Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB - BIF 01/11/2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Det er åbenlyst at ingen målmand vil se rigtig godt ud bag det nuværende forsvar. Et forsvar skal gøre det så besværligt for modstanderen at score, at målmanden har en realistisk chance for et redde de afslutninger der er. Her er alle OB-målmænd bare dårligt stillet i øjeblikket.
    Amen til jer begge.

    Koval er en klasse målmand uanset hvad Ballerina Grønkjær og BODEGA-SVINET sidder og kommer med latterlige bemærkninger om.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
      Enig, det er fladpandet (typisk) sportsjournalistik, at gøre Koval til den store skurk. Det forsvar begår så rystende mange markeringer og placeringsfejl, at det nærmest kræver mirakler at forhindre scoringer. Koval lavede et lille mirakel i Randers, det kan han jo ikke gøre hver gang, han blev i den grad solgt igår. OK, han så heller ikke super ud, men det er primært forsvaret der igen igen sejler. Vi har ganske enkelt ikke en eneste centerforsvar med bare rimelig superligaklasse.
      Og amen til dig også...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
        Kan dårligt huske hvornår vi sidst har vundet over BIF på hjemmebane. Sys sgu de sidste par sæsoner vi får flere point mod dem i Brøndby end i Odense
        2 gange de sidste 10 år:

        01.11.2015 kl. 18.00 OB - BIF 2 - 5 10.272 Kenn Hansen [Tabt]
        03.05.2015 kl. 19.00 OB - BIF 0 - 2 9.605 Peter Kjærsgaard [Tabt]
        27.10.2013 kl. 19.15 OB - BIF 0 - 0 11.524 Lars Christoffersen [Uafgjort]
        28.04.2013 kl. 17.00 OB - BIF 1 - 2 9.418 Jakob Kehlet [Tabt]
        06.11.2011 kl. 18.00 OB - BIF 0 - 0 7.326 Kenn Hansen [Uafgjort]
        07.08.2011 kl. 18.00 OB - BIF 2 - 1 10.695 Michael Svendsen [Vundet]
        10.04.2011 kl. 18.00 OB - BIF 1 - 1 14.168 Michael Svendsen [Uafgjort]
        11.04.2010 kl. 18.00 OB - BIF 0 - 1 12.064 Michael Svendsen [Tabt]
        06.12.2008 kl. 17.00 OB - BIF 0 - 1 10.031 Anders Hermansen [Tabt]
        05.10.2008 kl. 17.30 OB - BIF 0 - 1 15.352 Anders Hermansen [Tabt]
        28.10.2007 kl. 18.00 OB - BIF 0 - 0 12.478 Henning Jensen [Uafgjort]
        29.10.2006 kl. 15.00 OB - BIF 1 - 0 10.004 Henrik Kragh [Vundet]
        24.09.2006 kl. 18.00 OB - BIF 2 - 2 13.670 Michael Svendsen [Uafgjort]
        26.11.2005 kl. 17.00 OB - BIF 0 - 1 8.412 Lars Christoffersen [Tabt]
        24.09.2005 kl. 17.00 OB - BIF 1 - 3 12.648 Kim Milton Nielsen [Tabt]
        08.05.2005 kl. 17.30 OB - BIF 1 - 1 12.883 Michael Svendsen [Uafgjort]


        Pæn statistik i Brøndby:

        26.07.2015 kl. 16.00 BIF - OB 1 - 2 11.494 Kenn Hansen [Tabt]
        15.03.2015 kl. 19.00 BIF - OB 2 - 0 12.791 Anders Poulsen [Vundet]
        10.08.2014 kl. 19.00 BIF - OB 1 - 1 11.116 Michael Johansen [Uafgjort]
        23.03.2014 kl. 19.00 BIF - OB 1 - 2 15.182 Michael Tykgaard [Tabt]
        15.09.2013 kl. 19.00 BIF - OB 2 - 1 12.487 Michael Johansen [Vundet]
        04.11.2012 kl. 17.00 BIF - OB 0 - 3 10.590 Henning Jensen [Tabt]
        15.07.2012 kl. 17.00 BIF - OB 0 - 1 9.102 Lars Christoffersen [Tabt]
        01.04.2012 kl. 18.00 BIF - OB 1 - 0 15.571 Henning Jensen [Vundet]
        28.11.2010 kl. 18.00 BIF - OB 2 - 0 7.706 Lars Christoffersen [Vundet]
        22.08.2010 kl. 18.00 BIF - OB 2 - 2 13.212 Anders Hermansen [Uafgjort]
        22.11.2009 kl. 18.00 BIF - OB 1 - 3 15.021 Henning Jensen [Tabt]
        19.07.2009 kl. 18.00 BIF - OB 2 - 2 13.559 Anders Hermansen [Uafgjort]
        26.04.2009 kl. 17.30 BIF - OB 0 - 0 20.623 Henrik Kragh [Uafgjort]
        20.04.2008 kl. 18.00 BIF - OB 0 - 2 24.824 Nicolai Vollquartz [Tabt]
        02.09.2007 kl. 18.00 BIF - OB 1 - 1 14.353 Jesper Overgaard [Uafgjort]
        20.05.2007 kl. 15.00 BIF - OB 1 - 0 16.258 Michael Svendsen [Vundet]
        29.03.2006 kl. 18.30 BIF - OB 1 - 0 13.017 Anders Hermansen [Vundet]

