Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Opråb til ledelsen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af lasselsh Se indlæg
    Beklager ChrisOB, men i mine øjne er du den naive her! Hvis OB nogensinde skal have bygget noget stabilt op, skal der IKKE laves total udrensning i truppen i hvert eneste transfervindue, som vi har set det de sidste par år. Et vinderhold og en vinderkultur bygges langsomt op men nås aldrig, hvis halvdelen af holdet forsvinder hvert år - uanset spillernes kvalitet. Hvis jeg var sportsdirektør, ville jeg ikke afskibbe hårdtarbejdende og loyale spillere som Skulason, Lund og Jonason fra truppen som de første, men godt kunne finde plads til dem i truppen. Som cstoltze siger, så kan der ikke skiftes 20 mand, og hvis man gjorde, vil økonomien garanteret ikke være til forbedringer på ret mange pladser. Så er der i tråden blevet nævnt Sønderjyske og Man City som to modsatrettede eksempler på, hvor stor udskiftning en trup kan klare og hvad penge betyder, men man vil altid kunne finde enkelteksempler, og det ændrer ikke på mit synspunkt om kontinuitet.

    Angående FCN-eksemplet, så synes jeg netop at spillere som AC og Stockholm er eksempler på "middelmådige" spillere, som er med i stammen på et mesterhold. Ingen af disse har vel ret beset haft mesterskabsklasse hverken før eller siden, og det viser hvad et sammenspillet hold kan gøre ved enkeltspillere... Hvis OB tålmodigt henover de næste par transfervinduer får tilføjet to-tre klassespillere til defensiven, så ville man også her kunne opremse fire-fem stammespillere, som man ville sig wow til. Og så ville et godt fundament sagtens kunne klare, at enkelte spillere ikke har topklasse.
    FCN:
    Jeg er ikke enig. FCN bruges ofte som et eksempel på hvad det kan blive til hvis man tror på konceptet og træneren og vægter kontinuiteten, men selvom det da helt klart også havde indflydelse på deres mesterskab synes jeg den primære årsag skal findes et andet sted. Med Bjelland og Okore synes jeg de havde det bedste forsvar siden Gravgaard og Hangeland var bedst i FCK (måske endda bedre) og Stokholm var nok også den bedste 6'er siden Linderoth. Stokholm blev i Norge omskolet til 6'er, hvilket man må sige passede ham utroligt godt. Synes mere det var ham der udviklede sig som spiller end det var holdet i FCN, der gjorde ham bedre.

    I det hele taget synes jeg det var det hold med mest kvalitet i den centrale stamme på holdet siden FCK var allerbedst der i 06/07 (mener jeg nok det var). Og derudover havde de bare nogle mere "middelmådige" spillere, der komplementerede deres profiler på bedste måde.

    Comment


      Inden transfervinduet havde jeg anerkendt den svære situation Jesper Hansen var i hans første år i jobbet. Derfor havde jeg også langt henad vejen accepteret/tilgivet de... lad os sige utilstrækkelige "forstærkninger" han havde hentet indtil da.

      Men nu til sommer var der mere plads (i budgettet) til at manøvrere - det havde han selv sagt. Og derfor var der lagt op til hans store eksamen i dette transfervindue. Den mener jeg personligt ikke han bestod. Ganske enkelt.

      Spiller for spiller virker handlerne egentlig fornuftige nok. AKJ og Festersen var spillere jeg selv håbede på til angrebet. El Makrini virker spændende og Oliver Lund har vist sig som en "solid" forstærkning, der nok ikke har været så dyr. Men jeg er virkelig stadig rystet over, at man på den måde solgte ud i (midter)forsvaret uden at forstærke sig.

      Jeg hørte for et års tid siden en debat i FodboldFM, hvor de vidst nok diskuterede FCKs sæsonstart og transfervindue efter Ståle var blevet manager. Der var vidst generel kritik af, at de ikke havde hentet angribereEN og midtbanestyrmandEN. Det var det måske grundlæggende svært at være uenig i, men Ove P pointerede (meget korrekt synes jeg) det kloge i den måde Ståle var startet med virkelig at satse på defensiven da det klart er det smarteste når man skal "bygge et hold op".

      I transfervinduet (og op til) hentede de så vidt jeg husker Nilsson, Antonsson, Zanka og Stephan Andersen. De fik også Høgli ind. Har sikkert glemt nogle. Vel alle spillere, der har bevist sig på det niveau de gerne ville opnår. De spillede vel sjældent godt i sidste sæson, men det nåede næsten alligevel at blive spændende omkring mesterskabet fordi FCK alligevel fik point, primært pga. deres gode defensiv (der kun lukkede 22 mål ind).

      Det giver bare en arbejdsro når man kan forsvare og vinde kampe på den måde. Og så kan man så efterfølgende forsøge at styrke offensiven og bygge på spillemæssigt.

      Jeg tror stadig meget på, at det var det rigtige at hente Kent Nielsen ind og jeg mener det gav os en tæt på optimal mulighed for at få vendt skuden. Men jeg frygter virkeligt, at man fuldstændig har ødelagt det ved at fokusere forkert i transfervinduet (eller fejlvurdere kvaliteten af vores defensive spillere).

      Denne sæson skulle meget gerne vise omverdenen (og potentielle forstærkninger), at OB er på vej den rigtige vej, at der er kommet mere stabilitet og styr på sagerne i klubben. Det er vi ikke just i færd med nu.

