Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt FCN - OB 1-5. 2. okt. 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Skal vi ikke lige få et par ting på det rene. Der var fint med positivitet, indtil først guldtilob skrev stikpillen "Var der ikke én, der tidligere i dag sagde vores trup var middelmådig, og der var flere, der gav vedkommende ret", eller noget i den retning. Det er som sådan fint nok; jeg vidste, den måtte komme, og jeg synes selv, at jeg faktisk ikke skrev noget, der kunne betegnes som "negativt" i den forstand. Herefter var det så cstoltze der skrev:

    "Nå den middelmådige trup som ikke har en chance i suppen. Har pt 3 titler af plus karakter. Vi har scoret flest kasser vi har topscoreren og assist kongen. Det giver sgu da gejst. samtidig skal vi kun bruge 5 afslutninger før det giver mål."

    Til hvilket Tornbjerg svarer:

    "Og så har vi også det dårligste forsvar - især når en af de 4 fra holdet i dag ikke kan spille."

    Til hvilket SU svarer:

    Det beviser jo desværre bare tesen om, at havde vi haft et ordentligt forsvar, var vi seriøse medaljekandidater.

    På dette tidspunkt havde der ikke været den store negativitet; vi havde ikke den sure "tone" på; men så kom Nixcha så springende og skrev til SU's:

    Det er svært at bevare sorte tone her fra forum, når man lige har haft en stor oplevelse i Farum. Jeg kan ikke forstå, at det aldrig bliver godt eller lækkert nok eller fint nok for nogle af jer andre fans. Hvordan kan man brokke sig efter en 5-1 sejr?? Hvordan kan den også blive vendt til noget dårligt?? Så er det jo umuligt nogensinde at opnå nogen form for begejstring eller glæde. Så kan man jo lige så godt hoppe i havnen.

    Det er så det; man kan altid skrive noget i afmagt; men jeg synes det var et temmelig overdrevet modsvar til noget, jeg synes var forholdsvis harmløs; specielt set i lyset af, at der skulle være "en bred enighed" om at vi har et skidt forsvar, og der burde være blevet hentet nogen.

    Men så skrev Netsirk som svar til Nixchas indlæg:

    Det er jeg ret sikker på, at en 3-4 debattører har forklaret dig sagtens kan lade sig gøre, - inden kl. slår midnat.

    Men ja, jeg er da fuldkommen enig med dig. Det er som om (i øvrigt forståeligt, på baggrund af vel 5 års? elendighed), at en gruppe af tidligere humørrige debattører (enkelte undtagelser) fuldkommen har kastet håndklædet, og bruger forummet her, til at få udløb for frustrationer. Om det er for at finde nogen som skal forsøge at tale dem i godt humør, - bare for at få råbt noget ud, eller en lidt naiv tro på, at bitching på et forum flytter noget som helst i det virkelige liv, det har jeg ikke helt regnet ud.

    Og så er vi forbi "stikpiller", så er vi ude i det samme psykoanalyserende ævl; som du så åbenbart mener udelukkende er et resultat af frustration over "negativitet". Herefter kørte møllen derfra, og så kan man ikke undgå at komme ind på nogen af de samme ting.

    Vi kan sagtens diskutere den generelle tone; men i forbindelse med 5-1 kampen; så mener jeg at nogen af de såkaldte "positive" spillede en lige så stor, hvis ikke større rolle i, at der ikke udelukkende blev fokuseret på sejren.

    Og jeg garanterer dig for, at det hverken er første eller sidste gang, at tingene er eskaleret på DENNE måde, jeg lige har vist.