        Comment


          Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
          Nu har jeg lige set målene (primært BIF's) igennem og mener nu ikke det er rene målmandsdrop nogle af de 3 første.

          Mål nummer 1:
          Koval kommer ud og bokser indlægget væk, så er der noget klumspil og en BIF-spiller står totalt fri og kan stille og roligt sparke bolde i kassen, Koval er så tæt på at have den.

          Mål nummer 2:
          Det er en situation han fejl-tolker og når ikke ud til den og derfor kan Puuki relativt nemt smide den i mål.
          Lidt som noget af det vi så Falke og Tørnes i deres kampe.

          Mål nummer 3:
          BIF får lov til at spille bolden rundt uden for feltet uden at blive presset den ender ved kahle der helt upresset kan sparke på mål, Koval kan intet se da der står 3 spillere i synsfeltet.
          Uheldigt at den går igennem benene på ham, men det sker sgu af og til.

          Jeg er relativt sikker på at hvis vi har et forsvar på et tidspunkt i en kamp, så vil Koval være alt det værd vi har givet for ham.
          jonasson løber også og snorksover ved mål 2

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Kim-Odense Se indlæg
            jonasson løber også og snorksover ved mål 2
            100% Jonassons. Han slipper jo fuldstændig sin markering. Han skal først på den bold. Han stopper jo en smule i sit løb og lader BIF spilleren overhale sig bagom. Elendig markering.

            Comment


              Synes ikke det var nogen overbevisende kamp af Koval, og jeg så slet ikke en målmand med den balance og det "touch" der ellers var i sidste kamp, og det 3. mål skal helst ikke ske... men jeg må nu også sige jeg synes det har været lige hårdt nok rettet mod Koval, men selvfølgelig koster det også ved kasse 1 når det er en målmand...
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                100% Jonassons. Han slipper jo fuldstændig sin markering. Han skal først på den bold. Han stopper jo en smule i sit løb og lader BIF spilleren overhale sig bagom. Elendig markering.
                Enig... Sidder og ser målene igen nu, det er helt råddent at se på HJs indsats ved det mål... Han ligner mere en angriber der giver sin makker lov til at score målet... Elendigt ja...
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                  Enig... Sidder og ser målene igen nu, det er helt råddent at se på HJs indsats ved det mål... Han ligner mere en angriber der giver sin makker lov til at score målet... Elendigt ja...

                  Og Lund's manglende ageren ved 2-5 målet ligner også noget vi har set før .. Han dækker lige nøjagtigt ingen op og står og glaner på Elmander søger bolden og scorer let.
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                    Og Lund's manglende ageren ved 2-5 målet ligner også noget vi har set før .. Han dækker lige nøjagtigt ingen op og står og glaner på Elmander søger bolden og scorer let.
                    Enig... Ved ikke om det er trøst eller ej, men det er jo da de samme 4-5 ting vi ser gang på gang... Hovedløse fejlafleveringer - Svigtende opdækning - Dårlige clearinger - Målmands kiks - Og så synes jeg heller ikke vi er ret gode til at håndtere modstanderen når bolden dumper ned på kanten af feltet, feks. efter en dårlig clearing... Det er for tit modstanderen enten får lov at banke på kassen eller spille den ind i feltet igen...

                    ... men i det mindste sparker vi da ikke bolden i eget mål længere...
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      Det jeg skriver ved mål nummer 2, er også at Koval trods alt løber ud for at skærme af, eller tage bolden og det mislykkedes, om det havde været bedre han havde været blevet lidt længere tilbage er så heller ikke sikkert, da opdækningen ikke eksisterede.

