Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt Odense Boldklub - Haderslev

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nedtakt Odense Boldklub - Haderslev

    O.B. startede kampen meget defensivt og tilbagetrukket til egen banehalvdel. Jeg kunne egentlig godt lide den defensive stabilitet det gav. Udfra den stærke defensiv fik OB stabiliseret holdet, og lagt et godt pres de sidste 20 min. af 1. halvleg, og med lidt mere tur i den kunne der have stået 2/3-0 ved pausen.

    I 2. halvleg var det ligesom at spillerne tænkte at man "bare" ville køre Haderslev over, og man glemte lidt den defensive koncentration, og det gav så 2 mål til Haderslev og et nederlag til O.B.

    Subjektive observationer:

    - O.B. spillede igen 10 mod 11, da Emil Larsen igen var i startopstillingen (jeg forstår det altså ikke).

    - Jeg har aldrig kommenteret på bolddrengene før, men må altså sige, at det var det ringeste jeg nogensinde har set. Det koster i et par situationer, at man ikke kan sætte spillet hurtigt i gang fordi bolddrengene sover - det må have konsekvenser.

    - Nogle gange når O.B. har spillet bolden rundt i et par minutter og ikke fundet en løsning, mangler der en plan B - måske kunne det være en lang bold på Zohore, og så en plan om at spillerne skal være klar på 2. boldene. Det så meget tilfældigt og uplanlagt ud.

    - Der er for mange anonyme spillere. Emil Larsen, Azer, Jonasson glemmer man helt er med i kampen. Skulason har i øvrigt kun en hastighed i sit løb.

    - Det kan godt være at Lasse Nielsen ser dårlig ud mange gange. Men det er altså ham der tager ansvar og prøver noget. Det bl.a. ham der forsøger at drive bolden fremad til sidst, selv om han måske er holdets dårligste til netop dét.

    Alt i alt et ærgerligt nederlag til O.B. i en kamp de burde have vundet.

    #2
    Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
    O.B. startede kampen meget defensivt og tilbagetrukket til egen banehalvdel. Jeg kunne egentlig godt lide den defensive stabilitet det gav. Udfra den stærke defensiv fik OB stabiliseret holdet, og lagt et godt pres de sidste 20 min. af 1. halvleg, og med lidt mere tur i den kunne der have stået 2/3-0 ved pausen.

    I 2. halvleg var det ligesom at spillerne tænkte at man "bare" ville køre Haderslev over, og man glemte lidt den defensive koncentration, og det gav så 2 mål til Haderslev og et nederlag til O.B.

    Subjektive observationer:

    - O.B. spillede igen 10 mod 11, da Emil Larsen igen var i startopstillingen (jeg forstår det altså ikke).

    - Jeg har aldrig kommenteret på bolddrengene før, men må altså sige, at det var det ringeste jeg nogensinde har set. Det koster i et par situationer, at man ikke kan sætte spillet hurtigt i gang fordi bolddrengene sover - det må have konsekvenser.

    - Nogle gange når O.B. har spillet bolden rundt i et par minutter og ikke fundet en løsning, mangler der en plan B - måske kunne det være en lang bold på Zohore, og så en plan om at spillerne skal være klar på 2. boldene. Det så meget tilfældigt og uplanlagt ud.

    - Der er for mange anonyme spillere. Emil Larsen, Azer, Jonasson glemmer man helt er med i kampen. Skulason har i øvrigt kun en hastighed i sit løb.

    - Det kan godt være at Lasse Nielsen ser dårlig ud mange gange. Men det er altså ham der tager ansvar og prøver noget. Det bl.a. ham der forsøger at drive bolden fremad til sidst, selv om han måske er holdets dårligste til netop dét.

    Alt i alt et ærgerligt nederlag til O.B. i en kamp de burde have vundet.

    Det tidspunkt hvor jeg så mest til Emil, det var da han to gange indenfor 5-6 min. sparker bolden ud af eget felt... Han har lige fordoblet det antal gange han har prøvet at cleare en bold i sin tid i OB... Imponerende, eller nowet...

    Det lagde jeg ikke rigtig mærke til...

    Der var alt for lidt bevægelse i store perioder, især i 1. halvleg er det bare Makrini, Hall, og LN der triller den rundt til hinanden... men tiden gik selvfølgelig, og det lignede missionen... man kan så også sige, det var heller ikke lige Dalgaards livret...

    Synes egentlig Azer i perioder gør det ganske fint i dag, men det svinger noget med ham, og Hall, ja, han kunne jo have startet hele balladen allerede fra start næsten, han trampede rundt i store fejl, Lasse var da heldigvis vågen...