    MvH ChrisOB


    Denne her vil jeg godt give dig, Chris: jeg læste ikke tråden ordentligt igennem, så min kommentar blev ikke sammenhængende. Jeg nåede kun at læse nogle af de sidste posts, og så røg jeg på dem. Sorry hvis jeg fik kørt noget op. Jeg var bare rimelig begejstret og lettet over resultatet (mere end spillet), og så overraskede det mig bare, at mange af indlæggene generelt ca. havde samme lidt negative tone, som de plejer. Som om intet godt var sket. Det var det jeg reagerede på, mere end det var et enkelt indlæg.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
      Denne her vil jeg godt give dig, Chris: jeg læste ikke tråden ordentligt igennem, så min kommentar blev ikke sammenhængende. Jeg nåede kun at læse nogle af de sidste posts, og så røg jeg på dem. Sorry hvis jeg fik kørt noget op. Jeg var bare rimelig begejstret og lettet over resultatet (mere end spillet), og så overraskede det mig bare, at mange af indlæggene generelt ca. havde samme lidt negative tone, som de plejer. Som om intet godt var sket. Det var det jeg reagerede på, mere end det var et enkelt indlæg.
      Selv jeg som en af de "negative" blev sgu noget overrasket over den drejning tråden tog og gad ikke blande i det .
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
        jeg længes også efter noget at glæde mig over - havde en positiv stemning op til sæsonnen og den varede da et par kampe - så begyndte det stille og roligt at falde sammen.

        Men snakker vi om hvor al den "negativitet" kommer fra - så tror jeg også man skal kigge på nogle af de "positive" der ser ud til at elske at stikke en pind i myreturen.....kort efter 5-1 sejren - fantastisk som den var, var der straks nogle der var ude med kommentare som "var der ikke nogen der sagde forsvaret ikke var godt nok" og lign. (cirka citeret efter huskeren) - jeg kan altså godt forstå "realisterne/negativisterne" følger sig provokeret - det gjorde jeg - men mener da jeg holdt mig fra at give igen - for jeg orker det snart heller ikke mere ;)

        edit; og bløder forummet brugere?? noget du ved eller fornemmelse?
        (en anden grund - ud over hele positiv/negativ debatterne, kunne måske være OBs manglende resultater gennem snart laaaaang tid, bare en tanke)
        Bestemt, det er en fløjkrig, og det er ikke kun den ene side der er "skurke".

        Ang. medlemmerne, så har jeg af flere fået at vide at det er derfor de er ophørt med at være aktive... så det er ikke rent gætteværk, nej.

        Mvh

        MaxHH

        Comment


          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Skal vi ikke lige få et par ting på det rene. Der var fint med positivitet, indtil først guldtilob skrev stikpillen "Var der ikke én, der tidligere i dag sagde vores trup var middelmådig, og der var flere, der gav vedkommende ret", eller noget i den retning. Det er som sådan fint nok; jeg vidste, den måtte komme, og jeg synes selv, at jeg faktisk ikke skrev noget, der kunne betegnes som "negativt" i den forstand. Herefter var det så cstoltze der skrev:

          "Nå den middelmådige trup som ikke har en chance i suppen. Har pt 3 titler af plus karakter. Vi har scoret flest kasser vi har topscoreren og assist kongen. Det giver sgu da gejst. samtidig skal vi kun bruge 5 afslutninger før det giver mål."

          Til hvilket Tornbjerg svarer:

          "Og så har vi også det dårligste forsvar - især når en af de 4 fra holdet i dag ikke kan spille."

          Til hvilket SU svarer:

          Det beviser jo desværre bare tesen om, at havde vi haft et ordentligt forsvar, var vi seriøse medaljekandidater.

          På dette tidspunkt havde der ikke været den store negativitet; vi havde ikke den sure "tone" på; men så kom Nixcha så springende og skrev til SU's:

          Det er svært at bevare sorte tone her fra forum, når man lige har haft en stor oplevelse i Farum. Jeg kan ikke forstå, at det aldrig bliver godt eller lækkert nok eller fint nok for nogle af jer andre fans. Hvordan kan man brokke sig efter en 5-1 sejr?? Hvordan kan den også blive vendt til noget dårligt?? Så er det jo umuligt nogensinde at opnå nogen form for begejstring eller glæde. Så kan man jo lige så godt hoppe i havnen.

          Det er så det; man kan altid skrive noget i afmagt; men jeg synes det var et temmelig overdrevet modsvar til noget, jeg synes var forholdsvis harmløs; specielt set i lyset af, at der skulle være "en bred enighed" om at vi har et skidt forsvar, og der burde være blevet hentet nogen.

