Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Musiktråden.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
    Kender DU Baal??
    Det danske band Baal, der netop nu turnerer og spiller deres første udgivelse i fuld længde (den udkom for 20 år siden)?

    Det sidste års tid har jeg været til et sted omkring de 110-120 koncerter (inkl. et par festivaller).
    Jeg skulle fotografere Baal, da de spillede på Posten i lørdags...WOW!
    Den koncert...den ligger helt klart i toppen af de koncerter, jeg har set det sidste års tid!
    Det kan ikke beskrives - de skal opleves live!
    Får du chancen for at høre dem - så gør det!
    En af de bedste koncerter jeg nogen sinde har set var Baal på Midtfyns i slut-90erne. De startede livet som et Bowie-coverband, og det kan man godt høre, især på deres første (og bedste) plade. Men de var stadig deres helt eget dyr, og der er ikke mange danske bands, der har haft en så særegen lyd.

    Bjørn Fjæstad var/er en af DKs bedste sangere i nyere tid.
    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
    Kluden Krew - O'ense Internationals

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
      En af de bedste koncerter jeg nogen sinde har set var Baal på Midtfyns i slut-90erne. De startede livet som et Bowie-coverband, og det kan man godt høre, især på deres første (og bedste) plade. Men de var stadig deres helt eget dyr, og der er ikke mange danske bands, der har haft en så særegen lyd.

      Bjørn Fjæstad var/er en af DKs bedste sangere i nyere tid.
      I sandhed en legendarisk koncert. "Bubble Fake" popper stadig tit op i mit hoved...holder stadig.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
        En af de bedste koncerter jeg nogen sinde har set var Baal på Midtfyns i slut-90erne. De startede livet som et Bowie-coverband, og det kan man godt høre, især på deres første (og bedste) plade. Men de var stadig deres helt eget dyr, og der er ikke mange danske bands, der har haft en så særegen lyd.

        Bjørn Fjæstad var/er en af DKs bedste sangere i nyere tid.
        Ja, jeg forstår det ikke...altså mig selv :D

        Jeg plejer nok at skulle fange "de gode", men Baal har fløjet lige under min radar gennem tiden, kan jeg konstatere. Og dog - kender godt deres musik, men har ikke rigtigt lyttet til dem gennem årene.
        Det var først, da jeg fandt ud af, at de gav koncert på Posten og jeg fik en aftale i stand med dem omkring fotografering, at jeg for alvor fik dem ind på radaren. Musikken kendte jeg, men det havde ikke sådan rigtigt bidt sig fast - desværre. Det gør det nu! Det er som nævnt noget af det helt store, jeg har oplevet koncertmæssigt - en helt overvældende koncert.
        Mvh Kent

        Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

        Comment


          #19
          Baals Copenhagen Streetlights er efter min mening, et nummer ingen bør snyde sig selv for. Jeg elsker det, selvom jeg ikke kender meget til Baal (jeg kender Bubble Fake og så får jeg problemer med at nævne næste nummer):
          https://www.youtube.com/watch?v=OslOYBtbpk4

          Jeg har et bekendtskab fra mine unge dage, da jeg brugte meget tid på en bestemt pub i København. Pat Kelly er irer og turnerer de danske pubs med det sædvanlige sæt af irske syng-med sange og oldies but goodies. Han laver også sit eget, og denne hyldest til Roy Orbinson synes jeg er ufattelig godt ramt. Hvis man er til Roy, så bør man give den et lyt. Hvis man ikke er, så må man også gerne:
          https://www.youtube.com/watch?v=-ObZh8CxSoc

          Comment


            #20
            Jeg er Roy Orbison-fan, og det er sgu ret godt, det der Pat Kelly-nummer. Tak for link
            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
            Kluden Krew - O'ense Internationals

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
              Jeg er Roy Orbison-fan, og det er sgu ret godt, det der Pat Kelly-nummer. Tak for link
              Ja, jeg synes også det er meget fedt nummer. Og som skrevet: Det rammer rigtig godt Roy Orbinson-lyden.

              Comment


                #22
                https://www.youtube.com/watch?v=nvCObf9o7tY
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                  Hvor er det dog synd at ødelægge et godt nummer på den måde.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg
                    Hvor er det dog synd at ødelægge et godt nummer på den måde.
                    Det var også min første tanke. Det tilfører ikke nummeret noget overhovedet.
                    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                    Kluden Krew - O'ense Internationals

                    Comment


                      #25
                      https://www.youtube.com/watch?v=OmnDEUD9NyI
                      I ain't a killer but don't push me, revenge is like the sweetest joy next to getting pussy

                      Comment


                        #26
                        Tjaa, jeg har et ret simpelt forhold til musik... enten lyder noget godt i mine ører, eller også lyder det ikke godt... Hvem, hvornår, hvorfor, og om det tilføjer noget til originalen eller ej, det er jeg ligeglad med...
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                          Tjaa, jeg har et ret simpelt forhold til musik... enten lyder noget godt i mine ører, eller også lyder det ikke godt... Hvem, hvornår, hvorfor, og om det tilføjer noget til originalen eller ej, det er jeg ligeglad med...
                          Det er den eneste måde der virker. Jeg færdes i nogle indimellem lidt snobbede musikkredse, hvor jeg f.eks. har fået hug for at kunne li' ABBA, Taylor Swift, Miley Cyrus og andet "politisk ukorrekt" musik.

                          Da jeg stadig boede i Odense, synes jeg det var morsomt at snakke musik med punkere o.l. (jeg er stor punkfan), og så på et tidspunkt dreje debatten over på, hvor meget punk minder mig om god 3-minutters pop eller country. De kunne tænde helt af, når man sammenlignede Minor Threat med Beach Boys
                          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                          Kluden Krew - O'ense Internationals

                          Comment


                            #28
                            For tiden har jeg, for første gang længe, optur over et dansk band.

                            Deerborn har endda rødder i Odense. Og det er fandme godt!

                            https://www.youtube.com/watch?v=c3g629UozPw
                            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                            Kluden Krew - O'ense Internationals

                            Comment


                              #29
                              Enig mht. Deerborn - i hvert fald lige det, jeg har hørt.
                              Jeg blev barneramt, ellers skulle jeg have været til deres koncert på Posten i går - den havde jeg set frem til, men det må blive en anden gang.

                              Og ellers må jeg sige, at Go Go Berlin har oparbejdet sig en kæmpe stjerne her hos mig. De er i mine øjne ret fantastiske, og kan, hvis de fortsætter i samme stil, blive nogle af de helt store med tiden.
                              Last edited by obforever; 19-02-2016, 13:45.
                              Mvh Kent

                              Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                              Comment


                                #30
                                Nordirsk techno

                                https://www.youtube.com/watch?v=j3XmdJ00k6c
                                Åh Syd-London
                                Er dejlig smuk
                                Åh Syd-London er dejlig smuk
                                Fyldt med p*tt*r, f*sse og Charlton
                                Åh Syd-London er dejlig smuk

                                Comment

                                Working...
                                X