    Enig omkring Lasse Nielsen...
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
      O.B. startede kampen meget defensivt og tilbagetrukket til egen banehalvdel. Jeg kunne egentlig godt lide den defensive stabilitet det gav. Udfra den stærke defensiv fik OB stabiliseret holdet, og lagt et godt pres de sidste 20 min. af 1. halvleg, og med lidt mere tur i den kunne der have stået 2/3-0 ved pausen.

      I 2. halvleg var det ligesom at spillerne tænkte at man "bare" ville køre Haderslev over, og man glemte lidt den defensive koncentration, og det gav så 2 mål til Haderslev og et nederlag til O.B.

      Subjektive observationer:

      - O.B. spillede igen 10 mod 11, da Emil Larsen igen var i startopstillingen (jeg forstår det altså ikke).

      - Jeg har aldrig kommenteret på bolddrengene før, men må altså sige, at det var det ringeste jeg nogensinde har set. Det koster i et par situationer, at man ikke kan sætte spillet hurtigt i gang fordi bolddrengene sover - det må have konsekvenser.

      - Nogle gange når O.B. har spillet bolden rundt i et par minutter og ikke fundet en løsning, mangler der en plan B - måske kunne det være en lang bold på Zohore, og så en plan om at spillerne skal være klar på 2. boldene. Det så meget tilfældigt og uplanlagt ud.

      - Der er for mange anonyme spillere. Emil Larsen, Azer, Jonasson glemmer man helt er med i kampen. Skulason har i øvrigt kun en hastighed i sit løb.

      - Det kan godt være at Lasse Nielsen ser dårlig ud mange gange. Men det er altså ham der tager ansvar og prøver noget. Det bl.a. ham der forsøger at drive bolden fremad til sidst, selv om han måske er holdets dårligste til netop dét.

      Alt i alt et ærgerligt nederlag til O.B. i en kamp de burde have vundet.
      Meget enig i din beskrivelsen. Det var fint at se midtbanen at arbejde med en aggressiv press for forsvaret. Det gav en ordentlig defensiv struktur og god stabilitet i holdet. Falk var flere gange en vigtig def. brandslukker. Azer startede svagt men blev til mindst lidt bedre senere.
      Emil? Hvad skal man sige? Kan ikke forstå hvorfor han har en start 11 plads.
      Vi havde kontrollen om kampen og med en anden mål ville det været lukket. MEGET SKUFFENDE fordi det var ikke nødvendigt at tabe.
      Forstår ikke udveksling af Makrini. Han spillede en god kamp og er manden vi savnede de sidste år. Tænkte at Kent tager ud Zohore da han var træt. Zohore: jeg er helt begejstret om ham nu. Tidligere tænkte jeg han ville være for tung og klodset. Men det er fantastisk hvad han arbejder for holdet har den ægte fighter mentalitet, er hurtigt og giver mange pres mod modstanders forsvar.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        #4
        Jeg synes, at Koval så godt ud det meste af kampen og gav noget stabilitet i det lille felt, indtil vi begyndte at dele gaver ud til SDR.
        Det der spil op gennem midten, som åbenbart er Kents varemærke, er ret nemt at lukke ned for, når man som SDR er foran og kan stå kompakt. Der må være en plan B i taktikposen. Men det er måske Krygers hovedspil, som er plan B?
        Og så bliver det svært at vinde kampe, hvis ikke midtbanen/kanterne (Falk, Greve, Emil) begynder at score flere mål.
        This is what you have been trained for, makes us proud!

        Comment


          #5
          Om Zohore. Jeg så ham i en sommerkamp og bemærkede han var ved at komme i form. Den kun 21-årige spiller har nu klart superliganiveau
          Jeg har altid ment at et hold der vil noget med fodbold skal have tre dygtige angribere, men da sandelig også 3 gode til midtbane og 3 til centerforsvar. Vi mangler altså 2 til midtbane og mindst 1 til centerforsvar. Det er DER, Jesper Hansen burde have fokus.
          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

          OB - engang var vi gode

          Comment


            #6
            http://www.fyens.dk/sport/OB-traener...rtikel/2809561
            Believe OB