          Men så skrev Netsirk som svar til Nixchas indlæg:

          Det er jeg ret sikker på, at en 3-4 debattører har forklaret dig sagtens kan lade sig gøre, - inden kl. slår midnat.

          Men ja, jeg er da fuldkommen enig med dig. Det er som om (i øvrigt forståeligt, på baggrund af vel 5 års? elendighed), at en gruppe af tidligere humørrige debattører (enkelte undtagelser) fuldkommen har kastet håndklædet, og bruger forummet her, til at få udløb for frustrationer. Om det er for at finde nogen som skal forsøge at tale dem i godt humør, - bare for at få råbt noget ud, eller en lidt naiv tro på, at bitching på et forum flytter noget som helst i det virkelige liv, det har jeg ikke helt regnet ud.

          Og så er vi forbi "stikpiller", så er vi ude i det samme psykoanalyserende ævl; som du så åbenbart mener udelukkende er et resultat af frustration over "negativitet". Herefter kørte møllen derfra, og så kan man ikke undgå at komme ind på nogen af de samme ting.

          Vi kan sagtens diskutere den generelle tone; men i forbindelse med 5-1 kampen; så mener jeg at nogen af de såkaldte "positive" spillede en lige så stor, hvis ikke større rolle i, at der ikke udelukkende blev fokuseret på sejren.

          Og jeg garanterer dig for, at det hverken er første eller sidste gang, at tingene er eskaleret på DENNE måde, jeg lige har vist.

          MvH ChrisOB


          Jeg er ikke uenig i at den tråd bestemt ikke var heldig... eller i at der ikke er nogen "helte" eller "skurke" i fløjkrigen... (hvilket jeg vist også skrev til dig tidligere i dag?). Og jeg vil gerne inkludere positivisterne i min bøn om at PRØVE at lade paraderne falde bare engang imellem, og undlade at gøre alle tråde, uanset indhold, til en arena...

          Mvh

          MaxHH

          Comment


            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
            Denne her vil jeg godt give dig, Chris: jeg læste ikke tråden ordentligt igennem, så min kommentar blev ikke sammenhængende. Jeg nåede kun at læse nogle af de sidste posts, og så røg jeg på dem. Sorry hvis jeg fik kørt noget op. Jeg var bare rimelig begejstret og lettet over resultatet (mere end spillet), og så overraskede det mig bare, at mange af indlæggene generelt ca. havde samme lidt negative tone, som de plejer. Som om intet godt var sket. Det var det jeg reagerede på, mere end det var et enkelt indlæg.
            Jeg var selv begejstret - både over resultatet og spillet. Men så ryger mit humør væk fra begejstret til indigneret, når stikpiller, der for i hvert fald et de førstes vedkommende bare er nogen, jeg må bide i mig, når jeg tidligere på dagen havde skrevet, som jeg gjorde, går over i det beskrevne.

            Og så er der jo ikke ubetinget de negative der brød "våbenhvilen"

            Og det er ikke første gang det er sådan det er eskaleret.

            Selvfølgelig var der sket gode ting. Men de druknede i en combo af stikpiller, og ja vel også en manglende situationsfornemmelse fra BEGGE parter.

            Ærgeligt. For jeg var og er stadig begejstret over sejren. Så meget at jeg har haft OB trøjen på hele dagen. For at sole mig hos dem, der var ekstra hårde ved mig efter nederlagene.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
              Kontinuiteten klarer det hele ... "Jesper Hansen, sportsdirektør, OB
              »Jeg har lært, at Superligaen er blevet lige så tæt, som jeg havde forventet. Jeg havde nok forventet, at FC København havde taget flere point, end de har, og at resten skulle kæmpe mere for det. I forhold til os selv har jeg også set, at vores topniveau er fint, men vi har haft nogle udsving, og de har været større, end jeg havde regnet med. Men når vi får arbejdet mere med tingene, og vi får noget mere kontinuitet, skal det nok blive fint."

