Oprindeligt indsendt af nixcha
Se indlæg
Jo Mos har vist, at han kan score mål - og det er en mangelvare. Men han passer bare ikke til den spillestil vi (eftersigende) forsøger at indføre. Han tager gode løb og placerer sig godt, men det er vel næsten også det. Med bolden er han simpelthen ikke god nok. I hvert fald ikke hvis man gerne vil være et boldbesiddende hold, der hovedsagligt bygger op langs jorden. Det mener jeg ganske enkelt ikke. Hvis vi virkelig vil spille på den måde har vi ikke plads til en spiller der er så "dårlig" med bolden.
Hvis vi skal ud og springe banken for at hente Mos mener jeg det samtidig kræver, at vi kommer med nogle store indrømmelser ift. vores spilkoncept. Vi skal spille mere direkte, have mindre spil mellem felterne generelt og gerne få mere fysik på holdet.
Det vil jeg som sådan have det fint med, men vi har trods alt en del spillere efterhånden der ikke passer ind i det billede. F.eks. vil en spiller som Falk næppe være meget bevendt. Hans styrke lige nu ligger klart i spillet mellem felterne - i den afgørende fase mangler han fysik og koldblodighed.
Jeg håber ikke vi henter ham ind på en fast aftale - især ikke hvis vi skal strække os økonomisk for det. Vi har jo også Kadrii (som jeg har svært ved at se danne makkerpar med Mos i front) til lidt samme rolle - og han er uden tvivl klart bedre.
Comment