                      Jeg er også ude og tror at Toppel ikke havde gjort nogen som helst forskel.

                      Vores forsvar er blevet så meget dårligere siden han stod til at han ville have set minimum lige så ringe ud som Koval og Falke har gjort.

                      Jeg har ingen fidus til Tørnes, og han er simpelthen bare en fejl investering.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                        Synes ikke det var nogen overbevisende kamp af Koval, og jeg så slet ikke en målmand med den balance og det "touch" der ellers var i sidste kamp, og det 3. mål skal helst ikke ske... men jeg må nu også sige jeg synes det har været lige hårdt nok rettet mod Koval, men selvfølgelig koster det også ved kasse 1 når det er en målmand...
                        Ingen kan vel være uenig i at Koval står en dårlig kamp og at vores forsvar ikke virker overbevisende, men jeg er enig med Kent Nielsen i at vores største problem er at vores duelspil og presspil ikke fungerer og at vi stort set ikke vinder nogen andenbolde i kampens første 30 minutter, hvor kampen stort set bliver afgjort:

                        "Der var andre ting, hvor vi burde have ageret anderledes. Vi var ikke stærke som hold og i duelspillet. Det har vi desværre prøvet før, da vi generelt har problemer i duellerne", siger Kent Nielsen.

                        Hvis vi leger med tanken at vi havde haft Rønnow på kassen og et midterforsvar med Agger og Albrichtsen, så vil jeg påstå at vi stadig havde tabt sådan en kamp her, da vores bagkæde simpelthen kom under så meget pres hver gang Brøndby angreb, fordi vores kollektive presspil pt ikke fungerer. Vi vinder ikke nok dueller over hele banen og vi smider for let bolden væk når vi angriber, netop fordi vores modstandere kan finde ud af at presse os kollektivt.
                        At jeg stadig gerne ville bytte målmand og forsvar med Brøndby er en anden snak
                        Last edited by OleKBH; 03-11-2015, 09:37.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
                          Ingen kan vel være uenig i at Koval står en dårlig kamp og at vores forsvar ikke virker overbevisende, men jeg er enig med Kent Nielsen i at vores største problem er at vores duelspil og presspil ikke fungerer og at vi stort set ikke vinder nogen andenbolde i kampens første 30 minutter, hvor kampen stort set bliver afgjort:

                          "Der var andre ting, hvor vi burde have ageret anderledes. Vi var ikke stærke som hold og i duelspillet. Det har vi desværre prøvet før, da vi generelt har problemer i duellerne", siger Kent Nielsen.

                          Hvis vi leger med tanken at vi havde haft Rønnow på kassen og et midterforsvar med Agger og Albrichtsen, så vil jeg påstå at vi stadig havde tabt sådan en kamp her, da vores bagkæde simpelthen kom under så meget pres hver gang Brøndby angreb, fordi vores kollektive presspil pt ikke fungerer. Vi vinder ikke nok dueller over hele banen og vi smider for let bolden væk når vi angriber, netop fordi vores modstandere kan finde ud af at presse os kollektivt.
                          At jeg stadig gerne ville bytte målmand og forsvar med Brøndby er en anden snak
                          De 4 midtbanespillere vi startede med har da kvaliteter, men ser vi på samlede defensive kvalitet, så er den ikke bare for lav, men alt for lav. Det fritager ikke målmand og forsvarsspillere, men i bagklogskabens klare lys, så var det oplagt vi tabte den kamp. Heldigvis har vi Makrini (og Desler måske) med i Viborg, det hjælper.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
                            Ingen kan vel være uenig i at Koval står en dårlig kamp og at vores forsvar ikke virker overbevisende, men jeg er enig med Kent Nielsen i at vores største problem er at vores duelspil og presspil ikke fungerer og at vi stort set ikke vinder nogen andenbolde i kampens første 30 minutter, hvor kampen stort set bliver afgjort:

                            "Der var andre ting, hvor vi burde have ageret anderledes. Vi var ikke stærke som hold og i duelspillet. Det har vi desværre prøvet før, da vi generelt har problemer i duellerne", siger Kent Nielsen.