            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              #7
              Igår i kampen, holdt jeg mere øje på Emil L, end jeg før har gjort.
              og jeg kan godt forstå at skulason, ser dum ud mange gange , han for simpelhen ikke dem hjælp han skal have .
              Fx , lige da SønderjyskE , starter bolden i 2 halvleg, laver skulason frispark fordi han kommer for langt frem, men han kommer kun fra langt frem pga Emil Larsen ikke trækker 2 meter tilbage og header bolden væk? Det var virkelige frusterende og se på.
              En anden situation, hvor han taber en løbeduel , til en spiller han brude være hurtigt end . Det tager ham 20 sek at rejse fra situation , og lunter han kun tilbage og igen står skula alene med to mand. Også begynder Emil af svinge armene ud til siden og råbe efter de andre hold kæft hvor er det irriterende at se på når han over hovedet ikke yder noget positivt til holdet. I hele kampen, er det bedst han laver et lang sku for 30 meter af. Han første gang berøring er lige så ringe få en serie spiller.. Forstår ikke hvordan han kan få 1 time på banen.

              håber ikke han er klubben efter januar

              glæder mig til Delser er klar !!!!!

              Comment


                #8
                der er da klart forskel - men forsvaret skal fandme da snart have lært ikke at brokke sig efter et frispark - det er dømt og alverdens brok ændre ikke på det. Få nu rettet fokus og vær klar i de situationer.....det er fandme for dumt at man i den grad bliver taget på sengen.
                Lunds fejl er også stor - men personlige fejl er sgu svære at dæmme op for. Antallet af dem skal "bare" minimeres.

                Og så skal vi åbenbart stadig op og score 3 mål for at have en chance for sejr - kæft hvor bliver der lukket mange mål ind

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                  der er da klart forskel - men forsvaret skal fandme da snart have lært ikke at brokke sig efter et frispark - det er dømt og alverdens brok ændre ikke på det. Få nu rettet fokus og vær klar i de situationer.....det er fandme for dumt at man i den grad bliver taget på sengen.
                  Lunds fejl er også stor - men personlige fejl er sgu svære at dæmme op for. Antallet af dem skal "bare" minimeres.

                  Og så skal vi åbenbart stadig op og score 3 mål for at have en chance for sejr - kæft hvor bliver der lukket mange mål ind
                  Personlige fejl kan ikke undgåes, nej; men det kan spillere, der konstant laver disse fejl. Lunds fejl er selvfølgelig, hvad der sker; og han har heldigvis ikke lavet så mange af dem; men jeg synes efterspillet efter sådan en fejl fortæller meget om, hvilken status vores forsvar er i. Vi bliver hurtigt til en flok høns uden hoveder; to mand går til den samme mand; resten orienterer sig ikke; og så ryger bolden tilfældigt hen til Dalgaard, der faktisk laver en ret skidt afslutning, som jeg faktisk tror var gået forbi, hvis Lund ikke var kommet på tværs og rettet den af.

                  Jeg ved ikke, om det hører ind under kategorien "søgt", men jeg tror, at med bedre forsvarsspillere, der er bedre under pres og ikke går i panik over enhver given lille fejl (Lunds fejlaflevering var trods alt et stykke væk fra målet), de ville kunne afværge en sådan situation bedre.

                  Jeg har også en lille bøn til Jonasson om, at når modstanderne presser os ned og en modstander bliver spillet i bagrummet; så spiller denne bolden 9 ud af 10 gange bolden bagud på tværs i feltet; så hvorfor står du ALTID inde i det lille felt, i stedet for at tænke "dæk den frie mand op"?

                  Han har jo ikke nogen; og ja, nogle gange slipper midtbanefolkene deres markering, men så er det vel din opgave at samle disse folk op? Bevare overblikket? Jeg kunne godt tænke mig en mere offensiv tilgang til defensiv; i stedet for at koncentrere sig om områder; hvorfor ikke koncentrere dig om MANDEN? Hvis Jonasson havde haft overblikket så havde han måske været ude i Absalonsens fjæs og så havde han måske ikke haft så nemt spil? Han kunne måske endda have blokeret et skud? Specielt når Jonasson ikke havde nogen mand at dække.

                  Det er sådan nogle små detaljer; og det er selvfølgelig hypotetisk, men jeg bilder mig selv ind, at klasseforsvarere de kan "lugte" sig frem til, hvornår de skal gøre dit, og hvornår de skal gøre dat; og i øjeblikket kommer vores anfører så meget på mellemhånd, og der ikke er ret meget "forsvar" om det. Snarre "Nu står jeg her og lader modstanderne gøre, hvad de vil"

                  Et forsvar, der hænger sammen og stoler på hinanden ville måske kunne håndtere situationer, hvor modstanderne fanger os på sengen, en hel del bedre, og så kan det måske i fremtiden betyde, at vi ikke behøves at score 2+ mål for at have en chance for at vinde kampe.

