Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Opråb til ledelsen

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• nixcha
    replied
    Svarer i indlægget:

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Jeg er først tilfreds, når vi er en mere eller mindre konstant del af top 4 i Danmark.
    Hvis vi har det 4.største budget, så er det jo en rimelig forventning. Hvis Tipsbladet har ret, så har vi ikke det 4.største budget, og vi ligger sandsynligvis i en tæt økonomisk gruppe med FCN, Randers, Esbjerg, AGF og AaB. Så skal vi altså helst overpræstere sportsligt 'mere eller mindre konstant'?

Alt derunder er kun mellemregninger og skal ikke bifaldes, imo. Jeg kan dog sagtens leve med de mellemregninger, hvis mit hold: A) Viser udvikling. B) Viser vilje. C) Udstråler noget fynsk og lokalt
    Vi er nok ikke enige, men jeg ser alle tre ting; derfor er jeg forsigtigt positiv på den lange bane. B (vilje) synes jeg sådan set vi har set en del af, også da det gik værst; men vilje er bare ikke ret meget uden evner og organisation.

Målet for enhver fodboldklub i Danmarks tredjestørste by skal altid være at blive dansk mester, ellers kan vi lige så godt lukke...
    Klar tale. Enig. Men der er stykke vej fra at have det som mål, og så at forvente, at der kommer et mesterskab - hvor tit?

Vinder mentalitet kommer af aldrig rigtigt at være tilfreds. Alt frem mod det højeste man kan nå bør altid kun være mellemregninger, og i processen skal man ikke være bange for at kalde en spade for en spade, og aldrig lade være med at stille spørgsmålstegn ved det man gør, nu er det helt rigtige.
    Så er Kent Nielsen en vinder; har aldrig set ham tilfreds, ikke en gang da AaB blev mestre

Såsom at satse på man kan bygge et vinderhold med middelmådighed i de centrale kæder.

MvH ChrisOB

Leave a comment:

• anglicantian
    replied
    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    Nu var vi voldsomt heldige med udfaldet i begge kampe, men ja de blev da vundet ...
    Skulle vi nu ikke lige. Vi er da enige om, at både FCK og Brøndby forventeligt sad på begge kampe, men når man ser på hvor mange store chancer vi og de skabte, er det noget ævl at vi skulle have været "voldsomt" heldige.

Jeg kan ikke huske mere end enkelte gode chancer til FCK, mens vi havde flere skud på mål end de (7-6 i vores favør). Brøndby vandt skudstatistikken indenfor mål m 6-5. Så det var bestemt tættere kampe, målt på store chancer.

Leave a comment:

• anglicantian
    replied
    Men det får du med det nuværende set up. Det er ikke engang godt nok til 5.-7. Pladsen. Og det er stadig en taberholdning at være tilfreds med middelmådighed. At blive nr. 6 hvor vi stort set kun vinder på hjemmebane er at være tilfreds med for lidt.

MvH ChrisOB
    Vi får se. Viborg, Hobro ender nok under os. FCN, AGF, EfB, SønderjyskE ser jeg som m niveau på os over en hel sæson.

Det hedder at være realistisk. Jeg vil forvente mig en 7. plads minimum, det var vores forventning sidste sæson, og det skal satme indfries i denne. Vi kommer altså ikke til at marchere lige fra en 10., 8. og 9. plads i de sidste sæsoner til top 4 i den første sæson under en ny træner.

FCM, FCK og Brøndby er alle langt foran os mht budget. Randers og AaB er foran os på kontinuitet i spillerstammen - de har stabile spillere i forsvar og midtbanekæder (Thomsen, Fenger, Fischer, Agesen, Keller, Borring; KEP, Dalsgaard, Pedersen, Würtz, Thomsen, Risgaard) som enten er så tilpas gamle at de ikke er blevet solgt trods højt bundniveau, eller som ryger meget snart (Fenger, Dalsgaard, Thomsen).

Vi har ca. samme budget som AGF, FCN og EfB (kilde: http://forum.ob.dk/showthread.php?44...ll=1#post65825), så dem bør vi kunne konkurrere med over en hel sæson. FCN og AGF bør endda være lidt foran, da de har haft længere tid under nuværende trænere.

Så ja; jeg vil fastholde at en midterplacering er både realistisk, og forventeligt. Hvis det er en taberholdning, så er det en tumpeholdning at forvente mere end en midterplacering i Kents første sæson.
    Last edited by anglicantian; 30-09-2015, 15:02.

Leave a comment:

• ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af cstoltze Se indlæg
    en det får du med det nuværende set up. Det er ikke engang godt nok til 5.-7. Pladsen. Og det er stadig en taberholdning at være tilfreds med middelmådighed. At blive nr. 6 hvor vi stort set kun vinder på hjemmebane er at være tilfreds med for lidt.

