Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Islamister overtager Brøndby Strand Idrætsklub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    vel skrevet min Herre!

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Wieben Se indlæg
      Lige her blev jeg nok grebet af stemningen. Det jeg mente var at der for nogle år siden var et udtalt ønske fra nogle af de andre lande i EU om at sætte HuT på den grimme liste, bla. grundet deres jødefjendske, homofjendske, anti-demokratiske, kalifat hungrende, her kunne jeg blive ved længe. Men den debat døde desværre lidt, da man jo dårligt tør tage emnet op da der skal UTROLIGT lidt til før man er stemplet som nazist.
      Eller fordi der ikke var så meget at komme efter? ,o)

      Jeg er ikke for deres holdninger, men jeg er for at folk må have den slags holdninger... har meget svært ved se hvad et forbud skulle afstedkomme, bortset fra at bekræfte "dem" i at "vi" er fjenden, og ikke vil indgå i dialog. Synes heller ikke nazisterne, Dansk Front eller lignende skal forbydes, omend jeg bestemt mener de skal holdes til ansvar for eventuelle brud på loven, ligesom HuT skal det. Problemet med denne sag er at de, så vidt jeg kan se, ikke har gjort noget som helst galt, og derfor er det temmelig svært for mig at hidse mig op til det store fakkel- og høtyveoptog...

      Mvh

      MaxHH

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
        Er også ligeglad med de røde pølser og øl på en enkelt station, en lammepølse + faxekondi og Khatblade kan sikkert også gå an.

        Hvis fodbolden bliver brugt til at give de unge antidemokratiske og racistiske holdninger er det dybt bekymrende, det er så umådeligt svært at gøre noget. Hvis sportsklubber så kombineres med muslimske privatskoler og genoprettelses rejser til muslimske lande segmenteres de muslimske unge endnu mere i de danske samfund, ærgeligt,

        Men selvfølgelig har alle ret til at danne foreninger i DK, men derfor kan man jo godt have den holdning at nogle decideret er skadelige for det danske samfund.
        Enig... HVIS det viser sig at der foregår ting af den slags, ville der være en sag... indtil da, synes jeg det er skudt temmelig over målet, at selv politikkerne er ude at fiske DF-stemmer på at to mand er lovligt valgt ind i en forening...

        Mvh

        MaxHH

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
          Det kan da ikke rigtig overraske at det giver ballade når øl og stadion pølsen gøres forbudt...
          Og hvem ved om folk vidste noget om disse planer da de herrer fik magten... eller om der var andre grunde...

          Politikerne finder feks. også på mærkelige ting EFTER de har fået magten, men det er vel ikke din og min skyld...
          Næ, men så må man jo undlade at stemme på dem næste gang... ,o)

          Og jo, jeg synes i høj grad det er overraskende at folk reagerer så kraftigt på at der ikke sælges øl og pølser i Brøndby Strand... JEG havde ikke tænkt mig at komme der, og de mennesker der har det på samme måde kan med garanti finde en anden klub indenfor en rimelig afstand, der HAR pølser og øl på menuen...

          Mvh

          MaxHH

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
            For så vidt enig og jeg kender ikke til klubben og dens medlemmer men enten kan der ikke være særlig stor deltagelse fra de "etniske" danskere i området/klubben og så er de jo for så vidt selv uden om det ellers er der bare ikke ret mange i og omkring klubben.

            Det er lidt den her med at nogen ikke vil involvere sig i antenneforeninger eller ejerforeninger og hvis man ikke vil være en del af beslutningen så må man acceptere den andre tager for en.
            Ja, det er jo foreningsDanmark. En forening afspejler jo altid, hvem der bor i området og bruger den.
            Det sagt, så har jeg ingen sympati for HuT, som jo er ret aktive på Nørrebro i KBH. De er anstrengende; der er Islam i alt - islamisk miljøforståelse endda (og jep, naturligvis er Islam i deres udlægning blandt mange andre fortræffeligheder også en 'grøn' religion, det har profeten selv sagt - hvis man altså vrider Koranen nok gange). De kommer af og til op at skændes med andre lokale, som synes, de er latterlige; skænderierne går nogle gange på, at man ikke får meget uddannelse eller job ved at opfatte alt som en del af et stort islamisk univers (med tryk på 'broder', man ser ikke mange kvinder blandt deres aktive). Jeg opfatter HuT som en klub for utilpassede (mest yngre) mænd, der leder efter noget positivt i deres anderledes identitet - altså 'anderledes' i forhold til flertallet i DK.
            De fleste af deres aktive har jeg dog svært ved at se som potentielle terrorister: de er alt for glade for at snakke, og især tale HuT og Islam op. Jeg kan sagtens tro på, at nogle stk krydser over, hvor det bliver farligt, for man kan jo blive træt af bare at snakke; og jeg aner ikke, hvordan organisationen er forbundet længere oppe i rækkerne m links til udlandet. Men på gadeplan er de mere som Jehovas Vidner; irriterende i deres ensporethed, anstrengende at høre på.
            At de så er kørt på skoler og nu sportsklubber er ikke overraskende; det er klassisk sekt-opførsel, ligesom Jehovas Vidner - man lukker sig om sine egen verden. Det ser jeg som skidt for de indvandrere, der hopper med på vognen; men jeg har svært ved at se, at det skulle være farligt for os andre. En sekt har altid mest at gøre med at holde styr på egne folk.