                  Personlige fejl sker, og kan ikke undgåes. Men det er mængden og evnen til at komme ud af disse situationer uden at modstanderne scorer, der afgører hvem der er stærke, og hvem der ikke er. Imo.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                    Personlige fejl kan ikke undgåes, nej; men det kan spillere, der konstant laver disse fejl. Lunds fejl er selvfølgelig, hvad der sker; og han har heldigvis ikke lavet så mange af dem; men jeg synes efterspillet efter sådan en fejl fortæller meget om, hvilken status vores forsvar er i. Vi bliver hurtigt til en flok høns uden hoveder; to mand går til den samme mand; resten orienterer sig ikke; og så ryger bolden tilfældigt hen til Dalgaard, der faktisk laver en ret skidt afslutning, som jeg faktisk tror var gået forbi, hvis Lund ikke var kommet på tværs og rettet den af.

                    Jeg ved ikke, om det hører ind under kategorien "søgt", men jeg tror, at med bedre forsvarsspillere, der er bedre under pres og ikke går i panik over enhver given lille fejl (Lunds fejlaflevering var trods alt et stykke væk fra målet), de ville kunne afværge en sådan situation bedre.

                    Jeg har også en lille bøn til Jonasson om, at når modstanderne presser os ned og en modstander bliver spillet i bagrummet; så spiller denne bolden 9 ud af 10 gange bolden bagud på tværs i feltet; så hvorfor står du ALTID inde i det lille felt, i stedet for at tænke "dæk den frie mand op"?

                    Han har jo ikke nogen; og ja, nogle gange slipper midtbanefolkene deres markering, men så er det vel din opgave at samle disse folk op? Bevare overblikket? Jeg kunne godt tænke mig en mere offensiv tilgang til defensiv; i stedet for at koncentrere sig om områder; hvorfor ikke koncentrere dig om MANDEN? Hvis Jonasson havde haft overblikket så havde han måske været ude i Absalonsens fjæs og så havde han måske ikke haft så nemt spil? Han kunne måske endda have blokeret et skud? Specielt når Jonasson ikke havde nogen mand at dække.

                    Det er sådan nogle små detaljer; og det er selvfølgelig hypotetisk, men jeg bilder mig selv ind, at klasseforsvarere de kan "lugte" sig frem til, hvornår de skal gøre dit, og hvornår de skal gøre dat; og i øjeblikket kommer vores anfører så meget på mellemhånd, og der ikke er ret meget "forsvar" om det. Snarre "Nu står jeg her og lader modstanderne gøre, hvad de vil"

                    Et forsvar, der hænger sammen og stoler på hinanden ville måske kunne håndtere situationer, hvor modstanderne fanger os på sengen, en hel del bedre, og så kan det måske i fremtiden betyde, at vi ikke behøves at score 2+ mål for at have en chance for at vinde kampe.

                    Personlige fejl sker, og kan ikke undgåes. Men det er mængden og evnen til at komme ud af disse situationer uden at modstanderne scorer, der afgører hvem der er stærke, og hvem der ikke er. Imo.

                    MvH ChrisOB
                    sjovt nok sad jeg med samme fornemmelse i kampen i går, og billederne i dag kan ikke afsløre noget, men det er godt et noget tilfældigt mål TD laver...jeg synes faktisk det hjælper lidt på mit humør at gense højdepunkterne fra kampen...utroligt at vi ikke får puttet den i kassen en gang eller 2 mere
                    Believe OB

                    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      #11
                      Tilfældigt ja, men også grundet fight og tro på det... der er jo en grund/flere til at hver eneste bold i den række af dueller falder ud til sønderjydernes fordel...

                      Sønderjyske var skarpest i går, kom frem til flere skud på mål, så det følger meget godt med at de også fik en pind mere, desværre... Uafgjort kunne måske godt have været fortjent i går, sådan generelt set...
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                        Tilfældigt ja, men også grundet fight og tro på det... der er jo en grund/flere til at hver eneste bold i den række af dueller falder ud til sønderjydernes fordel...