              http://www.bt.dk/superligaen/stor-status-efter-11-runder-det-siger-spillere-traenere-og-direktoerer-om-supe

              det er sådanne udtalelser der giver mig syre i maven ...
              Her er en længere status fra JH, fra den anden dag... Situationen generelt, og den i forsvaret...

              http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ob-ledelse-forsvarer-hullet-forsvar-vi-opnaar-maalsaetningen


              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                Det må være fordi du er et mere tillidsfuldt menneske end mig. Du tror rent faktisk, han vil sige noget. Jeg læser artiklen og forstår følgende: "blabla bla yadda yadda sponsorpleasing yadda yadda bla bla moderne virksomhedskommunikation bla bla yadda yadda".
                Derfor får jeg ikke syre i maven, for jeg forventer intet reelt i den slags udmeldinger. Jeg ved heller ikke, hvor meget man egentlig kan sige som sportsdirektør. En udmelding som "Vi havde satset på en gennembrud til Kasper Larsen i midterforsvaret, men det gik ikke super godt de første kampe. Vi besluttede alligevel at satse på ham. Så kom der pludselig et bud, som vi ikke kunne sige nej til, og så var vi lidt på skideren. Vi prøvede febrilsk at finde en erstatning, men vi kunne ikke finde noget bedre, end det vi har, til en rimelig jydepris - og det var Kent sgu lidt sur over, for han synes Lasse Nielsen er en bold-mongol". Sikkert en anderledes artikel - og måske ærlig - men hverken fedt for stemningen i truppen eller OBs anseelse udadtil.
                Jeg er sikkert naiv men også så velopdragent at hvis ikke jeg har noget pænt at sige så holder jeg min kæft. Der var et åbent spørgsmål og så kan han holde sig til noget sponsorpleje i stedet for at stå og undskylde for sig selv og sine fornemmelser ... "Skal det nok blive fint".... Pfff ... De andre hold arbejder nemlig ikke med deres svagheder og får mindre kontinuitet end os ved at spille samme antal kampe ...
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                  Bestemt, det er en fløjkrig, og det er ikke kun den ene side der er "skurke".

                  Ang. medlemmerne, så har jeg af flere fået at vide at det er derfor de er ophørt med at være aktive... så det er ikke rent gætteværk, nej.

                  Mvh

                  MaxHH
                  det er ihverttilfald grunden til at mine 2 OB venner ikke gider bruge forum. Det er det de siger

                  Comment


                    Tipsbladets karakter til OB 1/3 inde i sæsonen :

                    OB
                    Plusser: Når OB er bedst, er det et svært at hold at spille mod, og sejre over Brøndby, FC København og FC Nordsjælland er fornemme skalpe. Offensiven er meget giftig, og OB fremstår på gode dage som et potenielt tophold.

                    Minusser: Bundniveauet er utrolig lavt, og den defensive skrøbelighed er udtalt. For mange store nederlag trækker ned, og man undres fortsat over, at OB ikke forstærkede sig i forsvarskæden i sommer. Desuden bemærkelsesværdigt, at OB har benyttet fire målmænd indtil videre. Der skulle have været styr på posten noget før.

                    Karakter: 4
                    En middelkarakter til et midterhold, men pilen peger opad efter 5-1-triumfen i Farum. Tæt på et 7-tal.

                    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                    Pudsigt nok er minusserne lige nøjagtigt de samme som kritikkerne herinde har været fremme med "brok" over .

                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                      Her er en længere status fra JH, fra den anden dag... Situationen generelt, og den i forsvaret...

                      http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ob-ledelse-forsvarer-hullet-forsvar-vi-opnaar-maalsaetningen


                      Det er en artikel der for mig giver meget god mening.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        det er ihverttilfald grunden til at mine 2 OB venner ikke gider bruge forum. Det er det de siger
                        Og det er sikkert også rigtigt. Studier, nyt job, børn etc spiller helt sikkert også en rolle for nogen debattører, der er blevet mindre aktive. Men negativiteten er det jeg har fået som forklaring hos en del tidligere aktive debattører, enten fordi jeg spurgte, eller uopfordret... så sent som i morges, faktisk.