MvH ChrisOB

Men hvad er så tilfredsstillende resultat i dine øjne. Der er det kun guld der tæller. Så har du jo været utilfreds i 25 år godt og vel. Med den trup vi har nu er det da tilfredsstillende at smække både FCK og BIF. Det bliver endnu mere tilfredsstillende når vi gør det i næste kamp også.
    Jeg er først tilfreds, når vi er en mere eller mindre konstant del af top 4 i Danmark.

Alt derunder er kun mellemregninger og skal ikke bifaldes, imo. Jeg kan dog sagtens leve med de mellemregninger, hvis mit hold: A) Viser udvikling. B) Viser vilje. C) Udstråler noget fynsk og lokalt.

Målet for enhver fodboldklub i Danmarks tredjestørste by skal altid være at blive dansk mester, ellers kan vi lige så godt lukke klubben.

Vinder mentalitet kommer af aldrig rigtigt at være tilfreds. Alt frem mod det højeste man kan nå bør altid kun være mellemregninger, og i processen skal man ikke være bange for at kalde en spade for en spade, og aldrig lade være med at stille spørgsmålstegn ved det man gør, nu er det helt rigtige.

Såsom at satse på man kan bygge et vinderhold med middelmådighed i de centrale kæder.

MvH ChrisOB

Leave a comment:

• Entusiastens
    replied
    Oprindeligt indsendt af cstoltze Se indlæg
    en det får du med det nuværende set up. Det er ikke engang godt nok til 5.-7. Pladsen. Og det er stadig en taberholdning at være tilfreds med middelmådighed. At blive nr. 6 hvor vi stort set kun vinder på hjemmebane er at være tilfreds med for lidt.

MvH ChrisOB

Men hvad er så tilfredsstillende resultat i dine øjne. Der er det kun guld der tæller. Så har du jo været utilfreds i 25 år godt og vel. Med den trup vi har nu er det da tilfredsstillende at smække både FCK og BIF. Det bliver endnu mere tilfredsstillende når vi gør det i næste kamp også.

Nu var vi voldsomt heldige med udfaldet i begge kampe, men ja de blev da vundet ...

Leave a comment:

• cstoltze
    replied

MvH ChrisOB

Leave a comment:

• ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
    Det skriver jeg ikke. En mellemsæson vil være tilpas; dvs 5.-7. plads. Det er klart indenfor rækkevidde i en så lige liga. Hvis vi ender 6'er og får de fleste point hjemme, så har jeg sgu svært ved at se problemet i det.
    Jeg skriver jo også at jeg ikke vil have flere absurde udebane nederlag.
    Men det får du med det nuværende set up. Det er ikke engang godt nok til 5.-7. Pladsen. Og det er stadig en taberholdning at være tilfreds med middelmådighed. At blive nr. 6 hvor vi stort set kun vinder på hjemmebane er at være tilfreds med for lidt.

MvH ChrisOB

Leave a comment:

• anglicantian
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Du mener simpelthen at SJE og EfB var ENORMT effektive ,, tja jeg mener så at vi var ENORMT ringe i forsvaret og på målmandspladsen . 3 gange ud af 5 er for mig ikke en enlig svale ;-)

Du har helt ret til at have din holdning , men jeg håber ikke nogle i ledelse eller i og omkring truppen deler fin holdning med at hvis bare vi får nogle point hjemme så er endnu en Mellemsæson godt nok .. Undskyld mig men det anser jeg som en taberholdning .
    Det skriver jeg ikke. En mellemsæson vil være tilpas; dvs 5.-7. plads. Det er klart indenfor rækkevidde i en så lige liga. Hvis vi ender 6'er og får de fleste point hjemme, så har jeg sgu svært ved at se problemet i det.
    Jeg skriver jo også at jeg ikke vil have flere absurde udebane nederlag.

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied
    Hader BIF , men syntes det viser ambitioner , vilje og vindermentalitet når man efter en pinlig indsats i AaB aflyser en lovet tur til London og spillerne i stedet kommer til møde med træneren . 3 nedsablinger og en pinlig pokalexit i OB , og her går snakken blot på effektivitet hos modstanderen ., sørgeligt ...
    + 1 milliard

Leave a comment:

• Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Så enig at det er til at græde over. Der er ingen vinder mentalitet i OB. Det er ok at tabe. Vi skal jo bare videre i processen.. Så må vi håbe det bliver bedre næste kamp...
    Jammerlig , intetsigende , nosseløs , kvalmende , pladderpædagogisk tabermentalitet , med vores sportsdirektør i spidsen som straks efter det endnu engang forfejlede transfervindue har stukket hovedet i busken .