                        Sønderjyske var skarpest i går, kom frem til flere skud på mål, så det følger meget godt med at de også fik en pind mere, desværre... Uafgjort kunne måske godt have været fortjent i går, sådan generelt set...
                        selvf. er det ikke Haderslevs fejl at OB ikke formår at score mere end en gang..men havde vi dog bare scoret på en mere af chancerne før halvlegen tror jeg den havde holdt hjem, men det er jo kun hypotetisk snak...
                        Believe OB

                        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                          selvf. er det ikke Haderslevs fejl at OB ikke formår at score mere end en gang..men havde vi dog bare scoret på en mere af chancerne før halvlegen tror jeg den havde holdt hjem, men det er jo kun hypotetisk snak...
                          Eller havde vi da bare et anstændigt forsvar ledet af en anfører med bare et flig af lederevner så havde vi nok holdt hjem ;-)
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                            Personlige fejl kan ikke undgåes, nej; men det kan spillere, der konstant laver disse fejl. Lunds fejl er selvfølgelig, hvad der sker; og han har heldigvis ikke lavet så mange af dem; men jeg synes efterspillet efter sådan en fejl fortæller meget om, hvilken status vores forsvar er i. Vi bliver hurtigt til en flok høns uden hoveder; to mand går til den samme mand; resten orienterer sig ikke; og så ryger bolden tilfældigt hen til Dalgaard, der faktisk laver en ret skidt afslutning, som jeg faktisk tror var gået forbi, hvis Lund ikke var kommet på tværs og rettet den af.

                            Jeg ved ikke, om det hører ind under kategorien "søgt", men jeg tror, at med bedre forsvarsspillere, der er bedre under pres og ikke går i panik over enhver given lille fejl (Lunds fejlaflevering var trods alt et stykke væk fra målet), de ville kunne afværge en sådan situation bedre.

                            Jeg har også en lille bøn til Jonasson om, at når modstanderne presser os ned og en modstander bliver spillet i bagrummet; så spiller denne bolden 9 ud af 10 gange bolden bagud på tværs i feltet; så hvorfor står du ALTID inde i det lille felt, i stedet for at tænke "dæk den frie mand op"?

                            Han har jo ikke nogen; og ja, nogle gange slipper midtbanefolkene deres markering, men så er det vel din opgave at samle disse folk op? Bevare overblikket? Jeg kunne godt tænke mig en mere offensiv tilgang til defensiv; i stedet for at koncentrere sig om områder; hvorfor ikke koncentrere dig om MANDEN? Hvis Jonasson havde haft overblikket så havde han måske været ude i Absalonsens fjæs og så havde han måske ikke haft så nemt spil? Han kunne måske endda have blokeret et skud? Specielt når Jonasson ikke havde nogen mand at dække.

                            Det er sådan nogle små detaljer; og det er selvfølgelig hypotetisk, men jeg bilder mig selv ind, at klasseforsvarere de kan "lugte" sig frem til, hvornår de skal gøre dit, og hvornår de skal gøre dat; og i øjeblikket kommer vores anfører så meget på mellemhånd, og der ikke er ret meget "forsvar" om det. Snarre "Nu står jeg her og lader modstanderne gøre, hvad de vil"

                            Et forsvar, der hænger sammen og stoler på hinanden ville måske kunne håndtere situationer, hvor modstanderne fanger os på sengen, en hel del bedre, og så kan det måske i fremtiden betyde, at vi ikke behøves at score 2+ mål for at have en chance for at vinde kampe.

                            Personlige fejl sker, og kan ikke undgåes. Men det er mængden og evnen til at komme ud af disse situationer uden at modstanderne scorer, der afgører hvem der er stærke, og hvem der ikke er. Imo.

                            MvH ChrisOB
                            Tror da, du har helt ret. Vi har ikke kvalitet nok i forsvaret, og kvalitet betyder ro og stabilitet. Så kan forsvaret være godt på dagen, men i det lange løb, begås der bare for mange fejl, timingen sidder ikke i skabet, der opstår for nemt panik og usikkerhed osv osv.

                            Comment


                              #15
                              Er der nogen herinde, som synes at forsvaret er godt? Jeg tror det ikke - så er spørgsmålet, hvad det rækker til. Jeg er overbevist om, at holdet nok skal nå klubbens målsætning og så kan vi være nok så irriterede over, at man ikke tog et større skridt i udviklingen, end hvad man valgte at gøre. Måske handlede det om at købe en - men nok nærmere to forstærkninger til CF/midt for at spille med om 4. pladsen. Det er naturligvis hypotetisk.

                              Noget helt andet - det første SDJ mål er godt nok (u)heldigt - der er så mange små aktioner i sekvensen, som kunne være faldet ud til anden side - jeg synes sgu at det er lidt hårdt at tørre selve målet af på defensiven generelt på holdet. Holdet forsøger faktisk helhjertet at forhindre at Lunds fejl kommer til at koste. Det synes jeg er en fremgang i forhold til de store nederlag tidligere på efteråret.

                              Comment

                              Working...
                              X