                        mvh

                        MaxHH

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                          Du har ret, det var enormt tumpet formuleret af mig. Det jeg mente var nok mere at der er blevet færre af dem der "tør" skrive noget positivt, fordi de ved at der straks vil være en syndfold af negativitet skyllende hen over dem hvis de gør. Og dem der HAR vovet pelsen, og oplevet denne bølge, er nok for hurtige til at skyde tilbage, selv ved den mindste uenighed. Tror ikke der er mange "helte" i denne historie, kun et forum der bløder aktive debattører, fordi det hele skal være så gråt og negativt, uanset hvad der sker på banen og ledelsesgangen... selv ikke en 5-1 sejr, på udebane, kan der være et par dages positivitet over, så vi kunne lade op, sammen, til der igen er noget at brokke os over, sammen...

                          Så jeg beklager min formulering.

                          Mvh

                          MaxHH
                          Det er jo beklageligt det er den drejning det tager....men hvad skal man gøre ved det? Andet end at opfordre til en ordentlig omgangstone.
                          Det er jo nu en gang et debat forum og der er jo tydeligvis forskellige holdninger til om glasset er ved at flyde over af begejstring eller tæt på at dø af tørst.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                            Det er jo beklageligt det er den drejning det tager....men hvad skal man gøre ved det? Andet end at opfordre til en ordentlig omgangstone.
                            Det er jo nu en gang et debat forum og der er jo tydeligvis forskellige holdninger til om glasset er ved at flyde over af begejstring eller tæt på at dø af tørst.
                            Der ER ikke andet at gøre ved det, med mindre man vælger en "Heckler"-approach, og sletter/banner alle der ikke synger efter samme positive tone hele vejen, og det bliver uden mig.

                            Mvh

                            MaxHH

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                              Tipsbladets karakter til OB 1/3 inde i sæsonen :

                              OB
                              Plusser: Når OB er bedst, er det et svært at hold at spille mod, og sejre over Brøndby, FC København og FC Nordsjælland er fornemme skalpe. Offensiven er meget giftig, og OB fremstår på gode dage som et potenielt tophold.

                              Minusser: Bundniveauet er utrolig lavt, og den defensive skrøbelighed er udtalt. For mange store nederlag trækker ned, og man undres fortsat over, at OB ikke forstærkede sig i forsvarskæden i sommer. Desuden bemærkelsesværdigt, at OB har benyttet fire målmænd indtil videre. Der skulle have været styr på posten noget før.

                              Karakter: 4
                              En middelkarakter til et midterhold, men pilen peger opad efter 5-1-triumfen i Farum. Tæt på et 7-tal.

                              ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                              Pudsigt nok er minusserne lige nøjagtigt de samme som kritikkerne herinde har været fremme med "brok" over .

                              Synes også jeg har set det 4-tal en del steder herinde... Det rammer egentlig meget godt det der ja...
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                                Der ER ikke andet at gøre ved det, med mindre man vælger en "Heckler"-approach, og sletter/banner alle der ikke synger efter samme positive tone hele vejen, og det bliver uden mig.

                                Mvh

                                MaxHH
                                Man kan vel kun opfordre til at folk skal have et lidt større filter så de bedre kan ignorere det negative , evt springe let igennem trådene især efter nederlag hvor vores mangler bliver udstillet . Og så syntes jeg så ikke tonen har været grim og at selvom der har været meget negativt ift direktør/træner/spillere/indkøb så er det meste bakket op at argumenter for de forskellige meninger . Vi har som klub været meget igennem og sejlet rundt i 4-5 år og i bedste fald blot trådt vande og lyttet til lettere misvisende meldinger så tror ikke det er så underligt at frustrationen i den grad er kommet ud i lys lue , især i denne sæson hvor forventningen til at nu vendte det var stor . En enkelt god cfér og den rette keeper på plads fra start så tror jeg der ville have været meget langt mellem kritikken , også selvom der uundgåeligt ville være bump på vejen .
                                Last edited by Magge; 05-10-2015, 19:51.
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X