Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt Odense Boldklub - Haderslev

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Personlige fejl kan ikke undgåes, nej; men det kan spillere, der konstant laver disse fejl. Lunds fejl er selvfølgelig, hvad der sker; og han har heldigvis ikke lavet så mange af dem; men jeg synes efterspillet efter sådan en fejl fortæller meget om, hvilken status vores forsvar er i. Vi bliver hurtigt til en flok høns uden hoveder; to mand går til den samme mand; resten orienterer sig ikke; og så ryger bolden tilfældigt hen til Dalgaard, der faktisk laver en ret skidt afslutning, som jeg faktisk tror var gået forbi, hvis Lund ikke var kommet på tværs og rettet den af.

    Jeg ved ikke, om det hører ind under kategorien "søgt", men jeg tror, at med bedre forsvarsspillere, der er bedre under pres og ikke går i panik over enhver given lille fejl (Lunds fejlaflevering var trods alt et stykke væk fra målet), de ville kunne afværge en sådan situation bedre.

    Jeg har også en lille bøn til Jonasson om, at når modstanderne presser os ned og en modstander bliver spillet i bagrummet; så spiller denne bolden 9 ud af 10 gange bolden bagud på tværs i feltet; så hvorfor står du ALTID inde i det lille felt, i stedet for at tænke "dæk den frie mand op"?

    Han har jo ikke nogen; og ja, nogle gange slipper midtbanefolkene deres markering, men så er det vel din opgave at samle disse folk op? Bevare overblikket? Jeg kunne godt tænke mig en mere offensiv tilgang til defensiv; i stedet for at koncentrere sig om områder; hvorfor ikke koncentrere dig om MANDEN? Hvis Jonasson havde haft overblikket så havde han måske været ude i Absalonsens fjæs og så havde han måske ikke haft så nemt spil? Han kunne måske endda have blokeret et skud? Specielt når Jonasson ikke havde nogen mand at dække.

    Det er sådan nogle små detaljer; og det er selvfølgelig hypotetisk, men jeg bilder mig selv ind, at klasseforsvarere de kan "lugte" sig frem til, hvornår de skal gøre dit, og hvornår de skal gøre dat; og i øjeblikket kommer vores anfører så meget på mellemhånd, og der ikke er ret meget "forsvar" om det. Snarre "Nu står jeg her og lader modstanderne gøre, hvad de vil"

    Et forsvar, der hænger sammen og stoler på hinanden ville måske kunne håndtere situationer, hvor modstanderne fanger os på sengen, en hel del bedre, og så kan det måske i fremtiden betyde, at vi ikke behøves at score 2+ mål for at have en chance for at vinde kampe.

    Personlige fejl sker, og kan ikke undgåes. Men det er mængden og evnen til at komme ud af disse situationer uden at modstanderne scorer, der afgører hvem der er stærke, og hvem der ikke er. Imo.

    MvH ChrisOB
    Vi er ikke uenige :) der mangler kvalitet i forsvaret.

    Men laver man sammenligningen med de 3 andre kampe hvor vi faldt HELT igennem syntes jeg mere man her kan snakke om "mindre" detaljer - som JH prøvede at betone i sin "status"
    I går var en personlig fejl - efterfulgt af hovedløse høns som du siger, og folk der brokker sig når de i virkeligheden skulle rette fokus mod hvad der sker - her var Sdjr bare smartere.
    Det var ikke godt i går - men vi kollapsede da trods alt ikke helt - resultatet er dog det samme.....0 point.

    Følger vi tendensen så vinder vi næste runde ude over Randers.....den tror jeg så ikk ehelt på - desværre. Hvilket også gør nederlaget så meget desto mere irreterende - hjemme mod hvad vi må formode bliver en direkte konkurrent i det lange løb - der skal vi vinde. Men Sdjr er bare bedre end os igen i denne sæson.
    De ved hvad de kan og er fandme gode til det. Selv med en ny træner - der endda er uprøvet på dette niveau. Jeg er sgu lidt misundelig på dem lige pt.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
      Vi er ikke uenige :) der mangler kvalitet i forsvaret.

      Men laver man sammenligningen med de 3 andre kampe hvor vi faldt HELT igennem syntes jeg mere man her kan snakke om "mindre" detaljer - som JH prøvede at betone i sin "status"
      I går var en personlig fejl - efterfulgt af hovedløse høns som du siger, og folk der brokker sig når de i virkeligheden skulle rette fokus mod hvad der sker - her var Sdjr bare smartere.
      Det var ikke godt i går - men vi kollapsede da trods alt ikke helt - resultatet er dog det samme.....0 point.

