Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Computerhjælp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Jeg havde det samme problem for et par dage med "Firefox", "Internet Explorer" og "Google Chrome" var ok. I dag har jeg fjernet cookies fra OB i Firefox. Jeg ved ikke hvorfor, men nu virker det igen.
    jeg bruger "Chrome" men jeg vil da lige prøve om det kan hjælpe. Hvordan kan jeg fjerne cookies i Chrome :-)

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Jeg har de seneste dage oplevet at hver gang jeg vil åbne OB's hjemmeside på min pc kommer der en besked om "der opstod en fejl, vi beklager ulejligheden"
    Det er kun denne ene side der giver problemer, er der nogen der aner hvad der går galt for mig og min pc 
    Jeg havde det samme problem for et par dage med "Firefox", "Internet Explorer" og "Google Chrome" var ok. I dag har jeg fjernet cookies fra OB i Firefox. Jeg ved ikke hvorfor, men nu virker det igen.

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Jeg har de seneste dage oplevet at hver gang jeg vil åbne OB's hjemmeside på min pc kommer der en besked om "der opstod en fejl, vi beklager ulejligheden"
    Det er kun denne ene side der giver problemer, er der nogen der aner hvad der går galt for mig og min pc 😳

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    jeg må siges at være pc-mongol, men det skal da ikke afholde mig fra at ønske mig et par BOSE soundlink mini højtalere (alternativt SONOS) i julegave i år. Skal jeg bruge noget udover speakerne og min iphone/Ipad til at få gang i musikken i de rum de placeres. Det hele skal naturligvis have en opsætning så jeg kan koble højtalene til og fra alt efter hvor jeg befinder mig i huset Simple svar foretrækkes venligst og helt bestemt

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Knapt så meget computerhjælp og så alligevel.

    Jeg har sådan en fætter: http://www.everybright.com/index.php...0&new=&lang=en

    Som spiller fint op til køkkenet med min gamle (classic) ipod men ville gerne bruge den til noget julefrokost og skal have sat den til PC´en men hvorfor kan jeg ikke få lyd på?

    Troede naivt at det var fint nok med et dobbelt jackstik mellem PC og højtaler på samme måde som jeg gør med min iphone eller PC til mit stereo i stuen men nej ?!??

    Leave a comment:


  • elias.odense
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Skal jeg så slette Vista inden?
    Først og fremmest skal du jo tage backup af din data på Vista. Når du så begynder at installere Ubuntu kan du vælge at slette alt på harddisken (inklusiv Vista). Bemærk at alle dine filer også bliver slettet dér - så vigtigt at du tager backup, f.eks. til en USB eller ekstern harddisk.Du henter Ubuntu her: http://www.ubuntu.com/download/desktop/

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af elias.odense Se indlæg
    Det er en gammel sag med ikke den mest fantastiske hardware. Men når det er sagt, så får Vista i hvert fald ingen PC til at blomstre. Det er et skodsystem, og kører utroligt dårligt. Du kunne installere Windows 7, men det koster for det første en del, og for det andet er det stadig relativt tungt for din spinkle hardware. Men jeg tænker, at eftersom du kun surfer og laver lidt let Office/regneark, at det så kunne være en mulighed at installere Ubuntu Linux på den? Det er super let at få til at virke, og lad ikke ordet "Linux" afskrække.. Ubuntu er mindst lige så let at bruge som en Windows installation. Ubuntu er ikke ressourcehungrende som Vista. Så du vil højst sandsynligt få en MEGET hurtigere PC ud af det. Installationen er let: Hent Ubuntu fra deres hjemmeside, brænd den på en CD/DVD, sæt den i computeren og tryk installer. Du kan oven i købet prøve hele Ubuntu direkte fra CD'en uden at skulle installere det overhovedet (bemærk dog at det kører relativt langsomt fra en CD. Men det er en meget god måde at se hvad det er for noget på.). Ubuntu kommer præinstalleret med de programmer du skal bruge: Webbrowser (Firefox), Office (LibreOffice, en fork af OpenOffice), mailprogram etc.
    Skal jeg så slette Vista inden?

    Leave a comment:


  • elias.odense
    replied
    Det er en gammel sag med ikke den mest fantastiske hardware. Men når det er sagt, så får Vista i hvert fald ingen PC til at blomstre. Det er et skodsystem, og kører utroligt dårligt. Du kunne installere Windows 7, men det koster for det første en del, og for det andet er det stadig relativt tungt for din spinkle hardware. Men jeg tænker, at eftersom du kun surfer og laver lidt let Office/regneark, at det så kunne være en mulighed at installere Ubuntu Linux på den? Det er super let at få til at virke, og lad ikke ordet "Linux" afskrække.. Ubuntu er mindst lige så let at bruge som en Windows installation. Ubuntu er ikke ressourcehungrende som Vista. Så du vil højst sandsynligt få en MEGET hurtigere PC ud af det. Installationen er let: Hent Ubuntu fra deres hjemmeside, brænd den på en CD/DVD, sæt den i computeren og tryk installer. Du kan oven i købet prøve hele Ubuntu direkte fra CD'en uden at skulle installere det overhovedet (bemærk dog at det kører relativt langsomt fra en CD. Men det er en meget god måde at se hvad det er for noget på.). Ubuntu kommer præinstalleret med de programmer du skal bruge: Webbrowser (Firefox), Office (LibreOffice, en fork af OpenOffice), mailprogram etc.

