Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sportsjournalisters troværdighed

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Bebeto999 Se indlæg
    "...det her er intet mindre end danmarkshistoriens største medieskandale."

    Ah, spis lige brød til. Selvfølgelig er det ikke den største medieskandale.
    jeg kan spise så meget brød til, at se og hør sagen nok var en tand større, men så må det her være nr.2? eller andre bud?

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
      http://www.dr.dk/nyheder/kultur/medi...-er-chokerende

      Den eneste grund til, at folk ikke er chokerede er, at det jo "bare er sportsjournalistik". I min verden er sport også vigtigt, og det er ikke bare sladderstof, det betyder noget. Så kan det jo ikke undre, at typer som MQ har følt sig fristet.....man får den kvalitet man efterspørger
      Jeg er som sådan ikke uenig. Jeg mener bare, at der er bedre basis for den slags historier indenfor sportsjournalistikken. Dette skyldes delvist, at der er en relativt lille kerne af journalister, et eklatant fravær af 'eksperter', og at de fleste kilder (spillere, sportsdirektører, agenter osv) er hermetisk lukkede rent kommunikativt - altså er kontrollen med de presseetiske regler ikke så udbredt som indenfor alle mulige andre felter.

      Comment


        #18
        Vil også sige at Se & Hør skandalen var lige den eller de tænder større...

        Der var også noget med et journalisthold der rapporterede nede fra mellemøsten et sted, hvor det så viste sig at det ikke helt var sådan det var foregået. De opholdt sig ikke i begivenhedernes centrum, de stillede det bare op sådan som om de gjorde. Meget værre sag synes jeg.
        Mener det var ham Jeppe Nybro og co...
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          #19
          Så lad mig bruge Lasse Jensens benævnelse: den største journalistskandale i mands minde
          http://www.information.dk/554704

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
            Vil også sige at Se & Hør skandalen var lige den eller de tænder større...

            Der var også noget med et journalisthold der rapporterede nede fra mellemøsten et sted, hvor det så viste sig at det ikke helt var sådan det var foregået. De opholdt sig ikke i begivenhedernes centrum, de stillede det bare op sådan som om de gjorde. Meget værre sag synes jeg.
            Mener det var ham Jeppe Nybro og co...
            Jeppe Nybro sagen bliver da slået med mange kilometers længde her. Har folk overhovedet læst, hvad der er sket?

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
              Jeppe Nybro sagen bliver da slået med mange kilometers længde her. Har folk overhovedet læst, hvad der er sket?
              Du har selvfølgelig ret, og omfanget i Q-gate er langt værre, og så sent som i dag kunne jeg se der var dukket et falsk navn mere op... Så i sidste ende er det jo heller ikke sikkert denne sag er færdig endnu... Jeg ville som heller ikke gøre den sag værre i sin helhed, det blev vrøvlet af mig... bortset fra hvis man så det som enkeltstående tilfælde, altså på den måde synes jeg er falsk reportage i tv-avisen er værre end en falsk fodboldartikel... men jo, Q-gate er større end Nybro sagen, enig...
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                #22
                Han har opfundet falske navne til kilder - "kilder" der har udtalt sig om diverste rygter inden for sportsverdenen.

                Amen, det kan sgu da aldrig være den største medieskandale nogensinde, come on. Der mangler altså perspektiv. Du ved godt, hvad ordet 'medier' dækker over, ikke?

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Bebeto999 Se indlæg
                  Han har opfundet falske navne til kilder - "kilder" der har udtalt sig om diverste rygter inden for sportsverdenen.

                  Amen, det kan sgu da aldrig være den største medieskandale nogensinde, come on. Der mangler altså perspektiv. Du ved godt, hvad ordet 'medier' dækker over, ikke?
                  Før du udtaler dig, burde du måske sætte dig lidt mere ind i sagen....Anvender iøvrigt Lasse Jensens betegnelse: største journalistskandale i mands minde.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Bebeto999 Se indlæg
                    Han har opfundet falske navne til kilder - "kilder" der har udtalt sig om diverste rygter inden for sportsverdenen.

                    Amen, det kan sgu da aldrig være den største medieskandale nogensinde, come on. Der mangler altså perspektiv. Du ved godt, hvad ordet 'medier' dækker over, ikke?
                    Fortæl mig da endeligt, hvad ordet medier dækker over.............

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                      Før du udtaler dig, burde du måske sætte dig lidt mere ind i sagen....Anvender iøvrigt Lasse Jensens betegnelse: største journalistskandale i mands minde.
                      Nej, du skrev største "medieskandale" i DK's historie. Det var dét indlæg, jeg svarede på. At du efterfølgende kalder det x eller y, det kan jeg ikke forholde mig til. Allerede ved at nævne Se og Hør, så er dit oprindelige udsagn - som jeg kommenterede - ikke længere aktuelt. Du spiste brød til, og det er fint.

                      Comment


                        #26
                        Sagen vokser fra dag til dag: http://www.bt.dk/danmark/ny-udviklin...-kan-vaere-fup

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                          Jeg må give dig, at sagen ser ud til at være mere omfattende end jeg først regnede med. Det er enormt skuffende.

                          Comment


                            #28
                            Jeg kan heller ikke lade være med at tænke på de utallige gange vi har linket til Q i vores rygtetråde... Det har selvfølgelig ikke været om store udenlandske spillere og kilder, men det er sgu stadig svært at vide om halvdelen bare har været for at få kliks og følgere...
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              #29
                              Jeg har fulgt sagen længe, fordi jeg har en gammel Facebook-ven, der er engageret i sagen. Q har i årevis gået som en mand, der havde mange gode historie og kilder på ærmet, og nogen har også ment, lige lovligt mange. Men han har sat en dagsorden, og hans artikler kan jo forgrene sig til tusindvis af historier, særligt i Danmark men også internationalt. Så ja, vi kan i årevis have diskuteret rygter, som var det pureste opspind. Noget der især vakte undren, var historierne om Aggers angivelige skifte til Barcelona, noget kendere af miljøet rystede på hovedet af, manden skiftede som bekendt til Brøndby kort efter, og hvad skulle Barce med en Liverpool-reserve? Så mistanken har ulmet længe.

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                                Jeg har fulgt sagen længe, fordi jeg har en gammel Facebook-ven, der er engageret i sagen. Q har i årevis gået som en mand, der havde mange gode historie og kilder på ærmet, og nogen har også ment, lige lovligt mange. Men han har sat en dagsorden, og hans artikler kan jo forgrene sig til tusindvis af historier, særligt i Danmark men også internationalt. Så ja, vi kan i årevis have diskuteret rygter, som var det pureste opspind. Noget der især vakte undren, var historierne om Aggers angivelige skifte til Barcelona, noget kendere af miljøet rystede på hovedet af, manden skiftede som bekendt til Brøndby kort efter, og hvad skulle Barce med en Liverpool-reserve? Så mistanken har ulmet længe.
                                Det var sjovt nok også det første jeg tænkte på da bomben sprang, Agger og Barca historierne... Ikke at jeg havde mistanke til ham dengang, men da det ligesom kom frem at han var journalisternes SVINET, så stod de historier om Agger frisk i hukommelsen...

                                Tænker også på de efterhånden mange gange at der blev linket, eller jeg selv gjorde det, til Qs twitter profil, om Falk og KBH rygter... Uden der nogensinde har været noget helt konkret, så gjorde han i hvert fald også sit til at holde Falk varm øst for Storebælt... Alt kan jo have været fugl eller fisk...

                                Det var også ham med Falk og HSV, og Falks agent osv, var det mon bare et stunt? Var vi tilgrin herinde i en måned?
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X