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
              Næ, men så må man jo undlade at stemme på dem næste gang... ,o)

              Og jo, jeg synes i høj grad det er overraskende at folk reagerer så kraftigt på at der ikke sælges øl og pølser i Brøndby Strand... JEG havde ikke tænkt mig at komme der, og de mennesker der har det på samme måde kan med garanti finde en anden klub indenfor en rimelig afstand, der HAR pølser og øl på menuen...

              Mvh

              MaxHH
              Hvis man ikke deltager, er man jo også selv ude om det... det er i hvert fald det man får at vide... at stemme på en anden ændrer ikke pointen...

              Du kan garanteret også finde et andet sted at skyde nødblus af, men derfor forstår jeg da godt du helst vil gøre det på Odense Stadion... at finde en anden klub(hvis det var tilladt der) det ville du nok alligevel ikke selv gøre, om så de lå i en rimelig afstand...
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                Eller fordi der ikke var så meget at komme efter? ,o)

                Jeg er ikke for deres holdninger, men jeg er for at folk må have den slags holdninger... har meget svært ved se hvad et forbud skulle afstedkomme, bortset fra at bekræfte "dem" i at "vi" er fjenden, og ikke vil indgå i dialog. Synes heller ikke nazisterne, Dansk Front eller lignende skal forbydes, omend jeg bestemt mener de skal holdes til ansvar for eventuelle brud på loven, ligesom HuT skal det. Problemet med denne sag er at de, så vidt jeg kan se, ikke har gjort noget som helst galt, og derfor er det temmelig svært for mig at hidse mig op til det store fakkel- og høtyveoptog...

                Mvh

                MaxHH
                Jammen der er jo netop noget at komme efter, alt er jo åbenlyst og veldokumenteret, men i samme øjeblik nogen vil tage diskussionen op, bliver alt overdøvet af racisme kortet! Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg står omkring forbud, kan sagtens se at manglen på sammen gør demokratiet stærkt, men der bør være en grænse, ja ja kender godt racisme paragraffen .

                Jeg er bestemt heller ikke ude i et "alle Muhammedanere over en karm", men der er bare trælst mange eksempler på at foreninger oa. bliver brugt som trojans for radikalisering i øjeblikket.

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                  Ja, det er jo foreningsDanmark. En forening afspejler jo altid, hvem der bor i området og bruger den.
                  Det sagt, så har jeg ingen sympati for HuT, som jo er ret aktive på Nørrebro i KBH. De er anstrengende; der er Islam i alt - islamisk miljøforståelse endda (og jep, naturligvis er Islam i deres udlægning blandt mange andre fortræffeligheder også en 'grøn' religion, det har profeten selv sagt - hvis man altså vrider Koranen nok gange). De kommer af og til op at skændes med andre lokale, som synes, de er latterlige; skænderierne går nogle gange på, at man ikke får meget uddannelse eller job ved at opfatte alt som en del af et stort islamisk univers (med tryk på 'broder', man ser ikke mange kvinder blandt deres aktive). Jeg opfatter HuT som en klub for utilpassede (mest yngre) mænd, der leder efter noget positivt i deres anderledes identitet - altså 'anderledes' i forhold til flertallet i DK.
                  De fleste af deres aktive har jeg dog svært ved at se som potentielle terrorister: de er alt for glade for at snakke, og især tale HuT og Islam op. Jeg kan sagtens tro på, at nogle stk krydser over, hvor det bliver farligt, for man kan jo blive træt af bare at snakke; og jeg aner ikke, hvordan organisationen er forbundet længere oppe i rækkerne m links til udlandet. Men på gadeplan er de mere som Jehovas Vidner; irriterende i deres ensporethed, anstrengende at høre på.
                  At de så er kørt på skoler og nu sportsklubber er ikke overraskende; det er klassisk sekt-opførsel, ligesom Jehovas Vidner - man lukker sig om sine egen verden. Det ser jeg som skidt for de indvandrere, der hopper med på vognen; men jeg har svært ved at se, at det skulle være farligt for os andre. En sekt har altid mest at gøre med at holde styr på egne folk.
                  Fin beretning fra en der lever i miljøet med HuT.

