Jeg sad og læste en artikel på Guardian om Owen Coyle (tidligere Wigan- og Boltonmanager), og hans nye tilværelse som træner for Houston Dynamo i MLS, da jeg faldt over et interessant fakta i en bisætning. Hans "General manager" (sportsdirektør) er vores gamle målmand, Matt Jordan. Ham havde jeg godtnok ikke tænkt på i mange år.
Ved godt det ikke er en tidliger spiller. Men Allan Michaelsen vores tidligere assistent døde idag 68 år gammel. Jeg var selv i erhvervs praktik som træner i OB i 1994, under Allan og Brink. Allan var min "vejleder" og gav mig en uge jeg aldrig glemmer. Sindsyg behagelig, og seriøs omkring min praktik, selvom jeg bare var en lille knægt fra Ribe, der gik i 8. klasse. Han var kun i OB et par år, men man må da sige han var der i en god periode:-)
R.I.P.
Ved godt det ikke er en tidliger spiller. Men Allan Michaelsen vores tidligere assistent døde idag 68 år gammel. Jeg var selv i erhvervs praktik som træner i OB i 1994, under Allan og Brink. Allan var min "vejleder" og gav mig en uge jeg aldrig glemmer. Sindsyg behagelig, og seriøs omkring min praktik, selvom jeg bare var en lille knægt fra Ribe, der gik i 8. klasse. Han var kun i OB et par år, men man må da sige han var der i en god periode:-)
R.I.P.
Hvil i fred, Allan. Fin lille historie.
"Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
Kluden Krew - O'ense Internationals
I et stort interview med Tipsbladet i fredags fortæller Morten Bertolt, at da han forlængede med FCK i 2006 havde han et fireårigt kontrakttilbud liggende fra OB. Han siger direkte, at det var en fejl at han forlængede med FCK.
Jeg er ikke sikker på, om vi "dodged a bullet", eller om han måske kunne have forløst sit (ret store) talent i OB? Det har ikke gjort noget godt for hans karriere at han blev rejsende i fodbold, med foreløbigt 12 klubber på CVet.
"Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
Kluden Krew - O'ense Internationals
Comment