Mand jer op for fanden , meld ud at i havde overvurderet truppen og at de store prygl vi har fået er uacceptable og det især ikke er velset at man blot slår op i banen når der er modgang . Kan curling børnene ikke tåle at høre det så deltager de på et forkert niveau ( hvilket deres spil iøvrigt indikerer ) .
    Start gerne med at flå anførerbindet af HJ .
    Og følg gerne op med at undlade at male et billede af at OB nærmest var uheldige i jeres kampreferater , de er stinkende misvisende og forsødet til ukendelighed .

Hørte EfB's spillere fik en Balle og besked på at spille for æren og for KLUBBEN i går i pausen efter en elendig 1. halvleg , hvornår har man sidst hørt sådan en melding fra OB ??

Sidste sæson hed målsætningen top 7 , hvilket blev slået fast i vinterpausen , alligevel kommer der en vattet udmelding om tilfredshed efter sæsonen ..

Hvorfor skal vi nu for 4 sæson i træk sælge en sæson som værende en mellemsæson , hvor der skal ryddes op i utallige fejlkøb ??

Forstår satme godt vi ikke har vundet mesterskabet siden man fra sin drejeskive telefon skulle ringe til sports telefonen på 0052 for at få resultaterne hvis man ikke lige var på stadion ...
    Og forstår også godt at det ikke vrimler til med nye sponsorer eller rigmænd som vil investere i klubben , lige som jeg også forstår at man har svært ved at sælge sølle 1887 sæsonkort til foræringspris ...

Vil også forstå hvis Falk flygter når kontrakten udløber , og at vi ikke kan tiltrække nogle spillere med større ambitioner end blot at være med , for det er den udstråling klubben pt viser .

Fri mig for : det handler ikke om at vinde , det handler om at være med ... AAARRRRGGGGHHHH!!!

Hvad blev der egentlig af den nye chef som der skulle ansættes for moget tid siden , ham som skulle " sælge " OB .., ha tak skæbne et luset job at få , er vist kun Låsby-Svendsen som kan sælge noget så pilråddent og virkningsløst .
    Last edited by Magge; 29-09-2015, 13:17.

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied
    Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
    Skulle vi nu ikke liiige.... jeg forventer ikke (7-9-13) at vi kommer i nedrykningsfare. Helt nede i sølet var vi v Troels Bech sidste år, skal vi ikke blive enige om at det ikke er heelt så skidt lige nu. Det er klart, at det kan komme, men hvis vores offensiv holdes i gang, og vi stadig kan lukke få mål ind og hente mange point hjemme, som vi er begyndt med, så rykker vi slet, slet ikke ned.
    Sidste års sæsonstart var den dårligste nogensinde... det er jo altså ikke sikkert at alle synes vi skal ned på det niveau for at vi er i sølet...
    Og med den trods alt lille forskel der er på de første 10 kampe sidste år og så i år, så forstår jeg sagtens at folk føler det... Dengang var vi på vej ned, nu skulle vi gerne have været på vej op...

Leave a comment:

• Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
    Jeg ville elske ham her lige nu
    Viljen , energien og attituden ja , men ikke hans spillemæssige kvaliteter ;-) .

Leave a comment:

• Bossy
    replied
    Jeg ville faktisk dræbe for en H.H.A lige nu. Han ville være god i et hold under opbygning, ikke som profil på et tophold... De unge kunne læne sig op ad ham, han passede sit arbejde uden at klage - og scorede mål.

Vores "læne op ad" spillere lader mål gå ind og har fejlafleverings kvotienter på grænsen til det latterlige. Sammenlignet med Skulason er H.H.A fricking Xavi!
    ;-)

MvH ChrisOB
    Jeg ville elske ham her lige nu

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Hader BIF , men syntes det viser ambitioner , vilje og vindermentalitet når man efter en pinlig indsats i AaB aflyser en lovet tur til London og spillerne i stedet kommer til møde med træneren . 3 nedsablinger og en pinlig pokalexit i OB , og her går snakken blot på effektivitet hos modstanderen ., sørgeligt ...
    Så enig at det er til at græde over. Der er ingen vinder mentalitet i OB. Det er ok at tabe. Vi skal jo bare videre i processen.. Så må vi håbe det bliver bedre næste kamp...

Leave a comment:

• Magge
    replied
    Jeg ville faktisk dræbe for en H.H.A lige nu. Han ville være god i et hold under opbygning, ikke som profil på et tophold... De unge kunne læne sig op ad ham, han passede sit arbejde uden at klage - og scorede mål.

Vores "læne op ad" spillere lader mål gå ind og har fejlafleverings kvotienter på grænsen til det latterlige. Sammenlignet med Skulason er H.H.A fricking Xavi!
    ;-)

MvH ChrisOB
    Og det er jo og har hele tiden været essensen i det , igen den evige diskution om at være god men ikke god nok og om at passe ind på holdet under de givne omstændigheder .

Leave a comment:

Working...
X