Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kalif i stedet for kaliffen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    Det er et ganske fint argument, jeg også selv har vendt, men det er ikke et der rykker mig... Det er klart, der er nogen mennesker det bliver påvirket, men jeg forestiller mig at dem det skal ned og tage sig af sådan en situation, ja de har prøvet det før, ved selvmord, mord eller ulykker... Tænker at feks. en bilulykke involverende børn, vil være sværere for selv de mest professionelle... men det er klart, det er nok ikke så sjov at værre togchauffør, hvis nogen skulle vælge den udvej...

    ... men altså igen, det er en svær størrelse, og der er folk det har tilbragt så mange år i et sort hul, at de ikke finder lyset igen... men jeg vil godt stille spørgsmål ved om man i den forfatning er i stand til at tage beslutninger om liv og død, og minde om at den beslutning jo også påvirker omgivelserne...

    Så længe det ikke er organerne der svigter, så mener jeg der er lys derude, om ikke til at få et godt liv, så i hvert fald til at gå fra et lorte liv til et mindre belortet liv...

    Og så tror jeg i øvrigt at vi kommer til at lære meget det næste årti, om den menneskelige psyke, og at vi den vej kan redde folk, både fra selvmord, men måske også fra at I første omgang at gå ned med flaget...
    Jeg tror chancen er større for at kunne få folk i tale omkring det, i et forløb op til et assisteret selvmord, end hvis de selv skal rode med det, og står på perronen og venter på toget...

    Mvh

    MaxHH

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
      Jeg tror chancen er større for at kunne få folk i tale omkring det, i et forløb op til et assisteret selvmord, end hvis de selv skal rode med det, og står på perronen og venter på toget...

      Mvh

      MaxHH
      Det kan du helt sikkert godt have en pointe i... Det er nok også den største ulempe ved psykologer, psykiatere og læger, at man ofte ikke kommer til at snakke med dem når man er mest klar, eller har det dårligst, osv... man kommer til det når man har en tid... Og der kunne et forløb op mod den endelige slutning nok være et godt bud på DEN bedste tid, at få til at snakke... om ikke andet, så kunne psykiatrien sikkert lære noget, det vil jo trods alt være en situation man ikke har prøvet før... men jeg må også sige, skulle jeg gå med til dette en dag, så bliver det ikke en service for alle teenagere så snart de bliver trætte af det hele, og det bliver ikke en service for pressede i det kriminelle miljø, som vil tage den nemme, nemme, løsning... osv...

      Og så er jeg altså også noget bekymret for, om der sidder velfungerende mennesker derude i dag, som ikke ville have været her hvis assisteret selvmord havde været en mulighed...
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        #78
        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
        Det kan du helt sikkert godt have en pointe i... Det er nok også den største ulempe ved psykologer, psykiatere og læger, at man ofte ikke kommer til at snakke med dem når man er mest klar, eller har det dårligst, osv... man kommer til det når man har en tid... Og der kunne et forløb op mod den endelige slutning nok være et godt bud på DEN bedste tid, at få til at snakke... om ikke andet, så kunne psykiatrien sikkert lære noget, det vil jo trods alt være en situation man ikke har prøvet før... men jeg må også sige, skulle jeg gå med til dette en dag, så bliver det ikke en service for alle teenagere så snart de bliver trætte af det hele, og det bliver ikke en service for pressede i det kriminelle miljø, som vil tage den nemme, nemme, løsning... osv...

        Og så er jeg altså også noget bekymret for, om der sidder velfungerende mennesker derude i dag, som ikke ville have været her hvis assisteret selvmord havde været en mulighed...
        Skal lige være med... tror du der vil være flere eller færre selvmord, hvis man indførte en assisteret version?

        Mvh

        MaxHH

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
          Skal lige være med... tror du der vil være flere eller færre selvmord, hvis man indførte en assisteret version?

          Mvh

          MaxHH
          Jeg er i sidste ende nok bange for der ville komme flere, men det kommer jo an på hvordan rammerne til hele foretagenet bliver... Hvis vi tager de yderste tilfælde, som ikke har udsigt til noget egentlig liv, dem som du siger der VIRKELIG vil gøre en ende på det, så tror jeg de bliver svære at få vendt fra den idé igen... Samtidig, så tror jeg desværre også der vil komme flere af dem der VIRKELIG gerne vil tage skridtet... Nu skal de jo "bare" beslutte om de vil dø eller ej, og ikke længere om det skal være på den ene eller anden bestialske måde, og om det skal være det ene eller andet familiemedlem der skal finde dem..... ja eller tænke på om de i det hele taget dør, eller om de vågner op igen i en situation der om muligt er endnu værre end den de befinder sig i nu, osv...