                  Terror truslen har PET tilsyneladende fint styr på, så frygter den nu heller ikke så meget Det gode er også at vi i DK har ytringsfrihed og foreningsfrihed, det giver os jo mulighed for at følge lidt med i holdninger m.m i forskellige ideologieer.

                  Åbenhed og tolerance er vigtigt, også selv om den ikke altid bliver gengældt.

                  Heldigvis er der flere og flere muslimer der fint integrerer sig i det danske samfund.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                    Hvis man ikke deltager, er man jo også selv ude om det... det er i hvert fald det man får at vide... at stemme på en anden ændrer ikke pointen...

                    Du kan garanteret også finde et andet sted at skyde nødblus af, men derfor forstår jeg da godt du helst vil gøre det på Odense Stadion... at finde en anden klub(hvis det var tilladt der) det ville du nok alligevel ikke selv gøre, om så de lå i en rimelig afstand...
                    Nu HAR jeg også et andet forhold til OB, end jeg har haft til de forskellige klubber jeg har spillet i på serieniveau rundt om i landet. Synes i høj grad det her bliver blæst ud af proportioner...

                    Mvh

                    MaxHH

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Wieben Se indlæg
                      Jammen der er jo netop noget at komme efter, alt er jo åbenlyst og veldokumenteret, men i samme øjeblik nogen vil tage diskussionen op, bliver alt overdøvet af racisme kortet! Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg står omkring forbud, kan sagtens se at manglen på sammen gør demokratiet stærkt, men der bør være en grænse, ja ja kender godt racisme paragraffen .

                      Jeg er bestemt heller ikke ude i et "alle Muhammedanere over en karm", men der er bare trælst mange eksempler på at foreninger oa. bliver brugt som trojans for radikalisering i øjeblikket.
                      Hvis deres "terrorvirksomhed" er veldokumenteret, ville et forbud vel næppe være svært at gennemtrumfe...

                      Og jeg har stadig til gode at se bare det mindste bevis på at dette er en trojansk hest i forhold til radikalisering... men hvis det dukker op, synes jeg da det er en fin debat at tage...

                      Mvh

                      MaxHH

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                        Hvis deres "terrorvirksomhed" er veldokumenteret, ville et forbud vel næppe være svært at gennemtrumfe...

                        Og jeg har stadig til gode at se bare det mindste bevis på at dette er en trojansk hest i forhold til radikalisering... men hvis det dukker op, synes jeg da det er en fin debat at tage...

                        Mvh

                        MaxHH
                        Nu fortryder jeg jo bitterligt at ordet terror er bragt på banen, men mht. din sidste pasus, så er jeg desværre overbevist om at vi tager denne op igen på et senere tidspunkt.. ALT hvad der gøres i HuT regi er for at fremme og implementer kalifatet og sharia.

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Wieben Se indlæg
                          Nu fortryder jeg jo bitterligt at ordet terror er bragt på banen, men mht. din sidste pasus, så er jeg desværre overbevist om at vi tager denne op igen på et senere tidspunkt.. ALT hvad der gøres i HuT regi er for at fremme og implementer kalifatet og sharia.
                          Men er dette i HuT-regi... eller er det to medlemmer af HuT der er aktive i en fodboldklub? De to ting BEHØVER vel ikke nødvendigvis være uadskillelige?

                          Mvh

                          MaxHH

                          Comment


                            #28
                            Nej, naturligvis ikke. Men når man dyrker noget der er så gennemsyret ekstremt, har jeg svært ved at se det ikke skulle smitte af på sådan noget her..

                            Comment


                              #29
                              http://www.b.dk/nationalt/hizb-ut-ta...r-overvaagning

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af Wieben Se indlæg
                                Nej, naturligvis ikke. Men når man dyrker noget der er så gennemsyret ekstremt, har jeg svært ved at se det ikke skulle smitte af på sådan noget her..
                                Jeg skal ikke kunne sige det.. kender så vidt jeg ved ikke nogen der er medlem. Har dog oplevet andre med hvad man vil kalde ekstreme trosforhold, eller interesser, hvor det ikke kunne mærkes på dem i andre sammenhænge...

                                Grundlæggende er vi enige om at radikalisering er skidt, uanset afsenderen, og at religion og fodbold skal holdes adskilt... jeg har bare til gode at se hvor beviset på radikaliseringen er i dette tilfælde...

                                Comment

                                Working...
                                X