Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ukraine gør oprør

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Ukraine gør oprør

    http://jyllands-posten.dk/internatio...-verden-rundt/

    Se den.

    #2
    Har ikke set den da jeg fornemmer at den er temmelig subjektiv men er bekendt med udfordringerne.

    Det som ikke har været så meget oppe at vende er at landet altid har og stadig er meget opdelt i en østlig og en vestlig del med hver deres interesser og for stor del også sprog ... Det er "jo kun" den ene del af landet der er utilfreds mens den anden jubler over Janukovitj´s ændrede politik fra at satse på EU som handelspartner til at vælge Rusland - og dertil skal så gøres opmærksom på at Rusland har tilbudt væsentlig bedre vilkår end EU.
    Jeg har haft lidt med finansiering i Ukraine at gøre og det er bestemt ikke nemt grundet interne uroligheder og det er ikke kun de sidste par uger/måneder - der er meget store udfordringer, ikke mindst økonomiske som Rusland er mere parate til at hjælpe til med end EU ..

    Men det er klart at den "løsningsmodel" der er benyttet er både ulykkelig og uacceptabel .. men som altid er der jo en grund til at ting sker og ting udvikler sig og der syntes jeg måske nok at folk er hurtige og pege fingre og udpeger en skurk ..

    http://jyllands-posten.dk/internatio...len-i-ukraine/
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
      Har ikke set den da jeg fornemmer at den er temmelig subjektiv men er bekendt med udfordringerne.

      Det som ikke har været så meget oppe at vende er at landet altid har og stadig er meget opdelt i en østlig og en vestlig del med hver deres interesser og for stor del også sprog ... Det er "jo kun" den ene del af landet der er utilfreds mens den anden jubler over Janukovitj´s ændrede politik fra at satse på EU som handelspartner til at vælge Rusland - og dertil skal så gøres opmærksom på at Rusland har tilbudt væsentlig bedre vilkår end EU.
      Jeg har haft lidt med finansiering i Ukraine at gøre og det er bestemt ikke nemt grundet interne uroligheder og det er ikke kun de sidste par uger/måneder - der er meget store udfordringer, ikke mindst økonomiske som Rusland er mere parate til at hjælpe til med end EU ..

      Men det er klart at den "løsningsmodel" der er benyttet er både ulykkelig og uacceptabel .. men som altid er der jo en grund til at ting sker og ting udvikler sig og der syntes jeg måske nok at folk er hurtige og pege fingre og udpeger en skurk ..

      http://jyllands-posten.dk/internatio...len-i-ukraine/
      Jeg har været der en del i landet.
      Ja det er faktisk et vidunderligt folkefærd når man kommer tæt på.
      Kender faktisk flest fra øst og de er imod den nu snart afsatte president. Så selv i øst er det ikke sikkert befolkningen er så meget for ham som det siges.
      Men ja rigmændene i øst har den industri der handler mest med rusland og derfor har de en grund til blive der.
      Og ja ved godt at Timosjenko ikke er en engel. Hun har også været korrupt. Har de fleste i det land. 'Men ærligt tror jeg hun var mindre korrupt end Janokovits. Selv i øst er de fleste lokale imod hans tilragelser.

      Comment

      Working...
      X