          Kort sagt, tror jeg det vil ende op med at gøre "den nemme løsning" endnu nemmere, og at man ikke vil fange alle yderligere tilfælde der vil komme af det... Samtidig tror jeg ikke det vil ændre på de spontane selvmord, hvor tankerne er der, men hvor det bliver den ekstra dårlige dag eller begivenhed der bliver udslagsgivende... Jeg tror heller ikke selvmord i det kriminelle miljø vil ændre sig, og mange gange vil de vel slet ikke få lov til det, hvor meget de end måtte have lyst... De værste selvmord, hvor der bevidst er taget andre med i faldet, har jeg også meget svært ved at se skulle blive mindre...

          Der vil helt sikkert kunne fanges folk, såfremt de vil benytte sig af assisteret selvmord, men ikke nok til at tallene ændrer sig til den positive side.......... er jeg bange for...
          Last edited by Kaspernon; 25-03-2014, 22:16.
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
            Jeg er i sidste ende nok bange for der ville komme flere, men det kommer jo an på hvordan rammerne til hele foretagenet bliver... Hvis vi tager de yderste tilfælde, som ikke har udsigt til noget egentlig liv, dem som du siger der VIRKELIG vil gøre en ende på det, så tror jeg de bliver svære at få vendt fra den idé igen... Samtidig, så tror jeg desværre også der vil komme flere af dem der VIRKELIG gerne vil tage skridtet... Nu skal de jo "bare" beslutte om de vil dø eller ej, og ikke længere om det skal være på den ene eller anden bestialske måde, og om det skal være det ene eller andet familiemedlem der skal finde dem..... ja eller tænke på om de i det hele taget dør, eller om de vågner op igen i en situation der om muligt er endnu værre end den de befinder sig i nu, osv...

            Kort sagt, tror jeg det vil ende op med at gøre "den nemme løsning" endnu nemmere, og at man ikke vil fange alle yderligere tilfælde der vil komme af det... Samtidig tror jeg ikke det vil ændre på de spontane selvmord, hvor tankerne er der, men hvor det bliver den ekstra dårlige dag eller begivenhed der bliver udslagsgivende... Jeg tror heller ikke selvmord i det kriminelle miljø vil ændre sig, og mange gange vil de vel slet ikke få lov til det, hvor meget de end måtte have lyst... De værste selvmord, hvor der bevidst er taget andre med i faldet, har jeg også meget svært ved at se skulle blive mindre...

            Der vil helt sikkert kunne fanges folk, såfremt de vil benytte sig af assisteret selvmord, men ikke nok til at tallene ændrer sig til den positive side.......... er jeg bange for...
            Jeg ved faktisk ikke om det eksisterer nogen steder i verden... og om de har gjort sig erfaringer med det. Grundlæggende synes jeg bare folk skal have lov til at bestemme over deres eget liv, og død, og vil gerne fjerne den del af processen der skader andre mennesker, der IKKE har bedt om at være en del af folks valg...

            Mvh

            MaxHH

            Comment


              #81
              Det skal jeg heller ikke kunne udtale mig om, men tanken er da nærliggende...

              Hvor om alting er, synes jeg det er et meget spændende emne, hvor det er svært at finde mit nøjagtige standpunkt... Og er egentlig heller ikke uenig med dig i folk skal have lov selv at bestemme over deres liv, det er også det afgørende for mig når det gælder rusmidler... men det er en svær størrelse for mig det her...

              -

              Ps. Nu vi er ved dit partiprogram...

              http://www.b.dk/nationalt/politibetj...-identificeres
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                Det skal jeg heller ikke kunne udtale mig om, men tanken er da nærliggende...

                Hvor om alting er, synes jeg det er et meget spændende emne, hvor det er svært at finde mit nøjagtige standpunkt... Og er egentlig heller ikke uenig med dig i folk skal have lov selv at bestemme over deres liv, det er også det afgørende for mig når det gælder rusmidler... men det er en svær størrelse for mig det her...

                -

                Ps. Nu vi er ved dit partiprogram...

                http://www.b.dk/nationalt/politibetj...-identificeres
                Tingene sker hurtigt, når man lægger ting online på ob.dk... ,o)

                Mvh

                MaxHH

                Comment


                  #83
                  Haha, ja vi ved jo medierne kigger med herinde, så hvorfor ikke også politikerne...
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    #84
                    Hvad med ulandsbistand? Burde den ikke tages op til overvejelse? I mit partiprogram har jeg en gennemgående reform af Danmarks ulandsbistand, hvor vi tager de samme penge som vi sender afsted i dag, men laver et helt nyt setup med dem i stedet for. Slut med at sende millioner direkte ind i fremmede regeringer, lyssky hjælpeorganisationer eller andre steder hvor vi ikke er sikre på hvilket output der kommer ud af pengene, hvis noget overhovedet. Jeg ville langt hellere oprette en organisation, hvis eneste opgave var at tage ud til de områder hvor der er behov for hjælp, og så få det til at ske på lokalt plan. Altså, tage direkte ud til de tørkeramte områder, hyre lokale firmaer til at stå for et stykke arbejde med at grave brønde, kanaler, hvad der nu er behov for. Slut med at politikere og/eller banditter snupper deres del, før pengene kommer frem hvor de gør godt, men i stedet kapital indskudt direkte i lokalsamfundet, hvor folkene og firmaerne til disse projekter skal komme fra (suppleret op med regeringsansatte danske ingeniører og projektledere).