      Følger vi tendensen så vinder vi næste runde ude over Randers.....den tror jeg så ikk ehelt på - desværre. Hvilket også gør nederlaget så meget desto mere irreterende - hjemme mod hvad vi må formode bliver en direkte konkurrent i det lange løb - der skal vi vinde. Men Sdjr er bare bedre end os igen i denne sæson.
      De ved hvad de kan og er fandme gode til det. Selv med en ny træner - der endda er uprøvet på dette niveau. Jeg er sgu lidt misundelig på dem lige pt.
      SDJ opdækningen på OBs mål er jo præcis lige så pinlig, som vi ser OB dække op - hvem er i nærheden af at dække Zohore? Så det viser jo også bare, at det meget ofte er personlige fejl der udløser mål - især af 4-back-kæden.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
        SDJ opdækningen på OBs mål er jo præcis lige så pinlig, som vi ser OB dække op - hvem er i nærheden af at dække Zohore? Så det viser jo også bare, at det meget ofte er personlige fejl der udløser mål - især af 4-back-kæden.
        Vores mål var resultatet af en god kontra. Deres startede ved en tåbelig aflevering fra lund til en modstander, det satte os under pres of førte til målet.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
          Vores mål var resultatet af en god kontra. Deres startede ved en tåbelig aflevering fra lund til en modstander, det satte os under pres of førte til målet.
          Jo, jo, men det er da en klar opdækningsfejl af den mørke spiller, der gør at Zohore kommer til skud helt ugeneret. Han har masser af tid til at følge Zohore- men i stedet slipper han ham fuldstændig uden at han orienterer sig for at se om en anden tager over. En kæmpe personlig fejl.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
            Jo, jo, men det er da en klar opdækningsfejl af den mørke spiller, der gør at Zohore kommer til skud helt ugeneret. Han har masser af tid til at følge Zohore- men i stedet slipper han ham fuldstændig uden at han orienterer sig for at se om en anden tager over. En kæmpe personlig fejl.
            Bestemt men det var jo efter de var kommet under pres pga vores kontra løb. At vi kom under pres var selvforskyldt.
            men ja du kan da sikkert finde en personlig fejl ved de fleste mål hvis ellers man leder nok efter den ;)

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
              Bestemt men det var jo efter de var kommet under pres pga vores kontra løb. At vi kom under pres var selvforskyldt.
              men ja du kan da sikkert finde en personlig fejl ved de fleste mål hvis ellers man leder nok efter den ;)
              det tror jeg på....ingen fejl i kamp...ingen mål, groft sagt. Det er yderst sjældent den gode præstation anderkendes, uden at der påpeges en fejl efterfølgende
              Believe OB

              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                SDJ opdækningen på OBs mål er jo præcis lige så pinlig, som vi ser OB dække op - hvem er i nærheden af at dække Zohore? Så det viser jo også bare, at det meget ofte er personlige fejl der udløser mål - især af 4-back-kæden.
                Det er meget ofte at det er personlige fejl som fører til mål , men personlige fejl er så også mere hyppige jo lavere niveau .
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                  det tror jeg på....ingen fejl i kamp...ingen mål, groft sagt. Det er yderst sjældent den gode præstation anderkendes, uden at der påpeges en fejl efterfølgende
                  ja - mener jo vi kan sige vores mål var en rigtig god kontra - altså den gode præstation, den kan selvfølgelig også vendes om og der kan findes en masse "fejl" fra Sdjr's side.

                  Mener dog stadig der er en forskel - Lund spiller bolden direkte til en modstander - det er i min optik en mere "klar" fejl frem for sønderjyderne der ikke får dækket ordenligt op - ham der er ude ved Festersen - er det en fejl eller bare en sløset opdækning - eller en flot præstation af Festersen. Ham der forsøger at dække zohore - er ikke, og det er ret tydeligt, forsvarsspiller og så kommer man let til at se lidt dum ud - når man står overfor en angriber der har tur i den. Og så var det bare godt angrebsarbejde af Zohore

                  Comment


                    #24
                    Bliver lige nødt til at komme af med noget her, for godt nok lang tid siden jeg har været så rasende efter en kamp...
                    Er jeg den eneste der var lidt i chok over Sønderjydskes mentalitet igår? De brokkede sig konstant, der var intet fairplay (læg mere til de 2 dommer igangsættelser og forskellen på dem), og de blev liggende når der var noget... Har ellers altid haft respekt for Sønderjydske, men synes virkelig det var forfærdeligt at se på igår, og utroligt at dommeren ikke sætter sig mere i respekt end hvad tilfældet er.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                      Bliver lige nødt til at komme af med noget her, for godt nok lang tid siden jeg har været så rasende efter en kamp...
                      Er jeg den eneste der var lidt i chok over Sønderjydskes mentalitet igår? De brokkede sig konstant, der var intet fairplay (læg mere til de 2 dommer igangsættelser og forskellen på dem), og de blev liggende når der var noget... Har ellers altid haft respekt for Sønderjydske, men synes virkelig det var forfærdeligt at se på igår, og utroligt at dommeren ikke sætter sig mere i respekt end hvad tilfældet er.
                      Er fuldstændig enig, men dommeren tillader det også.

                      Comment


                        #26
                        Man er jo ikke engang rigtigt "mærket" af det dagen derpå når de har tabt er mere sådan en "nåååh ja" følelse desværre
                        Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
                          Man er jo ikke engang rigtigt "mærket" af det dagen derpå når de har tabt er mere sådan en "nåååh ja" følelse desværre
                          "man" er det dig eller dig og flere andre. Personligt synes jeg det lige så slemt denne gang....hvis ikke værre
                          Believe OB

                          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
                            Man er jo ikke engang rigtigt "mærket" af det dagen derpå når de har tabt er mere sådan en "nåååh ja" følelse desværre
                            har det på samme måde - var vildt skuffet i går lige efter kampen, men nu......ja man er jo desværre blevet vandt til det

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                              "man" er det dig eller dig og flere andre. Personligt synes jeg det lige så slemt denne gang....hvis ikke værre
                              Det er hvert fald også mig :(

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                                har det på samme måde - var vildt skuffet i går lige efter kampen, men nu......ja man er jo desværre blevet vandt til det
                                Samme her , hurtigt bliver skuffelsen vendt til følelsen af ,,, nårh ja det er jo en logisk konsekvens af det skrøbelige fundament , manglende leder samt niveau i forsvaret ... men hvem kunne da også have forudset det når nu der er så meget tillid til forsvaret fra selve chefen .
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X