg i øvrigt tillade mig at udtrykke enorm stor glæde over at de fordømte vuvuzelaer ikke vil forpeste lydkulissen i Brasilien.

      Comment


        #4
        Her er sendeplanen..
        http://www.tipsbladet.dk/nyhed/vm/he...e-vm-sendeplan

        Tre kamp hver aften i en måned, kan det blive bedre? Jeg ved i hvert fald hvad jeg skal lave hele den måned :b

        Comment


          #5
          Er egentligt ikke helt oppe og køre til dette VM men ville nyde at se Argentina tage guld i Brasilien ..

          Bliver nok først efter gruppespillene jeg melder ind på at se kampe men Spanien-Holland, England-Italien, Tyskland-Portugal skal nok ses ..
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            #6
            Så gerne Argentina og Messi hive guldet hjem, men tror ikke rigtigt på den.
            Spanien og Tyskland - og Brasilien i kraft af hjemmebane må vel være favoritterne.

            Comment


              #7
              Jeg holder med England.
              Glæder til at se Belgien og så tror jeg Spanien snupper titlen igen.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af spfisk Se indlæg
                I Danmarks fravær holder jeg med Italien og Costa Rica, samtidig håber jeg på Spanien ikke vinder denne her gang da tre guldmedaljer i streg må være rigeligt.

                Efter for nyligt at have set en masse højdepunkter fra 2010, vil jeg i øvrigt tillade mig at udtrykke enorm stor glæde over at de fordømte vuvuzelaer ikke vil forpeste lydkulissen i Brasilien.
                Spanien vinder ikke igen. Jeg tror vi vil se flere modstandere har luret deres taktik af og kommer med modspil, som spaninen ikke kan håndtere. Præcis som Barcelona, der ikke mere er så dominerende.

                Personligt ser jeg frem til Chile og deres naive, men fantastiske presspil og offensive spillestil. De er efter min holding, i en klasse for sig selv :-) I øvrigt er deres presspil en helt anden tilgang end vi ser her i europa, som bare er forfriskende.
                Men som vinder, kan jeg ikke se andre end Argentina og Brasilien stå med trofæet i sidste ende. Tyskland mangler pondus, Holland er færdige og Spanien er læst. England, Italien, Uruguay, Frankrig og Belgien bliver sjove, men kommer ikke til at vinde.

                Comment


                  #9
                  Jeg håber helt klart på at tyskerne tager guldet, men tror det bliver enten værterne selv eller Argentina der snupper mesterskabet.
                  - Nicolai

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Nicolai Se indlæg
                    Jeg håber helt klart på at tyskerne tager guldet, men tror det bliver enten værterne selv eller Argentina der snupper mesterskabet.
                    Jeg har lidt på samme vogn. Har en del sympati for det tyske hold så ville gerne se dem gå hele vejen. Isoleret set har de også kvaliteten til det, men der er godt nok mange skader.

                    Har også Argentina og Brasilien som favoritter (og flere sydamerikanske lande til at gøre det rigtig godt - tror "hjemmebanen" har meget at sige).

                    Og så har jeg Frankrig som en stor outsider. Deres seneste slutrunder har været ringe (især seneste VM), men kunne godt se dem rejse sig markant til dette VM. En ganske solid defensiv (hvis de kan undgå skader) og en meget spændende midtbane.

                    Comment


                      #11
                      Hvem tror I topper og flopper? Mine bud:

                      De topper
                      1. Ecuador (1/4 finale)
                      2. Argentina (vinder det hele)
                      3. Ghana (1/8 finale)

                      De flopper
                      1. Brasilien (taber semi)
                      2. England (går ikke videre fra gruppen)
                      3. Portugal (går ikke videre fra gruppen)

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                        Hvem tror I topper og flopper? Mine bud:

                        De topper:
                        1. Ecuador (1/4 finale)
                        2. Argentina (vinder det hele)
                        3. Ghana (1/8 finale)

                        De flopper
                        1. Brasilien (taber semi)
                        2. England (går ikke videre fra gruppen)
                        3. Portugal (går ikke videre fra gruppen)
                        Det bliver de sydamerikanske hold som topper. De europæiske hold har enten toppet eller haft kraftig modvind op til vm-starten i form af skader til essentielle spillere. Brasilien går som forventet og ender i finalen imod et velspillende Argentinsk hold. Jeg kan ikke se, at andre hold kan stoppe de to før finalen. Chile overrasker igen med deres direkte spillestil (CHile er sammen med Uruguay de to hold jeg glæder mig mest til at se!! :-) )

                        De topper:
                        1. Argentina (Finalen)
                        2. Chile (semifinalen
                        3. Brasilien (Finalen og vinder af VM)

                        Generelt flopper de europæiske hold stort, med Spanien som den største skuffelse efterfulgt af England og Holland. Spaniens spillestil er læst og de får store problemer såsnart de møder bedre hold, med en smule taktisk forståelse. England har et middelmådigt hold og flopper kraftigt. Holland's hold har ikke sammenhæng og er for afhængig af enkeltpersoner.

                        De flopper:
                        1. Spanien
                        2. England
                        3. Holland

                        PS - VM starter i morgen aften!!!!!

                        Comment


                          #13
                          Jeg har en eller anden pervers tiltro til at Frankrig leverer et stort VM. Holland kommer også længere end folk tror.
                          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                          Kluden Krew - O'ense Internationals

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                            Jeg har en eller anden pervers tiltro til at Frankrig leverer et stort VM. Holland kommer også længere end folk tror.
                            Hvorfor har du stor tro på Holland?

                            enig med Frankrig - de kan godt gå hen og blive en positiv overraskelse.

                            Iøvrigt kan VM forudsiges her:
                            http://www.bloomberg.com/visual-data...qsb7crugl3g161

                            Comment


                              #15
                              Brasilien og Argentina skuffer... Samme med Spanien og Frankrig...
                              England bliver som det plejer...

                              Belgien, Kroatien, Elfenbenskysten og Schweitz, tror jeg kan overraske og nå langt...

                              Og så er der selvfølgelig tyskerne...

                              Topscorer bliver en eller anden fra Balkan eller en russer, der laver 4-5 mål i én kamp...
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment

                              Working...
                              X