                    Jeg tror i hvert fald på at det vil gøre mere nytte, end blot at sende endnu en check afsted, uden at kunne se en effekt...

                    Mvh

                    MaxHH

                    Comment


                      #85
                      Den ryger lige med her... Synes der er et par ret gode pointer...

                      http://bilmagasinet.dk/article/18253...et-af-politiet

                      "Mange læsere kan ikke følge jeres iver i at gøre modstand mod totalkontrollerne. Hvis man ikke har noget at skjule, kan man vel ikke have noget imod at blive standset?

                      Alle har noget at skjule - nemlig deres privatliv. Gik man ikke ud fra det udgangspunkt, så kunne politiet lige så godt foretage ugentlige ransagninger af dit hjem og aflytte din telefon. Der er en grund til, at myndighederne ikke til alle tider har ret til alt. Og det er netop at beskytte borgerne imod vilkårlige indgreb,”

                      ”Husk, at myndighederne faktisk ikke har ret til hvad som helst. Hvad du har i bagagerummet er kun din egen sag, medmindre der foreligger en ægte mistanke om en forbrydelse,”

                      Vi skal ikke finde os i, at kunne blive kontrolleret fra top til tå af alverdens myndigheder, bare fordi vi kører en tur i vores bil. Det er ikke et retssamfund værdigt,”


                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        #86
                        Her har du 70% af befolkningen bag dig, Max...

                        http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...cle2264179.ece

                        "Syv ud af 10 danskere går ind for aktiv dødshjælp til døende eller uhelbredeligt syge mennesker"


                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                          Her har du 70% af befolkningen bag dig, Max...

                          http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...cle2264179.ece

                          "Syv ud af 10 danskere går ind for aktiv dødshjælp til døende eller uhelbredeligt syge mennesker"


                          Jeg er også "på" - såfremt kompetente psykologer/psykiatere kan stå inde for, at personen, der ønsker aktiv dødshjælp, er fuldstændigt afklaret med det, og at ønsket ikke skyldes en psykisk lidelse (som jo i sig selv kan fremkalde "dødsønsker").
                          Mvh Kent

                          Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                          Comment


                            #88
                            Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                            Jeg er også "på" - såfremt kompetente psykologer/psykiatere kan stå inde for, at personen, der ønsker aktiv dødshjælp, er fuldstændigt afklaret med det, og at ønsket ikke skyldes en psykisk lidelse (som jo i sig selv kan fremkalde "dødsønsker").
                            Jeg er bare grundlæggende en stor tilhænger af at det enkelte menneske selv må om hvad man gør ved sin krop, og sit liv. Jeg er modstander af at staten, samfundet eller hvad man ellers kan kalde det skal diktere hvad jeg vælger at gøre med MIN krop, og om jeg har lyst til at leve eller dø. Det må og skal være MIN beslutning.

                            Og er du frisk og frejdig kan du jo selv gøre noget aktivt, omend det så vil skade andre mennesker, der skal samle dig op eller skære dig ned efterfølgende, men er du låst til en sygeseng, har du ikke mulighederne for lige at vælte ud foran et tog eller ned af en bro. Og DER synes jeg det skulle være muligt at få sat et drop til, og en udløserknap folk selv kan trykke på, når de er klar til det, hvis det er deres beslutning...

                            Mvh

                            MaxHH

                            Comment


                              #89
                              Jeg har et nyt lovforslag klar: Dummebøder til politiske partier. Jeg er SÅ træt af negative kampagner, der udelukkende går ud på at svine modstanderne til, fremfor at fortælle hvad afsenderen SELV vil, og det kunne være spændende med en form for dummebøde, hvor parti Z laver en negativ kampagne, hvor de fortæller at parti Y "Vil underminere velfærden". Fair nok, det skal der være plads til, men så skal man betale et markant beløb til parti Y, som de kan bruge på DERES kampagne. Mon ikke det ville motivere til at fremlægge egen politik, fremfor at (over)fortolke på de andres?

                              Mvh

                              MaxHH

                              Comment

                              Working...
                              X