      Jeg mener Kent Nielsen er en god træner, men ligemeget hvor god en træner er, er det begrænset hvor mange "nedsmeltninger" som dem vi har set i de seneste suppe-udekampe man kan tåle. På et tidspunkt begynder spillerne (og fans) for alvor at miste troen på det han og holdet har gang i. Og derfra er der som regel kun en vej: nedad bakke indtil det ender med en trænerfyring - og så står man der igen og kan starte forfra.
      Last edited by Agbre; 01-10-2015, 13:38.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
        Inden transfervinduet havde jeg anerkendt den svære situation Jesper Hansen var i hans første år i jobbet. Derfor havde jeg også langt henad vejen accepteret/tilgivet de... lad os sige utilstrækkelige "forstærkninger" han havde hentet indtil da.

        Men nu til sommer var der mere plads (i budgettet) til at manøvrere - det havde han selv sagt. Og derfor var der lagt op til hans store eksamen i dette transfervindue. Den mener jeg personligt ikke han bestod. Ganske enkelt.

        Spiller for spiller virker handlerne egentlig fornuftige nok. AKJ og Festersen var spillere jeg selv håbede på til angrebet. El Makrini virker spændende og Oliver Lund har vist sig som en "solid" forstærkning, der nok ikke har været så dyr. Men jeg er virkelig stadig rystet over, at man på den måde solgte ud i (midter)forsvaret uden at forstærke sig.

        Jeg hørte for et års tid siden en debat i FodboldFM, hvor de vidst nok diskuterede FCKs sæsonstart og transfervindue efter Ståle var blevet manager. Der var vidst generel kritik af, at de ikke havde hentet angribereEN og midtbanestyrmandEN. Det var det måske grundlæggende svært at være uenig i, men Ove P pointerede (meget korrekt synes jeg) det kloge i den måde Ståle var startet med virkelig at satse på defensiven da det klart er det smarteste når man skal "bygge et hold op".

        I transfervinduet (og op til) hentede de så vidt jeg husker Nilsson, Antonsson, Zanka og Stephan Andersen. De fik også Høgli ind. Har sikkert glemt nogle. Vel alle spillere, der har bevist sig på det niveau de gerne ville opnår. De spillede vel sjældent godt i sidste sæson, men det nåede næsten alligevel at blive spændende omkring mesterskabet fordi FCK alligevel fik point, primært pga. deres gode defensiv (der kun lukkede 22 mål ind).

        Det giver bare en arbejdsro når man kan forsvare og vinde kampe på den måde. Og så kan man så efterfølgende forsøge at styrke offensiven og bygge på spillemæssigt.

        Jeg tror stadig meget på, at det var det rigtige at hente Kent Nielsen ind og jeg mener det gav os en tæt på optimal mulighed for at få vendt skuden. Men jeg frygter virkeligt, at man fuldstændig har ødelagt det ved at fokusere forkert i transfervinduet (eller fejlvurdere kvaliteten af vores defensive spillere).

        Denne sæson skulle meget gerne vise omverdenen (og potentielle forstærkninger), at OB er på vej den rigtige vej, at der er kommet mere stabilitet og styr på sagerne i klubben. Det er vi ikke just i færd med nu.

        Jeg mener Kent Nielsen er en god træner, men ligemeget hvor god en træner er, er det begrænset hvor mange "nedsmeltninger" som dem vi har set i de seneste suppe-udekampe man kan tåle. På et tidspunkt begynder spillerne (og fans) for alvor at miste troen på det han og holdet har gang i. Og derfra er der som regel kun en vej: nedad bakke indtil det ender med en trænerfyring - og så står man der igen og kan starte forfra.
        Godt indlæg, men svær situation eller ej, jeg nægter at tro på, at det var helt umuligt for Jesper Hansen at hente noget, der var og er bedre end Thomas Mikkelsen, Kryger, Lado, Kirkeskov og Jonasson til samme penge. I hvert fald de første fire.

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          odt indlæg, men svær situation eller ej, jeg nægter at tro på, at det var helt umuligt for Jesper Hansen at hente noget, der var og er bedre end Thomas Mikkelsen, Kryger, Lado, Kirkeskov og Jonasson til samme penge. I hvert fald de første fire.

          MvH ChrisOB

          Som du selv har pointeret tidligere så har du ingen ide om hvad der rør sig på spillermarked da du ikke er lønnet sportsdirektør. Derfor ved du heller ikke hvad de nævnte spillere kostede ej heller om de var det bedste køb til prisen. Men ja gode nåede de ikke at blive.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af cstoltze Se indlæg
            odt indlæg, men svær situation eller ej, jeg nægter at tro på, at det var helt umuligt for Jesper Hansen at hente noget, der var og er bedre end Thomas Mikkelsen, Kryger, Lado, Kirkeskov og Jonasson til samme penge. I hvert fald de første fire.

            MvH ChrisOB

            Som du selv har pointeret tidligere så har du ingen ide om hvad der rør sig på spillermarked da du ikke er lønnet sportsdirektør. Derfor ved du heller ikke hvad de nævnte spillere kostede ej heller om de var det bedste køb til prisen. Men ja gode nåede de ikke at blive.
            Der er forskel på, at ikke vide noget om spillermarkedet og så vide, at der findes bedre spillere end de nævnte, som er Jesper Hansens job at finde. Lad os se om du lån spotte forskellen.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              Jeg kan da nævne massere af spillere. Men pointen var om disse spillere var de bedste til pengene. Det mente du ikke men det kan vi jo aldrig opklare. Vi kan konstatere der er masser af gode spillere dog ønsker de ikke OB eller så koster de mere end vi ønsker dem. Her kan man jo bare se med Fenger ca 9 mil nej tak.

              Comment

              Working...
              X