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Min PC er endnu engang ved at "bryde sammen". Den larmer, er varm og ufattelig langsom på nettet og jeg har kørt både AVG og Essentials virusprogrammer, div. Anti malware- og spywareprogrammer men uden den store succes.
    Min PC er en HP Pavilion dv6000, Intel Core(TM)2 Duo, T5550 med 1,83GHz og 3 GB hukommelse. Den kører Vista. 32 bit operativsystem.

    Er den bare for gammel og "lille" til at fungerer eller burde den kunne være funktionsdygtig?

    Overvejer at geninstallere det hele igen men det tager en krig med alle de opdateringer der kommer når man starter fra scratch så er der evt. andet man kan bruge ens sin gamle windowsversion hvis det er begrænset hvor meget man ønsker at poste i det?

    Bruges udelukkende til surf og en smule office og excel - overvejer kraftigt blot at investere i en tablet.

    Leave a comment:


  • Cooks
    replied
    Jeg har brug for lidt assistance mht. hjemme netværk…
    Mit wifi er meget ustabilt og jeg bliver smidt af i tide og utide,
    Jeg har tjekket de omkringliggende netværks kanaler, men de ligger meget bredt – jeg har ændret min til kanal 13 (2,4ghz) uden at det har hjulpet.
    Jeg har lige købt ny router (en dlinkgo GO-RT-N300 Wireless N300 Easy Router), men er blevet anbefalet at skifte til en AC router der kan køre på 5ghz – men her kommer spørgsmålet: hvordan tjekker jeg om min computer understøtter 5ghz og vil det overhovedet hjælpe at skifte router?
    Hvad kan jeg ellers gøre for at få et stabilt netværk – speedtest med kabel er ca95Mb/S, men kun 20Mb/s med wifi.

    Min computer: Lenovo

    På forhånd tak for assistancen!

    Leave a comment:


  • lasselsh
    replied
    Jeg har fået en ny pc med Windows 8 og har efterhånden vænnet mig til det nye "flisesystem"..
    Men jeg kan ikke finde ud at lave genveje fra Google Chrome, så det kan blive vist som en "tile" på den nye startside, hvis I forstår? Jeg kan godt finde ud af det med Internet Explorer, men altså ikke med Chrome.. Er der én, der kan være behjælpelig med dette?

    Mvh
    Lasse

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    nogen der kan fortælle mig om den her http://www.elgiganten.dk/product/pc-...-computer-sort er Value for money når den er sat på tilbud til 1800?

    Surf, word og Excel samt streaming ..

    Sammenlignet med denne: http://www.cnet.com/products/hp-pavilion-dv6000/specs/ som er min nuværende og meget langsomme/varme og larmende ..

    Leave a comment:


  • Kaspernon
    replied
    Det gik bare fuldstændig smertefrit med at skifte grafikkort, skulle absolut intet foretage mig, ud over selvfølgelig at pille det gamle ud og sætte det nye i... Ud over det krævede det kun 3 klik...

    Leave a comment:


  • lasselsh
    replied
    Måske kan du gå ind på Hotmail/Outlooks hjemmeside og trykke på "glemt password" på den side, hvor man skal logge ind..

    Leave a comment:


  • fidusen999
    replied
    Oprindeligt indsendt af Dirksen Se indlæg
    Er der nogen som kan hjælpe mig med at stige til uanede højder i svigermors arverækkefølge :-) Hun har købt ny pc - troede den let kunne installeres - så det gjorde hun. Problemet kom da hun startede den op, for så valgte hun at oprette en konto da der stod "opret en Hotmail, Outlook.com eller Outlook.dk konto. Det gjorde hun - troede hun i hvert fald, men da hun så også valgte at logge af pc'en - så bad den om et kodeord da hun skulle logge på igen - og her opstod problemet, for det kunne hun åbenbart ikke huske. Hun forsøgte så at bestille en nulstilling, men det har hun ikke fået hverken sms eller mail om. Mit spørgsmål er så - er der nogen som har en ide til hvordan jeg kan resette kendeordet???? Jeg kan absolut kun tænde og så spørger den efter det før den logger på... Hun kører Windows 8.1.. På forhånd tak :-)

    http://pixxel.dk/glemt-adgangskode-i...-0-og-8-1.html

    Leave a comment:

Working...
X