                            Hvis vi leger med tanken at vi havde haft Rønnow på kassen og et midterforsvar med Agger og Albrichtsen, så vil jeg påstå at vi stadig havde tabt sådan en kamp her, da vores bagkæde simpelthen kom under så meget pres hver gang Brøndby angreb, fordi vores kollektive presspil pt ikke fungerer. Vi vinder ikke nok dueller over hele banen og vi smider for let bolden væk når vi angriber, netop fordi vores modstandere kan finde ud af at presse os kollektivt.
                            At jeg stadig gerne ville bytte målmand og forsvar med Brøndby er en anden snak
                            Jeg er enig langt hen af vejen. Tror nu nok Agger og Albrechtsen kunne have sat lidt skik på forsvaret, men problemet er klart at vi forsøger at presse højt, men at vi oftest halser et skridt fra der hvor vi skal være. Derved får dygtige midtbanespillere som Kahlenberg, phiri og i randerskampen Keller, tiden til at slå boldene ned i bagrummet, hvor vores blacker står højt, og det tvinger enten Lasse eller Jonasson ud og skal dække af i siderne, og bum, så er vores forsvar i ubalance. Kent stiller høje krav til det presspil vi skal demonstrere, men det skal gerne blive bedre meget hurtigt, for ellers bliver vi ved med at lukke mange mål ind.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
                              Ingen kan vel være uenig i at Koval står en dårlig kamp og at vores forsvar ikke virker overbevisende, men jeg er enig med Kent Nielsen i at vores største problem er at vores duelspil og presspil ikke fungerer og at vi stort set ikke vinder nogen andenbolde i kampens første 30 minutter, hvor kampen stort set bliver afgjort:

                              "Der var andre ting, hvor vi burde have ageret anderledes. Vi var ikke stærke som hold og i duelspillet. Det har vi desværre prøvet før, da vi generelt har problemer i duellerne", siger Kent Nielsen.

                              Hvis vi leger med tanken at vi havde haft Rønnow på kassen og et midterforsvar med Agger og Albrichtsen, så vil jeg påstå at vi stadig havde tabt sådan en kamp her, da vores bagkæde simpelthen kom under så meget pres hver gang Brøndby angreb, fordi vores kollektive presspil pt ikke fungerer. Vi vinder ikke nok dueller over hele banen og vi smider for let bolden væk når vi angriber, netop fordi vores modstandere kan finde ud af at presse os kollektivt.
                              At jeg stadig gerne ville bytte målmand og forsvar med Brøndby er en anden snak
                              Jeg er enig i at vores hold-presspil ikke fungerer - alle spillere er for langt fra den direkte modstander og kommer derfor for sent, hvis man overhovedet forsøger at etablere et pres. Derfor begår vi også så få frispark - man når simpelthen ikke hen til den spiller, som man skal markere / lave frispark på. Det kunne havde ødelagt BIFs rytme med en masse små frispark til at slå deres spil i stykker. Det ligger bare ikke rigtig i spillernes dna at tænke på den måde. Meget sigende er det, at Kahlenberg laver et uhyggeligt vigtigt frispark på EL, da han er ved at komme i en rigtig gunstig position. Makrini lavede en lignende mod RFC. Det er der OGSÅ brug for engang imellem. Her har Azer et stort problem - han er for meget nips.
                              Duelspillet i feltet i så samtidig meget svagt. Der er palceringsvanskeligheder og samtidig lader Oberne sig for let kyse i hovedstødsduellerne, når man endelig står rigtigt. Så om det havde hjulpet noget med Agger og albrechtsen i forsvaret er svært at svare på. Men det ville nog hæve niveauet markant - selvom jeg ikke er begejstret for Albrechtsen. Men Agger spiller bare pissegodt i øjeblikket, så han fylder bare ekstremt meget og er sindsyg god til at dirigere sit forsvar. Men ja - Kirkeskov og centrale midt ville stadig have svært ved at holde BIF væk fra Obs felt og så kommer der mange chancer og jo flere chancer jo sværere for centerforsvarerne / målmanden at rydde kastanjerne ud af ilden.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                                Jeg er enig langt hen af vejen. Tror nu nok Agger og Albrechtsen kunne have sat lidt skik på forsvaret, men problemet er klart at vi forsøger at presse højt, men at vi oftest halser et skridt fra der hvor vi skal være. Derved får dygtige midtbanespillere som Kahlenberg, phiri og i randerskampen Keller, tiden til at slå boldene ned i bagrummet, hvor vores blacker står højt, og det tvinger enten Lasse eller Jonasson ud og skal dække af i siderne, og bum, så er vores forsvar i ubalance. Kent stiller høje krav til det presspil vi skal demonstrere, men det skal gerne blive bedre meget hurtigt, for ellers bliver vi ved med at lukke mange mål ind.
                                God analyse!

                                Comment

                                Working...
                                X